Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
wimbeldy schreef:Na al een tijdje beide topics te hebben meegelezen nu toch een reactie van deze kant
Ik zet nog steeds grote vraagtekens bij de eerlijkheid van de nominaties.
Is het nu toch niet zo dat ruiters (voornamelijk professionals) die een grote lesklanten kring om zich heen hebben nu door al die lesklanten genomineerd worden, omdat vele van hun zo leuk les krijgen. Hebben al deze mensen die nomineren veel wedstrijden gezien, en gezien hoe er in de inrijbak gereden wordt. Als dat zo was, dan had ik nog veel meer andere namen in de nominities verwacht.
De lijsten worden ook naar westernmaneges gestuurd. Krijg je dan niet hetzelfde, dat iedereen zijn of haar instructeur gaat beoordelen.
Volgens mij krijg je een veel beter beeld als je op de wedstijd zelf vraagt aan het publiek om een ruiter te nomineren. Dan krijg je veel minder dat men iemand kiest omdat hij/zij zo leuk les geeft.
Ik heb ook gelezen dat een nominitie niet telt als er alleen maar bij staat dat ze zo leuk les geven; zet je er dan bij dat ze ook zo leuk met hun paarden omgaan dan telt het wel.
jeddah schreef:Ik ben het helemaal met de eerste gedeelte van je post eens, je kan van de kant lang niet altijd zien waarom een ruiter iets doet en tevens weet je meestal ook de achtergrond van het paard niet.
bass schreef:DUS ik ga nog even door..... velen staan nu op hun achtertste poten omdat sil een zadel uitprobeerd op een 2 1/2 jarige......nou ja zeg!!!!!!!
.
bass schreef:
Dan heb je nog de vraag: Welk paard heeft het moeilijker tijdens het beleren:Cody, van jongs af in handen en alles is leuk en interessant. of paard uit opfok wei, heerlijk met al zijn vriendjes buiten gestaan en dan is dat ineens voorbij. wordt opgehaald, naar trainer gebracht waar hij vervolgens met vanalles waar hij niets van begrijpt wordt geconvrontereerd. 50 kilo afvalt dik in de stress maar moet rijden maar leuk vinden. ik persoonlijk ga voor die 2 1/2 jarige waar je gewoon een nieuw zadel op kan leggen want zei ziet het probleem niet!
bintsbergen schreef:moet even reageren! wat zijn wij ook aan het mishandelen
Citaat:gr wiebe en sanwood gold 16 jaar met 2,5 jaar beleert and still running(wat heeft hij het slecht)
cornelie schreef:Toch kan ik mij niet indenken dat je hiermee bedoeld dat dan maar weer alles geoorloofd is![]()
En laat die jonge dieren toch fijn uitkleuteren, ze kunnen nog lang genoeg aan de bak.