[WN] Wedstrijd Zuidwolde 27-8-2005 gulden spoor

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

crazycactus

Re: Wedstrijd Zuidwolde 27-8-2005 gulden spoor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 20:40

Zijn er nog mensen die de reining gezien hebben??? Ik was erg onder de indruk van dat mooie paardje van Fred Thornton.

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 20:43

Ja , ikke!!! Ontzettend mooi paard en very cool. Mooi oortjes naar voren en veel potentie. Alleen niet geplaatst omdat Fred hem geschoold heeft.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:17

crazycactus schreef:
Zijn er nog mensen die de reining gezien hebben??? Ik was erg onder de indruk van dat mooie paardje van Fred Thornton.

Ik was ook behoorlijK onder de indruk van dat beestje!

@Mehlika: you've got mail!

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 21:24

Ik heb ook een poging gedaan om deze wedstrijd fotografisch vast te leggen........ is niet echt gelukt!
Hoog tijd voor een goede camera!
De foto's van de line-ups zijn wel ok, en ik heb ook enkele zwaar bewogen foto's bewaard van 'deletion' omdat de betreffende ruiters ze misschien wel leuk vinden.

http://www.mijnalbum.nl/Album=ZSRQDEDU, met foto's van o.a. Shadowboy, Xono, RedPebbles, Mehlika & PeppySan

JollyGood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:17

Hey CrazyCactus ik heb jou gezien....

Leuk paard heb je!
Met een cutting zadel erop!!
Dat was jij toch????

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-05 22:25

Ja klopt dat was ik!!!!! Ik heb eigenlijk alleen dit zadel waar ik lekker in rijd, dus trail, reining, barrelrace en working cowhorse alles doe ik met mijn cutter.

Uriah

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-05 22:42

ik zou ook meedoen aan de pleasure beginners en horsemanship,mn paard werd kreupel tijdens inrijden ,zou het die slechte bak zijn geweest

hoezo is het paard van fred thorton niet geplaatst...

JollyGood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 09:15

Mijn paard struikelde flink in de inrijbak, Ze loopt zonder ijzers, lekker die puntige stenen in dr straal
Toch was dat eerder niet zo in zuidwolde...

JollyGood

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 15:15

SoRRY Veel te groot, kan iemand ze kleiner maken?????

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 16:52

Mijn stipje ging inderdaad super! Met inrijden een heel klein strubbelingetje gehad, maar verder heel tevreden. Nog nooit horsemanship geoefend en meteen de eerste keer een tweede plaats weten te bemachtigen. Ik stond helaas aan de verkeerde kant van de pion, maar kon nog wisselen voor ik begon, maar dat heeft me wel punten gekost, logisch Verder ging de proef goed. Zijn overgangen zijn sinds de laatste show al veel beter, maar nog niet goed genoeg voor de horsemanship, maar dat komt vanzelf. Ik was supertrots op hem!

Golden Boy was wat enthousiast en had wat scholing nodig. Hij moest even weten wie ook alweer de teugeltjes in handen heeft. In de open heb ik hem op twee handen gepakt en in de jackpot was ik nog 3e. Maargoed, verder was hij wel heel erg braaf en volgende keer doen we het gewoon beter

Leuk om Wranglerbutt eens te zien. Ik heb jou, CC, niet gespot, terwijl ik tijdens de trail toch aan het inrijden was! Mehlika en Barry vond ik beiden heel netjes gaan! Komt helemaal goed met je ruintje Barry! En mehlika haar hengst ging ook heel goed, wat een braaf mannetje!

De bodem is inderdaad aan vervanging toe. Mijn paard schopte af en toe zo hard tegen een steen aan dat ik dacht dat ze door de boarding heen gingen! Zijn ook veel paarden op een bepaald stuk uitgeleden. Gelukkig heeft de jury hier rekening mee gehouden in haar jurering. De paarden kunnen er ook niets aan doen dat de bodem wat slecht was.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-05 17:41

Xono, je hebt me zeker wel gezien hoor, want ik zei nog "stipje wel braaf zijn" of zoiets. Ik reed op die cremello en droeg een roze gestreept overhemd. Je had het zo druk met je paarden dat ik je niet wilde storen om me voor te stellen.
Afbeelding

Kijk weet je nu wel wie ik ben........ Het inrijden was echt een ramp, hij wilde niet eens een cirkel galopperen... Baal baal, maar goed volgende keer beter.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:52

Ook wij kunnen terug kijken op een geslaagde wedstrijddag.
De trail was erg lastig en de jog tussen de pionnen door was voor ons onmogelijk. De jogover ging netjes, alleen de stop op de balk van de sidepass leverde een flinke tik op, maar de lope over ging super!!! Hij nam ze allemaal zonder aarzelen en heeft ze netjes overgesprongen zonder te splitten.
De back-up ging super, 2x een kleine aarzeling erin, maar niets aangeraakt en brug en hek waren een makkie vergeleken bij de rest van het parcours.

We werden hier eerste.

De horsemanship ging voor ons wat rommelig omdat ik even de weg kwijt raakte met alle pionnen en dus onzeker werd waar hij dus ook onzeker reageerde. Hier werden we 4e

De pleasure ging voor mijn gevoel goed, helaas viel hij zomaar ineens een paar passen uit de lope (doet ie anders nooooooit) en zat ik rechtsom een tijdje opgesloten tussen Barry en de boarding. Ik werd toch nog 5e

In de western riding heb ik erg verbaasd gestaan van mijn topper. Hij miste niet 1 wissel! allemaal zo soepel dat mijn mond met de wissel verder open ging staan! Alleen de laatste sprong hij wat hoog, maar hij deed het super en we werden 1e
Jammer genoeg was alleen Anneke zo dapper om ook western riding te starten, dus reden we maar met z'n tweeën.

De reining ging voor ons doen ook super. We werden daar 3e

Alles bij elkaar was goed voor de all-round prijs!
Helaas is de mooie deken te klein voor mijn paardje, maar ik kan er vast iemand heel blij mee maken.

Ik vond het heel jammer dat de omroepinstallatie het begeven had. Je mist toch een stukje sfeer zonder muziek en in de pleasure is het mooier als er omgeroepen wordt.
Ook het lange programma met veel gaten erin om los te rijden in de arena zodat alles tot een uur of half 8 duurt vond ik erg jammer, het had veel vlotter door kunnen lopen.
De bodem met veel stenen kan de organisatie niets aan doen, maar ik vond het idd wel eng rijden, hij is gevoelig op de voeten en zo een steen kan hem een hoefzweer kosten.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 20:59

Het ging heel beschaafd, maar toch sneller dan mijn camera'tje aankan:

Afbeelding
PeppySan op weg naar de overwinning in de western riding

@PeppySan:
Het was lang geleden dat ik een mooi gereden western ridingproef heb gezien, this was worth the long wait! Keurig gedaan!
Ik hoop jullie tijdens het NK weer aan te komen moedigen, en dan tegen Sonja & de superfjord, hè?

FoxyLady63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 21:28

Hoi allemaal,
Ik ben nieuw op het western forum, was al wel vaker gast maar vond het nu eens tijd om mij in te schrijven. Aanleiding is om een reactie te geven op het paard van Fred Thornton. Ook ik was onder de indruk en zal dit hengstje zeker vaker terug zien.
Kon het niet laten om met Fred en de eigenaar te praten, zijn naam voor de liefhebbers:
Smart little playgun
Eerst volgende gelegenheid om hem in actie te zien is in Marienheem.

Groetjes,
Anne

Klaasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-05 23:35

Weet iemand waar de uitslagen staan?
En heeft iemand foto's van de Open Reining?

Verder wil ik alle deelnemers nog even feliciteren met hun behaalde prijzen!

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 06:55

@peppysan: Ik had het patrick nog voorspeld dat er wel eens een allround prijs aan zat te komen voor je!!!!! Hartelijk gefeliciteerd!!!!!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 07:33

@XoNo, Stipje was aardig aan het stuiteren aan de longeerlijn. Hij zag er erg vrolijk uit !

Foto's waren niet allemaal gelukt, maar hier toch een paar leuke:

XoNo met zijn Stip:
Afbeelding
Johanna met familiejas:
Afbeelding
Iris en Jinke (correct me if I'm wrong) in de Pleasure
Afbeelding

Dat gat in de hoek bij de ingang was idd verraderlijk. Kid (van Iris) ging ook een keer bijna onderuit struikel - argh - krabbel - en weer verder ...

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-05 10:09

Op www.mamistables.tk staan wat foto's van de wedstrijd (Yosan een hele mooie van jou!!!!!!) Helaas waren er een hoop mislukt, maar er zijn toch wel een paar leuke bij.

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 13:45

Ja mac het klopt, dat zijn iris en jinke

JollyGood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:20

crazycactus, ik kom niet op die site????
Ik krijg een plaatje en dan houd het op????

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:22

Bovenaan de pagina kun je het aanklikken en dan kom je op de site, vervolgens op het paardenplaatje, evenementen et voila

JollyGood

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:34

Ik krijg een plaatje van een paar belgen en dan niks meer????

Grrrrrr

mehlika

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:50

ff op die dikke konten klikken

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-05 15:56

@Mehlika: Leuke foto's van jou & The Kid op de site van Mamistables, iig een heel stuk beter dan de mijne!