[WN] KNHS versus reining

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Romkabouter

Re: KNHS versus reining

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 15:59

Heb wel een matrixje gevonden, maar kan er niet veel uit wijs worden :\
Afbeelding

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 18:06

Oh............en daar kom je nu pas mee! Heel duidelijk hoor............niet aansluiten dus! :$ :list:

Sann_e

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-10 23:03

Ik heb afgelopen maandag een zeer lange mail gestuurd naar de knhs, met een aantal vragen wat nou eigenlijk de bedoeling precies is. Nog steeds geen antwoord.
Dus vandaag even gebeld, maar helaas kan niemand mij daar te woord staan :S

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-10 16:56

beste mensen, hoe graag we het ook zouden veranderen hier zijn de feiten :

Het IOC bepaalt wat/waar/wanneer/hoe/wie de olympische spelen/disciplines/etc zijn.

Binnen het IOC is er 1 entiteit die alle paardensport beheerd en dat is FEI.

In Nederland is de KNHS de vertegenwoordiging van de FEI maw de KNHS mag blaffen zowel ze willen maar het is de FEI die bepaald waar en wanneer er gebeten word.
ongeacht het feit dat de OS door het IOC georganiseerd worden, en ongeacht dat de WEG door de FEI georganiseerd worden, in het verleden zijn tienduizenden dollars uitgegeven met name door AQHA en NRHA om dat alles te proberen te omzeilen en zelfs met al die financiele middelen is dat op mondiaal vlak niet gelukt. dus in NL alleen is die denkpiste al helemaal tot mislukken gedoemd.

verder wil ik toch nog eens benadrukken dat de "western sport" een Duitse uitvinding is, maar eigenlijk onbestaande is. de Duitse pioniers wilden wedstrijden doen à la AQHA shows maar er waren toen nog niet genoeg QH's, dus deed men "AQHA shows" open voor alle rassen. voor rasverenigingen heeft het zin om alle sportdisciplines waarin hun ras uitblinkt naar voren te schuiven of te integreren. de westernsport heeft daarom de zelfde nuance als balsport. ze gebruiken allemaal een bal maar doen daar heel andere dingen op een heel andere manier mee, net zoals in de westernsport iedereen een paard en een westernzadel heeft maar daar op andere manieren andere dingen mee doet. wij moeten daarom met zijn allen van het fenomeen westernsport af en gaan denken in termen (zoals overal elders buiten europa) van reiningsport, cuttingsport, etc. die hebben ook allemaaal hun eigen globale vereniging die hun specifieke discipline regelt.

binnen de FEI is van alle western disciplines de reiningsport de enige erkende. en op korte termijn zal daar geen verandering in komen.

de reden waarom, vooral in europa, elke vereniging die maar van ver of dichtbij met een westernzadel te maken heeft ( de linedance verenigingen nog net niet) zo geil wordt van hun NF (nationale federatie, in NL KNHS) is net omdat door de jarenlange arbeid en het vele geïnvesteerde geld van AQHA en NRHA, reining door FEI als officiele top paardensport tak erkend is. als die verenigingen, ook al zijn zij niet uitsluitend met de reiningsport als zodanig bezig, lid worden of samenwerken met hun NF, krijgen ze ook wat in de pap te brokken als er wat over of met reining te doen is. daar gaat het mi over.

en laten we duidelijk zijn : de NRHA maakt de regels en reglementen voor wat betreft reining. de FEI neemt deze jaarlijks netjes over en zo krijgen we een wereldwijde en uniforme regelgeving (een vereniging zoals WRAN, EWU, etc niet te na gesproken).

moeten alle nederlandse reiners de KNHS steunen? vanzelfsprekend

moeten alle andere nederlandse ruiters die één of andere sport doen waarbij een paard met een westernzadel gebruikt wordt de KNHS steunen? ja als ze de reining een warm hart toedragen, indien anders nee.

de KNHS heeft ook geen ene f"*k te maken met die ruiters want zij beoefenen een discipline die niet FEI erkend is, dus niet hun kerntaak. maar de KNHS is hieraan niet de schuld. de WRAN, NQHA, en alle andere ras- of "westernsport" verenigingen die per sé de andere western disciplines wilden pushen op het verkeerde niveau zijn hieraan de schuld. de KNHS kreeg gewoon een potentieel gepresenteerd waaruit zij nu ook geld willen trekken.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-10 10:27

Dit is duidelijk en daar gaat het om!!!!!!!!!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 10:32

Yo dofuzz, dat is idd nog eens een duidelijke visie en ik denk helemaal niet zo'n gekke!

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 11:38

dofuzz schreef:
de KNHS heeft ook geen ene f"*k te maken met die ruiters want zij beoefenen een discipline die niet FEI erkend is, dus niet hun kerntaak.

Correct, en dat wordt hier al de hele tijd aangegeven.
De KNHS heeft haar eigen reiners, al staat dat nu ook op losse schroeven als ik dat zo lees.
Maar dat heeft dus helemaal niks te maken met de FWN en alle andere westernverengingen in Nederland.

@Macke: Nou vind je dit dus plotseling een goed idee als ik je goed begrijp?
Terwijl we dat dit hele topic al zowat roepen?

dofuzz schreef:
de KNHS kreeg gewoon een potentieel gepresenteerd waaruit zij nu ook geld willen trekken.

Ja, maar blijkbaar te weinig, omdat ze er over denken de reining nu weer te laten vallen.

De KNHS ondersteunen als je van reining houdt... hmm.
Ik snap het idee wel, je moet een platform hebben voor de FEI, maar de manier waarop en ook de moeite die de KNHS in de reining zal steken zullen naar verwachting beneden peil zijn.
Een NK organiseren is en goede stap, maar ik denk dan toch de de KNHS ook met de DRHA moet gaan praten voor zover dat nog niet gedaan is. Daar zit toch de achterban van de reiners, niet bij de FNW.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 14:56

de KNHS kan reining niet laten vallen, al zouden ze het willen !! nogmaals, KNHS kan blaffen zoveel ze willen, het is FEI die bepaald waar, wanneer en hoe hard er gebeten wordt. en geloof me, de FEI is geil van de reining!

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-10 16:44

Je schrijft precies wat een groep al een tijdje shrijft in dit topic. De noodzaak voor de aansluiting bij de KNHS ligt bij de reiners. Niet bij de andere disciplines. Die zitten niet op de KNHS te wachten en de KNHS niet op die ruiters. Het zijn er ook niet zoveel. Dus er is niets aan te verdienen.

macke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-10 12:49

Ja Romkabouter dit is voor mij duidelijker!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:41

ik ben lid van de KNHS,
maar alleen omdat vorig jaar een CRI voor jeugdruiters werd gehouden.
voor die ene wedstrijd lid geworden, natuurlijk heel stom, maar wat heb je eraan?
je betaalt extra geld om op bijv. CRI-wedstrijden uit te kunnen komen.
en als jeugdruiter??? 1 CRI wedstrijd in het jaar als je geluk hebt en het is gewoon een wedstrijd als alle anderen.
voor die ene wedstrijd ga ik geen lid meer worden..

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 18:58

YouthReiner schreef:
ik ben lid van de KNHS,
voor die ene wedstrijd lid geworden, natuurlijk heel stom, maar wat heb je eraan?
en als jeugdruiter??? 1 CRI wedstrijd in het jaar als je geluk hebt en het is gewoon een wedstrijd als alle anderen.

Ze organiseren dit jaar 2 CRI's. ;)
Het is ook niet zomaar een wedstrijd hoor, dit zijn kwalificatiewedstrijden.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:03

Elliebelle schreef:
YouthReiner schreef:
ik ben lid van de KNHS,

Ze organiseren dit jaar 2 CRI's. ;)
Het is ook niet zomaar een wedstrijd hoor, dit zijn kwalificatiewedstrijden.

voor 2 CRI's vind ik het zelfs nog zonde.
je moet verplicht een stal etc. en dat vind ik nogal duur als je niet zo ver weg woont.
en waarvoor kwalificeer je je dan?
ze hebben nog geen wereldranglijsten voor jeugdruiters etc.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:07

Je kunt je kwalificeren voor de kader van de junioren en young riders, om ook deel te kunnen nemen aan de kadertrainingen van het KNHS. En daarmee kun je dan naar EK's als je je kwalificeerd.

xShellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:11

Is er dan al zo'n kader?
Ik heb vorig jaar CRI gereden en nooit meer iets van gehoord.
De KNHS geeft al jeugdclinics en daar hoef je geen CRI voor te rijden.
En aan EK's heb ik de laatste jaren ook al deelgenomen zonder CRI te rijden.

dusja, ik vind het niet echt veel voordelen hebben..
misschien later als het wat meer vorm krijgt en wat duidelijker wordt allemaal.

Elliebelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-10 19:21

Ik stuur je wel een pb.;)