[WN] waar is Just Western.nl ineens gebleven?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Ceriadwen

Re: waar is Just Western.nl ineens gebleven?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:00

Heeft niet alleen te maken met of je het alleen doet of met meerdere mensen. Het heeft te maken met de aansprakelijkheid. Eenmanszaak, vof ben jij en je partners hoofdelijk aansprakelijk. BV, NV, CV is de onderneming aansprakelijk en de eigenaren niet tenzij de eigenaren bestuurlijke fouten maken.

Vaak is de fiscale positie van de onderneming van doorslaggevende factor.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:01

spicegirl schreef:
is het geen mail van cornelie zelf, om je te ontmoedigen ?

Dat is dus inderdaad de vraag!
Om tijd te rekken en te voorkomen dat klanten actie gaan ondernemen ....

Maar je kunt weinig doen.
Ik wacht nog maar af maar ga er vanuit dat ik mijn geld kwijt ben ...

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:13

Kerry_Tinker schreef:
Even heel wat anders, maar het is toch in Nederland eigenlijk krom geregeld dat de consument als laatste zijn geld terug krijgt, nadat ieder zijn geld heeft gehad, inclusief een curator die er alleen maar aan verdiend. En onze zuur verdiende centen ... Foetsie....

Wat is dat toch de laatste tijd tegen die curatoren? Houd je er wel even rekening mee dat dat gewoon hun werk is, als die niet meer betaald zouden worden, dan ga je echt niemand meer vinden die de financiele paasei van een ander opruimt hoor -O-

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:24

Wendy schreef:
Kerry_Tinker schreef:
Even heel wat anders, maar het is toch in Nederland eigenlijk krom geregeld dat de consument als laatste zijn geld terug krijgt, nadat ieder zijn geld heeft gehad, inclusief een curator die er alleen maar aan verdiend. En onze zuur verdiende centen ... Foetsie....

Wat is dat toch de laatste tijd tegen die curatoren? Houd je er wel even rekening mee dat dat gewoon hun werk is, als die niet meer betaald zouden worden, dan ga je echt niemand meer vinden die de financiele paasei van een ander opruimt hoor -O-

Inderdaad, lijkt me vreemd om te eisen dat mensen in hoofdberoep gaan werken zonder inkomen..
Ik vind het enorm erg voor de mensen die iets gekocht hebben bij just western.
Zeker omdat dit niet de eerste keer is... ik vraag me echt af, waarom die advertenties op de boktmarkt nog open staan. -O-

D_Desteny

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 10:45

Just western is echt slecht bezig.
Dit is van een jaar terug.

23 januari heb ik een bestelling gedaan bij Justwestern. Op 13 februari heb ik naar hun gebeld omdat ik maar niks hoorde, de volgende dag had ik een mail dat het verzonden was op woensdag 13 februari en dat ik het vanaf vandaag(14 februari) kon verwachten. Helaas zat er een ander artikel in de doos dan die ik besteld had.Ik heb het terug gestuurd en zou mijn geld terug krijgen uiterlijk 30 dagen later. Het geld heb ik ontvangen op 8 april maar zonder verzendkosten. Dus ik heb een mail gestuurd dat ik ook recht heb op teruggave van de verzendkosten gezien het feit dat hun verkeerd geleverd hebben. Deze mail kreeg ik terug:

Geachte mevrouw Zwart,
Het juiste hoofdstel is naar u verzonden, het artikelnummer op het kaartje dat aan het hoofdstel zat is ook het artikelnummer dat door u is besteld. Restitutie van de verzendkosten is helaas niet mogelijk. ---Met vriendelijke groeten,
Just Western

Toch was het artikel wat ik binnen kreeg echt heel anders als die ik besteld had. Uiteindelijk heb ik een klacht ingediend bij hun mkbOK keurmerk. Helaas heeft dat ook niet geholpen.

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 11:27

Was niet perse gericht op curatoren, maar meer dat alle bedrijven en grote instanties hun geld krijgen bij faillissement en als er wat over is dat dat naar de gedupeerde consument gaat. Ik vind gewoon eigenlijk dat de consument beter beschermd zou moeten worden.. Soms is het potje voor betaling aan de consument helemaal leeg en heeft de bank al zijn geld terug. Ik bedoel eigenlijk, wie kan het nu eigenlijk het slechtste missen?!

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:30

de consument kiest ervoor om op afstand te kopen, vooruit te betalen en maar af te wachten of het geleverd wordt.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:32

bedrijven en instanties ook.

Kerry_Tinker

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-14 11:34

De bank kiest er ook voor om krediet te verstrekken en af te wachten of dit met rente terug betaald wordt, maar als het misgaat staan ze wel vooraan in rij om weer terug te eisen.
Maar goed.. Ik snap ieders standpunt verder wel hoor...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:34

*komt onder meeleessteen vandaan*

Banken beleggen veel en hebben op bepaalde momenten maar weinig geld. Als ze het uitgeleende geld niet terug krijgen en dit door verschillende bedrijven gebeurd kan de bank failliet gaan :p

Net xoals wij zeggen: morgen moet iedereen heel veel opnemen bij de rabobank! Dan gaat de rabobank zo de schulden in, mogelijk kantje boord met faillisement..

Dit is wat ik van mn economiedocent em economieboeken begrepen heb :)

Maar wel belachelijk dat just horse zich er zo makkelijk vanaf lijkt te maken.. Zou ze wel failliet zijn? Ze was toch op vakantie? :P

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:40

Het was a vanaf het begin af aan een website die niet te vertrouwen was en met een beetje google werk bewees dat niemand er echt tevreden over was...

Of ze failliet is betwijfel ik mij zelf nog, want een curator zal echt niet accepteren dat op de marktplaats en op bokt markt de verkoop gewoon nog door loopt..
waarom ze het allemaal niet opstuurt? Geen enkel idee, want veel heeft ze dus wel nog liggen.

Madam zal dit wel weer een geflikt hebben om lekker wat geld op de bank te krijgen voor haar vakantie, haha
en dan dadelijk doodleuk een andere site maken en weer mensen bedriegen...

een vriendin van mij bestelde een deken, nooit gekregen, maar mevrouw just western verkoopt hem wel nog op marktplaats en hier op bokt... lekker dan..

Ik zeg allemaal aangifte doen.
Naam en adres staat hier eerder in het topic vernoemt en precieze aangifte kan iedereen dus doen!
Zo'n mensen moeten eens gestopt worden, helemaal omdat ze gewoon weigert te reageren op berichten..
dat is nog wel iets wat geen grote moeite is...

Belachelijk iets vind ik dit.
Dat je failliet gaat, *** en je kan er niks aan doen soms,
maar je kan wel je klanten inlichten en je excuses aanbieden en ze eventueel gerust stellen dat het allemaal via de curator loopt... etc.etc.

niet reageren betekend verbergen.
en van zo'n mensen walg ik :j

har166

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:43

deze dame 'verkoper' maakt zich duidelijk schuldig aan oplichting. Via deze site kun je ook aangifte doen: http://www.opgelichtopinternet.nl/cgi-b ... 1215970608

Je zou de moderators hiervan op de hoogte kunt stellen zodat zij de verkoper kunnen dwingen om de advertenties te verwijderen.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 11:47

spicegirl schreef:

Nee bedrijven leveren, en krijgen achteraf betaald. Instanties draaien op dat geld.

Ik ben het wel met je eens hoor dat de consument altijd de dupe is van dit soort dingen en dat dit eigenlijk niet zo zou moeten zijn, dat staat echt voor mij ook buiten kijf, echter heeft de wetgever gekozen voor een andere volgorde.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:04

Ceriadwen schreef:
spicegirl schreef:

Nee bedrijven leveren, en krijgen achteraf betaald. Instanties draaien op dat geld.

Ik ben het wel met je eens hoor dat de consument altijd de dupe is van dit soort dingen en dat dit eigenlijk niet zo zou moeten zijn, dat staat echt voor mij ook buiten kijf, echter heeft de wetgever gekozen voor een andere volgorde.

Geen geheel onterechte volgorde... Hoewel ik inderdaad ook snap dat het niet eerlijk is.

Wat ik dan weer niet begrijp, het kan aan mij liggen, maar, wordt er niet meer gegoogled naar ervaringen met winkels/webshops? Ik zelf google namelijk altijd naar ervaringen met webshops, waarom is dat in dit geval niet gebeurd? Niet dat het enig verschil maakt met wat Just Western doet, maar het had een hoop ellende kunnen besparen, kennelijk zijn de ervaringen met Just Western al jaren slecht.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:13

Ik snap de volgorde wel, objectief vind ik ze correct. :j
Maar als ik zelf gedupeerde ben zou ik er ook om klagen.
Het is gewoon een zeer emotioneel iets.

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:35

Ik vind de volgorde ook correct hoor, maar dat neemt niet weg dat ik zeker ook wel vind dat inderdaad de consument altijd de dupe is.

Aan de andere kant heeft de consument veel meer keuze over hoe, waar en wanneer die diens producten koopt. En inderdaad had even googlen de gedupeerden kunnen weerhouden van een aankoop bij dit bedrijf.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:38

Zou je misschien ook niet de bezwaar commissie van Bokt kunnen mailen? Dan kunnen misschien in ieder geval de advertenties op de Markt gesloten worden... Wat wellicht nog wat gedupeerden scheelt.. al zijn het er maar een paar :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:40

dan moet iemand dat gewoon doen.
en de naam is bekend, dus als ze ooit weer wat opstart, iedereen blijven waarschuwen..

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:49

Ik heb er persoonlijk mn twijfels over of ze wel echt failliet is. Daar moet nl binnen 48uur het eea over te vinden zijn.

En voor de geïnteresseerden: google eens op Beklamel arrest ;)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:55

Liezel1 schreef:
Ik heb er persoonlijk mn twijfels over of ze wel echt failliet is. Daar moet nl binnen 48uur het eea over te vinden zijn.

En voor de geïnteresseerden: google eens op Beklamel arrest ;)

Misschien komt het door de alcohol van gisteren, maar ik mis je punt?

Ceriadwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 12:57

Het Beklamel arrest is interessant op het moment dat de onderneming uit een BV oid zou bestaan. Als het een eenmanszaak is dan is de eigenaar sowieso hoofdelijk aansprakelijk

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:03

Ceriadwen schreef:
Het Beklamel arrest is interessant op het moment dat de onderneming uit een BV oid zou bestaan. Als het een eenmanszaak is dan is de eigenaar sowieso hoofdelijk aansprakelijk

Maar, het is dacht ik vrij algemeen bekend dat bij onbehoorlijk bestuur privé aansprakelijkheid mogelijk is in het geval van BV etc. :?. Het is in dit topic sowieso al een keer aangehaald, meen ik mij te herinneren.

Vandaar dat ik mij afvraag of ik een punt mis.

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:04

Ik weet niet wat de bedrijfsvorm is van justwestern. Niet opgezocht. Maar ik las een bericht van iemand die zei dat je tegen een bv machteloos bent....

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 13:12

Liezel1 schreef:
Ik weet niet wat de bedrijfsvorm is van justwestern. Niet opgezocht. Maar ik las een bericht van iemand die zei dat je tegen een bv machteloos bent....

Ach zo. Dan heb je denk ik het bericht gemist dat dat statement al ontkrachtte :D. Zou wat zijn als je tegen een BV machteloos bent...

En Just Western is geen BV, er is namelijk bij de KVK geen jaarrekening bekend.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-14 15:43

Ik vind het wel een slechte zaak dat webshops zo makkelijk een keurmerk kunnen krijgen. Veel mensen gaan dus waarschijnlijk alleen daar vanuit.
Aan de andere kant, koop je ook niet bij elke winkel zomaar iets, dus een beetje onderzoek voor je ergens besteld is wel nodig en je eigen verantwoordelijkheid.
Dit is echt al jaren bekend. Juswestern bestaat al best lang en er zijn al heel vaak periodes geweest dat mevrouw stopte en weer door ging etc.
Omdat ik ooit was aangemeld voor de nieuwsbrief, krijg ik die nog. Haar site was pas vernieuwd en dat doe je niet zomaar lijkt me.....
Of ze onder een andere naam doorstart betwijfel ik. Ze had volgens mij weinig voorraad en op een gegeven moment wordt het echt wel lastig om aan spullen te komen. Als ze hetzelfde wil verkopen, is het best herkenbaar. Het was nou niet de webshop die bulkte van de kwaliteits tack zeg maar.Enkele aardige spullen, maar verder niet.
Ook hebben mensen het zo door als je een nieuwe shop vindt en gaat achterhalen van wie die shop is natuurlijk.