sflj schreef:Dat is idd waarWhahahah, Quarters zijn leuk maar wel een beetje saai natuurlijk (vergeleken met Appies, bijvoorbeeld) in ieder geval niks slimmer en al helemáál geen ras, laat staan het enige.
Het is het grootste stamboek ter wereld, dus 'gewoner' kan niet!
Ik heb hier een boek in de kast liggen over de geschiedenis van de Appaloosa, het Nez Percé Indianenpaard. Het woord Appaloosa is afgeleid van de Palousa-rivier waar deze Indianen woonden. Echt een heel interessant boek over de gehele geschiedenis van de Appaloosa en het het bijna uitroeien van dat ras tijdens de Burgeroorlog in Amerika.
De Amerikanen wilden de Indianen opsluiten in reservaten en om te voorkomen dat ze zouden ontsnappen, werden ook hun paarden afgemaakt.
Er wordt gezegd in dat boek dat de Appaloosa het oudste ras van de wereld is. Nou, dat weet ik natuurlijk niet, maar als mensen tegen mij zeggen: "heb jij een cowboy-paard?" dan zeg ik: "nee, ik heb een Indianenpaard"
En vooral in het licht van de geschiedenis heb ik liever een "Indianenpaard", dan een "Cowboypaard"

Dus je begrijpt: hier geen Quarter, maar een Appaloosa. Maar dat wil niet zeggen dat ik Quarters niet leuk vind. Het is meer dat ik een bepaald soort paard leuk vind, meestal wel QPA. Koudbloeden zijn niet mijn smaak
Maar ieder zijn eigen en dat maakt het er alleen maar leuker op
En alweer een HK? Thx but no thx. Zit er al in een stuk of wat
Het is het grootste stamboek ter wereld, dus 'gewoner' kan niet! 
) ik weet nu waar ik op moet zoeken