Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

laura1986 schreef:PaintliNger het stelt me niet echt, of echt niet, gerust dat allerlei trainers / trainigstallen paarden ongestraft in mogen rijden als ze pas twee (!) jaar oud zijn.
Ik snap wel dat er ook mensen zijn die western rijden die heb goed voorhebben met hun paardje, er moeite voor willen doen om het dier een goed en leuk leven te geven. Maar ik vind het wel echt erg dat er mensen zijn die denken dat het allemaal wel meevalt en ondertussen eerder aan mishandeling doen dan dat ze iets positiefs toevoegen...

Pienb schreef:en nog 1 ding over het 2 jarig inrijden: voor je hier uitspraken over kunt moet je je eerst verdiepen in het ras. daar is het namelijk afhankelijk van.
een ander ras zou ik ook niet zo vroeg inrijden.
enig idee trouwens hoe vroeg renpaarden worden ingereden? dan zijn wij nog laat met onze 2.5 jaar....
Hoe groter een paard, hoe langer het duurt totdat deze gesloten zijn en het paard 100% belast mag worden. Ras maakt wat dat betreft niks uit. http://users.telenet.be/peter.ryckeboer ... enoeg.html Paintlinger schreef:@Troi: Naar mijn idee is het eerder de Paardenliefhebber vs. de paardengebruikers....ongeacht discipline.....
die meestal te horen krijgt dat ze veel te lief is, *trots*, en op het moment daar veel over bijleert omdat ze een vreselijk lieve hengst rijdt die zo nu en dan even een territorium strijd wil, wat tot nu toe prima gaat) laura1986 schreef:Pienb schreef:en nog 1 ding over het 2 jarig inrijden: voor je hier uitspraken over kunt moet je je eerst verdiepen in het ras. daar is het namelijk afhankelijk van.
enig idee trouwens hoe vroeg renpaarden worden ingereden? dan zijn wij nog laat met onze 2.5 jaar....
Het gaat om de groeiplatenHoe groter een paard, hoe langer het duurt totdat deze gesloten zijn en het paard 100% belast mag worden. Ras maakt wat dat betreft niks uit. http://users.telenet.be/peter.ryckeboer ... enoeg.html
Wijzen naar andere helpt niks. Als ze renpaarden ook vroeg inrijden dan is dat net zo fout, maar dat maakt je eigen gebeuren niet ok. Hetzelfde geld voor KWPN. Ook fout (ze gaan er niet op zitten?, dat is dan wel goed), maar dat maakt de western ´sport´ niet beter.
Pienb schreef:en nog 1 ding over het 2 jarig inrijden: voor je hier uitspraken over kunt moet je je eerst verdiepen in het ras. daar is het namelijk afhankelijk van.

Romkabouter schreef:Nee, ik kijk naar wetenschappelijk onderzoek en niet naar wat een toptrainer zegt. Want die moet er zijn geld mee verdienen.
En wanneer er geld te verdienen valt, gaat het dier ten onder.
Romkabouter schreef:Pienb: wat ik al zei, ik respecteer je mening heus wel hoor, maar ik heb niet echt de indruk dat je graag je horizon verbreed door naar andere ideeen en denkwijzen en hokjes te kijken.
En dan vind ik gewoon jammer, maar goed, jij doet je ding en ik ook