[WN] wran en start nummers

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

FlyingHigh

Re: wran en start nummers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 09:24

Cassidy schreef:
JanT schreef:
Ik heb begrepen dat het gerucht de ronde gaat dat het startnummer systeem afgeblazen gaat worden.
Niets is minder waar. Er zijn al meer dan 300 startnummers uitgegeven en dagelijks komen er nieuwe aanvragen binnen welke direct in behandeling worden genomen.
Voor alle WRAN D/B/C/A wedstrijden is een startnummer nodig.

Misschien heb ik het dan voorheen verkeerd begrepen, maar was het niet de bedoeling dat voor alle in Nederland verrreden wedstrijden dit nummer nodig was? Waarom heb ik dan de indruk gekregen dat je dit nummer ook hebben moest als men een APHA/DPHC, AQHA/NRHA of NRHA/DRHA wedstrijd wilde starten?

Ieks, dat dacht ik ook!!! Ik rij alleen maar APHA approved wedstrijden, geen WRAN. Ik heb wel een nummer aangevraagd nu, is dat dan niet nodig?????

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 09:39

jeddah schreef:
Misschien verschilt het per organistatie, maar de Paints zullen een nummer per paard krijgen, anders is het in tegenstrijd met de regels van de APHA.

Volgens mijn informatiebronnen is het vragen van extra bijdragen voor de startnummers ook in tegenstrijd met de regels van de APHA.

De DRHA heeft zich er iig al van gedistancieerd (omdat het tegen de regels van de NRHA ingaat)

Heeft men zijn huiswerk soms niet goed gemaakt voordat met aan deze regel begon?

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 09:47

is het niet pas een extra bijdrage als er op verdiend wordt Cassidy?
Volgens mij is het iedere organisatie toegestaan om een kennelijke noodzakelijk registratienummer tegen kostprijs ter beschikking van de leden te stellen.

Overigens vind ik die startnummers (ondanks die 10 euro) een goed idee. Ik heb op bokt en tijdens wedstrijden net even te vaak gehoord dat iemand start in de 'verkeerde' klasse bijvoorbeeld. Met die startnummers worden dat soort 'foutjes' een stuk makkelijker na te gaan.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 11:01

Op zich mag er wel geld gevraagd worden voor de startnummers bij de APHA (die dus volgens het rulebook inderdaad bij het paard horen, niet bij ruiter of combinatie), maar er mag geen onderscheid gemaakt worden tussen leden en niet-leden.

SC-160. General Show Rules
A. ELIGIBILITY TO SHOW. A show must be open to all Paint Horse
owners in good standing with the APHA to gain approval. No exhibitor
may be required to be a member of any organization in order to compete in an approved class.
B. DENYING OR RESTRICTING ENTRIES. Any show that denies or
restricts entries in any one of the events listed in SC-175, SC-180 or SC-190 will not have their show results approved.

Bij de APHA mag je op geen enkele manier mensen 'verplichten' lid te worden van een vereniging om deel te nemen aan wedstrijden. Je hoeft zelfs geen lid te zijn van de APHA, tenzij je jeugd of amateur wilt starten, maar 'open' mag iedereen starten.
Er mag voor het startgeld en aanverwante wedstrijdkosten dus geen onderscheid gemaakt worden, want daarmee zou je mensen verplichten lid te worden.
Onderscheid in stalgeld mag weer wel, omdat dat niet direct gerelateerd is aan het starten op de wedstrijd, da's meer een 'service' die verleend wordt.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 11:05

Cassidy schreef:
Volgens mijn informatiebronnen is het vragen van extra bijdragen voor de startnummers ook in tegenstrijd met de regels van de APHA.

De DRHA heeft zich er iig al van gedistancieerd (omdat het tegen de regels van de NRHA ingaat)

Heeft men zijn huiswerk soms niet goed gemaakt voordat met aan deze regel begon?

Okay dan,

Ik heb inmiddels het één en ander aan speurwerk verricht voor mijn zelf, om bepaalde zaken gewoon wat helder op mijn netvlies te krijgen, en wil dit graag met jullie delen.
Zoals gewoonlijk praat iedereen in zijn eigen straatje, en verdedigt de stand punten hierin.
Maar om als lid van een vereniging, toch enige duidelijkheid te krijgen, wat nou wel voor de sport in zijn geheel en in de toekomst belangrijk zou kunnen zijn, en of andere niet relevante belangen hoogtij vieren, kwam ik op het volgende.

bron: KNHS

Inmiddels hebben de verenigingen, die zich met de verschillende onderdelen van het western riding bezig houden (o.a. trail, pleasure, horsemanship), de handen ineengeslagen en de Federatie Nederlandse Westernverenigingen opgericht. De DRHA maakt daarvan deel uit. Momenteel zijn eerste verkennende besprekingen van de KNHS met deze Federatie gaande om te bezien of verdere samenwerking mogelijk is. De nu getekende samenwerking zal zich ook richten op het verder ontwikkelen van gezamenlijke thema’s op het gebied van scholing, welzijn en belangenbehartiging.

Hierboven is duidelijk te lezen, dat de handen in één geslagen zijn.
Wat mijn nu zo vreemd over komt, als je naar de web side gaat, van de aangesloten verenigingen bij de FNW, dat allen wel een link hebben naar deze federatie.
Zelfs op de side van de NQHA, die geen deelnemer is, is een link te vinden naar de Federatie Nederlandse Westernverenigingen.
Op de side van de DHRA, is hier over werkelijk niks te vinden, voor zover ik handig ben met de computer. Alleen op de brief na, die jongst leden daar op geplaatst is, krijg je op deze side nou niet de indruk, BV doormiddel van een verwijzing naar, affiniteiten te hebben met de FNW.
Beste wel vreemd vind ik dit persoonlijk dan, mede om dat deze side nog helemaal niet zolang in de lucht is.

De KNHS verwijst er naar dat de handen in één geslagen zijn, maar zelf krijg ik er een hele andere indruk van, bij het lezen van hun side.

Daarnaast zal de DRHA haar doelstelling mede realiseren
door samenwerking met de Koninlijke Nederlandse
Hippische Sportfederatie (KNHS) en met andere
reiningorganisaties de lid zijn van de KNHS.

Ik krijg sterk de indruk dat deze hand alleen reiningorganisatie de hand wil schudden. En dat hele western riding in zijn algemeen, (o.a. trail, pleasure, horsemanship) waar de FNW ook voor staat, daar geen deel van uit willen maken.

Ik ben mijn zelf bewust dat ik inmiddels meerdere petten op heb, en schrijf het in dit geval met mijn leden pet op
Leven en laten leven, is mijn motto. En helemaal in dit geval, omdat het de westernsport in zijn geheel, ten goede had kunnen komen. Kortom, waar een wil is, had vast een weg gevonden kunnen worden.
Sla die moeder organisatie daar om de oren, met wat daar allemaal in de paarden gespoten wordt, misschien krijgen wij dat wel een fiat, om de euro’s ergens anders voor te gebruiken.
Een centraal startnummer of zo, best wel handig lijkt mij, mist het niet meer kost dan 10€.

Vr Gr Peter Vet.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 11:25

Je hebt gelijk Peter, maar zo ingewikkeld hoeft het niet te zijn...
Als men het prijsverschil voor leden en niet-leden bij dat startnummer weg laat is er in ieder geval wat de APHA betreft geen bezwaar meer.
De nummers worden als ik het goed begrepen heb voor de Paints al aan het paard toegekend en niet aan de combi of aan de ruiter. Dat bezwaar was dus al opgelost...
Ik heb zeker geen bezwaar tegen de startnummers, het lijkt mij ook een verbetering (al was het maar omdat je dan je nummer thuis al op je gemak op je jasje kunt spelden Knipoog ), maar ik vraag ze voor de zekerheid toch pas aan als écht zeker is dat de wedstrijden voor de APHA regelementair zijn met de huidige situatie. Nou scheelt het dat ik voorlopig geen wedstrijd start, dus ik kan even 'de kat uit de boom kijken'....

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 12:19

Francis, het hoeft inderdaad niet zo ingewikkeld te zijn.

Bron KNHS,

De nu getekende samenwerking zal zich ook richten op het verder ontwikkelen van gezamenlijke thema’s op het gebied van scholing, welzijn en belangenbehartiging.

Thema’s op het gebied van scholing?
Hier is nog heel veel werk aan de winkel. Alle wenstern gerichte organisaties, hebben zo hen eigen regels, die niet met de Nederlandse wetgeving stroken.

Welzijn?
Ook zo’n thema, waar alle op wenstern gerichte organisaties, met elkaar heel wat kunnen betekenen voor de sport in zijn algemeen.

Belangenbehartiging?
Jammer dat er hier niet bijgeschreven staat, wat ten goede komt voor de leden van die aangesloten zijn, bij één van de aangesloten organisaties van de federatie.

Al deze punten, waarvan ik vind, dat deze belangrijker zijn, dat het goed geregeld gaat worden, in plaats van doel boel op scherp te zetten, omtrent het startnummer.
Fina-fleur Western Nederland, met al zijn in en outs, heeft zo zijn eigen interpretatie van het behartigen van de belangen die er zijn.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 12:52

Hier ben ik het wel eens met Peter. Ik kan me de tijd nog herinneren dat er twee grote en wat kleinere engelse sportbonden waren. Dat leverde voor de verschillende leden over en weer vreselijk veel gedoe op. Starten op NKB-wedstrijden met NKB-juryleden als je bij de 'andere club' hoorde was goed voor lagere punten (of op zijn minst ging die roddel). Afstemming was ver te zoeken en belangenbehartiging van de paardensport hield niet over.

De gevolgen van die elkaar beconcurrerende clubjes hebben we o.a. gemerkt tijdens de MKZ-crisis. De paardensport heeft nog steeds geen politieke lobby van enige betekenis. Alhoewel dit begint te verbeteren.

Hetzelfde geldt m.i. in het kwadraat voor de westernorganisaties. Ze werken wat samen en gaan vooral de eigen weg waar het uitkomt. Of richten zich zwaar op de eigen Amerikaanse koepelorganisaties. Terwijl juist belangenbehartiging en PR op Nederlands niveau wel voor enige verbetering vatbaar is. Daarvoor is het ook belangrijk dat je je als front naar buiten presenteert. Gezamenlijke akties onderneemt e.d. Alleen dan wordt je als relatief kleine tak van sport serieus genomen.

Persoonlijk zou ik mij daar op richten i.p.v. me druk te maken over relatief kleine zeurdingen als een startkaart. Daar is in de Engelse sport ook heel veel tijd aan besteed en nu is het volkomen normaal een geaccepteerd.

Het komt op mij een beetje over als de agenda van de gemiddelde ondernemersraad. Een beproefd middel van directies is om de ondernemersraad een relatief klein probleem voor te schotelen dat de gemoederen bezig houdt. Zo bemoeien ze zich tenminste niet met het hoofdbeleid.

Het wordt tijd dat die clubs zich gaan richten op het hoofdbeleid en de zeurdingetjes achter zich laten.

(het staat er wat cru, maar ik meen het wel...in eigenlijk lievere zinnen).

edit: typo

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 13:16

De indruk ontstaat dan de FNW en de samenwerking van de aangesloten verenigingen alleen over startnummers gaat.
Dit is echter slechts een onderdeel van de samenwerking.

Op vele tereinen is er veel werk te doen om vanuit de basis het westernrijden een gedegenn ondergrond te geven.

Dit is voor alle westernorganisaties in Nederland van groot belang, immers daar zal hun nieuwe ledenaanwas vandaan moeten komen.

Dat dit conflicten zou geven aangaande de voorgeschreven regels van de diverse moederverenigingen lijkt mij niet juist.

Het is een goede zaak dat het Ad Hoc beleid van de verenigingen ,daarmee bedoel ik het inspringen op behoeften en problemen die zich op enig tijdstip voordoen, wordt veranderd in een lange termijn planning.

Even voor de duidelijkheid, ik bedoel bovenstaande niet als kritiek op het beleid van de verenigingen ik wil er mee zeggen dat de samenwerking een adequate gezamelijke lange termijn visie mogelijk maakt.

De DRHA is van stichting veranderd in vereniging, dit is gepaard gegaan met een ingrijpende verandering van de bestuurssamenstelling.
Het nieuwe bestuur heeft te kennen gegeven zich te willen verdiepen in de afspraken die in het verleden gemaakt zijn alvorens een standpunt ten opzichte van de FNW in te nemen.
Een begrijpelijke beslissing waar niets mis mee is en het bestuur van de FNW is bezig de gevraagde informatie te verzamelen.

De FNW is er voor de verenigingen en is dus een uitvoerend orgaan, geen beleidsbepalend orgaan.

In het verleden hebben de verenigingen afgesproken om het centrale wedstrijdsecretariaat in te voeren.

Wanneer de DRHA zich op het standpunt stelt dat voor hun vereniging de verplichte startnummers op dit moment niet wenselijk is, dan is dat hun goed recht. Mogelijk wordt op een zeker moment de invoering wel wenselijk geacht, of misschien ook niet.
Bovenstaande wil niet zeggen dat samenwerking op andere terreinen daardoor onmogelijk wordt.

In mijn vorige stukje schreef ik dat de startnummers op alle WRAN D/C/B/A wedstrijden gebruikt gaan worden.
Ook op wedstrijden van AQHA, APHC en AApHC die via de federatie georganiseerd gaan worden zullen startnummers verplicht zijn.

De regels van de moederorganisaties zijn ons bekend en natuurlijk zullen we die moeten respecteren.

Omdat we beseffen dat de PR rond de introductie van de startnummers niet de schoonheidsprijs verdient zullen we verdere mededelingen hierover pas doen na zorgvuldig onderling overleg met de vertegenwoordigers van de verenigingen binnen de FNW.

Ik hoop dat bovenstaande antwoord geeft op de vragen die ik signaleer.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 15:56

Anya schreef:
Het komt op mij een beetje over als de agenda van de gemiddelde ondernemersraad. Een beproefd middel van directies is om de ondernemersraad een relatief klein probleem voor te schotelen dat de gemoederen bezig houdt. Zo bemoeien ze zich tenminste niet met het hoofdbeleid.

Het wordt tijd dat die clubs zich gaan richten op het hoofdbeleid en de zeurdingetjes achter zich laten.

(het staat er wat cru, maar ik meen het wel...in eigenlijk lievere zinnen).

Cru? Wat is nou cru.
Ik wouw dat ik het zo had kunnen verwoorden. _/-o_

Peter

FlyingHigh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 16:01

JanT schreef:
In mijn vorige stukje schreef ik dat de startnummers op alle WRAN D/C/B/A wedstrijden gebruikt gaan worden.
Ook op wedstrijden van AQHA, APHC en AApHC die via de federatie georganiseerd gaan worden zullen startnummers verplicht zijn.

Ik neem aan dat alle APHA- wedstrijden in nederland via de federatie gaan lopen en ik dus wel startnummers nodig heb? Of is dit ook nog per APHA- approved wedstrijd verschillend? Ik kan er niets bij de DPHC over vinden.....

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 16:03

De info die de DPHC over dit onderwerp geeft is wel erg beperkt..... Haha!
Zou toch wel aardig zijn als op zijn minst de leden goed geinformeerd werden.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 16:09

JanT schreef:
Omdat we beseffen dat de PR rond de introductie van de startnummers niet de schoonheidsprijs verdient zullen we verdere mededelingen hierover pas doen na zorgvuldig onderling overleg met de vertegenwoordigers van de verenigingen binnen de FNW.

Okay, maar dit komt wel een beetje raar op mijn over. Mede gezien het feit dat er al meer dan 300 nummer uitgegeven zijn. Dit verteld mij dat het eigelijk helemaal niet zo onduidelijk was.
Sterker nog, in mijn ogen geven de leden hiermee aan, wat zij willen!
Wij zelf hebben net acht stuks nummers binnen gekregen, dus het is nu 308.

Peter

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 16:25

Voor de WRAN rijders is er ook geen probleem en zal het gros de nummers verwelkomen.
Het is alleen een beetje vervelend als je er achteraf moet achter komen dat de je APHA shows allemaal ongeldig verklaard worden door een 'zeurdingetje'. We hebben ons nou éénmaal te houden aan de regels van het stamboek, Federatie of niet...
Daar had dus misschien van tevoren iets beter over nagedacht kunnen worden en als dat wel gedaan is maar men heeft er nog geen oplossing voor, dan had men voor de duidelijkheid dus beter kunnen wachten met lancering van de nummers tot alle problemen omtrend de invoering opgelost waren.
Nu is het in ieder geval voor de Paints (en Appies?) nog helemaal niet duidelijk hoe één en ander opgelost gaat worden.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 16:29

is dit een typisch Boktverschijning, ik bedoel, zo veel negatieve beoordelingen over de startnummers?

of gaat deze trend ook door bij NIET bokters en bij de verschillende verenigingen.

zijn er aanwijzingen dat onder die catorgie ruiters,ook zoveel weerstand bestaat?

rinus

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 16:40

Hoezo weerstand Rinus.
Ik ben niet tegen die nummers, absoluut niet. Maar je mag toch verwachten dat dingen in ieder geval zo geregeld zijn dat je wedstrijdresultaten gewoon geldig blijven? Is dat zo raar?

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 16:42

JA! Dat merk ik duidelijk in allerlei gesprekken om me heen.
Op zich vind ik een startnummer registratie zo gek nog niet, alleen de manier waarop...... vind ik wat minder geslaagd.
En de informatievoorziening helpt niet echt. Ik denk dat er veel nagativiteit voorkomen had kunnen worden als er voor de invoering veel meer duidelijke informatie zou zijn. Zoals over de punten die Francis noemt.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 16:59

is ook geen aanval Francis, maar in een aantal antwoorden werd gemeld dat een bijdrage voor startnummers door de moederstamboeken, Niet verboden werd geacht, als een ieder die een westrijd wil rijden deze bijdrage moet betalen, ter compensatie van de kosten van de startnummers, en niet als winstoogmerk betiteld kunnen worden.

en daarna de vragen daarover zich op blijven stapelen.
waar zit dan nog het probleem????
bang dat behaalde punten niet erkend worden of enkel en alleen om de 10 euro?

rinus

JanT

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 17:04

[
Okay, maar dit komt wel een beetje raar op mijn over. Mede gezien het feit dat er al meer dan 300 nummer uitgegeven zijn. Dit verteld mij dat het eigelijk helemaal niet zo onduidelijk was.
Sterker nog, in mijn ogen geven de leden hiermee aan, wat zij willen!
Wij zelf hebben net acht stuks nummers binnen gekregen, dus het is nu 308.

Peter[/quote]

Dat is precies wat ik bedoel, gezien de opwinding over dit onderwerp kan je de conclusie trekken dat de info vooraf niet op alle fronten duidelijk was.
We moeten er dus aan werken dat dit in het vervolg beter wordt gedaan. En dat gaan we ook proberen!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 18:42

Dat die info beter kan, daar ben ik het mee eens. Het staat niet echt heel duidelijk vermeld bij de Wran en bij de andere westernorganisaties moet je de info met een zoeklichtje zoeken. Ik bedoel ook niet dat jij zeurt Francis. Ik bedoel dat het makkelijk is een beer op de weg te benoemen voor iedere afzonderlijke organisatie. Maar op termijn is het uiteindelijk effectiver om te denken hoe het wel kan werken voor alle partijen. Zoiets dus.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 20:17

wedstijd in Oostewolde van 6 feb is niet doorgegaan door te weinig deelname ,dit komt door die leuke startnummers!!! er was altyd zo veel animo voor D-Wedstijden in oosterwolde en nu wordt het afgelast, de wran heeft zaterdag vergadering en zal over dit geval spreken.
ik hoop dat ze de nummers voor d-wedstrijden afschaffen en dat er weer meer mensen mee doen met de wedstrijd

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 20:41

ik heb een vraagje voor mijn lessers.
ik heb beloofd om het voor hun op een rijtje te zetten.
want voor beginnend wedstrijd ruiter is het best wel moeilijk.

een aantal willen er dit jaar gaan starten.
middenmeer , kalverhoek lisse wennekers.
allemaal Wran wedstrijden.

volgens mij kan je 2 dingen doen.

lidmaadschap WRAN - 32 euro
eenmalig inschrijf geld - 15 euro
start kaart - 10 euro
bij elkaar 57 euro
korting, per onderdeel, op inschrijfgeld ?

of

startkaart zonder lidmaadschap WRAN - 25 euro
maar geen korting op het inschrijf geld.

-klopt mijn berekening?
-wat is de korting op inschrijf geld voor WRAN leden?

wie kan mij antwoord geven op deze vragen, zodat ik een briefje kan maken voor mijn lessers , wat voor mogelijk heden er zijn .

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 21:39

cowboyberend schreef:
wedstijd in Oostewolde van 6 feb is niet doorgegaan door te weinig deelname ,dit komt door die leuke startnummers!!! er was altyd zo veel animo voor D-Wedstijden in oosterwolde en nu wordt het afgelast, de wran heeft zaterdag vergadering en zal over dit geval spreken.
ik hoop dat ze de nummers voor d-wedstrijden afschaffen en dat er weer meer mensen mee doen met de wedstrijd

Zou de hoeveelheid wedstrijden in het noorden misschien ook een oorzaak kunnen zijn?
3 weekenden met wedstrijden op rij.
1 in zuidwolde, WRAN-C (dus punten), leuke lokatie, kleine prijsje te winnen, bekende jury
1 in oosterwolde, WRAN-D (geen punten), leuke sfeer, alleen lintjes, minder bekende jury
1 in Zeijen, WRAN-C (punten), nieuwe lokatie, leuk om eens te proberen. Bekende jury

Dat zijn er veel in een korte tijd. ipv alle deelnemers naar 1 wedstrijd te trekken, worden de deelnemers nu verdeeld over meerdere wedstrijden.
Dus kiest men de wedstrijd die het beste past.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 21:41

PeppySan schreef:
cowboyberend schreef:

Zou de hoeveelheid wedstrijden in het noorden misschien ook een oorzaak kunnen zijn?
3 weekenden met wedstrijden op rij.
1 in zuidwolde, WRAN-C (dus punten), leuke lokatie, kleine prijsje te winnen, bekende jury
1 in oosterwolde, WRAN-D (geen punten), leuke sfeer, alleen lintjes, minder bekende jury
1 in Zeijen, WRAN-C (punten), nieuwe lokatie, leuk om eens te proberen. Bekende jury

Dat zijn er veel in een korte tijd. ipv alle deelnemers naar 1 wedstrijd te trekken, worden de deelnemers nu verdeeld over meerdere wedstrijden.
Dus kiest men de wedstrijd die het beste past.

Verplaats maar een paar wedstrijden naar Twente. Daar zijn ze niet meer. Saasveld is volgens mij ook gestopt. Twente is wedstrijdloos Huilen

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-05 22:41

Jos schreef:
ik heb een vraagje voor mijn lessers.
ik heb beloofd om het voor hun op een rijtje te zetten.
want voor beginnend wedstrijd ruiter is het best wel moeilijk.

een aantal willen er dit jaar gaan starten.
middenmeer , kalverhoek lisse wennekers.
allemaal Wran wedstrijden.

volgens mij kan je 2 dingen doen.

lidmaadschap WRAN - 32 euro
eenmalig inschrijf geld - 15 euro
start kaart - 10 euro
bij elkaar 57 euro
korting, per onderdeel, op inschrijfgeld ?

of

startkaart zonder lidmaadschap WRAN - 25 euro
maar geen korting op het inschrijf geld.

-klopt mijn berekening?
-wat is de korting op inschrijf geld voor WRAN leden?

wie kan mij antwoord geven op deze vragen, zodat ik een briefje kan maken voor mijn lessers , wat voor mogelijk heden er zijn .

Zo'n soort rekensommetje ging ook door mijn hoofd... 't Is goedkoper om géén lid te zijn .... dat komt toch een beetje vreemd over...
Natuurlijk ligt het er ook aan hoeveel wedstrijden je rijdt en of je overnacht, want meestal is stalhuur voor leden ook goedkoper dan voor niet-leden, dus daar 'win' je weer op als je wel lid bent.
Maar voor iemand die bijv. maar één onderdeel doet, of alleen 1 daagse showtjes, is het inderdaad goedkoper om geen lid te zijn.