[WN] wat is het beste westernras? hier mag het!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: wat is het beste westernras? hier mag het!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:18

@Anya, je hebt van die brandladders die je uit het raam kan gooien. Dat hebben wij ooit een klein persoon gegeven met een groot paard voor op buitenrit, als die er weer eens afviel................Ideetje, misschien?

Tomtom? Als ze daar net zo goed naar luisteren.............

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:19

Anya schreef:
Oeh die Tomtom. Handig. Zeker voor horsemanship. Ben altijd de weg kwijt na pilon twee. En ik bid dat je niet hoeft af te stappen voor bitcontrole, want ik kom er zonder krukje niet meer op. Dat is met Lan al zo, maar Wiz moet je me met een kraan optakelen dan. En dan wordt het inschrijfgeld zo hoog :) ;)

nou dan heb jij geen goed ras ,de mijne heeft een lift :9

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:26

:n mijn ras is echt een prutras. Best wel hoog. Komt alleen in effen kleuren. Weinig palomino of dun of zo. Maar voordeel. Donkerbruin is weinig poetsen. Wel lekkere verende gangen. En allergrootste voordeel. Ik vind ze leuk :j

En anders maak ik net als bij de haf hiervoor gewoon stippels. Of een blanket.
Het staat Wiz best wel :j

Afbeelding

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:11

MidnightPSan schreef:
O, ik heb het alleen over het % QH bloed in de Appaloosa''s, de meeste hebben veel minder dan 7/8 ap bloed in de viede generatie. niet rot bedoeld hoor alleen een opmerking.
ik ben gek op ap's vooral blanket is erg mooi, Midnight heeft vorig jaar een ap nakomeling gekregen, zwart hengstje met twee mooie witte billen.

heb me er de hele tijd buiten gehouden, maar nu kriebelen de vingers: wat heb je er in Europa aan om binnen Fahr/FDP te fokken, ik heb er eentje ook FDP geregistreerd, zijn moeder komt daar ook voor in aanmerking, maar wat heeft dat nu voor de meeste mensen als toegevoegde waarde?
Vind het een beetje welles/nietes discussie....

Ik vermoed dat ik een van de weinigen ben die heel bewust een Appaloosa met zo min mogelijk Q-bloed gezocht heeft.
De Q mag dan volgens veel mensen het beste westernpaard zijn, iedereen heeft recht op zijn eigen menig.

Kan me herinneren dat heel in de begintijd van het westernrijden in Nederland iemand het heel goed deed met een NF, kom alleen niet meer op de naam...wellicht dat er hier mensen nog wel weten wie ik bedoel.

En ojee, wellicht dat ik met mijn FDP-appie ooit alleen maar dressuur wil rijden ipv western, nou dan doe ik dat toch....

Een Wiz met spotted blanket kan bijna voor mijn Sugar doorgaan ...is maar ietsiepietsie groter :+ heel leuk is ie ;)

Ik geloof ook wel zoals eerder al iemand opmerkte dat mensen die op een topnivo zitten geen tijd verbrassen met bokt...of heeft iemand Anky vandaag al voorbij zien komen?
Zo nu ga ik weer inderdaad weer vrolijk verder, van zulke topics wordt ik niet zo heel erg blij...
had me nog zo voorgenomen niets te schrijven 8-)

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:09

Amai Amai,het maakt mij niets uit met wat voor een paard iemand rijd.
maar als je van je zelf weet dat je een quarter hebt met een ander kleurtje , hoef je iemand met een quarter zonder ander kleurtje niet tevertellen dat je een appaloosa hebt.
wat mij het meest verwonderd is dat mensen zoooo opgewonden worden van dit soort topics, het lijkt hier de lagere school wel.

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:13

Sassy schreef:
Kan me herinneren dat heel in de begintijd van het westernrijden in Nederland iemand het heel goed deed met een NF, kom alleen niet meer op de naam...wellicht dat er hier mensen nog wel weten wie ik bedoel.

Jan van Soldt met Rocket

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:45

silvester schreef:
Sassy schreef:

Jan van Soldt met Rocket

En daarvoor zijn dochter Mireille met Rocket ;)

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:00

Ja, die reed hem eerst ook. Maar tegen Mireille heb ik nooit gereden, tegen Jan wel.
En ook heel veel demo's samen gedaan.
Ik kan me nog herinneren dat we samen (te paard) aan het line-dansen waren.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:01

MidnightPSan schreef:
wat mij het meest verwonderd is dat mensen zoooo opgewonden worden van dit soort topics, het lijkt hier de lagere school wel.

Ik denk dat je je hierin vergist. Ik denk dat de meeste mensen lol hebben met dit topic.
Die foto van Wiz met blanket had ik al, vond hem wel grappig gezien de wending van het topic.
En zo zitten de meesten erin :j

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:02

Die foto van Wiz is gaaf!!!!

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:22

Idd Anya :j Dit soort topics zijn al zó vaak voorbij gekomen, dat we er nu maar een leuke twist aan gaan geven ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:25

Jammer dat jullie 't nou verraden. Was er ein-de-lijk weer eens iemand die ons serieus nam...
:D

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:27

Sonja schreef:
Jammer dat jullie 't nou verraden. Was er ein-de-lijk weer eens iemand die ons serieus nam...
:D

Jou neem ik bloedserieus. De ene keer een huifkar, dan een dresuurproef. Het moet echt niet gakker worden ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:29

Compleet ontoerekeningsvatbaar, gewoon afschrijven. Ook gerust een sprongetje of een cross tussendoor trouwens :=

silvester

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:29

Fjorden; die horen toch voor de schillenkar. :D

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:30

Ja, dat kán natuurlijk niet hè! Het gaat hier wel over Western, kom op zeg! :roll: :+

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:37

exquise me,dat ik dacht dat het serieus was.
zal binnekort een nieuw topic openen ''hoe rij je je schillen paard met tom tom in een in hand reining proef''holy crap some fun ha.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 22:40

't Is me echt wel eens aangeraden door een jury, om maar een tomtom op m'n zadelknop te schroeven. 'k Presteer het met 1 westernridingproef altijd om het circeltje om de laatste pion van de slalom te vergeten... :o
Lag aan het paard trouwens hoor, want een fjord kan helemaal geen westernriding }>

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:05

hahaha túúúrlijk Sonja, het ligt ALTIJD aan het paard! :))

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:15

Nee ik denk dat het aan de optoming ligt. Misschien moet ik toch eens bitloos proberen. Of een correctional. Met heel hoge poort. En ik zit ook stiekem wel te denken aan een twisted wire bitje. Want dat staat wel profi denk ik :)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:41

christina smit rijd anders best leuk mee met haar fjord.. de schillenpoonie..

ik hou het op een quarter merrie, zonder papieren, dochter van dandy breeze cash... da's de beste :P

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 23:58

Sonja schreef:
Compleet ontoerekeningsvatbaar, gewoon afschrijven. Ook gerust een sprongetje of een cross tussendoor trouwens :=

o, jee, mijn zoon en ik hebben afgelopen zondag nog gesprongen. Ik met westernzadel en hij dan op de ''echte'' westernshet zonder zadel, dan zie je dat ''foutje'' niet zo..............................

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 00:10

sjonge.. gelukkig worden in sommige hms proefjes ook wel eens sprongetje gevraagd. kun je altijd nog als excuus gebruiken.

quarterH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 00:14

hms?

MidnightPSan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 00:18

Horsemanship?