Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
rina schreef:@Sevke op zich heb je gelijk, al vind ik het wel of niet buigproeven afhankelijk is van de leeftijd. Van mij mag je klinisch keuren geen probleem, maar als jij dan op bv een 2 jarige buigproeven wilt kan je van mij naar een ander gaan
I_L_horses schreef:Kom net terug van de keuring van mijn 'aankomende' quarter. Was afgekeurd, omdat hij op zijn linkervoorbeen zeer gevoelig liep. D dierenarts vertrok, en we gingen met de eigenaresse en haar man nog even kijken wat er kon zijn. Haar man kan bekappen, en pakt een speciale rasp, bewerkt de hoef een beetje. Blijkt dat het paard op een gevoelig deel stond, wat nu weg was. Toen hadden we hem weer gelongeerd, en hij liep veel beter! warschijnlijk wordt hij nu vrijdag weer gekrud, ik vind het heel spannend
I_L_horses schreef:Ik wist niet dat je een gevoelig deel weg kon raspenHaar man kan bekappen, en pakt een speciale rasp, bewerkt de hoef een beetje. Blijkt dat het paard op een gevoelig deel stond, wat nu weg was. Toen hadden we hem weer gelongeerd, en hij liep veel beter!

DubbelDun schreef:I_L_horses schreef:Ik wist niet dat je een gevoelig deel weg kon raspenHaar man kan bekappen, en pakt een speciale rasp, bewerkt de hoef een beetje. Blijkt dat het paard op een gevoelig deel stond, wat nu weg was. Toen hadden we hem weer gelongeerd, en hij liep veel beter!
Wat wel kan is dat hij de zool is holler heeft gemaakt zodat het paard niet meer op dat deel stond. Waarbij je je dan af zou moeten vragen wat daar voor 'gevoeligs' zit dat het paard er geen druk op kan hebben.
Niels schreef:Tja, alle reiningpaarden staan toch op ijzers dus iets dergelijks zou mij niet tegenhouden. Wat is er trouwens mis met het oplossen van een probleem mbv ijzers?
Lenie schreef:Hoi Pienb
Mijn budget is wel een stuk hoger dan 3.000,00 hoor, maar wat precies ga ik hier niet neerzetten.
Het is in ieder geval een budget waar ik toch zeker wat voor moet kunnen kopen wat "gewoon" gezond moet zijn.
Een "schoonheidsfoutje" zullen we maar zeggen, wil ik best over het hoofd zien, daar doe ik niet moeilijk over.
Het is gewoon steeds het oordeel van de keurende arts geweest over de basis keuring dat ik nog geen paardje heb.
Daarbij bedoel ik dat ik geen paard koop die kreupel op de harde circle loopt of niet door een buigproef komt.
Over een buigproef heb ik nu wel een beetje mijn tweifels gekregen na het lezen van al die verhalen hier, of dat echt nodig is.
Ik denk wel dat ik bij een volgende keuring mijn gevoel meer laat meespreken.