[WN] zware jongen zoekt westernles omg rotterdam

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Adin

Re: zware jongen zoekt westernles omg rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-12 15:24

jammer dat TS helemaal niet reageert. Ben ook wel nieuwsgierig naar een foto van hem :)

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-12 22:43

Zou ik ook niet doen als ik TS was.

Landsknecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-12 11:56

ik ben er even uit geweest. Werd namelijk neit al te vrolijk van alle opmerkingen al hier.
Ik snap dat er mensen zijn die vinden dat je maximaal 90 kg op een paard kan zetten en dat dit een grote meerderheid is.
Maar ik ben juist op zoek naar die kleine groep anderen die zegt van ik heb een gezond stevig paard en zou het aan durven. Daarnaast vind ik de de wijze waarop de mening af en toe verkondigd wordt nogal bij de beesten af iets wat mij een beetje tegenvalt.

Dus ben je er niet mee eens dat ik graga wil rijden. Ik weet het en hou het dan dus gewoon voor je. mensen die mee willen denken blijf graag reageren want ik zoek nog steeds

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:29

ik vind het idd ook belachelijk en onrespectloos hoe er hier gereageerd word en hoop dat er gauw iemand op je pad komt die zn paard wil aanbieden.

Ragdollcat

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:45

AnnemiekvM schreef:
Sorry maar ik vind het niet eerlijk dat je wilt rijden. Denk eerder aan mennen.

Hier ben ik het ook mee eens of anders probeer eens belgisch trekpaard of een shire, en leer die westernrijden, zodat je western kan rijden.

Ze kunnen behoorlijk pittig zijn en geen slome dieren, wie weet is het wat voor je.

Sorry maar ik begrijp hier de reacties wel, het is ook behoorlijk wat dat gewicht + lengte.

Zelf zou ik ook geen paard willen aanbieden, straks zit je ermee dat je paard rugproblemen krijgt.

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 12:49

Ik zou eerder een zwaar rijpaard uitzoeken dan een trekpaard. Trekpaarden zijn gebouwd om te trekken niet zozeer om te dragen. Bovendien zijn de gangen van een trekpaard niet ideaal. Zwaardere rijpaarden zijn er zeker. En sommige "trekpaarden" hebben wel goede gangen en kunnen ook goed dragen. Shire lijkt me niet ideaal eigenlijk...
En dan een beetje opletten met het tuig wat je gebruikt, kan namelijk extra gewicht geven.
En gewoon alles met beleid.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:12

mensen die maar max 80 kilo op dr paard wille hebben moeten maar leker geiten wollen sokken gaan breien!!..
een pony oke!!.. een klein rank paardje oke.. maar een lekkere kwpn-er .. kan PRIMA!!!
ik ben gvd 180 groot en 95 zwaar.. ben ik te dik te zwaar voo rmijn vorige paarD???
sodemieter toch een end op...

Afbeelding

Afbeelding
en om nog een beetje olie er bij op te gooien rijd ik nu ook nof is eens haflingers!!!

Afbeelding

dus kerel lekker zoeken naar iemand die geen sokken hoeft te breien.
je bent niet te zwaar om op een paard te mogen zitten..

en de mensen die dit zeggen mogen zich schamen, stelletje uitgemergelde etheopiers!!

ga je dit ook tegen dat meisje zeggen die op die mooiste paard van bokt rijd(varnoldi)
en zz zwaar rijd??... die lijkt me ook wel wat stevig maar absoluut niet dik.. en die zal vast en zeker ook de grens van 80 overschrijden..

dus brand maar los.. ik ben 95!! envoordat je je scheur los trekt check de foto's

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:14

Afbeelding

mijn haf is ook zoooo lekker doorgezakt.. en zoooo ziet er ook zooo uit alsof hij er moeite mee heft!

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:21

En een grote stevige quarter dan ?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:24

beauty: ik dacht ook gelijk aan varnoldi, lijkt me idd ook geen lichte meid maar die paardenvan haar kunnen het best aan!

ik vind tegenwoordig dat paarden niet meer als paarden worden behandeld maar als porseleinen poppetjes!

KM_Ris

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:28

je kan me niet wijs maken dat er geen een paard is wat bij hem zou kunnen passen.

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:29

Beauty_J :D
Mooi paard die KWPN!

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:30

nou als die in de buurt woonde, had ik er nog wel 1 voor hem... domme geiten wollen sokken gelul hier.

bethje31... thnx... heb dr verkocht helaas:(:O

leentje1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:34

Beauty_J schreef:
mensen die maar max 80 kilo op dr paard wille hebben moeten maar leker geiten wollen sokken gaan breien!!..
een pony oke!!.. een klein rank paardje oke.. maar een lekkere kwpn-er .. kan PRIMA!!!
ik ben gvd 180 groot en 95 zwaar.. ben ik te dik te zwaar voo rmijn vorige paarD???
sodemieter toch een end op...

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]
en om nog een beetje olie er bij op te gooien rijd ik nu ook nof is eens haflingers!!!

[ Afbeelding ]

dus kerel lekker zoeken naar iemand die geen sokken hoeft te breien.
je bent niet te zwaar om op een paard te mogen zitten..

en de mensen die dit zeggen mogen zich schamen, stelletje uitgemergelde etheopiers!!

ga je dit ook tegen dat meisje zeggen die op die mooiste paard van bokt rijd(varnoldi)
en zz zwaar rijd??... die lijkt me ook wel wat stevig maar absoluut niet dik.. en die zal vast en zeker ook de grens van 80 overschrijden..

dus brand maar los.. ik ben 95!! envoordat je je scheur los trekt check de foto's

AMEN!!
Afbeelding
Ze merkt niet eens dat ik erop zit...en geloof me, ik ben een stevige meid, dus dan zou ze met jou helemaal geen moeite hebben....
Jammer dat je niet bij me in de buurt woont landsheer anders had je gerust eens mogen rijden.

Ashleytjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:39

ik vind sommige mensen echt respectloos hier reageren bah en typisch bokt weer.
niet iedereen is gezegend met een dun/normaal lijntje. en sommige mensen zijn nou eenmaal steviger in bouw dan een ander. denk ook een aan mensen met zware botten. en idd hoe langer iemand is hoe zwaarder die zal wegen. kijk eens naar sommige amerikaanse westernruiters zeker niet de dunste

TS hoop dat je snel iets zal vinden :j

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:43

kijk anders eens naar een groninger, dit zijn inderdaad zware rijpaarden, werken graag en kunnen wel wat gewicht hebben. Hebben ook nog eens een leuk karakter!

Ik zou als ik jou was eens contact opnemen met het groninger stamboek, vriendelijke mensen en die kunnen ook voor je rondkijken en vragen. Ik weet wel iemand op Ameland, maar dat is ook een eind van jou :)

mariska32

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:48

ja hoor,95 kilo staat ook echt gelijk aan 130 kg. :')

ik zie een hoop mensen met stress hier en vooral veel struisvogels.

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:49

Ashleytjuhh schreef:
niet iedereen is gezegend met een dun/normaal lijntje. en sommige mensen zijn nou eenmaal steviger in bouw dan een ander. denk ook een aan mensen met zware botten. en idd hoe langer iemand is hoe zwaarder die zal wegen. kijk eens naar sommige amerikaanse westernruiters zeker niet de dunste

Ik heb helemaal niks tegen (te) dikke/zware mensen. Moet iedereen voor zich weten. Vind het alleen oneerlijk om met te veel gewicht (en dat is per paard afhankelijk) op een paard te gaan zitten.

Ik vind de TS dan ook een beetje egoistisch als hij aangeeft dat mensen die het er niet mee eens zijn, maar niet meer moeten reageren. Dan hou je jezelf een bord voor je kop. Het zou iemand van 130 kilo sieren als 'ie z'n eigen beperkingen kent. Dat je zelf te zwaar bent is vervelend, maar moet je helemaal zelf weten. Ik vind dat je dan niet een paard kan 'opzadelen' met een ongezond gewicht.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:53

Anoeska schreef:
Ashleytjuhh schreef:

Ik heb helemaal niks tegen (te) dikke/zware mensen. Moet iedereen voor zich weten. Vind het alleen oneerlijk om met te veel gewicht (en dat is per paard afhankelijk) op een paard te gaan zitten.

Ik vind de TS dan ook een beetje egoistisch als hij aangeeft dat mensen die het er niet mee eens zijn, maar niet meer moeten reageren. Dan hou je jezelf een bord voor je kop. Het zou iemand van 130 kilo sieren als 'ie z'n eigen beperkingen kent. Dat je zelf te zwaar bent is vervelend, maar moet je helemaal zelf weten. Ik vind dat je dan niet een paard kan 'opzadelen' met een ongezond gewicht.

volgens mij snap je het niet helemaal als je 2.10 m bent is 130 kg egt geen ongezond gewicht slimmerd!!... heb eerder medelijden met mensen die een paard in hun mond trekken, dan iemand die gewoon lekker wil rijden,... tuurlijk ga je geen 130 kg op een c pony zette maar een gemiddeld paard, kan dat prima aan....

dus oneerlijk?? dat zijn de mensen hier op bokt...met hun maatje 34

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:56

Pfff 95kg of 130. Is die 30kg nu echt zo veel erger dan die 95 die het paard al extra moet meesleuren?

Ik neem aan dat TS wel rekening houdt met zijn gewicht door in eerste instantie een paard te zoeken dat hem kan dragen. Ik ben echter wel van mening dat een paard zo'n gewicht niet dagelijks hoeft te dragen, een paar keer per week moet kunnen..

Ik zie vaak meisjes met twee op paard zitten, dan kom je ook vaak aan dat gewicht.

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:57

dus of 130 op een kwpn-er of 95 op een haflinger, ongeveer gelijk tog??

haffylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:58

Trouwens ik heb zelf op een hemmingway x natural 1.80 schoft hoogte gereden toen was in 1.70 en woog toen nog 110 kilo en dat ging ook met gemakt want het beestje lanceerde me gemak.

Ik denk dat je sowieso voor een grote kwpner moet kijken met een beetje stevig been werk en dan kom je al heel ver.
Afbeelding
Afbeelding

en me broer is van het zelfde kaliber als landknecht ook lang 2m nog wat en ook best zwaar en die reed hem ook en dat ging probleemloos

Dus landknecht het kan echt wel en hoop ook dat je met succes wat vind

Bon_charmeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 13:59

hoevaak zie je wel niet iemand met een paard voor de kar en iemand er op nog.. nou het tuig van de kar weegt al WEL 40 kg.
plus de persoon nog en het gewich dat ie moet trekke.. mgoed. TS niks aan trekke van et geitewolle sokke gelul hier.. zoek een paardje of plaats een advertentie op marktplaats ofzo

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:04

Beauty_J schreef:
Anoeska schreef:

volgens mij snap je het niet helemaal als je 2.10 m bent is 130 kg egt geen ongezond gewicht slimmerd!!... heb eerder medelijden met mensen die een paard in hun mond trekken, dan iemand die gewoon lekker wil rijden,... tuurlijk ga je geen 130 kg op een c pony zette maar een gemiddeld paard, kan dat prima aan....

dus oneerlijk?? dat zijn de mensen hier op bokt...met hun maatje 34

Zoals ik al zei, slimmerd, mensen mogen van mij wel 1000 kilo wegen, of dat nou gezond is of niet. Maar niet op een paard. Als is 130 kilo een gezond gewicht voor een grote man. Het is geen gezond gewicht om te dragen voor een paard.

En dat gel*l over andere mensen die ook slecht rijden, daar doe ik niet aan mee. Er zijn nog heel veel andere dingen slecht, dat maakt 130 kilo nog geen gezond gewicht voor een paard om te dragen. Sommige dingen kunnen gewoon niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-12 14:05

Beauty_J schreef:
nou als die in de buurt woonde, had ik er nog wel 1 voor hem... domme geiten wollen sokken gelul hier.

bethje31... thnx... heb dr verkocht helaas:(:O

Jeetje mina, waarom al dat gevloek en om je foto's te reageren, je kan er prima op, alleen is je zadel te klein voor je achterste op de eerste foto's.
90 kilo is nog wel iets anders dan 130 kilo exclusief tuig. Dat is 2 volwassen mensen. Het gaat mij er persoonlijk niet om of TS overgewicht heeft ja of nee, dat kan ik verder niet beoordelen, alleen heeft hij zijn lengte en gewicht niet mee in de paardensport. En wat is dan de max wat je van een paard kan verwachten, die grens wordt maar opgeschoven, het zijn ook maar dieren met een gewoon lichaam dat nog het hele leven mee moet. 140 kilo is gewoon te veel gewicht en in combinatie met een lengte van 2.10, is dit gewoon niet iets waarmee je op een paard moet stappen.