Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Cer schreef:nou ja, zolang er reining gereden wordt zonder ijzers sta ik nergens meer verbaast van, dus waarom niet op tapijtsnippers
Reining is méér dan sliding stops, IMO. Sterker nog, in geen enkel pattern wordt om een sliding stop gevraagd, enkel om een stop, volgens mij...

Wranglerbutt schreef:
Euh, wat is er tegen op reining rijden zonder ijzers?Reining is méér dan sliding stops, IMO. Sterker nog, in geen enkel pattern wordt om
Zometeen krijg ook jij te horen dat je een typische non reiner bent en moet men jou ook uit gaan leggen hoe een stop werkt.
Reining is méér dan sliding stops, IMO. Sterker nog, in geen enkel pattern wordt om een sliding stop gevraagd, enkel om een stop, volgens mij...
Wranglerbutt schreef:Sterker nog, in geen enkel pattern wordt om een
sliding stop gevraagd, enkel om een stop, volgens mij...![]()

anders wordt het grondcontact verbroken
JanT schreef:Het is waarschijnlijk bekend dat ik soms als jury optreed. Wat ik dan soms als reiniing voorgeschoteld krijg heeft echt niks met de bodemgesteldheid te maken. Een ruiter die tijdens een stop 3x in het zadel ploft terwijl het paard naar het dak kijkt, is geen uitzondering.
Nu kan het zijn dat die ruiter bij een superbodem nog maar twee keer ploft, maar meer verbetering zit er echt niet in.

Cer schreef:Nou goed, als ik voorzitter van de Wran was, dan zou ik... vooralsnog niks doen, want t gaat toch goed

en daar wordt vreemd tegen aan gekeken. Maar zoals het vaak zo is krijgt dat vast wel een vervolg.