[WN] probleemstelling: Mensen in Nederland hebben een verkeerd...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Re: probleemstelling: Mensen in Nederland hebben een verkeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 08:29

En om het dan nog wat ingewikkelder te maken: ik sta op een stal met twee ruiters die wel eens wedstrijden rijden. Allebei alleen lid van de Wran. Maar diezelfde stalling krijgt steeds meer ruiters met een zeer warme belangstelling voor western. drie daarvan nemen inmiddels westernles, 1 is pas 12 jaar oud. Geen van die drie is lid van een vereniging en geen van die drie rijdt wedstrijden. Voornamelijk omdat zij vinden dat de wedstrijden te ver uit de buurt zijn en omdat ze eigenlijk niet durven te starten.

Aan de ene kant heb je dus leden die van alle verenigingen lid zijn, aan de andere kant heb je dus mensen die helemaal geen lid zijn én om uiteenlopende redenen niet starten.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:12

Nou Peter ik ben blij dat ik jullie lidmaatschap niet hoef te betalen! Wow!
En lid van het NAS? Zeg dat maar op en wordt in plaats daarvan lid van de AAHCH Haha! veel gezelliger, meer op western gericht en bovendien kunnen ze (we) nog wel wat extra leden gebruiken! Knipoog

Wat het groeien betreft; misschien is het wel beter voor de sport maar als ik even weer naar de AAHCH kijk ben ik blij dat ik bij zo'n klein, gezellig, gemoedelijk en exclusief cluppie zit. Dus aan de andere kant moeten we misschien wel niet te veel/ te hard willen groeien.
(hoe was die spreuk ook alweer? "groot geworden door klein te blijven?")

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-05 09:16

sflj schreef:
En lid van het NAS? Zeg dat maar op en wordt in plaats daarvan lid van de AAHCH Haha! veel gezelliger, meer op western gericht en bovendien kunnen ze (we) nog wel wat extra leden gebruiken! Knipoog

Bloos! Ik ben met mijn ApHC lid van het NAS en niet meer van de AAHCH.
Het NAS heeft ook gezellige dingen, de jaarlijkse buitenrit, jaarlijkse wedstrijd en je kan in het showteam meerijden. Vooral dat laatste is heel gezellig geweest. ( alhoewel ik daar wel door AAHCH leden op aangekeken werd Nagelbijten / Gniffelen )

El_vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 09:11

Cassidy schreef:
Dat relaxte komt pas later. Je zult met een westernpaard ook weleens in de clinch liggen...het is echt niet zo dat, als je er een westernzadel opgooit, het allemaal vanzelf gaat. Dat lange teugeltje, dat samen, dat relaxte, daar moet je ook naartoe werken. En hoeveel druk je op een paard legt, ligt helemaal aan de ruiter: in beide disciplines. Ook dressuur kan relaxed zijn, ook in de dressuur kun je een team met je paard vormen.

oh nee maar dat bedoelde ik ook niet hoor, wat jij zegt is wat ik bedoelde, je gaat lekker aan de gang ermee en op weg naar een relaxte samenwerking, ik weet wel dat je er net zo hard voor zal moeten werken als met dressuur of springen hoor, maar ja, kweet nie hoe ik het uit moet leggen, kvind het er veel relaxter uitzien en dat lijkt me het dus......klinkt dit een beetje logisch? Clown

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-05 15:39

@ Peter:
Jij speelt het ook altijd klaar om van jouw posts, psychogrammatische-wiskundige vraagstukken te maken. Clown Haha!

Maar als je we jouw voorbeeld als doorsnee zouden nemen, dan denk ik dat er in Nederland zo'n 55 westernaccomodaties helemaal leeg staan, of ten hoogste de eigenaar en fam. als klant hebben. Clown

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 08:15

Halloway,
Gelukkig ken jij mijn ook als ik een four roses teveel op heb. Rustig knijp ik hem er dan tussenuit, om vervolgens mijn roes Slapen uit te slapen, terwijl de avond dan nog moet beginnen.
Direct was jij natuurlijk hiervan niet de oorzaak, maar indirect had je er wel mee te maken.
Dus dit is voor mijn een soort als het halen van mijn gram. Graag filosofeer en discussieer ik met mensen, die met name een doel hebben en dat kunnen onder bouwen met een visie. Afgelopen wedstrijden, hebben wij het dus duidelijk over bepaalde zaken kunnen hebben, terwijl wij het niet altijd met elkaar eens zijn. Alleen jou manier om je gelijk te halen, zetten mijn aan het denken, want je bleef maar schenken. Nu wij deze discussie voeren via een lijntje, drink ik op jou laatst gegeven antwoord een wijntje. Haha! Clown

Ik hoop wel dat je de opzet van het door jou aangekaart, zonder ons daar als voorbeeld voor te nemen wilt afmaken. Cool

Groeten Peter

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 08:20

Tjee nu ben ik helemaal benieuwd Lachen
Kom op Halloway Lachen

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-05 09:55

PeterV schreef:
Nu wij deze discussie voeren via een lijntje, drink ik op jou laatst gegeven antwoord een wijntje. Haha! Clown

Ik mag toch hopen dat je koffie bedoeld, het is pas 9.00 uur s'morgens. Clown Haha!

Ik hoop wel dat je de opzet van het door jou aangekaart, zonder ons daar als voorbeeld voor te nemen wilt afmaken. Cool

Groeten Peter

Dat ik jullie als voorbeeld noemde was ook maar een grapje, net zomin kan ik mijzelf als voorbeeld nemen, 4 lidmaatschappen, 27 paarden en ik rij niet.

Vandaag is een niet show-zondag, dat betekent dat deze dag in zijn geheel aan mijn twee zoontjes toebehoord, vanavond als ze slapen wil ik graag doorgaan.
Het is trouwens niet de bedoeling om mijn gelijk te halen.

Ik wil proberen via deze weg aan mijn eigen beeldvorming te werken, kijken waar we nu werkelijk staan als groep met een gemeenschappelijke hobby/beroep.

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 00:09

Als ik de cijfers die wij vergaard hebben nog eens doorneem, moet ik tot mijn spijt waarnemen dat er voor mijn gevoel meer mensen met klootschieten en dammen bezig zijn dan met de westernsport.

Toch is door de FEI reining opgenomen als nieuwe dicipline binnen de organisatie.
Voor mij een teken dat de westernsport wel degelijk serieus genomen word, in London is enkele weken geleden bekend gemaakt dat de reining boven aan de lijst staat om als nieuwe olympische dicipline uitgechreven te worden bij de spelen van 2012.
De finale reining bij de WEG 2006 Aken zal op de zelfde dag gereden worden als de finale jumping, ik ben er ook zeker van dat er heel wat jumpingbobo's op de tribune zullen zitten tijdens deze finale.

Ik denk dat mede door deze ontwikkelingen de sponsering met name voor reining events fors zullen oplopen, wat weer zal resulteren in meer wedstrijden en dus ook een groeiend aantal deelnemers.
Deze tendens is nu al waar te nemen.

Feit is dat de westernsport veel meer is dan allen maar reining, maar hoe voorkom je nu dat er in de komende jaren deze twee niet uit elkaar groeien.

Voor een deel kun je het nu al waarnemen, als er een gecombineerde AQHA/NRHA show georganiseerd word , dan is de opkomst voor de AQHA show beduidend hoger dan op een losstaande AQHA show.
Misschien ligt hier ook wel de oplossing.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 08:03

Okay, reining is dus de sport die als hot binnen het gehele westernverhaal de meest belichten discipline is. Sluit ook wel aan op het feit, dat de NRHA/DRHA georganiseerde wedstrijden een goed gemiddelde aan starts is waar te nemen.
NRHA wedstrijden in combinatie met, zou dus een combinatie kunnen wezen, dat er een geslaagd weekeinde uit zal kunnen komen, met startende deelnemers, en natuurlijk het aantal bezoekers, die op dit soort van wedstrijden afkomen.
Beide is belangrijk, met name ook voor sponsors en voor waar het georganiseerd wordt.

Nu kunnen wij natuurlijk hieruit ook weer diverse conclusies trekken.
Het grappige is, kijkende naar de diverse ontwikkelingen die er zijn, en dan met name op het gebied van samenwerking, dat daar dus duidelijk een wringende schoen zit.

Als ik terug kijk in de geschiedenis en ontwikkelingen op dit gebied hier tegen af zet, zijn er dus organisaties die staan voor het feit dat western rijden meer dan alleen reining is, en zich ook zo danig proberen te organiseren.
Gezien de ontwikkelingen komt dit niet echt lekker van de grond, dus is de volgende vraag hoe het dus zit met de eventuele haat en liefde verhoudingen, tussen de organisaties op zich.

Welke belangen spelen een rol. Dit kunnen natuurlijk regels zijn die niet op elkaar aansluiten. Persoonlijke en andere gevoelens niet op elkaar aansluiten.
Of het besef bij de ene wel aanwezig is dat saamhorigheid onder het brede western georiënteerde volk moet beginnen bij de vele organisaties die deze tak van sport nu momenteel rijk is.

Het is niet mijn bedoeling om er weer een psychogrammatische-wiskundige vraagstukken van te maken, maar denk toch dat als er een goede samenwerking zal zijn, tussen de organisaties die Nederland rijk is, vele problemen als sneeuw voor de zon verdwijnen.

Misschien moeten deze maar is met elkaar gaan klootschieten en dammen, om de oordelen, en of die nou voor of tegen zijn, in een soort van survival weekeinde of week, goed op elkaar af te stemmen. Maar goed, ik zal wel weer aan het dromen zijn. Maar het leuken daarvan is Halloway, dat wij misschien toch zo nu en dan elkaar aan de four roses tegen komen. Haha!

Peter Vet.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:47

Halloway schreef:
Feit is dat de westernsport veel meer is dan allen maar reining, maar hoe voorkom je nu dat er in de komende jaren deze twee niet uit elkaar groeien.

Okay, hier de indeling voor het survival weekeinde of week voor de organisaties.
De Ardennen lijkt mijn een mooie plek, omdat daar ook nog verschil in hoogte is, zou dat het één en ander zich in rang orde kan gaan afspelen.

Ik stel u eerst even de hoofdrol spelers voor:

NQHA, wordt vertegenwoordigd door Tim Drubbel
DRHA wordt vertegenwoordigd door Henry Wijdeven
WRAN wordt vertegenwoordig door Jan Trel
DPHC wordt vertegenwoordigd door Ed Gosen
AAHCH wordt vertegenwoordigd door Bert Wiekema
DAWRA wordt vertegenwoordigd door Krista Sterrenburg

Kijk is even aan, een mooi gelijk aantal deel nemers, wat erg handig is, IVM het kanovaren, omdat er twee personen tegelijk in kunnen.

Natuurlijk moet het één en ander in goede banen geleid worden dus ik gooi er ook maar twee jury boten tegenaan, waar ik ook zo mijn gedachten over heb, wie daar in plaats zou moeten nemen.

Boot 1-Simone de Geus, dit omdat deze meerdere jurykaarten bezit, dus de zaken goed tegen elkaar kan afwegen.
Boot 2-Daar dub ik nog een beetje over, maar misschien heeft iemand hier een idee over.
Beide hebben natuurlijk iemand bij hen om te schrijven, dus weer twee boten vol.

Om het feestje nou compleet te maken, zie ik eigelijk ook nog wel een boot dobberen die ons op de hoogte kan gaan houden.
Als wij spektakel willen, dan zou ik zeggen dat een boot met één plek er in al genoeg is, omdat ik voor deze boot Bea wil uitnodigen.
De boven genoemde hoofd personen, zullen dan zeker hun uiterste best gaan doen, en geloof mij, ik wouw dat ik dit verzonnen had. Ik weet zeker dat er een paar genoemde ineens heel hard kunnen kanoen, en dat het regent bij de aankomst, omdat de stoom ontwikkeling van het pendellen zich omzet in een hoosbui. De jury speelt natuurlijk een grote rol, want slaan is verboden, en er mag alleen geroeid worden met de pendels.

Maar ook hier zijn weer suggesties welkom.

Nou wat hebben wij nog mee nodig, om een sappig weekeinde of klein weekje te kunnen hebben. Ik zal hierover verder gaan nadenken.
Ik denk wel dat wij onze zuiderburen moeten inlichten als wij dit voor elkaar gaan krijgen.
Een eventueel evacuatie plan, voor de Ardennen kunnen zij dan vast gaan maken voor als het uit de klauwen gaat lopen, en misschien kunnen wij Jef de Laat dit laten regelen.
En omdat boot nummer twee bij de jury toch nog leeg is, zou hij hierin misschien plaats kunnen nemen.
Zo besparen wij ook nog wat kosten, en daar hou ik wel van.

Jongens en Meiden, wij moet dit zorgvuldig gaan aanpakken, als wij als leden willen, dat er iets moois uit komt dan hè.
Dus ik stel voor, dat wij met zijn allen in een lint om de Ardennen gaan staan, en de genoemde personen net zolang daar houden, tot deze eruit zijn.
Van belang is ook, dat geen van de genoemde hoofdrol spelers contact met hen achter ban kunnen hebben, nee, want dan komen wij er nooit uit en is uiteindelijk een bel compagnie de grote winnaar, van dit weekeind en of weekje natuurlijk.

Wie vindt wat van mijn plan? Het is extreem ik weet het, maar wel is duidelijk dat dit een heel andere benadering is, om probleem stellingen te lijf te gaan.
Graag wil ik wel dat het dan nog voor de komende leden vergadering van de Wran gaat plaats vinden hè. Nee, nee, het is niet wat jullie denken hoor, maar laat ik het maar bekennen, ik ben gewoon slecht in kanoen.

Nou kom op, even als leden onder elkaar, nu kan het nog. Wie is er voor?
Misschien komt hier wel de oplossing uit, om het western rijden niet als twee groepen uit elkaar gaat vallen.

Volgende week laat ik wel weten, hoe dit weekeinde en of weekje is verlopen in mijn gedachten, als wij leden niet in staat gebleken zijn, om dit af te dwingen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 09:53

Nou, zoals het hier staat vind ik het iig een geweldig idee Haha!
Wordt 1 en ander nog gefilmd?

*weet ik toevallig nog een leuke lokatie waar ze aan teambuilding doen Knipoog is alleen met paarden, dus wellicht weer niet handig*

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:03

Ik vind het een geweldig idee! Ik mis alleen een bootje of twee:
- een bootje met leden van die organisaties. Zowel de fanatieke westernsporters als de iets minder fanatieke. En natuurlijk netjes verdeeld over de qpa- en de niet qpa-eigenaren.
- een bootje met mensen die wel bezig zijn met de westernsport maar om een of andere reden geen lid zijn.
- een bootje met trainers

Of misschien moet je dat verdelen... een soort base-camp voor allebei en elkaar dan halverwege tegenkomen en 'uitdagingen' aangaan.

Hmm begint verrek veel op SBS6 of zo te lijken Lachen

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:10

Anya schreef:
Ik vind het een geweldig idee! Ik mis alleen een bootje of twee:
- een bootje met leden van die organisaties. Zowel de fanatieke westernsporters als de iets minder fanatieke. En natuurlijk netjes verdeeld over de qpa- en de niet qpa-eigenaren.
- een bootje met mensen die wel bezig zijn met de westernsport maar om een of andere reden geen lid zijn.
- een bootje met trainers

Of misschien moet je dat verdelen... een soort base-camp voor allebei en elkaar dan halverwege tegenkomen en 'uitdagingen' aangaan.

Hmm begint verrek veel op SBS6 of zo te lijken Lachen

Nee, nee Anya, leden staan er in een grote kring omheen, want wat blijkt als deze twee groepen uit elkaar gaat vallen, dat deze toch al in de boot zitten, dan wel niet zaten.
En bij teveel boten, gaan de kosten weer omhoog, want de water politie zal dan gaan ingrijpen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:11

Clown Haha!
Oke,
Leden en trainers aan de kant ter aanmoediging
En met handdoeken en droge kleding paraat natuurlijk

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:14

Whahahaha Peter hoe kom je er toch altijd weer op......... Maar er zou idd wel eens wat eensgezindheid mogen zijn. Maar volgens mij is het overal en altijd gezeik, want dat is blijkbaar menseigen......helaas.

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 10:59

@ Peter

Ik vind het een prachtig idee, probleem:
1: waar haal je de sponsors vandaan??
2: zitten er voor de DRHA (lees burgmeijer reining horse association) wel de juiste personen in het bootje
3: Krijg je bij de NQHA wel iemand aan de telefoon. (is ons nog nooit gelukt)

Als we ons de volgende keer zien zal ik zorgen dat er Jack Daniels is, zorg jij voor de Ginger Ale en Lemon.

Groet Ron

slootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 11:47

Ik mis nog een VIPschip? Misschien met glazen bodem zodat je ook kunt zien wat er onder water gebeurt?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 12:40

Halloway schreef:
@ Peter

Ik vind het een prachtig idee, probleem:
1: waar haal je de sponsors vandaan??

Hummm, jij weet net zo goed als ik, dat deze hier graag hun knip voor open zouden trekken.

Halloway schreef:
2: zitten er voor de DRHA (lees burgmeijer reining horse association) wel de juiste personen in het bootje

Wat ik begrijp van de DRHA site wel. Of is de genoemde site door jou, maatstaaf?

Halloway schreef:
3: Krijg je bij de NQHA wel iemand aan de telefoon. (is ons nog nooit gelukt)

Maak niet uit, telefoon voor dit weekeinde en of weekje, is toch verboden, dus halen wij hem persoonlijk op. Jij bent sterk, en ik heb een veewagen, hopaaa alles er in één keer heen, de eerste sponsor meld zich dus al.

Halloway schreef:
Als we ons de volgende keer zien zal ik zorgen dat er Jack Daniels is, zorg jij voor de Ginger Ale en Lemon.

Okay dan, een stukje kaas en worst erbij, en dan nuttigen tijdens dit weekeinde en of weekje op een plekje waar wij goed uitzicht hebben. Kenners hierop bokt, weten dat ik nog wel een tentje heb. Dus als jij de haringen en wat touw meeneemt, denk ik dat het gaat gekomen.

Halloway schreef:
Groet Ron

Groeten Peter.

P.S. wat zijn die leden stil, wat zijn die leden stil, wat zijn die leden stil.
Dit op de melodie van het voetbal lied, hij heeft een honden… hij heeft een honden…
Wie is er voor? Kom op, tegen Europa hebben wij ook NEE durven zeggen.
Ik wil een poll, ik weet het weer, jullie willen anoniem blijven.
Wij willen een poll, wij willen een poll, wij willen een poll, wie start hem.
Het moet toch niet gekker worden hè. Of zijn wij ineens met zijn alle met vakantie ofzo?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 12:57

Ik gooi er ook nog een prijsvraag tegenaan. Haha!
Één bootje, laat ik voorzien van een automatische stop. Deze zal ik persoonlijk actieveren, daar waar het water op zijn diepst is. Clown
Wie, mag ook per pb of sms of rooksignalen, maakt niet uit.

Kom op bokkers, alle genoemde zijn ook gewone mensen. Het is niet eng!
Leden hebben het toch voor het zeggen, is in dit topic vaak te lezen, hop, hop, kom op dan.
Wij hebben er allemaal een ideaal beeld over, dus moeten de handen in één.
Besef als wij met zijn alle op survival moeten, dat het dan zoveel kosten met zich mee zal brengen, dat er nooit een sponsor voor te vinden zijn zou. Tong uitsteken

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 13:34

hahahahahaha, Peter wat drink jij in de koffie overdag????? Ik heb nog wel een paar lasso's voor de weglopers, en een paard wat lassoproof is!!!!! Daarmee sleep ik ze naar jullie en dan tossen jullie ze in de veewagen.....

Halloway

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:19

@ crazycactus: LOL, deze vraag wilde ik net ook stellen aan Peter.

Nu even serieus ( voor zo ver dat mogelijk is).
Meerdere westerndiciplines dreigen te verdwijnen in de nabije toekomst, als de organisaties hier niet serieus een oplossing voor zoeken.

Nu lig ik daar persoonlijk niet echt wakker van, maar dat neemt niet weg dat ik het jammer zou vinden als dit daadwerkelijk gebeurd.
Ik en mijn vrouw hebben enkele jaren geleden duidelijk gekozen om ons puur op de reining te richten.
We zagen toen al aankomen wat er nu langzaam aan het gebeuren is.

Vooral de groep mensen die het niet belangrijk vind dat westernsport een groter aandeel gaat krijgen binnen de immense paardenmarkt in Nederland, zullen hier imo de grootste hinder van ondervinden.

De low-budget stallen (die van essentieel belang zijn ) zullen bij een afnemende belangstelling als eerste hun deuren moeten sluiten, terwijl daar vaak het nieuwe talent geboren word.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-05 14:33

En nog even los van het feit dat een deel van je nieuwe aanwas toch zal zitten bij de eigenaren van een niet-qpa. En daar zitten niet per definitie de meest natuurlijke reiners tussen....

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 08:26

Ron, best grappig om te constateren, dat uitgerekend wij, nog grotendeels online zijn in dit topic. Ik ken jou visie, dus ik weet dat je er persoonlijk niet van wakker ligt, maar beide zijn wij van mening dat het een zorgelijke ontwikkeling is.
Ook wij zijn spelend begonnen, zoals de topic starter aangeeft, Cowboytje spelen.
Het was geweldig toen wij ons eerste paardje kochten, puur voor de fun, ach die meid wouw zo graag rijden. Aan allen disciplines hebben wij wel meegedaan, je kan het zo gek niet opnoemen. Dit alles begon op een low-budget stal, waar ik de mening van met jou deel, dat daar de talenten zich in eerste instantie pas echt ontwikkelen. Jij en ik weten, dat dit niet te koop is (talent). De organisatie, waar ik mijn zelf nu bij aangesloten heb, daar heeft zij haar kunnen ontplooien in wat zij nu doet en wil. Ik deel je zorg over wat jij nu langzaam ziet gebeuren, en waar Anya op inhaakt. Wij zijn immers ook gewoon met een niet qpa begonnen.

Vooral de groep mensen die het niet belangrijk vind dat de westernsport een groter aandeel gaat krijgen binnen de immense paardenmarkt in Nederland, zullen hier imo de grootste hinder van ondervinden.

De spijker op de kop slaan heet dit Ron, maar duidelijk is wel, als je de spiegel draait van de ene naar de andere zijde, is deze groep mensen te vinden onder de bokkers, leden van organisaties, maar ook in de organisaties.

“t is eigelijk, om er gek van te worden.

Groeten Peter

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-05 11:13

Alle genoemde verenigingen waren ooit in een ver verleden vriendjes.
Toen is de situatie ontstaan dan men dacht elkaar niet meer nodig te hebben cq dat er verenigingen waren(of beter gesteld voorzitters en besturen) die zich beter vonden dan de rest en vonden dat zij alles moesten gaan regelen voor de anderen.
Dat liep dus duidelijk mis,en uit zich in de situatie waarin we nu zijn beland.
Ik heb het idee dat er nu wanhopig naar een weg wordt gezocht om weer een soort van samenhorigheid te creeeren.
De reiners zijn in de tussentijd in een positie beland waarin zij zich gesterkt zien door interesse van mensen en instellingen die hebben bepaald dat deze sport(Reining) volwassen is en het tijd wordt het grote publiek te laten kennis maken met de sport.(door welke rede dan ook)

In mijn ogen is er dan nu ook het volgende aan de hand,je hebt Reining en de rest.
De rest dreigt ook uit elkaar te vallen door bv de nsba en prab etc.
Als het zo door gaat zie ik de wran straks als grote verliezer en inherent daaraan haar leden,ook de grote middenmoot in de rest van de verenigingen gaan verliezen.

Maar het is nog niet te laat er zijn mensen die nog iets kunnen doen aan dit doom scenario.

Als de Heren en Dames voorzitters en bestuursleden eens van hun hoge troon afkomen en inderdaad eens plaats nemen in bootje en proberen eens voor een keer samen te werken dan is er misschien nog hoop.
Misschien is het handig als men zich realiseert dat het Reining gedeelte in een snellere boot zit en als we de aansluiting niet willen missen we moeten proberen te accepteren dat het beter is om mee te werken dan tegen te werken.

Halloway gaf al aan hoe het een en ander mischien nog te redden is.
Organiseer wedstrijden om een NRHA show heen.
Accepteer dat Reining ons onderdeel is dat *belangrijker* is dan de rest.

Maarja dit is de maar mening van een lid. Cool