[WN] waarom rijden er steeds meer Q, P, App bij de WRAN

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:44

Romkabouter schreef:
Het "sunglass" NK Haha!

The future's so bright, I gotta wear shades hihi
*moddiepet op: we moeten on topic blijven Lachen *
* moddiepet weer af *

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:45

Romkabouter schreef:
Het "sunglass" NK Haha!

Anoniem inschrijven toegestaan Haha!

Is de eerste plaats om western met een speciaal ras te starten niet dit via de eigen vereniging te promoten.
Of bestaan er ook geen Tinker-dressuurwedstrijden (Tinker als voorbeeld on de tekort komende Sandra een plezier te doen Haha! )

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:49

Alice01 schreef:
Maar het valt me dat ook binnen de rassen splinter partijen ontstaan.
Paints: Breedingstocks,
Arabieren: afdeling voor halfbloedjes!

Halter: afdeling voor ruinen Lips are sealed

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:50

Citaat:
Er zijn genoeg trainingsstallen waar je met je andere ras niet hoeft aan te kloppen!*

is dat echt zo? ik ben ze nog niet tegengekomen, iemand een voorbeeld per PB? Als ik straks met mn leenfjord wil gaan reinen zal ik toch naar les moeten... dan wil ik graag weten waar ik niet moet zijn...

Verder ben ik het er mee eens dat het niet uit zou moeten maken op welk ras je start en zou er ook een andere indeling moeten komen om de overstap van beginner naar amateur wat te 'verzachten'.
Ik rij weinig wedstrijden en mag nog bij de beginners starten maar ik voel me daar niet thuis omdat ik van mezelf vind dat ik dat nivo ontstegen ben (nee ik loop niet naast mn schoenen (of paarse laarzen Cool )) en gun de echte beginners de linten, maar ben nog niet goed genoeg om bij de amateurs te gaan starten.
Deze hobby kost me al genoeg en om dan te gaan starten terwijl je weet dat je toch niet geplaatst word dat vind ik zonde van mn geld. Ik steek dat liever in training om wel op dat nivo te kunnen komen. Voor de wedstrijdervaring hoef ik het niet te doen, ik heb gelukkig geen last van mn zenuwen en mn paard ook niet...

Ik was vroeger lid van de WRAN maar toen het toenmalige blad achteruitging en de beloofde nieuwe regelboekjes maar niet kwamen ben ik afgehaakt, mede gezien alle andere verenigingen waar ik lid van ben en de bijbehorende kosten.

@Farichta, om nog even op de katten terug te komen, ik ga zondag weer...! voor mn 2e CAC hoop ik...

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:51

tja stel je voor dat je met je ruin wil fokken.
hahaha oeps sorry dit is gemeen! Ach gut

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:54

cissy schreef:
@Farichta, om nog even op de katten terug te komen, ik ga zondag weer...! voor mn 2e CAC hoop ik...

De zogenaamde "kattenCAC" *LOL*

Kon het niet laten Schijnheilig

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:54

Zou ik dan toch niet zo verkeerd denken met de lage opkomst. Dat Dawra de mixklasses is begonnen om meer deelnemers te krijgen. Breedingstock klasses zijn er altijd al geweest, maar volgens mij heeft de DPHC een NK BS georganiseerd om de deelname van BS op te porren. Die BS klasses bestaan ook bij de moederorganisatie APHA en zijn dus geen verzinsel van de DPHC.

Een halterklasse voor ruinen is ook niet vreemd als je naar het grotere plaatje kijkt, zijnde de afstamming. Toch?

=^.,.^=

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 13:56

Sorry SM & Anya, even OT.

@Cissy: suc6, veel plezier & geef je bostrolletje een knuf!

=^.,.^=

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:00

farichta schreef:
Een halterklasse voor ruinen is ook niet vreemd als je naar het grotere plaatje kijkt, zijnde de afstamming. Toch?

Maar dat wordt niet gedaan. Bij ander rassen heb je nog wel eens een klasse waar vader met kinderen de ring in komt en zo beoordeelt wordt. In mijn ogen is de halter voor ruinen niet nuttig (stel je voor: een ruin wordt Grand Champion...Lips are sealed)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:02

Ik denk dat je de halter niet meer moet zien als een 'voorstellen' c.q. een soort keuring van evt. ouderdieren, maar puur als 'kijk eens hoe mooi mijn paard is'. Hier passen ruinen ook prima in.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:04

Citaat:
De zogenaamde "kattenCAC"

beter dan kouwe cac! Haha!

Farichta, thanks, ze is nu mooi in vacht dus.....duimen!

even weer OT, hoe moet dan dan straks met die paint crop out regel in de breeding stock klassen??

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:05

Volgens mij kunnen we daar beter een ander topic mee belasten (nieuwe regels APHA) Haha!

=^.,.^=

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:07

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:08

GoedVetMan schreef:
Het wordt een aardig rassen verhaal zo. Ik denk dat je dat ook zo moet blijven zien, als je voor je eigen ras vereniging rijd. Zelf denk ik dat als er wat meer in levels gedacht gaat worden voor het Wran verhaal, het helemaal niet meer uit maakt op welk ras je rijd. Je niveau bepaald dan waarin je uit komt. Het gaat er nu een beetje om, dat de stap zo groot is, van het ene naar het andere.

Goh wat een goed idee om het op die manier te bekijken
Is iets voor een brainstorm middag Cool

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:08

beste farichta,

Begrijp me niet verkeerd natuurlijk horen Breedingstocks er bij.
Omdat ze geen vlekken hebben doen ze nog niet onder voor de Piants die wel vlekken hebben!
ik Snap alleen niet (behalve de halter dan) waarom ze niet tussen de paints kunnen starten, ze zijn toch niet minder!
(maar oke dat is weer een andere discussie denk ik)
En ja je kaart het zelf ook al aan dat de DAWRA ook begint met mixed klasses, ga toch denken aan een kern van waarheid he!

Gr Alice

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:10

Romkabouter schreef:
Het "sunglass" NK Haha!

Ik doe gewoon mee aan het Tinker NK paar vlekjes erop en klaar Tong uitsteken
Vreten doet hij toch al als een tinker Cool

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:11

Zelfs bij de Paint halter snap ik niet dat er niet tussen de kleurtjes gestart kan worden. Okee, het fokdoel is een paard met vlekken...maar als het geen fokkeuring meer is (zie antwoord van SM) en meer een "kijk eens wat is mijn paard mooi" keuring: waarom dan daar wel het onderscheid maken? Ik weet dat het beoordelen van de bouw van een paard moeilijker wordt met een paard met vlekken, maar een beetje jury moet daar doorheen kunnen kijken.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:12

Kunnen we de vlekken-discussie in het andere topic houden, de boel gaat anders wel erg door elkaar lopen Haha!

BlackWych

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:20

Alice01 schreef:
beste farichta,

Begrijp me niet verkeerd natuurlijk horen Breedingstocks er bij.
Omdat ze geen vlekken hebben doen ze nog niet onder voor de Piants die wel vlekken hebben!
ik Snap alleen niet (behalve de halter dan) waarom ze niet tussen de paints kunnen starten, ze zijn toch niet minder!
(maar oke dat is weer een andere discussie denk ik)
En ja je kaart het zelf ook al aan dat de DAWRA ook begint met mixed klasses, ga toch denken aan een kern van waarheid he!

Gr Alice

1 korte opmerking: zo schrijven de regels van de APHA het voor. Dat is niet aan de DPHC. Snappez-vouz? Haha!

Verdere vlekken discussie in ander topic

=^.,.^=

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:31

Goh al met al is dit een best leuk en leerzaam topic geworden jammer dat alleen op zo'n manier als deze gebruikt moet worden om te kijken wat er onder de mensen leeft!
Ik had gehoopt dat er ook wat meer andere mensen zouden reageren, zodat het wat duidelijker word met wat voor een vragen men zit.
Maar oke de wonderen zijn de wereld nog niet uit!

Gr Alice

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:34

Sugarmiss schreef:
Ik denk dat je de halter niet meer moet zien als een 'voorstellen' c.q. een soort keuring van evt. ouderdieren, maar puur als 'kijk eens hoe mooi mijn paard is'. Hier passen ruinen ook prima in.

Dat leek mij eigenlijk ook. Een soort geitenkeuring, maar dan met paarden Tong uitsteken

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:36

Sugarmiss schreef:
Kunnen we de vlekken-discussie in het andere topic houden, de boel gaat anders wel erg door elkaar lopen Haha!

Toppie, al is het alleen maar omdat de Wran geen halter heeft, tenminste dat dacht ik , kan mijn ook vergissen.
Laatst bijgewerkt door PeterV op 29-10-04 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:36

Alice01 schreef:
waarom ze niet tussen de paints kunnen starten,

Nee, dat snap ik eigenlijk ook niet. Waarschijnlijk omdat BS niet in het reguliere stamboek mogen ofzo?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:40

farichta schreef:
Verdere vlekken discussie in ander topic
Geldt ook voor Bouters Haha!

Alice01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-04 14:42

Peter schreef:
Toppie, al is het alleen maar omdat de Wran geen halter heeft, tenminste dat dacht ik , kan mijn ook vergissen.

Natuurlijk heeft de WRAN geen halter je kan geen appels met peren vergelijken daarom heeft de WRAN showmanship at halter.

Halter is puur gericht op het paard, schowmanship hoe de "ruiter" het paard showt.

(Foei Peter!) Haha!