[WN] fjorden in de westernsport?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 17:09

@Sevke

Laat haar toch. Sommige mensen zijn je energie niet waard. Moet je ook niet proberen te overtuigen. Jij denkt toch niet werkelijk als je het woord Fjord en Western in één zin hoort, dat je haar op serieuze wedstrijden tegen zal komen.....laat gaan......

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 18:06

MissFreubel schreef:
@Sevke

Laat haar toch. Sommige mensen zijn je energie niet waard. Moet je ook niet proberen te overtuigen. Jij denkt toch niet werkelijk als je het woord Fjord en Western in één zin hoort, dat je haar op serieuze wedstrijden tegen zal komen.....laat gaan......

blijkbaar lopen er dus toch fjorden serieus in verschillende takken van de wedstrijd western sport. maar ach, je blijft altijd neerkijkers houden. in de dressuur tel je niet mee zonder kwpner en in de western zonder quater.

maar goed, geef dan maar eens de defintie volgens jou van serieuse wedstrijd sport. tel je mee vanaf de L3? L2? L1?

ook jij bent gestart in de L5. maakt mij dus niks minder dan jij of was jij toen soms ook geen serieuse wedstrijd ruiter? triest hoor dat kortzichtige gezanik

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:21

MissFreubel. schreef:
Jij denkt toch niet werkelijk als je het woord Fjord en Western in één zin hoort, dat je haar op serieuze wedstrijden tegen zal komen.....laat gaan......

wat een arrogantie.....

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 18:53

Denk, leuk.. Topic over fjorden even te gaan bekijken.. jemig..
Hier is het nog erger dan stel kiffende dressuur diva's.

Wat is er mis met het feit dat mensen plezier hebben in het sporten met hun paard?
Ook al is deze niet geschikt voor topsport?
En al zou het paard al geschikt zijn, de meeste bokkers zijn dan weer ongeschikt }> .

Lekker lol met je knol in de sport!
Western fjorden go!!!

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 19:22

oja en sjol *\o/*
helaas partypoepers zijn er altijd

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:22

amanda1980 schreef:
MissFreubel schreef:
@Sevke

blijkbaar lopen er dus toch fjorden serieus in verschillende takken van de wedstrijd western sport. maar ach, je blijft altijd neerkijkers houden. in de dressuur tel je niet mee zonder kwpner en in de western zonder quater.

maar goed, geef dan maar eens de defintie volgens jou van serieuse wedstrijd sport. tel je mee vanaf de L3? L2? L1?

ook jij bent gestart in de L5. maakt mij dus niks minder dan jij of was jij toen soms ook geen serieuse wedstrijd ruiter? triest hoor dat kortzichtige gezanik

Voorlopig ben ik niet degene die denigrerend spreekt over de reiningsport of welke discipline dan ook.. Zolang jij reining een beetje rondjes rijden vindt, wie is hier dan arrogant.
Laatst bijgewerkt door MissFreubel op 11-10-11 20:25, in het totaal 2 keer bewerkt

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:24

Ojajoh schreef:
MissFreubel. schreef:
Jij denkt toch niet werkelijk als je het woord Fjord en Western in één zin hoort, dat je haar op serieuze wedstrijden tegen zal komen.....laat gaan......

wat een arrogantie.....

Nou, behoorlijk. Sjeetje := Sneu hoor.

Zeggen dat reining eruitziet als een makkie vind ik dan ook wel weer de plank mis slaan hoor, daar niet van.

Maar hallo zeg, TS denk leuk, misschien kan ik hier op bokt ervaringen delen met mensen die ook met hun fjord van de westernsport genieten en dan krijg je dit -O-

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:25

MissFreubel schreef:
Voorlopig ben ik niet degene die denigrerend spreekt over de reiningsport. Zolang jij dit een beetje rondjes rijden vindt, wie is hier dan arrogant.

Jij wint hoor.

Arrogantie-technisch gezien dan.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:25

een fjorden fokker heeft mij ooit het volgende gezegd ; een fjord kan alles,maar blinkt uit in nix!
ik denk dat die man het goed gezien heeft..
en denken dat speedcontrol niet moeilijk is; laat maar een filmpje zien dan hoe jij dat doet, met je fjord.ben benieuwd :j
en missfreubel ; _/-\o_

kell199

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:28

Fjorden passen heel goed in de westernsport vind ik.,
ze zijn uniek, en dat is juist leuk.
Ik heb bij een demonstratie in de brabanthallen in den bosch een hele goede fjord western zien rijden.
ik vind dat het niet uitmaakt met wat voor ras je welke disipline rijd.
ik doe met mijn fries ook vanalles, natural horsemanship, zwemmen, dressuur, op gevoel alles, eigenlijk net als western remmen, en vrij galloperen enzo,
zelf springen (af en toe, en dat zie je een fries niet vaak doen)
dit maakt dus allemaal niks uit!
succes!

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:30

MissFreubel schreef:
Voorlopig ben ik niet degene die denigrerend spreekt over de reiningsport of welke discipline dan ook.. Zolang jij reining een beetje rondjes rijden vindt, wie is hier dan arrogant.

uhm...jij? :D

althans vind ik.....en ik heb nergens gezegd dat reining alleen rondjes rijden is ......
dus................

MissFreubel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:36

Ojajoh schreef:
MissFreubel schreef:

uhm...jij? :D

althans vind ik.....en ik heb nergens gezegd dat reining alleen rondjes rijden is ......
dus................

Je hebt gelijk, verkeerde gequote (valt niet mee op minilaptop), ik had het uiteraard over Amanda.

Ik was een meelezer en heb nergens mijn meningen over Fjorden of wat dan ook gegeven, maar ik voel me persoonlijk aangevallen idd door TS als zij het lef heeft om zo neerbuigend over de reining te spreken. Dan kun je zoiets verwachten als je zulke uitspraken doet. Maar dan moet je achteraf niet huilen als de andere kindjes dan lelijk tegen je doen.......

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:45

MissFreubel schreef:
Je hebt gelijk, verkeerde gequote (valt niet mee op minilaptop), ik had het uiteraard over Amanda.

Ik was een meelezer en heb nergens mijn meningen over Fjorden of wat dan ook gegeven, maar ik voel me persoonlijk aangevallen idd door TS als zij het lef heeft om zo neerbuigend over de reining te spreken. Dan kun je zoiets verwachten als je zulke uitspraken doet. Maar dan moet je achteraf niet huilen als de andere kindjes dan lelijk tegen je doen.......

prima maar doe het dan op de juiste persoon, en scheer niet alles over 1 kam met opmerkingen die kant noch wal slaan....

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:48

En dan te bedenken dat mensen soms overstappen op westernrijden omdat ze de sfeer zo leuk vinden :+
Jammer dat dit topic zo'n wending neemt...

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 20:49

Ja, de sfeer is echt fantastisch Miryamk _O-

amanda1980

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-11 22:11

ho even, mijn bericht wat nu continu aan gevallen word was gericht op de bokker die enkel en alleen reining western vond. sorry maar ik vind dat dus onzin. mijn reactie op de reining kwam dus voort als tegen reactie. wie mijn post goed gelezen had had ook gelezen dat ik nooit reining gereden heb maar ik het om te ZIEN niet heel erg veel bijzonders vind wbt de rondjes gallopperen. ook stond er dat ik de spins, stops, rollbacks etc erg knap vind om te zien. mijn post word door compleet uit zijn verband getrokken. erg jammer weer. maar goed, dat is bokt. vooral lezen wat je graag wil lezen!
1 van mijn redenen waarom western mij zo aan trekt is de sfeer naast het rijden. dat trekt mij nog steeds eel erg aan. dat bokt weer zo reageert zegt mij meer over bokt dan over de sport! elukkig is niet iedereen hetzelfde en zien een aantal bokkers wel in dat dit topic bedoelt was om met andere fjorden eigenaen over fjorden in de spor te kletsen of bokkers die ervaring mee hebben, gezien hebben

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 22:43

Als je het over westernsport hebt en dan denkt dat iedereen in de L5 moet beginnen heb je jezelf idd erg goed verdiept en veel en goed gelezen over de westernsport :')

TS lekker doen wat jij wil wil, als dat is met je Fjord een Wranwedstrijd rijden go for it! 8-)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-11 23:58

een fjord uniek ?
vind ze juist heel erg uniform qua uiterlijk.

Ods
Forumcoördinator

Re: fjorden in de westernsport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 05:02

Moderatoropmerking:
Laten we het gezellig houden, niet op de man spelen maar op de bal! Graag weer ontopic blijven en al het andere achterwege laten!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 05:04

amanda1980 schreef:
1 van mijn redenen waarom western mij zo aan trekt is de sfeer naast het rijden. dat trekt mij nog steeds heel erg aan. dat bokt weer zo reageert zegt mij meer over bokt dan over de sport!

Als je dat maar goed onthoudt ;) Lekker naar de wedstrijdjes komen, het is altijd hartstikke gezellig :j

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:34

Beste Amanda, ik heb nog geen denigrerend woord gezegd over fjorden of trail of wat dan ook. Ik ben van mening dat iedereen maar moet doen wat hij/zij leuk vindt, en is dat meedoen aan de Prix de 'l Arc de Triomphe met een Belgisch Trekpaard, dan is dat maar zo.
Maar het stoort mij dus wel dat JIJ denigrerend gaat doen over MIJN sport, namelijk reining. Reining is heel wat meer dan "rondjes galopperen", en "eens van galop wisselen". Het cirkelwerk vind ik persoonlijk één van de moeilijkste stukken in een pattern, net als de figure 8.
Ik heb nog nooit met een fjord gereden, ik heb er trouwens ook geen ambitie voor, en daarom spreek ik mij niet uit over het al dan niet hebben van westernkwaliteiten van deze dieren.
En als jij nog nooit reining gereden hebt, zou ik je vriendelijk doch met aandrang willen vragen om ook je mond te houden over de moeilijkheidsgraad ervan, want uit je post spreekt duidelijk dat je er geen jota verstand van hebt.
Maar zo is het op bokt nogal dikwijls : de grootste brullers zijn de stoerste bakrandridders.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:45

en wat zijn de reiners weer op hun teentjes getrapt :')

waarom openen jullie geen eigen topic met alleen maar reiners, lijkt me veel beter als hier blijven zieken

amanda western kan heel gezellig zijn en zeker naar de wedstrijden blijven komen kijken of starten

gelukkig hebben de reiners hun eigen vereniging :D

xEliine

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:49

sevke schreef:
Beste Amanda, ik heb nog geen denigrerend woord gezegd over fjorden of trail of wat dan ook. Ik ben van mening dat iedereen maar moet doen wat hij/zij leuk vindt, en is dat meedoen aan de Prix de 'l Arc de Triomphe met een Belgisch Trekpaard, dan is dat maar zo.
Maar het stoort mij dus wel dat JIJ denigrerend gaat doen over MIJN sport, namelijk reining. Reining is heel wat meer dan "rondjes galopperen", en "eens van galop wisselen". Het cirkelwerk vind ik persoonlijk één van de moeilijkste stukken in een pattern, net als de figure 8.
Ik heb nog nooit met een fjord gereden, ik heb er trouwens ook geen ambitie voor, en daarom spreek ik mij niet uit over het al dan niet hebben van westernkwaliteiten van deze dieren.
En als jij nog nooit reining gereden hebt, zou ik je vriendelijk doch met aandrang willen vragen om ook je mond te houden over de moeilijkheidsgraad ervan, want uit je post spreekt duidelijk dat je er geen jota verstand van hebt.
Maar zo is het op bokt nogal dikwijls : de grootste brullers zijn de stoerste bakrandridders.

Hierin ga ik dus akkoord.. reining is echt veel meer dan gewoon een rondje galopperen of wat sneller en trager gaan.. en ik weet dat het met een fjord moeilijk is maar toch ga ik ervoor, kan ie het, des te beter, kan ie het niet dan ga ik hem ook niet forceren :) maar tot op dit moment zijn we nog heel erg basis bezig en dit gaat goed, dus ik blijf gewoon doen, we hebben er beide plezier in :)

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 11:49

@spatter- ook jij scheert nu een groep ruiters over 1 kam.
de reiners zijn mss op hun teentjes getrapt, net als alle mensen met een fjord en een westernzadel...
helaas hebben ook reiners recht op een mening, en niet alleen in hun eigen hoekje.er word hier aan 2kanten gezeken, nietalleen door 1 groepje..
en nee, ik ben geen reiner, en mn paard ook niet ;)

Ods
Forumcoördinator

Re: fjorden in de westernsport?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-11 12:01

Moderatoropmerking:
Er stond al een waarschuwing in om het ontopic te houden en het daarbij te houden. De toon die dit topic heeft is alles behalve wenselijk. Daarbij kan deze discussie op een andere manier gevoerd worden. Dat er gebruikers zijn die minder kennis (lijken) te hebben kunnen we ook aan kennis helpen ipv te oordelen en/of veroordelen.

Graag op een vriendelijke toon verder!