Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
DubbelDun schreef:Pienb schreef:DD: om dat verschil te kunnen zien moet je in mijn ogen zelf (goed) kunnen rijden anders snap je het niet. en als dat zo is.... (circeltje rond...) zit je waarschijnlijk al in het wereldje (of komt er dan heel snel in)
@Pienb: is onzin. Er zijn vaste regels voor vastgelegd. Als iemand niet weet hoe die te interpreteren is er altijd nog hulp op het showsecretariaat. En die zouden onder het mom van anonimiteit wel eens een stuk minder toegeeflijk kunnen zijn.
Een rechter hoeft toch ook niet eerst te moorden voor hij een uitspraak mag doen.
Pienb schreef:En dan maar hopen dat er toevallig iemand langs komt met een cameraatje in zijn mobieldan zoeken mensen namelijk wel hoekjes op waar niemand ze ziet en doen het dan even 'goed'
Nessah schreef:Niels schreef:Dit is western, geen dressuur of springen...
Ja dus? Mag een paard in het western wel doorgaan als hij gewond is? Of bijv kreupel is? Lijkt mij niet toch..
Jos schreef:Pienb schreef:jazeker, wij applaudiseren dan en dragen de ruiter op onze schouders door de piste onder luid gejuich...
en wordt vervolgens door de BOKT holigans bij de uitgang opgewacht. correctional in de mond gepropt, boomloos zadel opgeknoopt, en met sporen en zweep de inrijarena doorgejaagd.

Jos schreef:Pienb schreef:jazeker, wij applaudiseren dan en dragen de ruiter op onze schouders door de piste onder luid gejuich...
en wordt vervolgens door de BOKT holigans bij de uitgang opgewacht. correctional in de mond gepropt, boomloos zadel opgeknoopt, en met sporen en zweep de inrijarena doorgejaagd.
Nessah schreef:Jeetje, waarom zo sarcastisch.. Ik vraag het alleen en ik krijg te horen dat dit western is en geen springen.. Dus ik zeg alleen dat er volgens mij met zulke dingen de zelfde regels gelden.. Meer niet sorry hoor..
Helaas gebeuren er in elke tak van de sport dingen die je liever niet ziet en ik vind de opzet van de brief dan ook goed. Ik vroeg me alleen af hoe het mogelijk is dat een paar met wonden zijn mondhoeken mag starten. That's all.. sorry hoor.
superpony schreef:Ben ik niet met je eens. Excessief spoorgebruik blijft overmatig spoorgebruik, of dit nu een engels spoor of een western spoor is.Sorry DD, maar een verre buitenstaander gaat ook niet werken. Iemand moet goed bekend zijn in de western.
DubbelDun schreef:superpony schreef:Ben ik niet met je eens. Excessief spoorgebruik blijft overmatig spoorgebruik, of dit nu een engels spoor of een western spoor is.Sorry DD, maar een verre buitenstaander gaat ook niet werken. Iemand moet goed bekend zijn in de western.
Hooguit kunnen we de persoon in kwestie vertellen dat je met een western spoor hoort te rollen ipv te prikken![]()
Wedden dat er dan nog veel meer mensen in de problemen komen
Die zich niet snel de mond laat snoeren of laat intimideren.
HumbleTalent schreef:Na een discussie over wat nu wel mishandeling is en wat niet, kwamen zij tot de conclusie dat het een kwestie van eigen inzicht is. Daar ligt nu net het probleem, namelijk het eigen inzicht. Dit eigen inzicht, verschilt altijd van een ander.
Sonja schreef:Aan de ene kant zou ik het super vinden als alle paarden bitloos gereden mogen worden. Aan de andere kant is het nou juist de kunst om het op een gegeven moment (!) op 1 hand met een lang teugeltje te kunnen...
Romkabouter schreef:HumbleTalent schreef:Na een discussie over wat nu wel mishandeling is en wat niet, kwamen zij tot de conclusie dat het een kwestie van eigen inzicht is. Daar ligt nu net het probleem, namelijk het eigen inzicht. Dit eigen inzicht, verschilt altijd van een ander.
De enige regel die je kunt gebruiken: bloed = DQ. Voor de rest kun je niks tegen hardheid doen, want dat is altijd subjectief.