[WN] Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Paintlinger

Re: Craig Schmersal en Miss Lil Addy Tude, FEI World reininigcup

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 08:42

'Oh, nee dan mag 'tie hem ook wel afraggen......stomme eigenaren zeg'...... :roll:

Oftewel..........weer een slecht ecxuus....

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:08

MidnightPSan schreef:
Ik zou van een persoon hier graag weten , of hij of zij weet , wat ,waneer , en waar om Graig dit paard,los bikt van het bit, en waarom voornamelijk de rechter kant.
Dus aan alle criticasters, wie weet het?

sonita schreef:
Leuke aanname.
Doe ik er ook 1;
de eigenaren van de merrie hebben hem ingevlogen vlak voor het EK, doe het er maar mee.
Ook dat gebeurt vaak genoeg.

Maar dat scenario geeft toch ook al aan dat er wat mis is.
O.K gewetensvraag.. Zouden jullie zo naar de top willen,zo gefilmt willen worden ,zo met je paarden om willen gaan? Ik denk het niet toch? :=

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:40

Met de paarden die ik nu heb,en de tijd die ik naast mijn werk er aan kan besteden , kom ik niet op dit punt uit.
Let wel, als wie dan ook tegen die competitie moet werken, kunnen deze dingen gebeuren,met als kanttekening,dat er zowiezo in top sport dingen voorkomen die we niet willen tegenkomen, in elke sport en op zakelijk nivo ,heeft men niet altijd de weelde om alles op de goede of eerlijke manier te doen.
Als wij dit soort stops maken komen we hoog in de N/DRHA hier in Nederland, maar met dat nivo kan Graig geengenoegen nemen.
Het is imo wel zeer vreemd dat niemand reageerd op de ruiter fout en vervolg van Nico (als dat hem is) in die rode trui, die zie je zelf de fout maken, en gaat evengoed zijn paard ''corrigeren''.
Ik heb het andere inzicht wel, daar ik zelf op een behoorlijk nivo 15 jaar in een andere topsport heb vetoeft.

S_en_Z

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:41

Hier is al een topic over op Voorpagina Nieuws.....

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:44

@svdijk86, maar dit is western , en om met deze one liner te komen op P7 ,een beetje mosterd na de maaltijd.
Op je avatar heb je ook wel een kort teugeltje he!

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 11:55

Een aantal paarden rijden naast je werk is ook topsport als je fysiek of mentaal belastend werk hebt.
Ook dan heb je een tijdschema waarin je dingen wilt of moet. En dat de frustratie toeslaat op een moment
begrijp ik ook. Ik zheb zelf ook een andere topsport bedreven waarvoor ik 7 dagen in de week 2a3 uur per dag trainde. Niets menselijks is mij vreemd.Wat me echter steeds meer tegen de borst gaat stoten is het feit dat paarden steeds meer als materiaal worden gezien,en behandeld..
Ik kan dan ook steeds minder van een fraaie strakke reiningproef genieten als ik me steeds weer af moet vragen hoe deze tot stand is gekomen.
Ik ging vroegah zo vaak ik kon naar wedstrijden of reed ze zelf ,tegenwoordig word ik eenbeetje niet bien
van al die spastische rukarmpjes en scheve paarden die een stop of een spin in gepusht worden die ze niet aankunnen en daarop gestraft worden.

claudiaM33Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:26

Citaat:
Ook op een eerlijke manier kan een paard spectaculair optreden, het duurt alleen wat langer om hem daar te krijgen en, misschien ook wel erg belangrijk; de ruiter zal gevoel moeten hebben ( zowiezo rijkunstig gezien maar ook emotioneel gezien) om een paard op een eerlijke manier op te leiden, en bij sommige ontbreekt allebei en bij anderen 1 van de 2!
Het is simpelweg onmogelijk om een paard van 3 of 4 jaar al volledig opgeleid te hebben. Deze manier heeft dan ook niks met opleiden te maken, maar met trainen en drillen, een nuance in woorden maar een een gigantisch verschil in benaderingswijze .
Een opleiding duurt nl. jaren waarbij ook de basis, gezondheid en welbevinden een belangrijke plek inneemt, trainen op kunstjes kan, met eindeloze herhaling ( zie "de Palomino" van een ons welbekende ruiter in de spin) in relatief korte tijd; dat is dan meer een kwestie van drillen en conditioneren, maar heeft bar weinig met rijkunst te maken .

Hier ben ik het helemaal mee eens, wil er nog even bij vermelden dat ook het rijden en al zo extreem trainen van 2 jarige niet in de haak is. Gelukkig ben ik dan maar een 'recreant'... maar wel een met een stel gelukkige paarden!

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:52

maar vroegah, werden die paarden niet eens met rust gelaten als ze stil stonden, nu zien we Craig in een compilatie van TWEE minuten , opgenomen in twee DAGEN , ongeveer 12 SECONDEN (4 X tik, tik, tik = 4 x 3 seconden) iets ''fout'''doen , I would say, kill the phucker

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 14:59

Fout tussen aanhalingstekens? Nah vooral blijven verdedigen, wordt de sport vast beter van

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:05

hier loopt al een behoorlijk topic over ,heb dit even globaal doorgelezen en de discussie is hetzelfde,ik ben van mening dat zelfs mn tante op een houtvlot kan zien dat dit niet de normale manier is van omgaan met je paard, daar hoef je in mijn ogen geen enkel nivo whatso-ever voor te hebben.. ik rij zelf subtop dressuur en ik probeer het zonder deze manier van trainen om mn paarden mooi los aan het bit te hebben.
in het vorige topic postte ik al op de eerste pagina dat het mij stoort dat deze gast niet tot de orde geroepen wordt door de toezichthouders? wat doen die dan ? behoorlijk verveeld in een hoge stoel hangen...ik maak het gelukkig da laatste tijd wel mee dat er personen op losrijterreinen vd subtop aangesproken wrden op hun gedrag \rijstijl ,en dat het paard op mij overkomt alsof het learned helplesnes gedrag vertoond.en ik verbaas me nog meer dat hoe langer de topics worden er steeds meer mensen aanhaken die deze manier gaan verdedigen of goedpraten >;)

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:13

claudiaM33 schreef:
Citaat:
Ook op een eerlijke manier kan een paard spectaculair optreden, het duurt alleen wat langer om hem daar te krijgen en, misschien ook wel erg belangrijk; de ruiter zal gevoel moeten hebben ( zowiezo rijkunstig gezien maar ook emotioneel gezien) om een paard op een eerlijke manier op te leiden, en bij sommige ontbreekt allebei en bij anderen 1 van de 2!
Het is simpelweg onmogelijk om een paard van 3 of 4 jaar al volledig opgeleid te hebben. Deze manier heeft dan ook niks met opleiden te maken, maar met trainen en drillen, een nuance in woorden maar een een gigantisch verschil in benaderingswijze .
Een opleiding duurt nl. jaren waarbij ook de basis, gezondheid en welbevinden een belangrijke plek inneemt, trainen op kunstjes kan, met eindeloze herhaling ( zie "de Palomino" van een ons welbekende ruiter in de spin) in relatief korte tijd; dat is dan meer een kwestie van drillen en conditioneren, maar heeft bar weinig met rijkunst te maken .

Hier ben ik het helemaal mee eens, wil er nog even bij vermelden dat ook het rijden en al zo extreem trainen van 2 jarige niet in de haak is. Gelukkig ben ik dan maar een 'recreant'... maar wel een met een stel gelukkige paarden!

feit blijft dat ik als eigenaar ook geen 4 jaar 850 €/maand wil neertellen om dan pas resultaat te zien. ik wil ook resultaat zien na twee jaar investeren

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:19

knollentuin schreef:
hier loopt al een behoorlijk topic over ,heb dit even globaal doorgelezen en de discussie is hetzelfde,ik ben van mening dat zelfs mn tante op een houtvlot kan zien dat dit niet de normale manier is van omgaan met je paard, daar hoef je in mijn ogen geen enkel nivo whatso-ever voor te hebben.. ik rij zelf subtop dressuur en ik probeer het zonder deze manier van trainen om mn paarden mooi los aan het bit te hebben.
in het vorige topic postte ik al op de eerste pagina dat het mij stoort dat deze gast niet tot de orde geroepen wordt door de toezichthouders? wat doen die dan ? behoorlijk verveeld in een hoge stoel hangen...ik maak het gelukkig da laatste tijd wel mee dat er personen op losrijterreinen vd subtop aangesproken wrden op hun gedrag \rijstijl ,en dat het paard op mij overkomt alsof het learned helplesnes gedrag vertoond.en ik verbaas me nog meer dat hoe langer de topics worden er steeds meer mensen aanhaken die deze manier gaan verdedigen of goedpraten >;)

nog eenmaal : in 5 dagen, dus pak'm beet 5 uur trainen, kan men 2 minuten compileren waarbij hij 20seconden 'over de schreef' zou gaan. dus maw minder dan 1% van de trainingstijd werd gebruikt in de clip om reining in een slecht daglicht te stellen en minder dan 0,1% van de tijd zou hij 'over de schreef' gaan. als ik het zo even neertyp trek ik maar 1 conclusie : he can ride my horse anyday!!

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:34

knollentuin schreef:

Snap ik ook niet dat mensen dit gaan goedpraten.. Helemaal mee eens dus met je verbazing.
Ja maar hij zit in de topsport en je moet dan prestatie leveren. Wel als meneer die prestatie niet kan leren zonder de gefilmde martelpraktijken behoort meneer niet in de top te zijn. Genoeg voorbeelden van echte paardenmensen die in de topsport raken zonder mishandeling.

Feit dat sommige ruiters dit goedpraten en zeggen dat de mishandeling van korte duur was.. Daarover heb ik 1 ding te zeggen.
Die belgische paardenmishandelaar , die geschifte kerel. Doet er ook niet lang over. Maar paarden leiden nog lang daarna.
Je weet niet wat het paard na die rukken in de mond voelt. Ik zal jou eens blijven meppen (korte meppen hoor, maar krachtig) op een beurse plek. Eens zien hoe fijn dat is. Maar hee ik doe het toch niet lang? En ik beoefen topsport meppen :r

claudiaM33Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:39

Citaat:
maar vroegah, werden die paarden niet eens met rust gelaten als ze stil stonden, nu zien we Craig in een compilatie van TWEE minuten , opgenomen in twee DAGEN , ongeveer 12 SECONDEN (4 X tik, tik, tik = 4 x 3 seconden) iets ''fout'''doen , I would say, kill the phucker

Je hebt 'iets fout" doen en iets BEHOORLIJK fout doen.....ook al is het MAAR 12 seconden.......schade kan in 1 seconde gebeuren.
Daarbij, vind ik, als je paard zijn schouder laat zakken is het in de mond rukken voor mij geen hulp om schouder rechtop te krijgen.....dan heb je zelf je hulp niet goed doorgegeven op dat moment en daar kan je nooit en te nimmer je paard voor afstraffen op zo'n manier. :(

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:50

:)* Ah, natuurlijk....... de duur van 'de daad' is zéér belangrijk........wat zou dat trouwens grappige gevolgen hebben voor het Strafrecht! "Ach meneer, gaat u maar lekker naar huis want u schoot de winkelier binnen 2 seconden dood en dat terwijl u een half uur gewoon deed toen u binnen was. U bent zo vreselijk kort in de fout geweest en laten we eerlijk zijn, gemiddeld gezien deed u véél langer wèl gewoon dat we dit wel goed moeten keuren want gemiddeld is het nog steeds OK hoor!" :j

Ook in dit topic ben ik wederom niet verbaast wie dit allemaal goedpraten........ 8-)

Hananas

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 15:53

:') :') geweldig

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 16:56

En die rechter mág helemaal niet oordelen, want die heeft vast zélf nog nooit iemand doodgeschoten 8-)

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:23

DubbelDun schreef:
En die rechter mág helemaal niet oordelen, want die heeft vast zélf nog nooit iemand doodgeschoten 8-)

:D LOL

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:28

_O- haha ja de wereld op zn kop! als t maar kort is dan kan t wel :o? en er zijn dus echt mensen die op deze manier denken :=

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:35

En dan zeggen dat wij ('wij mensen die dit niet goedkeuren') geïndoctrineerd zijn >;)

birdybirdy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 17:37

Jeetje mijn emoties in dit topic lopen van boosheid, naar ergenis, naar verbazing, naar walging.
Maar gelukkig kan ik vanaf de post van PK weer ff lachen! :D Hahahaha!

Liever de rest van m'n leven een aanklooiend recreantje met goede bedoelingen dan een topsporter met geld in het vizier als het zo mot!

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:19

dofuzz schreef:
feit blijft dat ik als eigenaar ook geen 4 jaar 850 €/maand wil neertellen om dan pas resultaat te zien. ik wil ook resultaat zien na twee jaar investeren

Ja hoor en dus dan maar 'the hard way'
Wat kan jou het paard schelen. :r
Hier herkent men de ware dierenliefhebber.

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 18:58

het is toch zo leuk om door dit topic heen mensen te horen (lezen) die ik op show , les of clinic heb zien rijden die ik binnen twee minuten van (mochten ze die rijden )mijn paard af zou schoppen, die hier allemaal ach en wee schrijven.
@PK, onderzoek je plaatjes van diverse koeien clinics eens goed,waar een ieder hoera en hosanna roept en waar mensen echt erge dingen bij een paard uithalen.

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:11

... maar die reden niet op het niveau van deze kerel, neem ik aan? Deze zou beter moeten weten, toch? ;)

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-11 19:17

Weet je Bert, die mensen schrokken tenminste toen ze sommige foto's zagen en beloofde beterschap naar zichzelf maar vooral naar hun paard. Een keer een fout maken kan je haast niet voorkomen als beginnende ruiter............. maar er van te leren wel.