[WN] WN : Bunschoten - NK Quarterhorses 2004

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:36

Jos schreef:
dankjewel , ja hij is Lovers
nu alleen nog even oefenen met 4 stoelen in de bak met mannetjes met lange jassen erop Clown
volgens mij dacht Shiner dat het potloodventers waren Haha!
Hhahaahahahhahahah arme Shiner.....maar ja hij had wel een beetje gelijk......hihi ze leken er idd op Haha! Nagelbijten / Gniffelen

westernworld

vandaag in bunschoten geweest,en werkelijk genoten deze dag,heel veel nette optredens gezien,inzet van vele ruiters werden ook daadwerkelijk beloond met goede jury waardering,enige minpunt van de dag was toch weer in de inrijbak vam m.i. twee amazones die behoorlijk tekeer gingen met het oefenen van de spins,maar dit waren er al weer minder dan de vorige keer,ook weer enkele bokkers gesproken,ook die ik nog nooit gezien had.op naar de volgende week voor de meer gevlekte quarters.

rinus

Ods
Forumcoördinator

DJQuarter schreef:
@Ods; volgens mij vroeg jij vrijdag aan mij hoe laat je moest starten zaterdag of niet??

Nope, ik was vrijdag druk met de voorbereidingen thuis voor zaterdag Tong uitsteken

Xono jou heb ik ook gezien maar liep toen als een zombie achter Jeddah aan.....die melde nog wel daar is Xono, jij stond toen in voor een stal waar een paard gegroomd werd. Als ik wat meer mezelf was had ik wel even handjegeschud Bloos

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:37

Xono jij zat achter me op de tribune... Ik was dat blondje Blond met die grote gozer ernaast Clown Schandalig hè eigenlijk, dat ik dan niks zeg...

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:37

allemaal gefeliciteerd met jullie prijzen OK dan!
ik heb wel een paar bokkers langs zien schuiven dit weekend.

sil en wiebe, silva, xono zien wandelen Haha! , bluezarka met een mooie pantoffel Ach gut , monnik, gisela (wat jammer dat er iemand op de tribune in eens whoee riep tijdens de spins van Paulus Boos! ), emmy, dirkje, roelie, rinus en vast nog wel meer maar dat ben ik even kwijt.

Roel is 2e geworden met de jeugd horsemanship op Solanos. Clint Rietjens was 1e.

DJQuarter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:38

Ods schreef:
Nope, ik was vrijdag druk met de voorbereidingen thuis voor zaterdag Tong uitsteken
Ooooow... Bloos Zij leek heel erg op jou... Bloos Bloos!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:41

DJQuarter"]
Ooooow... Bloos Zij leek heel erg op jou... Bloos Bloos!
[/quote]

Ja er lopen er wel meer van rond Clown

[quote="sflj schreef:
Heee Ods! Gefeliciteerd met je halterkanon! Haha! En je zag er zelf natuurlijk ook superperfect-proffessioneel uit! OK dan!

Ik vond het wel grappig hoe dat kereltje van jou deed met z'n "losse" beentjes! Hij mag dat natuurlijk niet maar toont wel aan dat hij een heel eigen mening en karakter heeft! En zoals ik al zei; hij is natuurlijk gefokt om te galopperen! Knipoog Goed gedaan hoor!! OK dan!

Thanks!!

Nou dat heeft hij zeker, vond het zelf nogal beschamend, maar zoals je zegt, het is geen 'Barbiepaard' Bloos Hij galoppeerd inderdaad veel liever Tong uitsteken

charene

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:41

Citaat:
gisela (wat jammer dat er iemand op de tribune in eens whoee riep tijdens de spins van Paulus ),

jaaaaaa dat was idd mooi kl#te..........maar het is en blijft een geweldig mooi paard OK dan!

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 19:45

Jos schreef:
xono zien wandelen Haha!

Heeft iemand me wat anders zien doen? Tong uitsteken

DJQuarter, ja, aardig aso dat je niet even wat zegt Tong uitsteken Ik had je namelijk al vaker zien lopen, wist helemaal niet wie je was hoor, maar volgende keer moet je me wel even aanspreken hoor Knipoog

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:25

Ik heb mijn ogen uitgekeken! Wat een enorm deelnemersveld!! Ik ben alleen vrijdag en zaterdag geweest en heb idd ook veel mensen voorbij zien schuiven.

Ik ben dus niet de enige die zich heeft lopen vergapen aan DE cremello en daarbij niet de link heeft gelegd naar JJ Bloos! !

En ook ik heb XoNo volgens mij zien wandelen, maar wist het ook niet zeker (anders had ik je zeker lastig gevallen over de Cheese! van Joey Vork Extreme duivel ).

Asbe: wat een prachtige merrie en die kleur is echt Vingers aflikken !! Jeddah had al gezegd dat ze duidelijk zichtbaar smokey black is ... ik had dit nog nooit "in 't eggie" gezien, dus dat vond ik ook weer erg bijzonder.

heb uiteraard Turbo nog aangemoedigd en geholpen waar ik kon.

en foto's gemaakt van Monnik en Jackie in actie

en de nieuwe aanwinst van Jos en Roel bewonderd

en Ods gezien mét snoepie Denzl

en

en

Ziek

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:38

Mac schreef:
en Ods gezien mét snoepie Denzl

en Ods heeft jou ook zien snoepen Knipoog

Pigino

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:45

super trots maar ook moe van een lange dag (Veel wachten) zijn wij weer thuis neer gestreken met onze 2 paarden.
wij hebben voor het eerst een quartershow gelopen (ben meer van de paints)
wij hebben de 1ste plaats in de futurity behaald met onze 3 jarige merrie (GELD GELD)
maar net zo trots zijn wij op onze 2de plaats bij de yearling geldings (2 deelnemers)
onze jaarling son dee radical te is pas 2 weken aan de longe !!en toch zo super braaf op zijn eerste uitstapje!!
we hebben het naar onze zin gehad en heeeeel veel broers en zusjes gezien van onze paarden (Nakomelingen van justa tad rad)
iniedergeval tot volgende week maar weer maar dan met DE PAINTS

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 20:47

Snoepen, IK Tong uitsteken Knipoog ????

Jaaaaaa Jojo: ik heb je gezien met Sophie (WAT nou Ijslander??) ... super hoor, echt OK dan! !!

LittleCyenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:07

Iedereen Gefeliciteerd met zijn prijzen en overwinningen!!

Ik kon niet meerijden, tenminste we hebben pasgeleden een droesgeval op stal gehad, vandaar... Natuurlijk kwam ik wel om te kijken!!
Ik heb maar weinig bokkers gesproken, (ik weet maar van een paar wie, wie is Knipoog dus dat is niet zo moeilijk ) Magoed ik was het meiskes met de lassiehond!!!

Volgend jaar, gaan we wel meedoen!!
Groetjes Gaby

yenopi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 21:36

Ik wil ook iedereen even feliciteren met hun behaalde prijzen dit weekend !
Ik kon jammer genoeg niet kijken !

Groetjes Eliza

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 22:05

Zijn er ook foto's???

Wat vonden jullie van de trails, horsemanship, hunter seat equitation en showmanship proeven?

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 22:57

ik kan alleen over de trail een oordeel geven aangezien dat de enigste van het rijtje is die ik gereden heb. maar ik vond em heftig, heel technisch. de paar cm die tussen die draai van de sidepass zaten waren echt krap bemeten. en het vierkantje met de draf eromheen was voor maar weinigen te doen. hetzelfde geld voor de L achterwaarts. jos rietjes zei achteraf nog dat dat wel erg krap lag en dat je paard bijna, of z'n hoofd moest stoten aan het hek, of een paal moest aantikken om daardoor te kunnen.
maar het is een NK en het mag dan ook moeilijk zijn. eerlijk gezegt ben ik blij dat de richting van technisch is gekozen IPV rare dingen. ik denk nl dat dat de kant is die we op moeten. meer controle ipv het aanleren van vreemde objecten te overwinnen.

_Vanes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-04 23:14

HaHa,...ja,leuk,iedereen heeft dus wel de cremello gezien,maar ik verdween ernaast!! Haha! De eerste tijd hebben ook steeds 2 andere mensen met haar gelopen,zodat ik me even "mentaal'" kon voorbereiden.(gewoon afkijken wat nu de bedoeling is ,dus!! Haha! )

Ods,..nee,sorry,ik heb je niet "bewust"gezien,maar het was ook ZO druk; je moest echt weten wat je zocht,maar we hebben waarschijnlijk vlak naast elkaar gestaan/gelopen,..erg ,he!Denzl is wel een schatje,zo op de foto te zien.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 04:25

jessiejanes schreef:
Ods,..nee,sorry,ik heb je niet "bewust"gezien,maar het was ook ZO druk; je moest echt weten wat je zocht,maar we hebben waarschijnlijk vlak naast elkaar gestaan/gelopen,..erg ,he!Denzl is wel een schatje,zo op de foto te zien.
Geeft niets JessieJanes, ik heb precies op dezelfde manier naar jou en Sugar gekeken, en dat terwijl ik wist dat jij met een Cremello zou starten!!!! Scheve mond Vind het wel balen hoor....ik had je graag willen meeten!

Ik heb overgens niets gezien aan Sugar wat maar lijkt op een modderverhaal wat ik hier en daar gelezen heb. Ze zag er tiptop uit! en met zo'n licht kleurtje valt dat echt wel op! Ik weet nog wel dat ik me afvroeg wat Sugar (of eigelijk de Cremello Knipoog) was, een jaarling of tweejarige, zelfs toen ging er nog geen lampje branden Verdrietig

landro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 04:34

Cool warren was vyfde met roy in de trail super gedaan jongens sil gefeliciteerdmet je tweede plaats vermoeiende dag maar erg gezellig Schijnheilig

DWSS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 08:23

OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! Wendy van Osch Nederlands kampioen Senior reining met Tissy Spark OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! OK dan! Wendy is back , dit jaar 3 voudig nederlands kampioen Cheese! Cheese! Cheese!

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:06

Ik ben alleen zondagmiddag in Bunschoten geweest.
Eerlijk gezegd had ik een beter algemeen niveau en wat meer deelnemers in de senior reining verwacht.
Een aantal paarden die niet meer rechtsaf wilden of het op een rennen zetten....dat verwacht je toch niet op een NK.

Ook de rijstijl van veel ruiters: "koppen in de lucht en racen maar" vind ik persoonlijk niet om aan te zien.
Volgens mij staat er nog steeds in het regelboek dat een paard "willingly guided" moet zijn.....tja...daar heb ik er maar eentje van gezien en die had een 0 score.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:13

oeps ik heb je niet gezien,henriette, over het algemeen vond ik de andere onderdelen goed bezet,behalver barrel dan,ook vond ik dat er technisch redelijk gereden werd maar af en toe,zeer voorzichtig,en ja naar aanleiding van wat ik zag in de inrijbak,ben ik bij de reining senior weg gegaan,was echt bang dat ik mijn mond niet zou kunnen houden,en aangezien ik mij zelf beloofd heb mijn hart niet meer te belasten met stress,ben ik de mijn bekende mensen maar gedag gaan zeggen.
nogmaals jammer dat ik je gemist heb.

rinus

Tenfold

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:20

@Henriette: hetzelfde gold voor de overige reining klassen. Ik heb nog nooit in 1 wedstrijd zoveel paarden een bok zien geven in de proef. Daar kan de ruiter niet altijd wat aan doen natuurlijk, maar ik vond het echt opvallend.

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-04 09:57

Hoe is de reining futurity gegaan op zaterdagavond? Wie heeft uitslagen? Haha!