Ieder zijn eigen fun met zijn paard en ieder paard zijn eigen plek in de sport !
toch ?
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Niels schreef:Yviertje schreef:Dat een fries in de western wel kan en niet perse slechter oid is. er zit net zo veel training en moeite achter.
Ja een Quarter/Paint is hiervoor gefokt, maar dat wil niet zeggen dat ze de enige rassen zijn die er goed in kunnen zijn.
De barrelrace in Nederland, dat moet je toch niet nemen als referentiekader? Barrel race is echt knap hoor, maar niveau in Nederland is echt dramatisch. Dat een fries 2e (van de 4 of 5) wordt, zegt meer over de andere dan over de fries
Hollowpoint schreef:winnaar wat betreft snelheid maar wat betreft paard vriendelijkheid hhmm...
) hetzelfde
Gleyla schreef:- een fries heeft de behendigheid en de kunde voor trail niet
Dat vind ik nu persoonlijk niet?
En wat is niveau ? dat is voor iedere ruiter en paard verschillend.
) geloof ik wel. Sassy4barrel schreef:Gleyla schreef:- een fries heeft de behendigheid en de kunde voor trail niet
Dat vind ik nu persoonlijk niet?
ik ook niet en er is volgens mij in Duitsland een Fries die genoeg beweging voor
een succesvol dressuurpaard heeft, waarom zou een fries dan geen beweging voor pleasure of
hunter kunnen leren, daarvoor kan die toch getraind worden ..
Ik ken trouwens een Fries die heel mooi kan springen... Hunter hack misschien ?
Doet ie stuk beter als mijn quarterEn wat is niveau ? dat is voor iedere ruiter en paard verschillend.
Hoeveel paarden zijn goed genoeg om de wereld top te halen ? dat zijn ook vele
quarters en paints niet...
maar ja daarom is hij denk ik meer geschikt als barrel horse, hij heeft meer speed maar is minder constant en mooi van beweging 
Het onderdeel is bedoeld om te laten zien dat je met een western gefokt paard ook nog aardig kunt springen. Het is dus ook totaal zinloos om dat met een niet-western ras te gaan doen. Ik vind die TB's al erg...