Wij voeren aan onze honden Farmfood:
Citaat:
Farm Food HE
is natuurzuiver
Aan alle grondstoffen die in Farm Food HE worden verwerkt worden dezelfde kwaliteitseisen gesteld als aan produkten welke bestemd zijn voor menselijke consumptie. Zogenaamde "bijprodukten" worden in Farm Food HE niet verwerkt. Hierdoor bent u ervan verzekerd dat uw hond geen onnodige afvalstoffen te verwerken krijgt.
Farm Food HE
bevat geen antioxydanten en conserveringsmiddelen
Door de hoge zuiverheid van de grondstoffen is de toevoeging van antioxydanten (Ethoxyquin, BHT en of BHA) en conserveringsmiddelen in Farm Food HE overbodig.
Daarom kunt u er zeker van zijn dat de stofwisseling van uw hond niet negatief beinvloed wordt door deze chemische stoffen.
Farm Food HE
is vrij van kleur-, geur- en/of smaakstoffen
Hoewel van deze stoffen wordt aangenomen dat ze niet schadelijk zouden zijn voor honden, hebben wij toch onze bedenkingen. Mede omdat al een geruime tijd bekend is dat bijvoorbeeld kinderen -qua karakter- negatief kunnen reageren op kleur-, geur en smaakstoffen. Daarom worden deze stoffen in Farm Food HE niet gebruikt.
Om alle eventuele negatieve invloeden zoveel mogelijk uit te sluiten, wordt de geur en de smaak van Farm Food HE volledig bepaald door de zuiverheid van grondstoffen.
Farm Food HE
bevat geen bindmiddelen
Bindmiddelen (deze stoffen worden in veel andere merken toegevoegd om een hardere brok te krijgen) hebben tot nadeel dat ze in het darmkanaal bepaalde mineralen en sporenelementen binden en deze daardoor onopneembaar kunnen maken waardoor ze niet ter beschikking komen voor de stofwisseling van de hond.
Om te voorkomen dat onbalans in de voeding ontstaat, worden bij de bereiding van Farm Food HE géén bindmiddelen gebruikt.
Verder voer ik mijn pony dus wel 'verkeerd' voer. Namelijk PAVO (herbasan) en Havens (duo-haver en slobber). Maar dat komt omdat ie al tegen de 40 is, en ik er niks anders meer inkrijg
. Hij laat als er maar brokjes in het voer zitten, die brokjes altijd liggen.
Maar ik denk niet dat ik hem er erg mee vergiftigd heb...zijn leeftijd gezien