[WN] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Gimme_Joy

Re: [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 19:06

Hahaha! Kinderen met een 24/7 vreetkick en geduld :=

Maar dankje! Nu gaan ook de spiertjes weer komen <3

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-20 19:46

Gimme_Joy schreef:
Hahaha Sicayes :')

Ja MF, maar het hóéft niet... Ze moet nog even geduld hebben, dan mag ze het land weer op!

Kijk even naar hoe ze verhaard... [ [url=m/WYnUn1.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/zHhF5n.jpg]Afbeelding[/url] ]
:=

Aan allebei de kanten op haar schouders donkere vlekken. Uberhaupt is ze bovenop veel donkerder dan op haar buik... Zou ze Sooty zijn? :))

Dat is countershading. Dat heeft Joan ook altijd tijdens het verharen. Heeft te maken met het nd1 gen

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-20 20:38

Ik vind de hele kleurengenetica best interessant, maar best lastig te begrijpen :D . Kun je me er iets meer over uitleggen? Waarom bijvoorbeeld nd1 bij Joy? Is dat iets dat veel (of altijd) voorkomt bij bay paarden?

Ik verdenk Joy namelijk wel van wild bay. Haar voorbenen zijn zo licht. Het zwart loopt niet door tot haar knieën. Daarbij heeft ze heel veel lichte plukken in haar manen en staart.

Maar misschien zit ik er helemaal naast hoor :=

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 12:36

Ik zie dat ik het verkeerd heb geschreven. Ze heeft of nd1 óf countershading en countershading heeft waarschijnlijk te maken met het nd1 gen maar dat is nog niet bewezen. Ik niet meer terugvinden waar ik dat nou had gelezen.

Als Joy het nd1 gen draagt houdt dat in Joy geen echte Dun is, daarvoor zou ze in ieder geval 1 Dun ouder moeten hebben want het Dun gen is dominant, maar dan ze heeft wel de primitieve markeringen.
Bij countershading is er geen sprake van dun of nd1. De aftekeningen zijn niet zo scherp en duidelijk als bij een echte Dun, ze lijken wat meer uitgeveegd, vervaagd. Dat heeft Joan dus. Haar beide ouders zijn geen Dun en ze krijgt het altijd in de rui periode dus is het in mijn optiek countershading.
Joan krijgt altijd een schoftvlek, zebrastrepen, aalstreep en donkere wangen tijdens haar rui. Ik zal eens foto's erbij zoeken als je dat leuk vindt. Zij heeft ook maar weinig zwart aan haar benen, niet zulke mooie zwarte laarzen zeg maar, meer enkellaarsjes :') en dat heeft er ook mee te maken.

Jolene daarintegen heeft wel een hele duidelijke aalstreep en haar vader is een Grullo oftewel zwartdun.

Hier heb ik het vandaan
http://www.brindlehorses.com/stripedhos/count.htm

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 12:43

Interessant hoor! Joy haar mama is een chestnut en papa een buckskin. Dus Dun zal er bij Joy niet in zitten.

Kom maar op met die foto's, altijd leuk om te zien!

Die enkellaarsjes heeft Joy dus ook := evenals een hele lichte snuit.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-20 21:37

Hoor ik toch net dat ik bij de eerste 8 zit van de 22 van de SAH wedstrijd van afgelopen zaterdag! Die ik even ad hoc meedeed voor de lol haha! *\o/*

Moest mn filmpje nog een keer sturen, zodat ze hem morgen op fb kunnen zetten.

Ik zal wel 8ste zijn, maar dan nog... van de 22 is dat toch best een leuke score! We zijn pas een paar maanden serieus bezig. Dus echt tof! :)F

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 22:25

Wat goed!!
Jullie doen het toch ook wel heel leuk hoor, het is wel echt duidelijk te zien dat jullie goed op elkaar ingespeeld zijn.

Maflinger_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 22:30

*\o/*

Kanjers!

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 23:27

Oh super leuk! Misschien zijn jullie wel 3e :D Of 1e :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 07:49

Super goed! *\o/*

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 10:00

Dankjullie! <3

Als het goed is hoor ik straks de exacte plaatsing. En dan vanmiddag oefenen voor de horsemanship :D

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 10:57

Heb je een pattern? Misschien dat ik vanavond ook even een denkbeeldig horsemanship proefje ga doen met m'n bijrijdpaard. Is ook goed voor mijn 'zit-recht-en-knik-je-pols-@#$^%-niet-in' issues }>

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 11:14

Deze heb ik vorige week geoefend:
Afbeelding

Dit is de pattern van de online show:
Moest m zelf tekenen, kon m zo gauw niet vinden haha
Afbeelding

Dit is de horsemanship proef:
Afbeelding

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 11:25

Leuk! Het lijkt altijd zo simpel maar rechte lijntjes rijden en geen eitjes maken van je cirkels is soms echt een opgave :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 11:28

Absoluut! Die cirkel in de SAH proef van de wedstrijd moest naar eigen inzicht qua grootte van de proef... ehhhh... 8)7 :')

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 13:41

Grappig. Misschien moet ik dat ook maar eens doen met Rudi, zou goed voor ons zijn.
Waar vindt je die online wedstrijden?

Dit zijn trouwens Joan haar tijdelijke markings:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
En de duidelijke aalstreep van Jolene
Afbeelding

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 18:04

De facebookgroep heet The Cowgirls. Maar in Amerika schrijft de aqha ook online wedstrijden uit geloof ik.

Ik zie het ja! Mooie foto's :j . Bij Joy is het ook echt countershading dan denk ik. Ze heeft het alleen nog nooit zo donker gehad.

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 19:18

Onze eerste show(tje) heeft ons een derde plaats opgelevert!

Afbeelding
*\%/* :)F <3

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 19:56

Jaaa supergoed. En mega verdient!

Wij hebben het horsemanship proefje gedaan, alleen kon nergens echt mn tel tegenaan leunen. Volgebde keer de stoelen even stapelen. :+

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 20:04

Dankjee!

Oeh leuk! Ja ik ben wel benieuwd naar hoe jij het doet! :j

Ik heb hier de scoresheet... Geloof niet dat daar nou echt iets van klopt... heb op alles geplust :=
Afbeelding

Sandra_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:38

Gimme_Joy schreef:
De facebookgroep heet The Cowgirls. Maar in Amerika schrijft de aqha ook online wedstrijden uit geloof ik.

De AQHA schrijft zelf niets uit. Maar kijk bijvoorbeeld eens op virtual horse show op facebook. Die zijn qua onderdelen nog steeds aan het uitbreiden. Er is showmanship, horsemanship, ranch riding, inmiddels is er ook trail (met pattern door Tim Kamura) en equitation dinges (ehh ben het ff kwijt, horsemanship achtig met hunter outfit en tack, niet mijn onderdeel :+ ) Er wordt wel door AQHA judges gejureerd.

BTW gefeliciteerd met je derde plek *\o/* De kop is eraf, nu moet je door :D

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 21:42

Ow haha sorry San, dat dacht ik... Ik zit niet zoveel meer op fb, dus weet er niet veel van haha!

Dankje! We gaan door! We (ik, Joy nog niet gevraagd :+ ) hebben de smaak te pakken :):)

Krijg net een berichtje dat de paarden zondag voor het eerst drie uurtjes het land op gaan! *\%/*

Sicayes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-20 21:49

Oh natascha heeft je gescored! Leuk. Haar zie ik veel op wedstrijd. (Ik als fotograaf, zij als ruiter hahaha)

Op het niveau is het niet gek dat je hebt geplust hoor, Joy liep netjes mee zonder dat je er aan moest trekken, de setup ging snel en soepel, jij stapte niet onnodig veel in je ‘mee-draai’ momenten (al twijfelde je bij de eerste een beetje) en je draaide optijd(!! Heel belangrijk!! ), je bleef VOOR je paard lopen bij de backup (soms zie je mensen in de schouder van hun paard kruipen) en Joy draaide netjes mee (ok ze verzette dr beentje iets maar niet dat ze een rondje liep)

Het zit er echt wel goed in hoor bij jullie. :j op je WRAN startniveau kan je echt goed meekomen en prijsje lopen. Zou kijken of je misschien dr backup wat vlotter kan krijgen.

Niet dat ik overigens de SAH pro-expert ben, maar ik zie nogal wat starts tijdens mijn weekendjes als showfotograaf :+

@San Tim Kamura zijn patterns zijn geweldig. Er zou dit weekend een clinic zijn in NL.. maar helaas :(
Dat horsemanship in hunter is denk ik Hunter Seat Equitation. Ik vind dat ook niks := rij ik eindelijk western moet je nog een engels pakkie aan :+

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-20 22:25

Naja dat stemt me hoopvol :) . Haha back-up kan Joy héél goed als ze daar zin in heeft. Heb haar vandaag onder het zadel ook even moeten aanpakken omdat ze gewoon amper bewoog. Dat is dus nog wel een puntje inderdaad.

MirandaMalik

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-20 11:51

Haha gaaf hey derde plaats, super goed!
Gefeliciteerd! *\o/*