[WN] Nieuw Westernblad...wie heeft hem al ??

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Re: Nieuw Westernblad...wie heeft hem al ??

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:24

Nee :n
Maar dat is dan nog 1 in de rij die ik niet inkijk.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:36

astridklomp schreef:
Wendy als jij de naam BIT hoort denk je dan ook al te weten of je bij de doelgroep hoort? Of de Linda, of de VIVA of de Story, of de Privé. Je moet toch eerst weten waar het blad over gaat voordat je weet of het iets voor jou is? Bv het blad Story, daar weet je waar het over gaat omdat je ondertussen weet wat de naam gekoppeld aan de inhoud betekent.
Maaruh, ik zit pas 20 jaar in het reclamevak dus veel zal ik er wel niet van afweten.....

Eerlijk gezegd dacht ik altijd dat dat een s eks blad was :=
Maar iniedergeval ik vindt de titel goed het klinkt gewoon lekker en flot en dat is het blad naar mijn mening ook.
En daarnaast je kan op zoveel dingen wat bedenken kom op zeg.
De Quarter daar kun je ook niet aan afzien dat het over western gaat en paard en sport kun je ook denken dat het over trail gaat enz enz enz.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:41

Moontje1991 schreef:
De Quarter daar kun je ook niet aan afzien dat het over western gaat

euh :?
Zelfs ik zag die niet aankomen :+

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:50

Romkabouter schreef:
Moontje1991 schreef:

:')

Wist je dan niet dat quarters heel veelzijdige paarden zijn, die zoveel meer kunnen dan westernonderdelen alleen? :P

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 14:55

astridklomp schreef:
Wendy als jij de naam BIT hoort denk je dan ook al te weten of je bij de doelgroep hoort? Of de Linda, of de VIVA of de Story, of de Privé. Je moet toch eerst weten waar het blad over gaat voordat je weet of het iets voor jou is? Bv het blad Story, daar weet je waar het over gaat omdat je ondertussen weet wat de naam gekoppeld aan de inhoud betekent.

Weet je wat die titels allemaal gemeen hebben? Ze zijn veel breder. Ze prikkelen om te kijken of je wel of niet bij de doelgroep hoort (alhoewel je bij Linda ook zou kunnen concluderen dat je er niet bijhoort omdat je geen Linda heet natuurlijk ;)).

Persoonlijk denk ik dat Paints en Quarters mij ook niet aanstaat vanwege de eeuwige discussies (o.a. hier op bokt) of je nu wel of niet echt western kunt rijden met een niet westernras.
Dat is ook een van de redenen dat ik de Quarter nooit in heb gekeken. Ik heb immers geen quarter. Dus ik ben blijkbaar geen doelgroep en ik interesseer me ook niet voor quarter bloedlijnen. Dat het blad vooral over reining blijkt te gaan is voor mij dus ook nieuw (hee, weer wat opgestoken).

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:13

Wel boeiend dat hier mensen dicussieren over een tijdschrift, waarbij ik uit hun reacties opmaak dat ze het blad zelf (nog) helemaal niet in handen hebben gehad ... ;)

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 15:21

Wranglerbutt schreef:
... het gros van de westernliefhebbers volgens mij in eerste instantie paardenliefhebber en een beetje paardenliefhebber zal ieder paardengerelateerd magazine op z'n minst nader willen bekijken :D

Dat heb ik ook!

Ik rijd western en doe aan natural horsemanship, maar lees regelmatig de Bit, Ros, Paard en Sport (krijg ik van vriendin), de Paardenkrant (als die op een evenement ligt), de Quarter (krijg ik van kennis) en ik heb een abonnement op Horse & Rider (western!) en ben lid van de Savvy Club van Parelli, dus ik ontvang ook de Savvy Times.
Vind het juist leuk om ook over andere disciplines te lezen en daar soms nog wat van op te steken!

Ieder moet vooral doen wat ie leuk vindt, maar als er een nieuw paardentijdschrift is, ongeacht op welk gebied (met uitzondering van mennen), kijk ik in elk geval wat er in staat en of ik dat leuk genoeg vind om verder te lezen.

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 16:13

Ik heb net nummer twee besteld, ik hoop dat er nu meer Quarters in staan :+

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 23:22

O ja......dus als ik bij Bruna kom en ik zie een Mountainbikeblad staan en ik sla 'm open (ik vind MTB's leuk) en zie veel artikelen over racefietsen dan moet ik dat heel normaal vinden? Ja hoor WB je hebt gelijk want een mountainbike heeft ook 2 wielen!

Ik ga er van uit dat een titel van een net uitgebracht blad de lading dekt........of moet ik er maar vanuit gaan dat een blad "De Duitse en Hollandse Herder" ook over Chiwawa's kan gaan? Dat de Quarter koortsachtig zijwegen inslaat om de oplage te verhogen.......ach, daar zeg ik maar even niets over.

Moontje1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:18

Romkabouter schreef:
Moontje1991 schreef:

Bij De Quarter denk in aan Quarter`s dus dan verwacht ik informatie over het ras niet over een bepaalde sport.
Nooit gehoord van een koe is een dier maar een dier geen koe?
Met een quarter kun je western rijden maar western rijden kun je niet alleen met een quarter.
Dus een blad de quarter noemen en het vervolgens of western gaan hebben vrij onlogies lijkt mij.

Of denk jij bij:
De haflinger aan buitenritten
De kwpner aan dressuur
De fjord aan huifkarren
?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:38

Moontje1991 schreef:
Bij De Quarter denk in aan Quarter`s dus dan verwacht ik informatie over het ras niet over een bepaalde sport.

Ja, ook over het ras idd. Maar de Quarter is toch wel heel erg verweven met westernrijden ;)
Als je een blad koopt over honden, verwacht je waarschijnlijk ook wel dat er verslagen zijn van hondenshows?

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 09:58

Moontje1991 schreef:
Of denk jij bij:
De haflinger aan buitenritten
De kwpner aan dressuur
De fjord aan huifkarren
?

Ja.

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 10:06

Romkabouter schreef:
Maar de Quarter is toch wel heel erg verweven met westernrijden ;)

Maar Rom toch, wat is dan het verschil met Paints & Quarters? Alleen omdat de Paint er bij staat :D ?

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:14

En precies daarom verwacht je dat de P&Q over quarters en paints en wedstrijden cq shows daarmee gaat.
Dus niet over natural horsemanship met een tinker ;)

I rest my case :D

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:15

heb m ontvangen! en gelezen.... en helaas ook weer typfouten, maar goed, in de meeste bladen staan wel wat typfouten :)

Buiten de hele discussie over de naam en de inhoud heb ik wat andere opmerkingen.
Ik vind wel de 'feel' van het blad wat vreemd, dus letterlijk hoe het aanvoelt, beetje korrelig en niet glad, net of de inkt nog niet droog is.
Over all had ik er niet een echt wauw gevoel bij, slecht uitgeknipte en gefotosjopte foto's, hele donkere pagina's over Kayleigh waardoor je het paard zelf niet zo goed ziet, leest ook niet fijn die zwarte pagina's, had de neiging om na het lezen mn handen te gaan wassen. ;)

Voor iemand die al zo lang in het vak zit en genoeg referenties heeft vind ik de kwaliteit niet bijzonder. Als je als 'beginner' zo'n blad uitgeeft is het wat anders maar nu heb ik er geen fijn gevoel bij. Als we het vergelijken met de Quarter (want die is toch al een paar keer aangehaald) dan leest en voelt dat toch stukken prettiger, en dan heb ik het niet zozeer over de inhoud maar de druk zelf.
Uiteraard heeft dat ook met de kosten en de oplage te maken maar dat moet beter kunnen, het blad van mijn kattenvereniging met een bescheiden oplage lukt het ook om een goede drukker te vinden.

Dus helaas weer kritiek maar ik hoop dat je er wat mee kunt voor de toekomst.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:43

Ik heb zelf de typfouten nog niet ontdekt, het kunnen er toch niet veel geweest zijn!

Jammer dat je niet tevreden bent over de vormgeving en het drukwerk, je bent de eerste die dat vind. Misschien dat het gevoel komt omdat de pagina's dikker zijn dan de meeste bladen. Ik ben juist heel tevreden over de kwaliteit en de drukker!

Ik denk dat je met slecht uitgeknipte foto doelt op pagina 21, deze heb ik helaas zo aangeleverd gekregen van de fotograaf. Dan had ik inderdaad de keuze kunnen maken om hem niet te plaatsen. Dat je de foto's slecht gephotoshopt vind snap ik niet helemaal, zoveel is er niet gephotoshopt, welke bedoel je dan?

Romkabouter: De Tinker wordt niet Natural Horsemanship gereden maar western en ze wil ermee starten in de Trail.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:48

ik zal nummer twee ook gaan bestellen.
Ben erg benieuwd naar de inhoud.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 11:50

astridklomp schreef:
Romkabouter: De Tinker wordt niet Natural Horsemanship gereden maar western en ze wil ermee starten in de Trail.

Dit was ook niet letterlijk bedoeld, maar als voorbeeld ;)

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:00

Cissy, heb je het eerste nummer ook gehad? Want je zegt dat het blad korrelig aanvoelt en het is juist glad. Misschien heb je wel een misdruk?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 12:56

Ik kan ze even niet naast elkaar leggen, heb nr 1 uitgeleend aan mn stalgenoot... :) *gaat haar vragen het blad weer eens terug te brengen, ze heeft m vast al uit*
Ik kom ook uit de reclamewereld en ik vind het raar aanvoelen, zulk drukwerk ging bij ons geheid weer terug.

Ik zal ook de bladzij nrs etc vanavond even voor je opzoeken, heb het blad nu niet bij me.

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:13

Ja als je dat wil doen graag, want ik kan niks korreligs ontdekken, de exemplaren die ik hier heb zijn gewoon glad. Ik ben nogal kritisch op drukwerk en niet snel tevreden, meestal vind ik het drukwerk van het meeste wat ik maak voor klanten (en wat ze dan vaak zelf laten drukken) erg tegenvallen, maar ik was juist over dit drukwerk tevreden. Anders stuur ik je gratis een nieuw exemplaar toe!

Moondancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:27

Die van mij is ook glad , voelt niet korrelig of zo.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:31

Als ik ze vergeleken heb en ze voelen anders dan zal ik m je terugsturen als bewijs (zal dan wel een misdruk zijn) en dan mag je me een nieuwe sturen, is dat wat?
Neem aan dat je nr 1 en 2 bij dezelfde drukker hebt laten maken?

AstridJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 13:39

Ja dat is fijn als je 'm terug wil sturen. Nummer 1 en 2 zijn van dezelfde drukker en op hetzelfde papier gedrukt.

simodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-10 15:13

Vandaag nummer 2 ontvangen (bedankt voor de snelle levering!).

Omdat je graag feedback wilt, bij deze:

- Blad ziet er bij eerste indruk weer mooi uit, echter ik heb het idee dat er toch best een aantal foto's instaat dat niet scherp is, bijv pag 7 onderaan, pag 16, pag 21.
- Artikelen zijn op zich leuk divers, maar ik vind ze te weinig diepgaand. Zeker voor mensen die al een aantal jaar of langer een eigen paard hebben, voegt de info soms weinig toe. Artikelen zouden dus wel iets langer en wat diepgaander mogen zijn.
- In het algemeen vind ik de verhouding tussen informatieve tekst en foto's wat scheef en daarmee te weinig ruimte voor tekst en veel plaatjes. Dat maakt het een leuk blad om te bekijken, maar ik heb toch liever wat meer inhoudelijks te lezen.
- Beetje jammer: voorop een prachtige foto van een quarter met showhalster, maar met daaraan een gewoon simpel halstertouw, daar hoort een bijpassende showketting aan. Zeker voor een voorplaat moet een foto echt af zijn ...
- De hele bovenstaande discussie over de tenaamstelling van je blad vond ik eerlijk gezegd nogal vergezocht (zeker voorzover de betreffende auteurs het blad niet hadden gelezen ;) ), maar nu moet ik zeggen dat ik ook de naam de lading niet vind dekken. Er staan heel veel foto's in van niet-specieke-westernpaarden. Een titel die meer slaat op gehele westerngebeuren zou beter passen vind ik ook bij nader inzien.
- Het westernpaard dat in de spotlight wordt gesteld, mag best een wat meer bijzonder verhaal hebben, bijv een specifieke prestatie, een onverwachte wijziging in het gebruik, een apart lichamelijk kenmerk, dus wat minder 'doorsnee'.

Dus al met al een leuk blad om te lezen, maar ik heb het (te) snel uit.

Hopelijk heb je hier wat aan.
En succes met het samenstellen van nummer 3!
Laatst bijgewerkt door simodi op 09-07-10 15:51, in het totaal 1 keer bewerkt