[WN] hart van nederland : paint hengst gestolen

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 11:52

Hmmmmm, da's vreemd. Toen wij in Amerika waren (december 2002) was juist iedereen zo verheugd dat dit erdoorheen was gekomen. (Ook al waren er bij anderen wat twijfels omdat ze dachten dat de jonge hengsten dan geen schijn van kans meer hadden tegen de "legendes" in de sport.)

Groetjes, Gisela

10y

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 14:53

Zolang de voorraad strekt is m.i. tot nog toe alleen mogelijk bij de diverse warmbloedstamboeken. Of daar echter ook nog toestemming moet worden verleend door het stamboek weet ik echter niet.

Francis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-03 14:56

Bij de Paints mag het sperma tot 24 maanden na de dood gebruikt worden. Wanneer een hengst geruind wordt, mag het sperma daarna níet meer gebruikt worden.

lily

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 23:54

Zou mij niets verbazen als deze Klaas er zelf achter zit.
Hij zal de verzekering wel willen oplichten. Ik geloof niet
dat dit paard zoveel geld waard was en nu kan hij er toch
een aardige cent aan verdienen.
Misschien leeft de hengst nog wel en hebben ze niet aan
de AQHA doorgegeven dat hij 'gestolen' is. Dan kunnen ze
bijvoorbeeld in Duitsland gewoon mee fokken vermoed ik.
Ik weet niet ofzoiets mogelijk is, maar als er iets opgelicht
kan worden is Klaas van Cobo van de partij.
Klaas: Extreme duivel Extreme duivel

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-04-03 23:59

Oei Lily...weet je wel wat je zegt?

(tussen twee haakjes: volgens mij noem je hier iets dat menigeen heeft gedacht maar niet durfde neer te zetten)

En het is een Paint, geen Quarter, dus de AQHA heeft er niets mee te maken...Lips are sealed

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 12:45

tjemig... waar gaat dit eigenlijk nog over Scheve mond op 2 verschillende topic's wordt alles uit de kast gehaald om deze stal onderuit te halen...

En ja, wij hebben ook 2 paarden v. Cobo, en geen slechte ervaring met de persoon/stal in kwestie.

En dat ervaringen uitgewisseld worden over die of gene, kan ik inkomen... maar om nu te gaan fantaseren over dat die persoon in kwestie het allemaal wel zelf opgezet heeft.... en hier over het WWW te verspreiden... heb ik maar 1 woord voor; schandalig Lips are sealed Boos!

sorry hoor, maar nu moest ik het toch ff kwijt, zit me op beide topic's al te ergeren hierover....

Je hebt goeie ervaringen & je hebt slechte... so be it, laat iedereen verder in zijn waarde, als iemand daar wil gaan kijken & een paard kopen, kan diegene de ervaringen ''benutten''.
Maar verder dan dat hoort het niet gaan ... mijns inziens...

lily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 16:33

Op dit onderwerp gaan we toch allemaal in op wat we vermoeden wat er met het gestolen paard is gebeurd: Ik vermoed dat Klaas er meer mee te maken heeft ! Dat is mijn vermoeden !
Dit vermoeden heb ik niet gebaseerd op alle goede verhalen die ik over COBO heb gehoord (want die zijn er niet zoveel), maar op de slechte verhalen die ik over COBO heb gehoord... Als ze eerlijke zaken zouden doen zouden ze ook niet zo'n slechte naam hebben.
Over alle stallen hoor je wel eens wat, maar de hoeveelheid slechte verhalen over COBO komen vast niet zomaar aanwaaien.

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 16:42

Verhalen blijven verhalen Scheve mond

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 16:49

Romkabouter schreef:

amen

lily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 19:51

Colinda"]
[quote="Romkabouter schreef:

amen
[/quote]

Totdat het bij jezelf gebeurd of bij iemand die je goed kent ! Verdrietig

qhlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 19:58

Lily: Helemaal mee eens
En jouw vermoedens wat betreft de hengst die gestolen is,
lijkt me ook goed mogelijk dat de oplichters van COBO daarachter zitten.
Waarom stoppen bij het verkopen van paarden die NIET gezond
zijn? De verzekering oplichten daar draaien ze bij COBO ook vast hun hand niet voor om. Extreme duivel

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 20:02

Mag ik er sommige mensen met erg boute uitspraken op wijzen dat deze geheel voor hun rekening zijn en Bokt niet aansprakelijk gehouden kan worden voor eventuele gevolgen die deze uitspraken met zich mee kan brengen Cool

lily

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-04-03 20:32

Sugarmiss schreef:
Mag ik er sommige mensen met erg boute uitspraken op wijzen dat deze geheel voor hun rekening zijn en Bokt niet aansprakelijk gehouden kan worden voor eventuele gevolgen die deze uitspraken met zich mee kan brengen Cool

Dat mag Haha!
Maar ik heb nooit een blad voor mijn mond gehouden
en dat ga ik nu ook niet doen Lips are sealed
Dit zijn gewoon mijn vermoedens en waarschijnlijk denken
meer mensen daar hetzelfde over, maar die durfen dat niet
te zeggen.

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 10:24

Lily schreef:

Citaat:
Dit zijn gewoon mijn vermoedens

Je kunt helemaal niets bewijzen en je hebt het ook niet met eigen ogen zien gebeuren. "vermoedens" op deze manier de wereld inblazen vind ik "ietwat" ongepast.

Groetjes, Gisela

appie_rulez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 18:38

ik was bij klaas op stal de ochtend dat hij ontdekte dat cody verdwenen was.....
ik ken klaas al een tijdje en hij was echt van streek!!!
was er met zijn hoofd niet bij en zat er echt zichtbaar mee....
verder wil ik nog even kwijt dat ik meerdere paarden van klaas heb gehad en daar was nooit iets mis mee.
was afgelopen weekend weer bij stal cobo en er zijn sterke vermoedens waar de hengst gebleven is en dit wordt nu uitgezocht...
zodra er echt bewijs is zullen de agenten op onderzoek uitgaan....
ik weet dit zowel van klaas als van mij stiefpa die bij de politie flevoland zit en meewerkt aan dit onderzoek!!!!

DUS DIT IS GEEN OPLICHTERIJ VAN KLAAS!!!

qhlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:15

appie_rulez schreef:
ik was bij klaas op stal de ochtend dat hij ontdekte dat cody verdwenen was.....
ik ken klaas al een tijdje en hij was echt van streek!!!
was er met zijn hoofd niet bij en zat er echt zichtbaar mee....

DUS DIT IS GEEN OPLICHTERIJ VAN KLAAS!!!

Ik ken Klaas GELUKKIG nog niet zo lang, maar ik ken hem als goede ACTEUR EN OPLICHTER !!! Vind het trouwens ook raar dat ze niet meer publiciteit aan de hele kwestie hebben gegeven, vraag mij af wat ze te verbergen hebben
De tijd zal het uitwijzen Nerd

Dress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 22:58

Ik vind Klaas maar een KLOOTZAK Boos!
Hij en zijn maatjes hebben al heel wat mensen bedonderd en blijven maar door gaan. Vroeg of laat loopt hij wel een keer tegen de boom en ik hoop dat het heel snel gebeurd en na wat ik hier zo heb gelezen gaat dat ook niet lang meer duren. Een vriend van mij heeft daar een paard gekocht die was volgens de expert die daar werkt (ene troela die denkt dat ze kan rijden maar meer kwaad doet dan goed) een volleerd paard. Hij geloofde haar en die Klaas, want hij kon zelf niet zo goed rijden.
Kortom een hoop geld betaald voor een paard dat helemaal opnieuw beleerd moest worden. Bleek het paard ook nog een schiffel in zijn been te hebben en dat terwijl hij wel door de dierenarts keuring was gekomen.
Klaas en Troela deden net of hun neus bloedde, maar dit schijnen ze wel vaker te doen. Nu is het paard weer in orde na veel geld en moeite.
En we hopen dat Boontje snel om zijn Loontje komt.
Cobo: Wij Misselijk op ze

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 23:19

sja... lastig he, als je zelf niet zo goed kan rijden Slapen koop een paard die alles kan & je rijdt er zo mee weg
Slapen
verder... begint het hier nu toch een beetje op de oude 'horses' te lijken Boos! wat een taalgebruik zeg.... Lips are sealed

western

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-03 23:41

ik denk dat de negatieve berichten op de laatste pagina meer temaken hebben met negatieve ervaringen die staan beschreven in het topic "belazerd".
die mensen moeten is goed naar de adviezen kijken die daar gegeven zijn,
onafhankelijk keuren, contract en een "kenner meenemen" als je zelf geen verstand van zaken hebt.
als je dat niet doet en er toch instinkt, dan heb je dat toch echt aan jezelf te danken. paardenhandel blijft handel. dan moet je niet naar een handelaar gaan.
dus ik zou zeggen, ga naar de desbetreffende stal, en ga ze daar voor klootzak uitmaken. en als je denkt dat je in je recht staat moet je ze proces aanspannen.

wat colinda ook zei, je mening geven is OK , maar mensen beschuldigen van dit soort dingen( in dit taalgebruik) is schandalig. het zal je paard maar zijn wat gestolen word.
al zou uiteindelijk blijken dat er sprake is van fraude horen we dat vanzelf wel en kunnen hem alsnog de grond in trappen ( voor wie dat wil om persoonlijke redenen)

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:00

Ik denk ook dat we de 2 topics niet door elkaar moeten gaan gooien. Verder wil ik geen scheldwoorden meer zien, maar gewone normale 'volwassen' taal. Ik denk dat de woordenschat in het ABN al groot genoeg is om je normaal te kunnen uitten.
Als men zich daar niet aan wil/kan houden gaat dit topic op slot.

Dress

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-03 09:23

Sorry. Je hebt gelijk.Ik had op mijn taalgebruik moeten letten en het is off-topic. Lips are sealed Ik ben gewoon boos over wat er is gebeurd bij mijn goede vriend. Ik ben het er namelijk niet mee eens. Dat het zijn eigen schuld is. Dat is heel makkelijk om te zeggen. Maar ik vind dat ook de stal waar je het paard koopt verantwoordelijkheid heeft. Ze kunnen wel sprookjes gaan vertellen maar als daar later niks van klopt is dat natuurlijk niet alleen de schuld van de koper. Zij hebben gelogen, niet hij Boos!
De stal waar ik mijn paard heb gekocht bij Horse Care internationaal ben ik heel goed behandeld. Zij vertellen geen sprookjes. Zo weet je precies wat je koopt en krijgen zij ook achteraf geen ontevreden klanten. Ook kun je bij deze stal en bij de meeste andere stallen altijd terug komen met je paard als je hem nog niet zo lang hebt.
Als Cobo zijn klanten op zo'n goede manier zouden behandelen, hadden ze ook niet zoveel ontevreden klanten
Frusty Ik zal dit ook onder topic 'Belazerd' plaatsen, daar is het meer on-topic
en nogmaals sorry voor mijn taalgebruik, zal niet meer gebeuren.