[WN] Koe overleden bij NK cowclasses

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Vera

Re: Koe overleden bij NK cowclasses

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:25

sflj schreef:
Van mij mag het afgeschaft worden! De paarden vragen er al niet om maar de koeien al helemaal niet om door een stelletje amateuristische wannabee-hobby-weekendcowboys in de stress (en erger dus) gejaagd te worden!
Ik hoef het niet meer te zien! Misselijk

Amen~! Afgod

crazycactus schreef:
Er was een sporengatencontrole na de working cowhorse...

Draai je nou eens om en denk eens na wat hier staat.....
Je heb het over "paardensport", mensen die 'van paarden houden' ??
Ongelofelijk hoe triest dit is. Ik lees niets anders dan ruiters die rukken, plukken en prikken.... en die durven te zeggen dat ze van hun paard houden?

Cowboy_jc schreef:
men Marathon, want die mensen raggen die arme paarden ook overal maar doorheen.
of naar military/cross-country, want daar worden die paarden ook maar door elke soort hindernis heen gedramd.
of die vervelende springers die hun paarden op hindernissen laten vallen.
of ..... (nou vul zelf maar verder aan.)

En omdat zij het ook doen is het maar geoorloofd? Dan rossen wij er ook maar lekker op los? Zij doen het tenslotte ook!
Kom nou, wat een kortzichtig gebazel.

knuffelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:31

Die kortzichtigheid hier probeer ik nu al die badgasten een tijdje duidelijk te maken maar helaas tot nu toe nog te vergeefs, hopenlijk lukt het jou wel Vera graag zelfs ben het helemaal met je eens maar dan ook helemaal.

dds

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:40

Ik denk dat veel mensen slecht lezen. Er schijnt een koe dood te zijn dood gegaan, dit nog nergens officieel gehoord!
Ruiters die meedoen vragen hier allemaal niet om. Nogmaals geen een ruiter wilde perse doorrijden ook al baalde men wel dat de wedstrijd niet afgemaakt kon worden. Ruiters zorgen allemaal goed voor hun dieren, ze worden s'morgens als 1e verzorgd en voor het naar bed gaan als laatste een controle oogje door de stallen. Alles in belang van het paard! Ook de koeien tellen zeer zeker wel degelijk me, ruiters hebben zelf aangegeven het gaat niet meer jury en DTA zagen dit ook, jullie doen of de hele dag door alleen maar koeien omvielen terwijl dat zo niet is! op een kort bestek van hooguit een kwartier met een da erbij en een wissel gebeurde dit 3x en toen is meteen besloten voor een rust en later voor een stopzetting. Vind het nogmaals niet correct dat men direct over dierenbeulen begint te schreeuwen. Tuurlijk zijn er heat in de strijdmomenten, maar nogmaals ruiters zelf geven aan dat er strenger gejureerd moet worden op ruw rijden en de jury zie je per wedstrijd ook strenger worden. En dan zoals vele al aangeven in iedere klasse heb je mensen erbij zitten waarvan je denkt kan die wel met zijn paard omgaan.
Tot start 2e run teampenning was het een mooie wedstrijd met complimenten aan pck en medewerkers en de bakmensen
En zoals juist al gezegd op het moment dat de koeien begonnen te vallen ( vallen niet omdat ze omgereden zijn) is men de wedstrijd gestopt en gestaakt. Een niet meer dan juiste keuze om te stoppen en er is dus niet doorgejakkerd uren aan een stuk nadat bleek dat niet meer liepen!!Verder wil ik nog even meegeven dat de meeste ruiters wat ik ken diverse keren per week training. Ik ken niemand die zijn paard even voor een wedstrijdje uit de stal haalt en verder niet op zijn paard zit!

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:42

westernappie schreef:
ja,en?het eerste bericht wat je plaats onder dit alias is imo ietwat uitlokkend bedoeld.dus nu mag iedereen weer lekker reageren met aaaahhh,wat snieluhg voor de koe.het is imo niet de bedoeling van de teampenners om de koe naar de ratsmodee te helpen,dus wat wil je nou?bijval?afkeuring?ik vind het rot voor de koe,maar imo had zij als er zichtbaar iets mee was niet mee mogen doen,maar volgens mij worden de koeien goed gecontroleerd voor deelname.de eigenaar wil ze graag heel terug zodat hij ze verder kan opfokken uiteindelijk voor de slacht.niks mis mee volgens mij.en incidenten gebeuren nou eenmaal,daarvoor werk je met levende dieren.ts heeft het gezien begrijp ik,dus was hij-zij daar aanwezig.if you can't stand the heat,don't come in the kitchen.
zo en nou kan de rest lekker weer over mij heen vallen,wordt het weer een leuk topic! Clown

boem, gevallen.
nee, grapje, je hebt gelijk hoor.

Knoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:43

BOE Cattlebitch, ik weet niet wat jij zaterdag gezien hebt, maar deze woorden slaan werkelijk nergens op!
En Amy Notten mogen ze de sporen ook wel afpakken. Zelf was ik verbaasd dat jury Simone de Geus deze mensen niet meteen de ring heeft uitgezet wegens dierenmishandeling!!!

Amy heeft daar een zeer nette proef neergezet, dus waar jij het vandaan haalt om dit dierenmishandeling te noemen is mij een raadsel.Als jij het dan niet met de organisatie eens bent en meent dat er dieren mishandeld worden, waarom trok jij dan niet aan de welbekende bel? Simpel genoeg, omdat er niks aan de hand was! Het is makkelijk om iemand zijn of haar naam door de slijk te halen, maar het getuigd van erg weinig respect.Ik ben van mening dat je een erg vies spelletje aan het spelen bent.Ook trek je hiermee de kennis van zaken van de jury in twijfel, wat jou overigens ook in een zeer kwaad daglicht zet.

Het is erg jammer dat een koe bij de activiteiten is dood gegaan, maar tot er een verklaring komt van een dierenarts is het voor iedereen speculeren.

Mariska_28

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:48

Wil me niet in de discussie mengen verder, maar zag in het begin van dit topic een vraag die bij mij ook speelt en waarop ik hier nog geen antwoord gelezen heb..

Zijn de koeien die voor dit evenement gebruikt zijn ook 'getraint' of zo uit de wei geplukt zonder verdere conditietraining?

CowgirlStore

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:52

CattleBitch schreef:
* De ruiters hebben geen van allen geklaagd over dit evenement en dat is uniek.
Nou, dat is idd uniek! Want die (wannabee) cowboys kunnen er wat van en natuurlijk ligt het dan altijd aan de Koe Koe Maar ik durf te wedden dat er onderling flink wat gemopperd en gescholden is. Hopenlijk ook genoeg op de organisatie dat ze gewoon te weinig koeien hadden geregeld, zodat die hun ook eens achter de oren krabben.
Natuurlijk vraag je er als ruiter niet om en natuurlijk wil je geen koe kapot rijden. Als de organisatie z'n zaakjes goed op orde had gehad, had hier heel wat leed bespaard kunnen blijven.

En dan nog iets: verbeter de wereld, begin bij jezelf!

knuffelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 12:52

Pling hebbes ik heb dé oplossing hang overal camera's neer in de stallen in de inrijbak in de kantine in de westernshop standjes tent in het zand in de koeien paddock in de show arena echt overal in elke hoek en elk gat van boven tot onder en zijwaards her en der van links naar rechts en onderste boven en dan alles maar dan ook alles 24/7 opnemen sticky's genoeg en hebben we uren kijk plezier en kan een special pro team precies zien wie watwat doet ohja de privaat huisjes met stortkoker niet meegeteld dat is ietsjes te intiem.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:00

als zelfs de deelnemers zagen dat er te weinig koeien waren dan had de organisatie dit zeker moeten inzien
ik neem aan dat de voorbereiding voor een NK toch behoorlijk wat tijd kost om voor te bereiden en er dus alle tijd is uit te zoeken hoeveel vee je nodig hebt en hoe je komt aan goed vee

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:05

heb zojuist een paar pagina's gelezen maar ben op mijn werk dus kan niet uitgebreid. Wel word ik al misselijk bij het lezen van enkele posts op deze pagina's.
Sport met dieren ala maar respect voor zowel koe als paard(enmond) is naar mijn idee vaak ver te zoeken. Ben er een aantal jaren uit geweest maar bij terugkomst vind ik het er niks vriendelijker op geworden.

Bah...en dan nog in de doofpot willen stoppen ook Boos!
sta voor wat je doet en als het fout gaat kom er dan voor uit waarom, juist bij een publiekelijk iets.

paafke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:23

Mariska_28 schreef:
Wil me niet in de discussie mengen verder, maar zag in het begin van dit topic een vraag die bij mij ook speelt en waarop ik hier nog geen antwoord gelezen heb..

Zijn de koeien die voor dit evenement gebruikt zijn ook 'getraint' of zo uit de wei geplukt zonder verdere conditietraining?

Of zijn ze van de stal gerukt zonder enige beweging te hebben gehad????

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:30

knuffelkont schreef:
GOED LEZEN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dan zie je dat het er op een andere manier staat geschreven ff de link leggen dan snappie het!! en wat dan nog iedereen weet hoe het er daar aan toe gaat en dat mag rustig gezegt worden want hier gaat het er zo niet aan toe als daar snappie em nu??
dus val mij daar nu niet op aan want de laatste 3 pagina's van dit topic gaan alleen nog maar over de andere takken van paardensport die er HELEMAAL NIKS MEE TE MAKEN HEBBEN!!

groet.

Goed lezen, volgens mij moet je zelf even goed lezen. Ik weet dondersgoed hoe het in Amerika aan toe gaat, maar dat vind ik geen vrijbrief voor hoe het er hier dan aan toe gaat. Er is altijd wel een plek waar ergere dingen gebeuren, maar je kunt daardoor niet zeggen dat het hier allemaal meevalt. Snap jij hem nu? Andere takken van de sport hebben hier ook niets mee te maken, maar andere landen ook niet. Zo is het in USA ook toegestaan om te ropen en dat is hier sowieso bij de wet verboden. Dus dit is appels met peren vergelijken.

dds: volgens mij hadden ze het over koeien die altijd op stal staan en dan voor een wedstrijd eruit geplukt worden, niet zozeer de paarden Knipoog Daarna hoorde ik over 9 koeien die uit de wedstrijd waren gehaald en 3 koeien die omvallen. In welk tijdsbestek dit gebeurt maakt mij geen reet uit, het gebeurt en dat is niet nodig.
's Morgens als eerste verzorgd worden en een oogje door de stallen 's avonds voor 't slapen gaan zegt me ook niets, dat zegt niets over de manier waarop ze 'gereden' worden. Ik ken genoeg mensen waarvan de paarden er stralend mooi uitzien, maar rotgeschopt en geprikt worden onder het zadel. Dus ook dat zegt allemaal niets.

knuffelkont

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:42

Het zijn geen melkkoeien maar jongvee wat er voor gebruikt word en jongvee staat in veel gevallen zelfs nu nog buiten dus om daar nou over te gaan zitten muggeziften dat is het allemaal niet waard iedereen weet dat het levenslustig jongvee is omdat er daar nog niet mee gemolken word.

Al het jongvee wat gebruikt word is altijd in uitstekende conditie dus daar geen zorg over te krijgen hoor je kunt ook op elke punt of comma een korrel zout leggen het is niet de bedoeling dat de cuttinghorse noch zijn kenmerkende cowwork en/of de goede rijders ten gronde te richten door dit onfortuinlijke incident.

Het is gebeurt en dat kan niemand terug draaien en die koe krijg je er niet mee terug niemand was er gelukkig mee en dat zal nog wel even een bittere pil blijven maar als alle badgasten in dit topic blijven doorzagen over dit voor het eerst in NL gebeurde incident heb je er veel kans van dat er volgend jaar geen cowhorse onderdelen meer worden uitgeschreven juist door dit doorzagen over dit incident en dan ligt de cutting wereld in NL op z'n ................. leuk voor iedereen die er plezier in heeft om naar tekijken en/of mee te doen en een enorme schade post voor de eigenaren van cuttinghorses en hun komplete stallen enzenzenzenzenzenz met andere woorden een heleboel mensen de dupe en trainings stallen naar de vaantjes en ik geloof niet dat dta hiet van de bedoeling is of wel en daarom lijkt het mij het beste dat de modjes hier een dik slot op zetten want anders loopt het straks helemaal de spuigaten uit en word het een rel van ongekende groote en daar is niemand maar dan ook niemand mee gebaat ook bokt zelf niet.

Dana82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:56

Ik kan Knuffelkont hier wel in volgen, als is het nogal moeilijk te lezen Knipoog .

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:59

Ik denk dat de reactie van KNuffekont zwaar overtroffen is met woorden als 'de cuttingwereld in NL" en 'enorme schadepost'...

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:01

Ik heb een aantal berichten gelezen van mensen die hier op 1 of andere manier toch aan bijgedragen hebben en zich daar schuldig over voelen en het graag anders zien. Pluim! OK dan!
Echter, zolang ik het idee heb dat merendeel van koeien-opjagend Nederland hier nogal laconiek over doet, denk ik niet eens dat ik er rouwig om zou zijn als dit onderdeel geschrapt wordt. Niet alleen voor de koeien, maar ook voor de paarden. Heel jammer voor de enkeling die wel normaal met paard + koe omgaat, maar ik vind het respectloze nog veel erger.

storrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 14:58

knuffelkont schreef:
je kunt ook op elke punt of comma een korrel zout leggen

Wil jij dat misschien wat meer gaan doen, want jouw berichtjes zijn niet te lezen. Knipoog

koetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:15

Ik word een beetje gek van al dat ge- AMEN na een zogenaamd goed stukje tekst.... we zitten hier niet in de kerk....

laten we eens afwachten.... wat er nu werkelijk gebeurd is... het is tenslotte maar een zeikforum. Waar is de waarheid??? en was de topicstarter wel aanwezig op het evenement??

Asciugamano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:39

afwachten? Denk jij dat ze autospie gaan doen? Lijkt me trouwens overbodig; verschillende aanwezigen hebben gezegd dat er in korte tijd 3 omvielen waarvan 1 dood ging. 'kan gebeuren?' kom op zeg!
Daarbij werd gezegd dat de deelnemers zelf ook al hadden opgemerkt dat er te weinig koeien waren. Need i say more?

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:56

sflj schreef:
Daarbij werd gezegd dat de deelnemers zelf ook al hadden opgemerkt dat er te weinig koeien waren. Need i say more?

Dit heb ik idd ook een paar keer gelezen. Ik vroeg me daardoor ook gelijk af waarom je dan start?? Als je sport je lief is, de paarden en de koeien, waarom trek je dan niets aan van dat feit Verward

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 15:58

Ods schreef:
Dit heb ik idd ook een paar keer gelezen. Ik vroeg me daardoor ook gelijk af waarom je dan start?? Als je sport je lief is, de paarden en de koeien, waarom trek je dan niets aan van dat feit Verward

Omdat de eigen ego nog altijd groter is dan de liefde voor hun paard of de koe Knipoog

koetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:04

het is zo makkelijk om op een forum iedereen anoniem zwart te maken... de mensen die er niet bij waren hebben het grootste woord!! hoera!

CarmenBoeve

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:11

Off Topic maar wil dit toch even kwijt.....aan Cattle Bitch

Ik hoop dat het verhaal nu wel overkomt. Ik reageer ook eigenlijk nooit op bokt.nl maar nu toch even wel. Mijn vorige opmerking is denk ik niet goed door mij doorgestuurd, kom deze meer tegen. En zowel mijn excuus hiervoor.

Ik vind het nog al wat om mensen bij naam en bij toenaam te noemen dat zij ogenschijnlijk hun paarden mishandelen. Is dit niet omdat er wellicht een meningsverschil bestaat over hoe ga ik met mijn paard om en welke weg volg ik om het dier ( en vergeet de ruiter ook niet ) wat te leren?? Hoeveel "therapieen" er al ondertussen wel niet zijn om te proberen een paard te laten werken is onvoorstelbaar. Wil je het natuurlijk houden speel dan voor Indiaan. Geen zadel en geen bit. Of liever nog laat ze lekker vrij lopen en doe er niks mee. Wat heeft bijvoorbeeld Ab Bakker in jou ogen gedaan dat deze man niet meer mag verschijnen. Dit lees ik nl. niet. Zag het paard er slecht uit en zat onder de plekken, uitgescheurde mondhoeken ed. en protesteerde het en was gefrustreed, met het gevolg geen prestatie? Werd het paard geslagen of iedere keer met de sporen in zijn lijf geprikt? En de sporen van de dame in jou verhaal? Maar je geeft zelf aan dat de jury hiervan niks zegt. Raar. Maar heeft deze Ab Bakker geen zesde plaats gehaald in zijn onderdeel? Liet hij niet iets spectaculairs zien.... en reageerde het publiek daar niet op, of zaten daar net toevallig ook allemaal dierenbeulen op de tribune. Ik denk, zeker als men dieren mishandeld ( gezien door jouw ogen dus ) dit wel tot uiting komt (lichamelijk gezien de prestatie die zo'n dier moet plaatsen) en tijdens de uitvoering van een onderdeel. Je haalt volgens mij dan niet eens de laatste plaats doordat het dier toch in verzet komt en niet laat zien waar het voor gekomen is. Ik denk toch dat samenwerking tussen ruiter en paard, hoe deze er dan soms uit mag zien in de ogen voor een "mildere ruiter "( zoals ze vaak zelf denken te zijn )zich manifesteerd in de uitslag en gedrag.
Ieder paard heeft ook zijn karakter en temperament zou ik zo denken. Bij de ene zal je wat meer overtuigend moeten rijden dan bij de andere. Maar om gelijk te spreken van dierenmishandeling gaat mij toch echt te ver! Als jij een grootte meid was geweest was je of naar de jury gelopen en dit aan geven of was eens naar de ruiters toe gelopen en vragen waarom men dit zo doet.( geen excuus: kon niet....deze mensen zijn niet direct weg).En beter nog was er eens op gaan zitten en laten zien wat je nu bedoeld en hoe het moet met deze paarden. Doe dat eens een keer op temperament volle paarden met al jarenlange ervaring en ruiters erop met ook jarenlange ervaring. Wens ik je heel veel succes. Lezen wij een keer paard mishandeld mens. Jij en ik moeten nog maar hopen om zo'n resultaat te kunnen behalen en zo mogelijk op dat niveau te blijven. En van dierenmishandeling is zeker geen sprake geweest. Dat weet ik wel zeker.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 16:56

Moderatoropmerking:
Ondanks het onderwerp veel emoties los maakt en nogal wat stof doet opwaaien, wil ik jullie toch verzoeken om het netjes te houden. Het is nergens voor nodig om persoonlijk te worden Knipoog

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:10

Vera schreef:
Ods schreef:

Omdat de eigen ego nog altijd groter is dan de liefde voor hun paard of de koe Knipoog

Dat lijkt er idd wel op Vera, zegt ook genoeg over de deelnemers imo.

Met andere woorden CarmenBoeve, als je presteert is het geoorloofd?? Als je presteert dan zeggen we er niets van? Als je zelf niets presteert moet je je mond houden?? Das te gek voor woorden of niet? Knipoog