[WN] westernwedstrijd hardenberg manege de gulden spoor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 20:47

Wij werden gister onderweg ook verrast door de sneeuw val achter Wintschoten

KiWiKo

Re: westernwedstrijd hardenberg manege de gulden spoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:18

Ik kan me niet meer dan voorstellen dat mensen die dit soort wegen moeten rijden niet met hun paard op pad gaan.

Slechte zaak dat de organisatie van zo een wedstrijd daar niet bij nadenkt......

Buiten dat het zeer egoistisch is is het ook niet in het welzijn van het paard......

bah

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:23

KiWiKo schreef:
Ik kan me niet meer dan voorstellen dat mensen die dit soort wegen moeten rijden niet met hun paard op pad gaan.

Slechte zaak dat de organisatie van zo een wedstrijd daar niet bij nadenkt......

Buiten dat het zeer egoistisch is is het ook niet in het welzijn van het paard......

bah

Dit weer was vrij plotseling, dus ook vrij laat om het dan nog even af te lassen.

Wel jammer dat de organisatie het de deelnemers kwalijk neemt idd!

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:24

De deelnemers hebben ook niet om die sneeuw gevraagt

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:25

Heb je dat tegen mij??

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:28

Ik krijg hier ook een beetje een naar gevoel van! Ik woon op de veluwe en kon gister en vandaag niet eens normaal boodschappen doen! Het was glad en vanaf 11 uur tot 16.00 heeft het hier gesneeuwd! Op het weerbericht hoorde je ook alleen maar pas op voor gladheid etc. Nou sorry maar dan ga ik echt niet met een trailer etc. 2 uur rijden! Het spijt me maar dat is het me niet waard hoe graag ik ook had willen starten. Een kennis van mij uit Woudenberg was hier gister en die vond het hier toch echt een andere wereld! En ja de jury komt daar ook vandaan maar het is toch wel even anders met of zonder een trailer!

Karolien

MSQuincyTE

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:29

klaasjuhhh schreef:
Heb je dat tegen mij??

Nee hoor

Klaasje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:33

MSQuincyTE schreef:
klaasjuhhh schreef:
Heb je dat tegen mij??

Nee hoor

Oh oké!

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:36

Regina, Ed komt van de Veluwe en kon vandaag dus een flink stuk autobaan volgen. Bovendien neem ik aan dat hij geen trailer achter zijn auto had hangen...
Dacht je nou werkelijk dat ik gisteravond voor m'n lolletje tot half tien in Deventer heb gezeten? Ook ik ben liever voor die tijd thuis. Maar ik mocht me gelukkig prijzen dat ik in een warm kantoor zat en niet zoals honderden anderen in een koude auto ergens in de sneeuw.

Voor mij staat in ieder geval als een paal boven water wat jouw drijfveren zijn, en dat je geen enkele vorm van respect voor je deelnemers en hun paarden hebt. Als een organisatie geen oog voor iets elementairs als veiligheid heeft, dan heb ik daar als deelnemer in ieder geval weinig te zoeken. Dat is dan weer een allround-starter minder voor je.... Heb je handig gedaan. Not...

Shadowboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:43

Hoi allemaal, erg gezellig hier op dit topic zeg. ik wil toch nog even toevoegen dat ik heerlijk heb gereden vandaag. In de pleasure had mijn vriend niet zo'n zin vandaag. verder dik tevreden.
wedstrijdorganisatie, bedankt het liep lekker door vandaag. En volgend jaar toch hopen op wat mooier weer ondanks dat het in friesland wel goed was.
Ik wil toch nog even zeggen dat de mensen die afgezegd hebben daar zeker goed recht toe hebben want ik hoorde net dat er groningen een paardekar in de vaart beland is en dat het paard het niet overleeft heeft en de eigenaar zwaar gewond in het ziekenhuis ligt. Als mij dit vandaag overkomen was had ik het mezelf niet kunnen vergeven

KiWiKo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:44

precies, het afwegen van de prestatie tegenover het risico dat he moet nemen............

judith

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:46

Jemig, ik ben blij dat ik niet geweest ben vandaag zeg, wat een gezeik alweer!! Ik vind het top van de paardeneigenaren die niet gekomen zijn dat ze aan het welzijn van hun diertjes denken! Ik had me niet ingeschreven omdat ik een bedrijfsuitje had (wat vervolgens ook vanwege het weer afgelast werd...) en als ik me wel had ingeschreven was OOK IK lekker thuis gebleven! Ga me zeker niet zonder noodzaak met de trailer op de weg begeven nu!!

Ik hoop dat de mensen die wel heen zijn geweest lekker hebben gereden!

Pigino

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 21:58

wij wilde vandaag naar heteren toe (naar divoza) maar de A50 was de gehele dag gestremd door een dikke ijslaag die eraf gekrapt moest worden. hoe hadden de deelnemers met hun paardentrailers dan over de weg moeten glijden?????

de reacties van veel deelnemers spreekt voorzich (terecht), de reactie van regina ook (had haar wel willen horen als ze met haar paard op pad had gemoeten door de sneeuw, ik weet nog hoe teleurgesteld zij was nadat haar paard een schop had gehad op het nk, hoe had ze dan gereageerd als haar trailer geschaard op de weg zou staan???)
Laatst bijgewerkt door Pigino op 26-11-05 22:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:00

Tubantia van heden:

Reservisten gaan met geluidwagens Haaksbergen door om de bevolking te informeren over de actuele situatie.
(foto DOLF RUESINK)

Rode kruis vangt mensen op in Almelo en Hengelo
Politie waarschuwt:

'Ga niet de weg op'

ENSCHEDE - De wegen in Enschede en Hengelo zijn nog niet sneeuwvrij en zijn moeilijk begaanbaar. Mensen van rijkswaterstaat en Twentemilieu proberen de wegen vrij te maken van sneeuw maar hebben last van gestremde auto’s. De politie adviseert binnen te blijven als het niet dringend noodzakelijk is om de weg op te gaan.

anika

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:13

Ja niet normaal inderdaad zag het net op het nieuws! Gister was de veluwe nieuwswaardig en nu die kant! Die mensen zonder stroom geen verwarming etc. Sneu zeg! Hoop dat het snel voorbij is voor die mensen.

Linda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:23

Anya, je hoeft je niet te gaan verdedigen Ieder weldenkend mens weet dat je in dit soort situaties niet de weg op dient te gaan met een paard. Een paard is een levend wezen en daar ben jij als eigenaar verantwoordelijk voor. Dat je jezelf in gevaar brengt om op zo'n moment de weg op te gaan is tot daaraan toe, maar je paard in gevaar brengen...nee dat kan echt niet

Voor de mensen die wel zijn geweest vandaag: Dit is niet persoonlijk, als de weg goed is, kun je gewoon weg. Dat verschilt per plaats natuurlijk...

Regina: Hele foute reactie, de mensen die hebben afgezegd kiezen voor hun veiligheid en die van hun paard. Jij denkt duidelijk alleen aan je wedstrijd

Anya

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:30

Thanks Ludo. Ik vind het gewoon zo irritant dat mensen je niet geloven als je zegt dat het echt niet kan.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 22:40

Heel duidelijk Ludo lijkt Regina alleen aan haar wedstrijd te denken!!

Ik sta gewoon perplex van haar reactie, ongelofelijke DOMME reactie. Het spijt mij zeer maar ik moest hierop reageren. Na alle problemen die ik hier gisteren en vandaag aan heb beleefd en nog door moet kan ik het niet begrijpen dat de wedstrijd, welke wedstrijd dan ook, gewoon doorgang heeft gekregen! Rare weersuitbarsting zoals deze zouden mij niet op de weg begeven en zeker niet met een paard! Zoals ik zelf nu heb ondervonden kan het weer zo ineens omslaan van niets in een ramp!!

Dat mensen afzeggen heeft niets te maken dat deze mensen geen doorzetters zijn, ik denk dat deze mensen harder baalde dan jou!!

smax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:07

Ik sluit me aan bij Shadowboy, ik ben wel geweest, maar niet om te starten, ik had wat foto`s voor Regina en de fotograve met wie ik mee was had ook foto`s voor haar, we hebben een gezellige dag gehad!!!! Degene die er waren waren hartstikke gezellig, natuurlijk begrijp ik dat vele thuis bleven vanwege het weer, ik zou zelf ook niet gekomen zijn met paard, maar dat moet ieder voorzich weten. En de wedstrijd op een andere datum plannen is bullsjit.... niemand kon 2 maanden terug weten dat het vandaag dit weer zou worden, daar heeft niemand schuld aan!!!!!

Monnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:33

smax schreef:
niemand kon 2 maanden terug weten dat het vandaag dit weer zou worden, daar heeft niemand schuld aan!!!!!

Precies, dus ook degene die thuis gebleven zijn niet!!!
Dat je zelf in de auto stapt om naar een wedstrijd te gaan a la, maar dat je er een paardentrailer achter hangt en over besneeuwde wegen gaat rijden is in mijn ogen totaal onverantwoord.
Als er iemand onderweg met z'n paard verongelukt was, dan had de organisatie daar waarschijnlijk ook zijn handen vanaf getrokken, immers eigen schuld......
Ik kan me niet voorstellen dat iemand een wedstrijd zo belangrijk vindt, om daarvoor het leven van zijn/haar viervoeter op het spel te zetten.
Als je van een kant komt waar geen of nauwelijks sneeuw ligt is het een ander verhaal. Als je echter door een hoop ellende moet en nog niet eens de deur uit kunt om boodschappen te doen, ben je in mijn volslagen van lotje getikt om er uberhaupt maar aan te denken op wedstrijd te gaan met je paard!
Dat de organisatie hier geen begrip voor heeft en mensen die niet gekomen zijn ronduit uitmaakt voor mensen waar je niet op kunt bouwen, vind ik persoonlijk meer zeggen over de organisatie dan over de mensen die de veiligheid van hun viervoeter voorop gesteld hebben!!!!

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-05 23:56

Sja, ook ik vind dat een organisatie respect zou moeten hebben voor de beslissing van deelnemers die vanwege de weersomstandigheden niet kunnen of willen komen. De reactie die hier werd gegeven kan m.i. echt niet door de beugel!!
Ook ik zal nooit maar dan ook nooit zo'n risico nemen met m'n paard die is me meer waard dan welke wedstrijd dan ook, geldt trouwens niet alleen voor gladheid/sneeuw maar ook voor bijv. zware storm...

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 10:49

Fijn dat het lekker ging Shadowboy! Jammer dat we jullie niet gezien hebben en dus niet bij hebben kunnen beppen.
Wat waren je uitslagen?

Karin

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 10:52

Echt ongelofelijk triest, zo'n reactie van de organisatie.

Ik kan me voorstellen dat je als organisatie teleurgesteld bent over de lage opkomst. Maar veroordeel geen mensen die het welzijn van het paard boven een wedstrijd plaatsen. Het was hier in Twente (en ook grote delen van de Veluwe) echt NIET te doen om met trailers de weg op te gaan, veel te link. Zie het bericht dat Anya quote: het werd zelfs afgeraden de weg op te gaan. En dan heb je ineens 'geen doorzettingsvermogen' als je besluit je af te melden voor een wedstrijd?

Sorry organisatie, maar met zo'n reactie kweek je geen goodwill.

Als ikzelf gisteren een wedstrijd had gehad, dan had ik me zeker weten afgemeld. Ik wil nog langer plezier hebben van paard, auto en trailer - ik ga met zulk weer echt geen risico's lopen. En velen met mij, zo te lezen.

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 10:54

Ik geloof dat ik 'm doorheb.
Regina denkt dat 'geen doorzettingsvermogen' synoniem is voor 'verantwoordelijkheidsgevoel'.
Nou snap ik 'm! ze was gewoon nog niet bij de V in het woordenboek!

jeanette

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-05 11:06

Nou Regina gezien de reacties is het duidelijk. Je zult je mening moeten bijstellen.