[WN] trainers

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 14:42

Prachtige discussie! Dat mag best gezegd worden.

Zelf denk ik dat er niet één, twee, drie, een oplossing is voor de beginnende ruiter. Het heeft zoveel met de mensen van nu te maken. Want, in mijn ogen, als beginnende ruiten zie je toch ook dat, om jullie voorbeelden maar te gebruiken, de stal een zooitje is, dat de dieren mager zijn en ga zo maar door. Daar hoef je geen verstand van zaken te hebben. Ik weet van bepaalde dingen in het leven ook niet veel maar ik luister wel naar mijn "GUTS" en ik denk ook dat het daar aan ligt! Dat vraag ik me dan ook altijd af als ik in "zo'n" manege loop, hoe kunnen eigenaren van die paarden die dieren hier in pension zetten???? Het zijn die pensiongasten die het toestaan dat hun dieren er zo bij staan, die eigenaar lacht zich rot!

IK kan het me gewoon NIET voorstellen dat iemand die GEEN verstand heeft van paardrijden NIETS voelt als hij/zij mishandeling ziet of een stal vol met stront!!!

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 22:42

Ods schreef:
IK kan het me gewoon NIET voorstellen dat iemand die GEEN verstand heeft van paardrijden NIETS voelt als hij/zij mishandeling ziet of een stal vol met stront!!!

Beetje kort door de bocht niet?
Mishandeling en/of verwaarloosing is voor een beginnende ruiter niet altijd direct waarneembaar. Vooral niet als deze paardenpersoon in spé maar eens per week op een stal rond loopt.

qhman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 08:25

Ods schreef, prachtige discussie! dat mag best gezegd worden.
Zelf denk ik dat er niet één, twee, drie, een oplossing is voor de beginnende ruiter.

als ik terug denk hoe wij begonnen zijn, en nu weet hoe we het doen, is het jammer om te moeten constateren, dat de tijd die daar voor nodig is geweest, veel te lang geduurd heeft.
ook was het internet in die tijd nog niet wat het nu is.
het mooie van Bokt is, dat we hier onderwerpen aan de kaak kunnen stellen, die door steeds meer mensen gelezen worden, dus misschien ligt hier wel de oplossing, blijf er over discusseren!!
zodat de beginnende ruiter, kan lezen hoe andere mensen het hebben ervaren toen ze begonnen.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 09:45

Eigenlijk hebben we het in deze discussie over mensen zoals ik. Ben twee jaar geleden begonnen met westernrijden. Ik heb veel rondgekeken in het westernwereldJE. In het begin vond ik veel van wat ik zag te ver gaan naar mijn smaak. Nu nog, ook al heb ik wel geleerd te begrijpen waarom sommige mensen het zo doen. En nee, ook ik zeg er niets van. Als beginnend westernruiter vind ik dat moeilijk. Ik denk ook eerlijk gezegd niet dat ik daarmee de trainingsmethodes van de "cracks" kan veranderen. Die doen het al jaren zo, en naar volle tevredenheid. Zij geloven in hun methodes. Ik geloof in heel andere dingen, en daar brengen ze me ook niet vanaf. Eigenlijk ben ik dus net zo erg Haha! .

qhman"]
[quote="Mac schreef:
Grappig dat sommige ruiters meer dan anderhalf uur nodig zouden hebben voor het losrijden van hun paard ... terwijl ze thuis binnen een half uur klaar zijn met warming-up, cooling down EN training ... Lips are sealed Lips are sealed

mooi gesproken mac, maar wat dacht je van mensen op een manege, ik heb altijd het gevoel dat er meer paarden worden los gegooid, dan gereden worden. sommige hebben altijd een smoes om niet te rijden.
[/quote]
Persoonlijk kan ik daar meer mee dan met trainers die een paard in no-time kreupel te rijden door verkeerde trainingsmethodes (zie boven). Maar goed, die snijden zichzelf in de vingers, want die zie je niet eens in de show arena.

In de inrijbak of in de show ring kun je wel wat dingen aansnijden, maar daar verander je thuis weinig mee, denk ik.

qhman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 09:59

sorry mac, maar ik bedoelde ermee te zeggen, dat dit soort mensen waar ik het over had, hun paard een week voor een wedstrijd, weer oppakken en er dan weer alles in willen rijden. daarvoor hebben dit soort personen ook zo lang werk in een inrijbak van een wedstrijd.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 11:13

Op een WRAN wedstrijd hing een keer de tekst: een wedstrijd is geen training. Toen viel bij mij echt het kwartje pas Lachen INderdaad, trainen doe je thuis, als dat op een wedstrijd nog moet dan ben je imo verkeerd bezig. Warmrijden/losrijden doe ik op een wedstrijd en dan lekker de ring in. Zo blijft mijn paard ook lekker fris en blijft hij er plezier in houden.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 11:27

Citaat:
kort door de bocht niet?
Mishandeling en/of verwaarloosing is voor een beginnende ruiter niet altijd direct waarneembaar. Vooral niet als deze paardenpersoon in spé maar eens per week op een stal rond loopt.

Kort door de bocht? Wel gedeelte? Mishandeling / verwaarloosing? Als je mijn voorbeelden bedoeld zeg ik ja, ik heb geen zin om allerlei situaties te beschrijven wat alleen maar je scherm vult, ik verwacht van de lezer ook een beetje zijn gedachten te gebruiken. Haha! Dan mag een beginnend ruiter maar één keer in de week komen maar mager is mager, das die de hele week.

Citaat:
als ik terug denk hoe wij begonnen zijn, en nu weet hoe we het doen, is het jammer om te moeten constateren, dat de tijd die daar voor nodig is geweest, veel te lang geduurd heeft.
weet je wat mijn gedachte hierover is, niet persoonlijk naar jou toe maar naar velen andere, is dat mensen niet ZELF nadenken, de meeste ruiters staan op een westernstal, daar loopt een trainer rond, vaak als een soort goeroe, iedereen loopt er achteraan, want die trainer is het helemaal! Alles wat trainer zegt is heilig (ja ik zal het best overdrijven hoe ik het schrijf }> ) dat ondertussen hun paard naar de kl*te gaat zien ze niet, kijk maar eens wat ruiters allemaal doen, als ik voorbeelden noemen mag, te jonge paarden inrijden, trainer zegt dat het wel kan, de echte profs zullen dat misschien best kunnen, die houden zich wel aan 3 keer in de week 10 min (BV), ruiters die veelste snel een zwaarder bit pakken, hebben daar ook een verklaring voor, die klopt wel, maar als je ECHT rijden kan. Ja de trainer zegt dat ik rijden kan. Ga zo maar door, ik veroordeel niet alle ruiters bij een stal, begrijp me goed, maar ze zijn er wel op elke stal, jammer dat mensen zo achter iemand aan lopen.

Inside information; ik heb ook op een stal gestaan, ging een end mee en toen dacht ik ineens van HO, genoeg, ik werd er op aangekeken omdat ik een eigen menig had, dat ik dingen niet deed zoals de goeroe. Dit niet één keer maar twee keer op een stal

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 11:49

Maar hoe weet iemand dat iets 'verkeerd' is als hij/zij niet weet wat 'goed' is?

Vallerina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 13:01

Je zei:
Ods"]
[/quote]
Ik denk niet zo zeer dat de nieuweling niets zal voelen, het gaat er meer om dat een nieuweling niet meteen alles zal zien of alles door zal hebben.
Waar, als de paarden er echt slecht uit zien, dan zal er gauw een lichtje gaan branden. Dat de paarden er erg in zichzelf gekeerd bij staan of overmatig schrikkerig zijn zal iemand die net in de paarden begint, wellicht niet zo snel denken. Als het iemand al wel op valt, dan zal die persoon niet meteen het slechtste denken en zich af vragen of de paarden misschien slecht behandeld worden.

[quote="Ods"]
Dan mag een beginnend ruiter maar één keer in de week komen maar mager is mager, das die de hele week.
[/quote]
Waar, maar bijvoorbeeld als een trainer staat les te geven, is hij, hoogst waarschijnlijk, niet op hetzelfde moment bezig zijn paard te trainen. M.a.w. je ziet niet alles in ene.

[quote="Ods schreef:
is dat mensen niet ZELF nadenken, de meeste ruiters staan op een westernstal, daar loopt een trainer rond, vaak als een soort goeroe, iedereen loopt er achteraan, want die trainer is het helemaal! Alles wat trainer zegt is heilig (ja ik zal het best overdrijven hoe ik het schrijf }> ) dat ondertussen hun paard naar de kl*te gaat zien ze niet, kijk maar eens wat ruiters allemaal doen, als ik voorbeelden noemen mag, te jonge paarden inrijden, trainer zegt dat het wel kan, de echte profs zullen dat misschien best kunnen, die houden zich wel aan 3 keer in de week 10 min (BV), ruiters die veelste snel een zwaarder bit pakken, hebben daar ook een verklaring voor, die klopt wel, maar als je ECHT rijden kan. Ja de trainer zegt dat ik rijden kan. Ga zo maar door, ik veroordeel niet alle ruiters bij een stal, begrijp me goed, maar ze zijn er wel op elke stal, jammer dat mensen zo achter iemand aan lopen.

Laatst bijgewerkt door Vallerina op 03-03-03 13:13, in het totaal 2 keer bewerkt

qhman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 13:05

cornelie schreef:
Maar hoe weet iemand dat iets 'verkeerd' is als hij/zij niet weet wat 'goed' is?

cornelie, hier sla je de sprijker op z'n kop. dus het gebruik van Bokt en andere forum's, kan een middel zijn om zo veel mogelijk mensen over je ervaringen te vertellen. zelfs zonder namen en of stallen te noemen die degene in ze hoofd heeft als hij of zij daar een ervaring heeft die eigelijk niet door de beugel kan. ik denk als vooral beginnens dit soort van informatie gratis krijgen, ze toch eerder dingen gaan herkennen van goed of fout is. en weten meteen zoals Ods in ze stukje schrijft, dat als ze hun mening geven, dat ze dan op de gemiddelde westernstal, met de nek aangekeken worden. Want ook dat herken ik, en vind dat Ods dat niet overdreven op schrijft, ik spreek uit ervaring.

qhman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 13:16

Als het iemand al wel op valt, dan zal die persoon niet meteen het slechtste denken en zich af vragen of de paarden misschien slecht behandeld worden. Dit schreef Vallerina,

want zo'n goeroe weet je de eerste tijd je er altijd weer een uitleg over te geven, waar je als beginner verder geen vragen meer oversteld.

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 13:26

Ja dat is een goede vraag! Hoe kun je weten dat je op het verkeerde pad zit? Je hebt mensen die nooit wat (bij)leren en in combinatie met paarden / paardrijden is dat heel erg verdrietig, want het paard is dan vaak de dupe Huilen .

In de BIT staan de laatste tijd regelmatig artikelen mbt het welzijn van de paarden in Nederland. Helaas wordt er geconstateerd dat er "te veel mensen met paarden zijn en veel te weinig paardemensen". Door de goede economie van voorgaande jaren, hebben veel mensen de kans gekregen een paard te kopen, maar hebben geen enkel idee hoe je een training opbouwt en een paard moet verzorgen. Door het gebrek aan begeleiding (veel te grootschalige maneges) en de wil om te leren krijg je dan (in het gunstigste geval) stinkvervelende / onhandelbare dieren, gedragsproblemen of het paard vertoont lichamelijke gebreken.

Manegehouders schijnen alleen geïnteresseerd te zijn in het geld dat binnenkomt (hoeveel paarden kan ik in die schuur proppen) en voor de rest moet er niet gezeurd worden....
Ik sta er vaak ook verbaasd over, dat paardeneigenaren blijkbaar accepteren dat hun dier in een stinkende vieze stal staan te vermageren en weg te kwijnen...en ook nog verbaasd zijn dat'ie het op de wedstrijd niet zo goed doet!
Wat moet je nou met die mensen!? Verder dan ze aanspreken kun je niet, behalve als het een geval voor de dierenbescherming wordt.

Ook waar ik met m'n paard en jaarling sta is niet alles perfect, maar mijn paard krijgt uitstekend te eten, de stallen zijn schoon en het welzijn wordt goed in de gaten gehouden.
Ikzelf zorg ervoor dat ik goed m'n ogen en oren openhoudt om elke dag weer te leren en vraag gewoon het "hoe en wat" als dat nodig is. En als iedereen dat nou eens zou doen, dan zijn we met z'n allen weer een heel klein stukje verder!

En oh ja, ik train mijn 7-jarige Quarter 5 dagen in de week ongeveer 1,5 uur per keer en dat is niet de hele tijd spinnen en stoppen, maar rustig opwarmen, lenigheidsoefeningen, spinnen, stoppen, speedcontrol en cooling down (zo ongeveer). Ik vind het erg knap als je dat allemaal in een uurtje per dag kan proppen. Haha! De overige dagen gebruik ik voor (bijgezet) longeren en daarna losgooien.
Mijn paard is in topconditie en dat kun je zien ook!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 15:23

cornelie schreef:

Nou met de hele extreeme dingen weten mensen het best, weten dat het verkeerd is maar doen vervolgens blijkbaar niets.

Met de moeilijkere dingen word het inderdaad ook moeilijk, ik zou daar ook niet zo een oplossing voor vinden en dat gaat ook niet, zolang er mensen bestaan heb je nou een maal OOK de rotte appels. Onder Bokkers zitten vast ook rotte appels, mijn vraag is dan ook wel, weten die mensen dat? Geloven hun ECHT in die methode? Als je er nou heilig in gelooft? Je kan je dat misschien niet voorstellen Haha! Maar die mensen heb je wel, wat dan? Je kan het ze vertellen, laten zien dat het anders kan, maar op een gegeven moment houd het op.

Je kan het gewoon niet voor zijn dat een beginner bij de juiste terecht komt. Daarom moet je voor jezelf goed bezig blijven, leer je dingen, lees een boek, blijf op de hoogte en vooral BLIJF OPEN VOOR NIEUWE DINGEN!! Sommige mensen denken dat ze alles weten, daar gaat het vaak fout....ik ben in de veronderstelling dat ik niets weet en haal het beste (in mijn eigen ogen) uit alles (boeken, verhalen/ervaringen van andere, internet). Neem beslissingen vanuit mezelf, omdat IK verantwoordelijk ben voor mijn dieren.

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 15:26

qhman schreef:
Als het iemand al wel op valt, dan zal die persoon niet meteen het slechtste denken en zich af vragen of de paarden misschien slecht behandeld worden. Dit schreef Vallerina,

want zo'n goeroe weet je de eerste tijd je er altijd weer een uitleg over te geven, waar je als beginner verder geen vragen meer oversteld.

Maar ik HOOP dat het ze wel aan het denken zet, zie je, weer die hersens!! Bloos

Citaat:
Ook waar ik met m'n paard en jaarling sta is niet alles perfect, maar mijn paard krijgt uitstekend te eten, de stallen zijn schoon en het welzijn wordt goed in de gaten gehouden.
Ikzelf zorg ervoor dat ik goed m'n ogen en oren openhoudt om elke dag weer te leren en vraag gewoon het "hoe en wat" als dat nodig is. En als iedereen dat nou eens zou doen, dan zijn we met z'n allen weer een heel klein stukje verder!

Prachtig, das nou wat ik bedoel, zelf ook nadenken en op die manier het goede voorbeeld geven. Haha!

qhman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 16:07

Ods"]
[quote="qhman schreef:

Maar ik HOOP dat het ze wel aan het denken zet, zie je, weer die hersens!! Bloos

Citaat:

Prachtig, das nou wat ik bedoel, zelf ook nadenken en op die manier het goede voorbeeld geven. Haha!
[/quote]

oke, maar volgens mij spreekt hier iemand, die voor me gevoel alweer langer in de sport zit. en we hadden het juist over beginners. dus laten we al die beginners stof geven om over na te denken. en hopen dat ze verder kijken dat hun neus lang is.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 16:19

ik denk dat de beste oplossing is om bij het westernforum en dan ook bij een ander forum dressuur springen e.d. een sticky te plaatsen voor mensen die pas beginnen in de ruitersport,met zeg maar de tien geboden voor het herkennen van.............................vul zelf in.
ben bang dat het geen 10 geboden maar een honderd geboden wordt.
ik zou zeggen en vragen is dat een idee???? en zo ja
maak een lijstje en brand los!!!!!!

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 17:12

Citaat:
oke, maar volgens mij spreekt hier iemand, die voor me gevoel alweer langer in de sport zit. en we hadden het juist over beginners. dus laten we al die beginners stof geven om over na te denken. en hopen dat ze verder kijken dat hun neus lang is.

Weet je wat het is QHMan, de meeste beginnen met paardrijden als ze nog kinderen zijn. Ik zou meer waarde hechten aan een volwassen beginner Bloos Als ik op tv wel eens zie wat kinderen voor programma's/tekenfilms te zien krijgen vraag ik me af of hun wel ECHT het verschil weten tussen goed en kwaad Bloos Bloos Bloos Bloos

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 17:24

Iets heel anders maar misschien ook wel niet. In amerika is er een keer een experiment gevoerd. Men vroeg zich af waarom in de hitler tijd er zoveel mensen daar heilig in geloofden. Het experiment is toen op een school uitgevoerd. (er is een documentaire over geweest) Het begon allemaal heel simpel, er werd ook vooraf gezegd dat er een experiment zou draaien. Er werd gevraagd of iedereen mee wilde werken. Het begon met zoiets als allemaal naast je bankje staan voor de les totdat de leraar binnenkwam, gedagzeggen en weer gaan zitten. (of zoiets in die geest) Uiteraard was er de eerste paar keren wat gelach etc maar men werkte mee. Langzaamaan voerde men steeds meer dingen in totdat het echt helemaal uit de hand liep. Zelfs degene die zeiden: daar trap ik nooit in, deden dat dus wel. Slechts een handjevol mensen besloot niet meer mee te doen maar dat was toen echt de 'underdog'. Je wilt niet weten hoe extreem mensen dan kunnen gaan doen, een lichte vorm van hersenspoeling zou je zo denken. Ik denk dat zoiets best wel te plaatsen is in de lijn van dit topic. Men komt als beginner eens ergens, soms zet je misschien wat vraagtekens maar die worden waarschijnljik snel weggewimpeld door de trainer of andere lessers/stalgenoten. Na een tijdje ga je dit gedrag/manier van stallen normaal vinden. Een volgende stap wordt dan ook al snel normaal gevonden etc etc. Slechts degenen die inderdaad zoiets hebben van HO.... wacht eens even, zullenn misschien stappen ondernemen. Dat zal dan hoogstwaarschijnlijk niet in dank worden afgenomen en je moet soms dan toch heel sterk in je schoenen staan. En ik denk dat dit soort dingen zowel in extreme vormen als zeer milde vormen voorkomen. Ik voor mezelf ben eigenlijk 'pensionstal moe en trainer moe' Lachen Ik ben daarom verhuisd naar een 'doe het zelf' stal en op het moment heb ik even geen trainer. Dit wil niet zeggen dat ik elke stal/trainer slecht vind, soms zijn er maar een paar kleine dingetjes wat me niet helemaal ligt, maar ik ben gewoon nog niet de meest ideale situatie tegengekomen. En tja, helaas is dit land ook nog niet bezaaid met westerntrainers in elk dorpje dus als ik een goede trainer/stal zie die 2 uur reizen is bijv zal ik weer een afweging moeten maken Boos!

qhman

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-03 18:46

Cornelie, het mag bekend zijn dat als je een grote mond hebt, er veel mensen achter je gaan staan, zo ook bij hitler. het is alleen zo moeilijk om die grote mond vol te houden, omdat mensen op den duur zelf gaan nadenken. dus dit soort mensen komen en gaan, we kunnen de geschiedenis boeken er op na slaan. het is alleen jammer dat de schade in die tijd dat ze aan het bewind staan, groot is. dus ik durf het bijna niet te zeggen en had het ook nog nooit van deze kant bekeken. het gevoel dat je pensionstal moe en trainer moe bent, is een gevoel dat vele met je zullen delen. zoals door herriette werdt geschreven
Manegehouders schijnen alleen geïnteresseerd te zijn in het geld dat binnenkomt (hoeveel paarden kan ik in die schuur proppen) en voor de rest moet er niet gezeurd worden....
Ik sta er vaak ook verbaasd over, dat paardeneigenaren blijkbaar accepteren dat hun dier in een stinkende vieze stal staan te vermageren en weg te kwijnen...en ook nog verbaasd zijn dat'ie het op de wedstrijd niet zo goed doet!
en zo heb ik het ook ervaren.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 20:36

Hm, nu ik in een ander topic iets gelezen heb, sta ik weer heel anders tegenover de vraagstelling van qh-man...
Zou je misschien, speciaal voor een dom blondje, nog es kort en bondig kunnen zeggen waar je op doelt, en wat het uitgangspunt van dit onderwerp is?? Knipoog
En nee, ik ga niet helemaal op nieuw beginnen met lezen, door alle reacties en nieuwe verhalen is het voor mij een beetje wazig geworden..vandaar...

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 20:38

Trainer is nu een vrij beroep. Of dat juist is of niet en hoe je dat zou kunnen toetsen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 20:43

Okee, dat had ik begrepen. Maar ik had ook begrepen dat hij/zij bepaalde praktijken van bepaalde trainers een beetje aan de kaak wilde stellen, en omdat je nou eenmaal in een vrij land leeft, je daar vrij over zou moeten kunnen spreken, al is het alleen maar om elkaar voor te lichten zodat men zelf kan nadenken.

Verder werd door een aantal mensen gesteld dat het vaststellen van de grenzen van toelaatbaar en niet toelaatbaar eigenlijk niet te doen is.

Maar ik had toch het idee dat er door sommigen op bepaalde trainers gedoeld werd, en dat door anderen weer niet begrepen werd dat het bij klanten niet doordringt dat iemand verkeerd bezig is.

Ofzoiets? klopt dat een beetje?

Welnu, ik vraag me af wat bijvoorbeeld qhman ervan zou vinden als iemand 'zijn' trainer negatief beoordeeld. Sta je daar dan nog steeds voor open, of zeg je dan ook "neeeee dat kan niet, wat hij/zij doet is okee, mijn paarden worden er getraint, anders zou ik dat niet doen"....

Snapt iemand waar ik op doel? Haha!

Jos

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 20:58

ja ik wel Haha!
maar ik ben helderziend Cool

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 21:03

ja cer: ik hoop in idier geval van wel,
in den beginne van dit topic was eigenlijk de stelling dat beginnende paardrijders en dan met name in het westernrijden,vaak door schade en schande wijs moeten worden of de trainer wel een trainer is die het belang van de ruiter en met name het paard van de ruiter,voor ogen heeft of enkel maar zijn geldelijke gewin of methode van trainen of lesgeven. Qhman is iemand die eerst bij een in zijn ogen verkeerde stal terecht gekomen is,en misschien wel bij meerdere verkeerde stallen,in zijn ogen en beleving, nu vindt hij dat hij goed bezig is, en vraagt zich nu af of de beginnende,maar volgens mij geldt dit ook voor de gevorderde ruiters en amezone's,hoe die beschermd zouden kunnen worden tegen de foute trainers,wilde het kort houden maar ja,jullie kennen me nu wel zo langzamerhand.

westernworld

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-03 21:05

en op de vraag, wat hij zou doen als iemand hem vertelde, dat zijn trainer fout bezig is????????
daar ben ik heeeeeeeeel benieuwd naar,dat is eigenlijk de kern van zijn betoog.

goede vraag cer. hoed af!
hier wordt iemand een spiegel voor gehouden.