[WN] NKomedie

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeterV

Re: NKomedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 06:06

dirkje schreef:
ha,weet ik ook gelyk wie ik een "ouwe" snoeperd noemde

Heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
volgens mijn zat die boven in het omroep hok
met opa erbij

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 06:54

smax schreef:
jeddah schreef:
De ene ergerd zich aan iemand met een sigaret in de handen, de ander aan iemand met rinkel sporen of roze laarsjes...

Waar is het eind?

<-------:

Enigste waar ik me aan heb geergerd was het geroddel op de tribunes over mensen die deelnamen aan het NK.
Niet aan het roken, doe het zelf namelijk ook
Gerinkel van sporen... Mooi geluid
Roze laarsjes Yep die ken ik

Ik heb me eigenlijk helemaal nergens aan geergerd hoor! Ik nam maar een voorbeeld. Ik erger me niet zo snel (okee, okee, ik geef toe, kan die rinkel de kinkel sporen niet uitstaan... ).

Wat betreft "roddelen" het is, imo, niet meer dan normaal om het over de mensen in de bak te hebben terwijl je naar ze zit te kijken. Of bedoel je dat niet? Ik noem dat ook helemaal niet roddelen.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 08:29

Chantalleke schreef:
Zo stom dronken op je paard zitten dat je kotsend je spins vol brengt

Weer eens wat anders als de jury bijna omver rijden

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:40

Dat gerinkel van sporen klinkt heerlijk vindt ik

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:48

Jeddah, nee die vorm van praten bedoelde ik niet, meer de afgunst , misgunst. Het praten over iemand in de negatieve zin...

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 10:49

Dat dacht ik al.. gelukkig heb ik niemand op die manier horen praten.

djmaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 12:07

Semmie schreef:
Het valt me ieder jaar weer op dat er volgens mij 2 groepen deelnemers zijn. De eerste groep bekijkt z'n prestaties objectief en schrijft in met een goede kans op een overwinning en maakt dat ook waar. Er is echter ook een 2e groep die als motto heeft 'meedoen is belangrijker dan winnen' en die vinden het dan ook geweldig gestart te zijn op een NK, maar als die objectief naar eigen prestaties zouden kijken, zouden ze eigenlijk niet thuis horen op een NK.
Aangezien de sport nog niet zo groot is dat er voor deze mensen geen plaats meer is, doen ze ieder jaar weer met veel plezier mee. Moeten de startcriteria aangepast worden om deze mensen buiten te sluiten, of zal dit fenomeen verdwijnen met het groeien van de sport?

een jury hoort dit soort mensen niet te plaatsen

djmaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 12:10

JollyGood schreef:
Sugarmiss schreef:
@Jollygood : ik denk dat je het punt van de TS mist. Het gaat niet om de rijstijl, maar om het niveau wat neergezet wordt.

Reining ruiters hebben erg lange tenen, dat blijkt maar weer

Tja, ik vond het niveau van de reining gisteren echt hoog liggen. Viel mij niets tegen.

En de rijstijl heeft alles met het niveau te maken vind ik.

ik heb je foto bekeken die je in je profile hebt gezet ik ik kan me voorstellen dat je het niveau op die manier beleeft

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 12:28

Sugarmiss schreef:
Chantalleke schreef:
Zo stom dronken op je paard zitten dat je kotsend je spins vol brengt

Weer eens wat anders als de jury bijna omver rijden

Die periode hebben we inderdaad al gehad

@Jeddah: Dat gerinkel is toch schitterend? Mooier kan niet,... Ik ga nu omdat jij het zo'n mooi geluid vind mijn sporen lager zetten

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 15:45

Had ik kunnen verwachten natuurlijk...

Chantalleke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 16:20

jeddah schreef:
Had ik kunnen verwachten natuurlijk...

It's me!!

JollyGood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 16:36

Citaat:
ik heb je foto bekeken die je in je profile hebt gezet ik ik kan me voorstellen dat je het niveau op die manier beleeft

Waar slaat DIT op????
Helemaal nergens, alsof jij van een foto alles kunt zien, wat een kletskoek. Hebben we net een mooi NK achter de rug, zijn er weer van die zeikerds die het moeten verpesten.
Die grote bekken komen echt altijd achteraf....
Wat heb ik een hekel aan dit soort mensen.

Ik wil al die grootbekken wel eens zien rijden, wordt er echt kotsziek van!!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 16:42

@JollyGood: Hey, waar zijn je foto's gebleven? Je laat je toch niet op je huid zitten door een anonieme kritikaster, hè?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 16:43

Jullie krijgen nog 1 kans om ontopic te blijven en anders doe het op slot.

En daarmee vind ik mezelf al behoorlijk royaal.

Ik wil geen persoonlijk aanvallen van wie dan ook zien in dit topic.

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 16:48

Ik ben ook in Marienheem geweest afgelopen weekend. Ik vond het erg leuk om te zien, de een beter dan de ander, maar dat lijkt me logisch.

Hoewel ik een echte western-freak ben, snap ik best dat veel mensen dressuur leuker vinden om te zien dan western: alleen de echt goeie (reining ) ruiters zijn denk ik voor een leek leuk om te zien. Als je zelf wat meer in het 'wereldje' zit zie je hoe moeilijk juist de 'saaie' onderdelen zijn ..

Wat ik altijd wel jammer vind is dat je echt overal dezelfde mensen ziet rijden, maar dat komt natuurlijk ook omdat het gewoon een klein wereldje is ..

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 18:09

Nou JoyRider, neem me niet kwalijk maar ik loop ook niet echt warm voor een b- tot en met m2-wedstrijd als schouwspel hoor. Terwijl ik toch jaren dressuur gereden heb. Dan zie ik liever een mooi uitgevoerde trailproef.

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 18:23

Ik sluit me bij Anya aan

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 18:30

Ik ook..Ik ben er geweest vanaf donderdag. Vond het niveau best hoog, en er zijn altijd "minder goede" ruiters bij. Maar ik vind het al knap dat ze naar het NK gaan. Ze gaan daar niet voor niets heen, zenuwen hebben ook een grote rol "QUA NIVEAU", dus denk dat commentaar geven een beetje onbeschoft is, als je niet weet wie de ruiter is en op andere locaties rijdt. Toch houd ik het maar bij: "De beste bakrandridders staan aan wal"...

Ik heb erg genoten, en hoop het volgend jaar weer zo te zien.

Tevens heb ik 6,5 jaar dressuur (M2, Z Startgerechtigd) en springen (L) gedaan, en vond er geen zak aan, ben overgestapt omdat ik Westernrijden er JUIST mooier uit vond zien.

En waar slaat het op dat (weet niet meer wie het zei) je bij springen kan zien wat iemand fout doet? Kan bij westernrijden ook Als je toch alleen maar negatief bent over Western(wedstrijden), waar ben je dan ook mee bezig, kan je beter een weekendje dressuur/springen meenemen!
Laatst bijgewerkt door Klaasje op 28-09-05 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 18:33

Een dressuurproef op lager niveau is inderdaad ook niet leuk om te kijken: maar we hebben het bij het NK toch over het hoogste niveau in western-land?

Mijn vader was mee, maar die vindt springen leuker: dan zie je tenminste wat er fout gaat zei hij .. Tja ..

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 19:01

Ik heb dit topic al een tijdje gevolgd en verbaas me echt werkelijk over sommige reacties. Ik denk dat we volgend jaar op het NK een heleboel mensen gaan vinden die ons een 'beter' niveau gaan laten zien, aangezien ze zo goed weten dat het niveau van de deelnemers van dit jaar te laag lag. Ik wacht in spanning af...

Ik heb toch heel wat goede combinaties dit NK voorbij zien komen, maar het kan ook aan mij liggen. Ik vond het leerzaam en uiterst gezellig. Dat er niet allemaal toppers rijden gaat ook niet. De westernwereld is hier gewoon nog niet zo groot, maar toch lijkt het me dat al met al het niveau toch goed is en dat die mensen niet op het NK thuis zouden horen. Een kwalificatie krijg je echt niet toegeworpen, daar moet je nog steeds voor rijden (met nadruk op rijden, want veel mensen die het hier beter weten en dat ook graag willen uiten, heb ik toch echt niet rond zien rijden op het NK).

Jollygood: die foto's terug. Ik vond ze prachtig!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 19:22

MightyMike schreef:
Een kwalificatie krijg je echt niet toegeworpen, daar moet je nog steeds voor rijden

En dat is dus niet zo. Ja je moet er voor rijden, maar als er minder dan tien zijn gaan ze allemaal door, ongeacht het niveau van de getoonde rijkunst. En dat is dus waar de meesten tegenaan hikken.
Dat getoonde niveau is dus volgens een aantal geen NK-niveau.
Natuurlijk kun je zeggen dat we een klein land zijn en dat je blij moet zijn dat er nog mensen durven starten, dat het niveau blijkbaar niet hoger ligt en wat dies meer zei. Blijft het feit dat dit niet de bedoeling mag/kan zijn van een NK.

Bij diverse andere sporten wordt er een minimum prestatieniveau gevraagd én vormbehoud tonen.
Vrij vertaald naar het western zou ik me kunnen indenken dat er bij de reining dus minimaal 70 punten gereden moet worden om door te mogen naar een NK en dat er landelijk op diverse wedstrijden 3x boven de 68 gepresteerd moet zijn.*

Het zou dus kunnen gebeuren dat hier maar een heel klein aantal ruiters aan voldoet.
En dat is nou net de crux, want wat willen 'we' als WN-ruiters:
-redelijk volle klassen met kans op veel 'mindere' ruiters
-klein aantal starters maar wel creme de la creme.

Voor beiden is wat te zeggen en voor beiden zul je voor- en tegenstanders hebben.

Nu zit ik hier echt niet het wiel uit te vinden en dit is dus ongetwijfeld allang de revue gepasseerd bij de bekende organisaties/verenigingen.
Of de leden hierover hebben meegestemd is mij niet bekend.

Citaat:
(met nadruk op rijden, want veel mensen die het hier beter weten en dat ook graag willen uiten, heb ik toch echt niet rond zien rijden op het NK).
En bij die zin gaan dus bij mij altijd de nekharen omhoog staan.
Het mag en kan in Nederland toch niet zo zijn dat er niemand meer recht van spreken heeft die toevallig niet zelf op een NK is uitgekomen.
Dan moet ik altijd denken aan een uitspraak van iemand dat een rechter ook recht kan spreken over een misdadiger zonder eerst zelf iemand vermoord te hebben.

*Gewoon zo maar een opzet uit de losse pols, dus schiet me er niet op af

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 19:36

@Rom: bovenstaande is geen persoonlijke aanval op MightyMike, maar mijn verwoording dat er nog steeds een vrije meningsuiting geldt in Nederland.
Dat die af en toe tegen een zeer been aan gaat is een kwestie van pech hebben en beenbescherming omdoen

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 19:51

kijk in de dressuur heb je 2 NK's

één waar je anky van grunsven kan zien rijden en één van de landelijke rijverenigingen, misschien heb je er zelfs nog wel meer

ons NK is een soort verzameling van die 2
de echte cracks vallen onder de eerste catogarie en de andere onder de 2de

zoals in de dressuur willen beide groepen zich graag meten
eigenlijk zou dit het verschil moeten zijn tussen de amateur en de open klasse
maar zolang iemand gewoon amateur blijft krijg je rare verschillen in deze groep en bij onderdelen die weinig of niet door de cracks gereden worden krijg je in de open weer een raar beeld

ik ben voor een kwalificatie voor het NK maar dat betekent voor de organisatie heel veel voorwerk om uit te zoeken of iemand mag starten en ik heb begrepen dat ze daar de manschapen/tijd/geld niet voor hebben vandaar die voorrondes
maar zelfs dan zou je kunnen zeggen dat er in de voorrondes een bepaalde score behaald moet worden om door te mogen

JollyGood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:10

Hey mensen ik heb mijn fotos nog wel????
Als ik in mijn profiel kijk zie ik ze ook gewoon hoor!
Ik heb bijna mn hele leven (ben nu 19) Alleen nog maar western gereden. Van af mn 7e ongeveer, ik heb het nooit gehad op de dressuur en springsport.
Ik heb het wel gehad met dit forum, ik spreek mensen liever onder 4 ogen, en kom dan maar met je argumenten.
Beetje anoniem blijven is simpel....

Groeten Roxanne Heij
Niet anoniem en MET fotos.....
Dat jullie ze niet zagen snap ik niet, maar ze stoat dr nog heur...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-05 20:11

@spatter: Tegenwoordig hebben ze een heel mooi computerprogramma, waar alleen de scores maar ingevoerd hoeven te worden aangezien alle ruiters hun eigen startnummer hebben/houden.
Op alle WRAN-wedstrijden wordt dit programma gebruikt en bijhouden van totaalscores is dus zo gebeurd: querytje maken of excel-draaitabel

Ik denk dat je het verschil tussen de Ama's en de Prof's verkeerd ziet.
In principe zijn ze qua kunnen gelijkwaardig (of zouden dat moeten zijn), het verschil zit puur in het geldverdienen.

Verder zijn de regels van beginner naar Ama te vrijblijvend; iedereen mág van Beginner naar Ama als hij zichzelf daar toe geschikt vind.
Maar ook dit is al eerder breeduit aan de orde gekomen en bekend bij de organisaties