Oftewel..........weer een slecht ecxuus....
Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
MidnightPSan schreef:Ik zou van een persoon hier graag weten , of hij of zij weet , wat ,waneer , en waar om Graig dit paard,los bikt van het bit, en waarom voornamelijk de rechter kant.
Dus aan alle criticasters, wie weet het?
sonita schreef:Leuke aanname.
Doe ik er ook 1;
de eigenaren van de merrie hebben hem ingevlogen vlak voor het EK, doe het er maar mee.
Ook dat gebeurt vaak genoeg.
Citaat:Ook op een eerlijke manier kan een paard spectaculair optreden, het duurt alleen wat langer om hem daar te krijgen en, misschien ook wel erg belangrijk; de ruiter zal gevoel moeten hebben ( zowiezo rijkunstig gezien maar ook emotioneel gezien) om een paard op een eerlijke manier op te leiden, en bij sommige ontbreekt allebei en bij anderen 1 van de 2!
Het is simpelweg onmogelijk om een paard van 3 of 4 jaar al volledig opgeleid te hebben. Deze manier heeft dan ook niks met opleiden te maken, maar met trainen en drillen, een nuance in woorden maar een een gigantisch verschil in benaderingswijze .
Een opleiding duurt nl. jaren waarbij ook de basis, gezondheid en welbevinden een belangrijke plek inneemt, trainen op kunstjes kan, met eindeloze herhaling ( zie "de Palomino" van een ons welbekende ruiter in de spin) in relatief korte tijd; dat is dan meer een kwestie van drillen en conditioneren, maar heeft bar weinig met rijkunst te maken .
claudiaM33 schreef:Citaat:Ook op een eerlijke manier kan een paard spectaculair optreden, het duurt alleen wat langer om hem daar te krijgen en, misschien ook wel erg belangrijk; de ruiter zal gevoel moeten hebben ( zowiezo rijkunstig gezien maar ook emotioneel gezien) om een paard op een eerlijke manier op te leiden, en bij sommige ontbreekt allebei en bij anderen 1 van de 2!
Het is simpelweg onmogelijk om een paard van 3 of 4 jaar al volledig opgeleid te hebben. Deze manier heeft dan ook niks met opleiden te maken, maar met trainen en drillen, een nuance in woorden maar een een gigantisch verschil in benaderingswijze .
Een opleiding duurt nl. jaren waarbij ook de basis, gezondheid en welbevinden een belangrijke plek inneemt, trainen op kunstjes kan, met eindeloze herhaling ( zie "de Palomino" van een ons welbekende ruiter in de spin) in relatief korte tijd; dat is dan meer een kwestie van drillen en conditioneren, maar heeft bar weinig met rijkunst te maken .
Hier ben ik het helemaal mee eens, wil er nog even bij vermelden dat ook het rijden en al zo extreem trainen van 2 jarige niet in de haak is. Gelukkig ben ik dan maar een 'recreant'... maar wel een met een stel gelukkige paarden!
knollentuin schreef:hier loopt al een behoorlijk topic over ,heb dit even globaal doorgelezen en de discussie is hetzelfde,ik ben van mening dat zelfs mn tante op een houtvlot kan zien dat dit niet de normale manier is van omgaan met je paard, daar hoef je in mijn ogen geen enkel nivo whatso-ever voor te hebben.. ik rij zelf subtop dressuur en ik probeer het zonder deze manier van trainen om mn paarden mooi los aan het bit te hebben.
in het vorige topic postte ik al op de eerste pagina dat het mij stoort dat deze gast niet tot de orde geroepen wordt door de toezichthouders? wat doen die dan ? behoorlijk verveeld in een hoge stoel hangen...ik maak het gelukkig da laatste tijd wel mee dat er personen op losrijterreinen vd subtop aangesproken wrden op hun gedrag \rijstijl ,en dat het paard op mij overkomt alsof het learned helplesnes gedrag vertoond.en ik verbaas me nog meer dat hoe langer de topics worden er steeds meer mensen aanhaken die deze manier gaan verdedigen of goedpraten
knollentuin schreef:hier loopt al een behoorlijk topic over ,heb dit even globaal doorgelezen en de discussie is hetzelfde,ik ben van mening dat zelfs mn tante op een houtvlot kan zien dat dit niet de normale manier is van omgaan met je paard, daar hoef je in mijn ogen geen enkel nivo whatso-ever voor te hebben.. ik rij zelf subtop dressuur en ik probeer het zonder deze manier van trainen om mn paarden mooi los aan het bit te hebben.
in het vorige topic postte ik al op de eerste pagina dat het mij stoort dat deze gast niet tot de orde geroepen wordt door de toezichthouders? wat doen die dan ? behoorlijk verveeld in een hoge stoel hangen...ik maak het gelukkig da laatste tijd wel mee dat er personen op losrijterreinen vd subtop aangesproken wrden op hun gedrag \rijstijl ,en dat het paard op mij overkomt alsof het learned helplesnes gedrag vertoond.en ik verbaas me nog meer dat hoe langer de topics worden er steeds meer mensen aanhaken die deze manier gaan verdedigen of goedpraten
Citaat:maar vroegah, werden die paarden niet eens met rust gelaten als ze stil stonden, nu zien we Craig in een compilatie van TWEE minuten , opgenomen in twee DAGEN , ongeveer 12 SECONDEN (4 X tik, tik, tik = 4 x 3 seconden) iets ''fout'''doen , I would say, kill the phucker