Ik vond hem op Rena eerlijk gezegd al be-hoor-lijk lang..

Maarja aan de andere kant : dit is totaal zo'n 60 cm ,
en standaard westernpads zijn 70 - 80 cm ... dus zo lang is het ook weer niet

Er zit een hogere cantle aan dan de standaard.... dat zit wel VEEL relaxedter hoor moet ik zeggen. De fenders kunnen uiteraard niet op mijn maat
Dus ik hang morgen maar m'n smalle fendertjes eraan die wel kort genoeg kunnen 
Dan kan ik echt goed testen. Ik vond het wel erg aanvoelen als een westernzadel met boom moet ik zeggen
Ook zat ik erg breed voor m'n gevoel , maar dat zal wellicht komen door die veel te lange beugels : die lange steunloze benen daar kunnen m'n heupen slecht tegen 
De zit was op zich erg prettig , ik denk dat ik deze fijner vind dan m'n standaardje. Alleen nog ZO nieuw...net een standaard zadel , bah.
Van mij mogen er straks eerst een paar testers overheen en dan probeer ik hem nog wel een keer

De singel is overigens al de 65 cm singel...ze kan beter een 75 cm hebben...
vraag ik me toch af hoe dat moet met een flink trekpaard ofzo

Ze hebben gewoon gekozen voor dit uiterlijk , ik heb wel aardig invloed op keuzes en ontwikkelingen , maar het is uiteindelijk HUN zadel natuurlijk

WEL een applausje voor dit zadel waard is dat het eigenlijk heel erg stabiel lag !
Ik heb hiervoor 5 x een splinternieuw boomloos zadel op Rena gehad , waarvan 2 Torsions voor de eerste Barefoot.
Bij alle 5 was het onmogelijk om vanaf de grond op te stappen , draven was van links naar rechts en steeds verder naar voren schuiven , en een galopje hoefde je al helemaal niet aan te beginnen want na 2 galopsprongen zat ik dan op haar schoft

Na een uur of 10 rijden werd dat dan ineens beter en pas later kon ik dus helemaal stabiel vanaf de grond opstijgen en alles doen.
Tegen beter weten in klom ik er vandaag weer eens vanaf de grond op :
verdraaid , het stijve kreng bleef nog liggen ook !

Trok hem zelfs niet een beetje scheef... goh

Tijdens het rijden lag hij ook direct muurvast... dat is wel een unicum zeg

Ik ben benieuwd hoe hij rijdt met de beugels op de juiste lengte

ik had twee bezemstelen gewoon door de beugels gezet vond het ookal wat vreem dat er helemaal niets ging draaien
) vanwege de hoge cantle.
.
heeerlijk zit als een huis