[WN] Let op! aanvragen startnummers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:33

ThisRockIza schreef:
Ik heb het topic globaal gevolgt en vind het toch echt "Hollands" dat men wel verbeteringen wil zien maar zodra het "de portemonee" raakt bijna iedereen in opstand komt. Cool Bloos

In de roos OK dan!

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:35

ja maar niet iedereen heeft zo'n dikke portomonee, ik moet er echt een tijd voor sparen wil ik naar Oosterwolde een paar onderdelen starten Geld, geld!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:35

cowboyberend schreef:
als je maar 2 keer een wedstrijd rijd dan is dat toch veel te duur voor de fun?

Dan toch maar hopen dat er zoiets als een E-wedstrijd komt ter vervanging van de *wilde* wedstrijden maar dan niet toegangkelijk voor startnummer houders.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:37

Elles schreef:

edit: Berend, in plaats van die loze kreten te roepen, zou het leuk zijn als je je reacties eens wat zou onderbouwen...

ik weet zekers dat iemand die voor de fun een wedstrijd rijdt en normaal receratief rijd beter met zijn paard omgaat als iemand die alleen maar prestatie gericht rijd en die alleen maar willen winnen.

waarom geven ze de ruiter geen persoonlijk nummer????
zo kan je ook een administratie bij houden met wat voor paarden hij is gestart enz.... zo heb je maar een keer kosten! en kan je verschillende paarden uitbrengen en heb je een nummer nodig!!! zo blijft het ook leuk voor de recareatieruiter die iets meer wil dan een managewedstrijd
en over die startpapieren ja daar kan ik me wat invinden maar ik snap nog nooit waarom dat via de post gaat en niet via e-mail

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:37

emmelske schreef:
ja maar niet iedereen heeft zo'n dikke portomonee, ik moet er echt een tijd voor sparen wil ik naar Oosterwolde een paar onderdelen starten Geld, geld!

paard rijden is al duur,maar wedstrijden erbij is nog duurder.
Tja het is niet anders,maar wel al heel lang bekend.
Cool

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:41

Blaze schreef:
paard rijden is al duur,maar wedstrijden erbij is nog duurder.
Tja het is niet anders,maar wel al heel lang bekend.
Cool

niet alleen dit wordt duurder alles bij elkaar wordt duurder ja en dan de endjes bij elkaar knopen

EmmaK

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:43

wat eerst guldens waren zijn nu euries geworden Cool

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:45

emmelske schreef:
wat eerst guldens waren zijn nu euries geworden Cool

ja idd behalve de inkomsten, maar de uitgaven wel Verdrietig

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:48

Uiteraard moet alles voor iedereen toegankelijk blijven maar om nu zo'n hele discussie te voeren over 10 euro?
Het is net wat Blaze zegt "paardrijden is duur".
Het hebben van een paard is ook niet voor iedereen weggelegd omdat ze het simpelweg niet kunnen betalen.
De een kan zich een prachtige stal met dito trailer/vrachtwagen en veel (inter)nationale wedstrijden veroorloven en de ander niet.
Het rijden van wedstrijden kost nu eenmaal geld en het optimaliseren van systemen ook.

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:52

het gaat ook niet over 10 euro maar als je per elk paard een nummer moet hebben zo'n nummer kost 25 euro en als je geen lid bent van wran komt er nog een 10 euro per nummer overheen!!!!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:55

Berend, misschien kun je 'al' die eigenaars een kleine bijdrage vragen, als je hun paarden start op wedstrijden?

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:01

cowboyberend schreef:
ik weet zekers dat iemand die voor de fun een wedstrijd rijdt en normaal receratief rijd beter met zijn paard omgaat als iemand die alleen maar prestatie gericht rijd en die alleen maar willen winnen.
Da's geen onderbouwing, Berend... Da's alleen een hele lange zin.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:02

Of lid worden van de WRAN.....ben je dit jaar nog wat duurder uit omdat je een eenmalige 14 euro betaald maar de volgende jaren is het voordeliger voor je.....

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:04

Het zijn voor mij niet zozeer de kosten maar de overzichtelijkheid.
Voor de dressuur stap je naar de plaatselijke rijvereniging. Daar krijg je 1 rekening van en dan heb je je startcoupons, startkaart en lidmaatschap betaald. Verenigingsblad, paard en sport, alles zit daarbij in.
Voor het westernrijden is dat dan het lidmaatschap van de WRAN, AAHCH, ApHC, startkaart etc. Maar dat zit allemaal apart.

Ik rijd trouwens altijd voor de fun een wedstrijd Haha! Maar dat wil niet zeggen dat ik geen ambities heb. Paardrijden is voor mij een hobby, en doe ik dus voor mijn plezier
Laatst bijgewerkt door cornelie op 27-12-04 12:05, in het totaal 1 keer bewerkt

cowboyberend

ik krijg het paard van hun te leen en ze gaan met me mee met trailer en zo en mag van te voren de paarden onbeperkt rijden ,dat vond ik wel genoeg. vind dat zo gewoon de fun er afgaat ,het was altyd zo laagdrempelig je kom zo even een wedstrijd starten. als je nu er zo'n bak geld voor moet mot betalen wordt de druk om te winnen veel groter vind ik.

door een autoongeval zit ik in de ziektewet en krijg €136,50 per week waar je alle voor moet betalen....... hoop dat jullie snappen dat zo'n verhoging voor mijn veel geld is als je met verschillende paarden een nr moet aanvragen

Chantalleke

Euhm Berend,

Een nummer kost als je lid ben van de WRAN of andere organisaties €10
Als je niet lid ben van een vereniging dan kost het €25 . Een blanco startkaart op een wedstrijd kost €25 . Dus als je lid ben van een vereniging dan doe je slim als je het van te voren een startkaart aanvraagt en niet op de wedstrijd zelf.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:18

Dus Berend als ik het goed begrijp, rijd jij paarden van anderen die verder alle kosten op zich nemen?
Als jij zelf graag wedstrijden wilt rijden dan zitten daar logischerwijs kosten aan vast. Of je betaald de kosten zelf of de eigenaar van het paard betaald deze als hij jou graag op zijn paard ziet starten.

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:21

vera schreef:
Dus Berend als ik het goed begrijp, rijd jij paarden van anderen die verder alle kosten op zich nemen?
Als jij zelf graag wedstrijden wilt rijden dan zitten daar logischerwijs kosten aan vast. Of je betaald de kosten zelf of de eigenaar van het paard betaald deze als hij jou graag op zijn paard ziet starten.

ja , maar als die ander dat betaald, moet je open starten Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:22

Dat wil ik ook wel Tong uitsteken paarden rijden zonder voor de kosten te moeten opdraaien Cool

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:28

ik weet trouwens pas een maand van te voren of ik na een wedstrijd ga en met welk paard,dan kan ik wel een jaar van te voren allemaal nummers bestellen maar ik weet nooit van te voren als dat paard er dan nog is.dus weggegooit geld

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:30

Jos schreef:
ja , maar als die ander dat betaald, moet je open starten Cool

Je moet natuurlijk wel ergens iets inleveren....... >;)
Volgens mij willen we dat allemaal wel......iemand die je paardenkosten op zich neemt...kan ik het geld aan andere dingen uitgeven die ik nu laat liggen omdat mijn paard nu eenmaal alles opvreet... Go jij! Go jij!

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:34

vera schreef:

ik mag hun paard mee hebben en ze gaan de hele dag mee en een man offert zijn dag op om met een trailer te rijden.mag van te voren op hun paard rijden en helpen ze me met alles .vind dat wel genoeg van hun kant ! dus ik betaalde de startkosten ,dat was laatst €12,50 voor een wedstrijd (alleen trail deed ik) nu is dat paard verkocht dus moet volgend jaar een ander paard mee nemen en die kan ook verkocht worden

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:38

Dus als ik het goed begrijp, hoef je alleen de kosten van de wedstrijd(en) en startnummers enz. te betalen?

Sorry dat ik het zeg, maar dan vind ik eerlijk gezegd dat je nog helemaal geen reden tot klagen hebt. Diezelfde kosten heeft nl. iedereen hier + de kosten van de aanschaf en onderhoud enz. enz. van de paarden!! Ik wil wel met je ruilen, wat dat betreft!

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:43

Lips are sealed Lips are sealed >;)

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:46

sflj schreef:
Dus als ik het goed begrijp, hoef je alleen de kosten van de wedstrijd(en) en startnummers enz. te betalen?

Sorry dat ik het zeg, maar dan vind ik eerlijk gezegd dat je nog helemaal geen reden tot klagen hebt. Diezelfde kosten heeft nl. iedereen hier + de kosten van de aanschaf en onderhoud enz. enz. van de paarden!! Ik wil wel met je ruilen, wat dat betreft!

ja maar ik vind het gewoon onzin als het nummer per combinatie gaat
waarom niet alleen de ruiters een nummer??? iedereen heeft toch ook een sofinummer.nou als je nu zo iets doet hoeft iedereen naar een nummer , wedstrijd aanvragen via internet of email invullen en klaar toch?? wanneer iedereen zo'n eigen nummer heeft is goedkoper voor de ruiters en je koppelt adresgegeven aan dat nummer en je hebt ook altyd een emailadres of telefoonnummer voor het geval er een typfout in zit!

veel makkelijker en goedkoper!