[WN] Western weekend zonder eigen paard

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 00:28

Voor de zaterdaggangers, wat voor soort les zouden jullie leuk vinden? Ze geven ook workshops. Ik ga ze morgen bellen over wat ze allemaal te bieden hebben, maar als ik een beetje richtlijn heb, dan praat dat wel makkelijk. Ook misschien klein beetje indicatie van niveau? (Mag via PB).

Ikzelf heb voornamelijk reining gereden, maar ben juist in de andere disciplines wel geïnteresseerd. Ik zie dat ze ook wat met Natural Horsemanship doen, wat dat daar precies inhoudt, wil ik wel naar informeren, mits jullie dat ook leuk vinden natuurlijk. In ieder geval een beetje pleasure en relaxt rijden en weer eens van iemand anders les vind ik al heel fijn.

Qua kamer, ik ben stiekem een beetje moeilijk met slapen, dus heb het liefst wel een kamer alleen. Er is wel een gemeenschappelijke ruimte waar we spelletjes kunnen spelen enzo. Ik zal een stapeltje meenemen. Heb laatst toevallig via Marktplaats het ouderwetse Muizenval op de kop getikt

Zwartvosje

Re: Western weekend zonder eigen paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 00:48

Ik rijd nu een pleasuremerrie bij, maar ben er nog helemaal nieuw in :Y) Heb er ook nog geen les in gehad (binnenkort, volgende maand ofzo, is dat wel het plan een keer te doen).
Ik vind dus alles wel leuk en interessant :o

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 09:26

Ik blijf even achter hangen. Alle 3 lijkt mij leuk en dan de dagtocht, maar weet niet waar alles ligt.
Dus ligt eraan waar we heen gaan.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 10:53

sanne1992, er is voor de Trail Ranch gekozen (zie vorige pagina), dat ligt in Diever.

Marlien, voor de les lijkt mij van alles leuk (ben erg makkelijk :P ).
Ik zag dat ze ook een clinic koeiendrijven hadden, maar die duurt (helaas) 2 dagen dus dat gaat denk ik niet lukken (http://www.trailranch.nl/index.php/clin ... iendrijven). Al had mij dat wel heel gaaf gevonden.
Verder vind ik Trail en Horsemanship het meest interessant. Pleasure en Showmanship at Halter spreekt mij weer minder aan, ik wil wel een beetje "actie". :P Reining heb ik geen ervaring mee, dus dat lijkt me misschien iets te hoog gegrepen.
Mochten ze ook iets met Barrelracing doen dan heb ik daar ook interesse in! :D

sanne1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:15

Ow dat is nog wel te doen, is iets meer als 1 uur rijden?

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:27

Ik ben heel makkelijk. Ik heb geen ervaring in western dus mij lijkt alles leuk!

Kwa rij niveau zal ik even wat dingetjes vertellen. Ik heb ongeveer 7 a 8 jaar in een manege gereden en sinds dien rijd ik al 2 jaar alleen strand en duin ritten. Ik kan redelijk rijden maar zal niet zeggen dat ik 1 van de beste ben.

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:36

Het is voor mij 2 uur rijden :+

Even reageren, ook al is t misschien niet zo heel relevant meer:
Zwartvosje schreef:
The Mill ranch lijkt me dan weer minder leuk gezien de duur van de rit en de duur van mijn reistijd :+ . Hoe lang was jij uiteindelijk onderweg toen Yessica?

Onderweg te paard bedoel je? Volgens mij ruim een uur langer. Was niet erg, maar door het hoge tempo (constant lichtrijden in draf = ben ik niet meer gewend nu met western :'D ) was ik wel behoorlijk gesloopt.

Marlien5 schreef:
Ik vind zo'n buitenrit met uitgebreide lunch tussendoor bij de Mill Ranch ook leuk klinken.
Yessica, wat voor soort peerden waren het? Moest je echt zelf rijden en kon je goed controle houden, of was het meer een achter-elkaar-aan-gebeuren? :p

Ze hebben veel verschillende beestjes, van pittig tot lekker rustig. Ik reed op een leuke jonge paint, lekker voorwaarts in draf en galop maar nog wel wat onbespierd. Zijn over het algemeen wat 'smallere' paardjes daar had ik het idee ook. Je kon wel zelf goed controle houden, dat was geen enkel probleem.

maylotje schreef:
Hmmmm als het echt paarden in met hoog tempo denk ik dat dat niet zo mijn ding is. Als ze continu flink door lopen en niet even rustig. Ik wacht even af wat de anderen er van denken.

Het is inderdaad flink doorlopen. Vooral de draf stukjes zijn behoorlijk hoog in tempo, dus je kan die echt niet uitzitten (en de galop natuurlijk ook)

Afin, Trail Ranch 5 april klinkt prima :) Kleine vraag van mijn kant.. ik bedoel dit zeker niet vervelend of gemeen of bot maar zijn er hier nog mensen die bezwaar zouden kunnen hebben aan een rengalopje/stevige galop oid? Niet om het een of het ander, maar ik vind dat soort dingen ontzettend gaaf en zeker als ik zo ver moet reizen en toch een behoorlijk bedrag neerleg wil ik ook wel het meeste uit mijn ritje halen. Nu hoef ik niet telkens in een behoorlijke galop overal overheen te scheuren uiteraard :+ Dat bedoel ik ook niet. Hoef die paarden niet af the beulen, zo ben ik niet. Maar 1 fikse rengalop vind ik wel gaaf :+

Trail Ranch heeft wel mijn voorkeur qua omgeving, lekker joggen tussendoor lijkt me heerlijk. Ik denk dat ik een dagtocht bij Mill echt niet vol hou.. na 3,5 - 4 uur was ik al helemaal gesloopt. En ik ben daar echt geen miep in. Maar kon nieteens op mijn benen staan toen ik afstapte en de paarden waren ook bekaf.. Was leuk, maar ik vind een klein ritje daar meer als genoeg.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:41

Ik houd ook wel van wat tempo (hoeft niet hele tijd maar minimaal 1 rengalop is voor mij wel een "vereiste", zelfde reden als hierboven) :)
Ik ben het overigens wel gewend, lange ritten, ik zit zelf ook elke week minimaal 2,5 uur in het zadel (hoog tempo). Ik ben wel benieuwd naar hoe het is om stukken te joggen, dat lukt met mijn eigen vlotte paard op buitenrit namelijk niet :')

Susannah92

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:44

Trail lijkt mij heel leuk om te doen, evenals iets met koeien :D
Mocht geen van beide lukken, wil ik eigenlijk toch wel mee op dagtocht :P

(Jeetje, wat ben ik weer lastig...)

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:45

Ooh joggen is zo heerlijk, mijn VP heeft dat nu ook onder de knie en dan zou ik denk ik zo in slaap kunnen vallen op dat tempo. :+

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:46

Een flinke galop heb ik geen problemen mee hoor.

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 11:54

Sicayes schreef:
Ooh joggen is zo heerlijk, mijn VP heeft dat nu ook onder de knie en dan zou ik denk ik zo in slaap kunnen vallen op dat tempo. :+

Hij kan het wel in de bak gelukkig :) Heerlijk ja!

PENNY ALLERT: AAAH ik zag op de website dat één van de paarden dezelfde naam heeft als mijn paard: Peppy <3 En tis ook nog eens een kwajongen (net als die van mij). Die wil ik :):)
(http://www.trailranch.nl/index.php/de-paarden)

Oké.. ik zal vanaf nu weer volwassen reageren O:)

Marlien5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-01-15 12:16

Ohhhh, wat leuk dat het allemaal vorm begint te krijgen. Echt superveel zin in!

Ik ben totaal niet gewend om lang te rijden, altijd maar een klein uurtje. Bovendien ben ik - zoals sommige wel weten - drie weken geleden erg naar van mijn paard gevallen. Ik loop nu net weer zonder stok, dus ben iets minder omaatje. Ik heb dus ook nog niet op een paard gezeten sindsdien. Ik ga er vanuit dat het tegen die tijd allemaal goed genezen is en ik gewoon weer alles kan doen. Heb ik straks in ieder geval iets om naartoe te werken en dan is het weekend een soort beloning voor me o.i.d. :D Een rengalopje zit er normaal gesproken wel in voor me, daar heb ik geen problemen mee, vaak genoeg gedaan, ook wil ik dat nu zeker wel doen, maar het is dus wel even aankijken t.z.t.

Wat de eigenaar aangaf is dat je begint in stap en een relaxte jog. De jog wordt op stukken in het bos wel iets voorwaartser. Als dat allemaal goed gaat, doen we een handgalopje. En dan weer rustig joggen, mocht dat allemaal goed gaan, doen we een stukje rengalop (of meerdere keren). Dus niet superlang achter elkaar, maar gewoon goed, gecontroleerd en gaaf. Hij gaf ook aan dat het mogelijk is dat er 2 begeleiders meegaan, dus dat de groep bij dat soort stukken en 2en verdeeld kan worden voor diegene die moe zijn en diegene die nog graag hard willen. Het is een beetje aankijken doe het gaat en ons daarop aanpassen.

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:18

Dat klinkt echt heel leuk! Zin in!!!

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:19

Een rengalop heb ik -denk ik- geen problemen mee en lijkt me net zoals de rest heeeel leuk. Is al weer heeeeele tijd geleden, en dus nog in de dressuurtijd en dus een ander zadel. Maar heb gister al geoefend met tempowisselingen in galop dus komt heus wel goed :P Ik kan behoorlijk wat uit zitten wat dat betreft.

En een lekkere trage jog is inderdaad heerlijk. Behalve als je aan het instappen bent en paardlief liever gaat joggen op een slakkentempo van heb ik jou daar :o (okey toegegeven, bij het instappen moet ik altijd weer de ontspanning zoeken waardoor ze gaat joggen, dus 't is gewoon mijn schuld :+ )

@Jessica, bedankt voor je reactie. Ik bedoelde inderdaad de duur van de buitenrit. 3 en half uur op flink tempo is inderdaad wel uitputtend. Toch blijft mijn voorkeur bij de Trail Ranch dan, wat geloof ik definitief is/wordt, toch? :Y)

Ik heb er ook echt zoooveel zin in al *\%/* hahah

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:24

Word leuk! Hezellig zwartvosje ik zg dat we van ongeveer de zelfde leeftijd zijn gezellig!

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:46

hahah ik had ook al gespiekt :P 6 april ben ik weer een keer jarig (Eens in de vier jaar, dit jaar weer, op pasen :P) Y)(^)

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:47

Hahah leuk! Dat word een feestje onder het weekend!

xLianneZorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:48

Em_ schreef:
xLianneZorro schreef:
Wie wil met mij delen? :+

Ik wel hoor :)

Yes Emmelieeee! *\o/* ga je trouwens zondag naar western experience?

Em_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-15 12:57

xLianneZorro schreef:
Yes Emmelieeee! *\o/* ga je trouwens zondag naar western experience?

Ja :) Ik stuur je even een PB!

Suuskipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:32

Zwartvosje schreef:
hahah ik had ook al gespiekt :P 6 april ben ik weer een keer jarig (Eens in de vier jaar, dit jaar weer, op pasen :P) Y)(^)

Hoezo eens in de 4 jaar?

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-15 12:34

Eens in de vier jaar is ze jarig op pasen :+

Zwartvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:35

Hahah was ik weer es onduidelijk? :+

maylotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-15 22:41