Frayba schreef:Dat hangt van de marketing af. Zolang "WE" de "vroege"-klassen (niet alleen reining is de boosdoener, denk bijv. ook aan over-voerde jaarlingen in de halter) bejubelen zal "de klant" denken dat het normaal is wat er gebeurt. Hoe vaak horen we niet "in Amerika doen ze het ook zo" als excuus voor wangedrag.
Groeten,
Chris.
Even een brainsstorm van mij.
Reining is dan mischien niet de enigste boosdoener, maar misschien kunnen we de reining nu deze ook bij de FEI is onderbracht wel gebruiken als ingang naar een gedragsverandering binnen de industrie.
Als er veel meer wedstrijden worden uitgeschreven onder het FEI regime/regelement, ik doel dan op wedstrijden waar ook voor de grotere namen binnen de industrie eer, trophies en geld te verdienen valt.
Misschien dat zo voor hun het belang groter word hun paarden tot een beduidend hogere leeftijd in goede showconditie te houden??
Voor de andere onderdelen die bij de FEI zijn ondergebracht werkt het in ieder geval wel zo.
Daar is nog lang niet alles mee opgelost, maar er worden wel mensen aan het denken gezet.
Ik las laatst een artikel waarin een van directors van de NRHA duidelijk aangaf aangenaam verrast te zijn van de hoeveelheid oudere paarden die in Europa aan de start verschenen.
It's a start.