[WN] western versus "engels"

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:02

En dat al 6 bladzijden lang Haha!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:09

Tja, een aspirientje doet wonderen Knipoog
Maar om nu iets aan te passen als maar 1 iemand er misselijk van wordt Haha!
( ik meld alvast even dat dit niet banketstaaf bedoeld is )

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:16

Het is niet gezegd dat het maar 1 persoon is die er last van heeft. Ze is gewoon de eerste die het hardop (nou ja Haha! )geschreven heeft.

Misschien dat dit bij de 'andere' ruiters wel een diepverborgen onderhuids trauma is Haha!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:16

Ja Cornelie bedankt hoor! Boos! Kunnen we nu weer van voren af aan beginnen, zeker! Frusty Of we hebben dit hele topic voor Jan-met-de-korte-achternaam door geworsteld!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:18

Nee hoor, we gaan voor de statjes Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:20

cornelie schreef:
Maar als hier op dit (western)forum iedereen snapt wat met engels bedoeld wordt, waarom zou je er dan een andere naam aan geven? Als het beessie maar een naam heeft toch?

Puur om Lusitana van de straat te houden Knipoog
En ik heb de indruk dat de straat ons dankbaar is Cool

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:24

Wat een misselijke topic zeg *LOL* Bloos Haha!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:33

Och wat is misselijk Knipoog
Nutteloos.overbodig.ver gezocht.overdreven.absurd.niets toevoegend.penny like.onbelangrijk.ok .maar misselijk nee hoor Cool

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 15:35

Uitgestrekte galop is weer gewoon gallop, maar dat heen zag ik "run" in het amerikaans. Je lacht je rot.

En je ziet het de anderen geven er geen bal om hoe ze genoemd worden, het zit ´m echt bij de westernruiters, die willen wel graag uitzonderen, anders bestond er niet eens een term tegenover western. Deze filosofie gaat wel ver. Verward

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:39

Ik geef er ook geen bal om anders hoor Haha!

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 15:41

Ja zeg, moet ik dan maar weg omdat jullie het topic niet aan kunnen? we waren er toch eigenlijk wel uit, en nu beginnen er weer een paar agressief te worden om de boel op te jeunen. Het is zo jij tegen wij en ik ben helemaal niet tegen western, maar tegen de term engels, ik vroeg me af waar dat toch vandaan komt. ik ben volkomen neutraal. En de penny er bij halen slaat nergens op. Ik ben het zelf helemaal niet met het penny concept eens ik verdien er alleen mijn brood mee. Penny is voor kinderen, ik dacht dat we hier met volwassenen te maken hadden.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:42

Dus eigenlijk zijn al die stomme westernruiters gewoon het probleem, wij willen die mensen met dat gekke minizadeltje die de hele dag aan de teugels hangen en schoppen een naam geven, en engels klinkt wel tegenovergesteld aan amerikaans dus sja Haha!

Van mij part noem je het chinees rijden, mij doet het heel weinig maar het is wel handig om het een naam te geven, om het verschil te kunnen aangeven Lachen

klein editje: dat eerste moet je dus niet persoonlijk opvatten als je een niet-western ruiter bent, ik rij zelf ook regelmatig dresuur dus Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Yessy op 27-10-04 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Reiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:43

Kweet niet, maar hoe zouden degenen die "anders" rijden ons (lees aanhangers van reining,pleasure,hunter,...) dan benoemen?
kunnen we de rollen even omdraaien ?

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:48

Lusitana schreef:
Ja zeg, moet ik dan maar weg omdat jullie het topic niet aan kunnen? we waren er toch eigenlijk wel uit, en nu beginnen er weer een paar agressief te worden om de boel op te jeunen. Het is zo jij tegen wij en ik ben helemaal niet tegen western, maar tegen de term engels, ik vroeg me af waar dat toch vandaan komt. ik ben volkomen neutraal. En de penny er bij halen slaat nergens op. Ik ben het zelf helemaal niet met het penny concept eens ik verdien er alleen mijn brood mee. Penny is voor kinderen, ik dacht dat we hier met volwassenen te maken hadden.

Haha, dus jij bent pas een echt Penny meisje! Haha!! Haha! En wordt er zelfs voor betaald!!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:49

Lusitana schreef:
En de penny er bij halen slaat nergens op. Ik ben het zelf helemaal niet met het penny concept eens ik verdien er alleen mijn brood mee.
Zal de penny leuk vinden Haha!

Penny is voor kinderen, ik dacht dat we hier met volwassenen te maken hadden.
Je denkt te veel Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:51

Yessy schreef:

klein editje: dat eerste moet je dus niet persoonlijk opvatten als je een niet-western ruiter bent, ik rij zelf ook regelmatig dresuur dus Tong uitsteken

Je bent een s vergeten Knipoog zet hem er snel bij anders denkt lusitane dadelijk nog dat dat ook weer een andere manier van rijden is Cool

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 15:55

misschien denk ik inderdaad teveel. Sorry. Maar het lijkt net of jullie asociaal zijn en dat kan ik me niet voorstellen, ik kreeg ook zoveel leuke en serieuze antwoorden?
en nu willen de westernruiters weer onderscheiden worden van andere westernruiters? Maar je doet dan toch een tak van dezelfde richting?
Lezen die trouwens alles wel of reageren ze gewoon op wat voor de ogen komt. Niet alles is in de context gehouden.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:55

Lusitana schreef:
Ja zeg, moet ik dan maar weg omdat jullie het topic niet aan kunnen?

Ehmm, nee hoor Haha!

Citaat:
ik ben helemaal niet tegen western, maar tegen de term engels, ik vroeg me af waar dat toch vandaan komt. ik ben volkomen neutraal.

Ik ben niet tegen western en ook niet tegen de term engels. Dat is pas neutraal Lachen

SandyRChris

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 15:59

Het kan aan mij liggen hoor, maar zoals je n paar bladzijden terug kan zien, ben ik hier net nieuw! Je moet me niet kwalijk nemen dat ik de toon die hier gezet wordt niet echt vriendelijk kan noemen... Ik zit deze topic al n tijdje te volgen, en het lijkt nu wel erg veel op een persoonlijke aanval?!
Ik heb een aantal profielen bekeken, en het valt me op dat de mensen met de meest onvriendelijke houding zelf niet echt veel voorstellen...
Wat ik dus echt niet snap is, waarom jullie er zo vreselijk van kunnen genieten om iemand af te zeiken, want dat is wat jullie hier aan het doen zijn! Getverdemme wat n stelletje kleuters zit hiertussen zeg...

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 15:59

Jij spreekt verstandig.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:00

Lusitana schreef:
maar tegen de term engels, ik vroeg me af waar dat toch vandaan komt.

Waar komt dat inderdaad vandaan dat je er zo tegen bent? Ik ben echt benieuwd waarom die 6 lettertjes je zo tegenstaan.
Misschien heb ik nog wel een idee
Wellicht kan bart boktcensuur toepassen op het woord 'engels' net zoals bij banketstaaf ( l.... l ) enzo. Dus zodra iemand 'engels' typt dat er dan automatisch 'anders' komt te staan

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 16:00

Hee goeie!
Als je alles gelezen hebt, zie je waarom dat engels me tegenstaat, want het is geen engels en die engelsen verdienen dus die term hier helemaal niet. Is het zo goed?
Laatst bijgewerkt door Lusitana op 27-10-04 16:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Reiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:01

Nu ja, blijkbaar willen de engelsen ook onderscheiden houden: jumping, dressuur,... Hoe noemen jullie de verzamelgroep van de disciplines dan ?

En hebben de engelsen dan ook een benaming voor ons, sociale westernruiters ?

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-10-04 16:01

Oh, enne ik ben Lusitana met een a aan het eind, da´s het vrouwelijk van Lusitano en dat betekend gewoon Portugees....

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-04 16:02

SandyRChris schreef:
Je moet me niet kwalijk nemen dat ik de toon die hier gezet wordt niet echt vriendelijk kan noemen... Ik zit deze topic al n tijdje te volgen, en het lijkt nu wel erg veel op een persoonlijke aanval?!

Ik persoonlijk neem je niets kwalijk want het is ook mijn bedoeling om onvriendelijk te zijn Cool