[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tucktuck

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 21:32

Leuke oortjes foto!!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 22:42

Ik heb vandaag mn puppy opgehaald bij de opfok :)

Morgen gaat hij onder het mes en dan komt hij maandag echt naar huis :D

Halster 1 (van zn moeder!): past niet!
Afbeelding

Halster 2 (ook van zn moeder!) Past net maar dan ook maar net :=
Afbeelding

Knapperdje (onder de laag zand, modder en mest :') ) <3
Afbeelding
Afbeelding

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-19 23:15

chriske: Hmmm ik kan me voorstellen dat je dan niet dieper wilt, als ze erbij gaat liggen. :D

xXutopiaXx: Ja doen!! Dat gaat sowieso prachtig en stoer zijn op die Fries! :D

filly: Wat leuk dat je ouders niet wouden dat Frizzle alleen kwam te staan. Leuk Shetje! Ik ben benieuwd naar het veulen! :j Geweldige naam als het een hengst gaat worden! }>

Rije: Veel succes zondag! :D

Bellatrix: Lekker zicht heb je daar!

CubaLibre: Gentle ziet er ook zo groot uit! Alles vlot gegaan met het transport? :)
Veel succes morgen met de operatie!

Vandaag is mijn zadel toegekomen, dus dat moest vanavond gepast worden! :D
Afbeelding

Afbeelding

Zonder cap is op eigen risico en verantwoordelijkheid! :)
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 06:43

Staat goed zeg! Veel rijplezier ermee. :D

En ik zat er gisteravond ook op zonder cap hoor. :=

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 08:09

Maar die van jou is tenminste al een tijdje zadelmak. :') Nu lijkt Aliaa het allemaal goed op te nemen (ze heeft nog geen stap verkeerd gezet), maar het is pas de 2e keer dat er iemand met zadel op haar rug zit. :P

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 10:52

xXutopiaXx schreef:
Ohh heerlijk ook Chriske!! Mooie Friezeloortjes.. hou ik ook wel van :+: <3

[ [url=m/7kvL8Z.jpg]Afbeelding[/url] ]

Misschien toch mijn westernset ook eens bij hem omgooien :D <<)

Dank voor de lieve woorden voor Jay :+: Ik prijs mezelf ook zo gelukkig met hem! Kwam toevallig oude foto's tegen gisteren, toen was ik bij die vriendin op stal wezen kijken. Zij was zelf aan het werk en ik moest iets vragen aan de trainer, dus toen had ik wat fotootjes van haar paard gemaakt, zodat ze d'r maatje even kon zien vanaf werk :P En toen zag ik toch zo'n mooie donkerbruine (toen nog) hengst... ook maar wat fotootjes van gemaakt :+: <3 En nu staat ie bij mij op stal!! Ik was helemaal niet van plan om al een Quarter te kopen.. maar het liep zo.. en ik ben er toch zo blij mee!! <3 :+: Zo leuk om dan die oude foto's weer terug te zien :+:

Arthur is sowieso met de X-mas sale echt de moeite waard, ook als je zo'n end moet rijden! Hoe het nu is, zonder sale, durf ik niet te zeggen... Maar het is wel een hele toffe winkel :+:

Jah hahah blije friese oortjes <3 Dat is idd wel heel mooi, om dan nu dat mooie donkerbruine ventje helemaal van jou te kunnen noemen! Ik was ook helemaal niet van plan om ooit een fries te kopen maar het lot bepaald anders :) heerlijker van genieten!

filly schreef:
Dankjullie voor de info. hebben besloten te sparen en met kerst heen te gaan en zijn vandaag naar de divoza geweest. Ben thuis gekomen met een nieuwe pad (oude was door muizen aangevallen), een nieuwe vliegendeken met flinke korting, wat snoepjes voor de paardjes en een poetskist voor onze nieuwe aanwinst. Nadat Flash verkocht is wouden mijn ouders niet dat frizzle alleen kwam te staan dus hebben ze na lang denken besloten voor een shetlander te gaan om mee te gaan mennen. Dus hebben we deze mooie dame verwelkomt
[ [url=m/DTt7YO.jpg]Afbeelding[/url] ]

en eind april begin mij mogen we een shetland veulentje verwelkomen aangezien Fientje (de shet) drachtig is :D

Hahah geweldig, ben nu al benieuwd naar de kleine :)

Rije schreef:
Shrek :') _/-\o_

Ik heb eindelijk een Engels zadel kunnen vinden waar Daan mee loopt, dus nu maar 's kijken of de Hunter wat voor ons is. En a.s. zondag kür op muziek rijden. Dressuur ja, sorry -:) O:) Ben benieuwd... :=

Leuk! Zijn daar ook wedstrijd in? zie het in Amerika wel voorbij komen :) succes zondag!

Bellatrix schreef:
Ik heb even op Special uitgestapt. :D

[ [url=m/d9auBd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Blije oortjes <3

CubaLibre schreef:
Ik heb vandaag mn puppy opgehaald bij de opfok :)

Morgen gaat hij onder het mes en dan komt hij maandag echt naar huis :D

Halster 1 (van zn moeder!): past niet!
[ [url=m/MtBy5o.jpg]Afbeelding[/url] ]

Halster 2 (ook van zn moeder!) Past net maar dan ook maar net :=
[ [url=m/ysRJb5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Knapperdje (onder de laag zand, modder en mest :') ) <3
[ [url=m/zm8z4D.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/5tzMQG.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wauw wat een bink! Ben benieuwd hoe hij zich ontwikkeld :)

Retjethorse schreef:
chriske: Hmmm ik kan me voorstellen dat je dan niet dieper wilt, als ze erbij gaat liggen. :D

xXutopiaXx: Ja doen!! Dat gaat sowieso prachtig en stoer zijn op die Fries! :D

filly: Wat leuk dat je ouders niet wouden dat Frizzle alleen kwam te staan. Leuk Shetje! Ik ben benieuwd naar het veulen! :j Geweldige naam als het een hengst gaat worden! }>

Rije: Veel succes zondag! :D

Bellatrix: Lekker zicht heb je daar!

CubaLibre: Gentle ziet er ook zo groot uit! Alles vlot gegaan met het transport? :)
Veel succes morgen met de operatie!

Vandaag is mijn zadel toegekomen, dus dat moest vanavond gepast worden! :D
[ [url=m/Op8bKb.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/7LvjCh.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zonder cap is op eigen risico en verantwoordelijkheid! :)
[ [url=m/ingHTd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahah jah en als ik dan mijn zadel er niet op heb liggen vind ik het niet heeel erg, maar met zadel liever niet :') Wat een mooi zadel, op naar heel veel mooie ritjes!

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:05

Ooooh dat zadel <3 ben helemaal niet jaloers hoor :')

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 11:46

chriske schreef:
Leuk! Zijn daar ook wedstrijd in? zie het in Amerika wel voorbij komen :) succes zondag!

Alleen bij de rassenverenigingen helaas. Dus AAHCH, NQHA en DAWRA. Thanks!

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 13:58

Wauw, wat een mooi zadel zeg!!! :oo :+:

Puppy?! Wat een bink inderdaad al zeg CubaLibre.. hij is écht heel erg knap!! <3

Van 't weekend maar eens proberen hoe het zadel staat op Tammetje :P :+:

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 20:45

Thanks all! Hij is nu voornamelijk vies en vooral zielig....

Vanmiddag is hij onder het mes geweest, ballen weg en chipjes weg en n uur daarna stond hij alweer terug in zijn box.

Best n raar gezicht om je paard zo te zien liggen:
Afbeelding
Hier was hij net klaar en dat vond ik het engste stuk >;)

Maandag komt hij echt naar huis en ik heb vanmiddag heel penny gedaan:
Afbeelding

Verder droogshampoo meegenomen want voorlopig kan ik m nog niet wassen en hij moet wel echt wat schoner worden :D

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-19 21:06

chriske schreef:
Hahah jah en als ik dan mijn zadel er niet op heb liggen vind ik het niet heeel erg, maar met zadel liever niet :') Wat een mooi zadel, op naar heel veel mooie ritjes!
Dat kan ik me goed voorstellen ja, ik zou ook iets krijgen als Aliaa met mijn zadel in het nat ging liggen. _O-
Hopelijk op naar vele ritjes ja, maar dat komt vast wel goed in de toekomst! Nu wil ik het nog rustig aan doen want ze is nog jong genoeg (plus dat de komende maanden heel erg druk gaan worden omdat ik afstudeer).

Leo schreef:
Ooooh dat zadel <3 ben helemaal niet jaloers hoor :')
Ik snap je gevoel, ik was ook altijd jaloers toen ik de Freemax ergens zag passeren. :D Misschien komt er ook ooit een Freemax voor jou? :))

xXutopiaXx schreef:
Wauw, wat een mooi zadel zeg!!! :oo :+:

Puppy?! Wat een bink inderdaad al zeg CubaLibre.. hij is écht heel erg knap!! <3

Van 't weekend maar eens proberen hoe het zadel staat op Tammetje :P :+:
Dank je! :D
Ja doen!! *\o/*

CubaLibre schreef:

Vanmiddag is hij onder het mes geweest, ballen weg en chipjes weg en n uur daarna stond hij alweer terug in zijn box.

[ [url=m/C3FtTm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qhJb4n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Verder droogshampoo meegenomen want voorlopig kan ik m nog niet wassen en hij moet wel echt wat schoner worden :D
Fijn dat alles goed verlopen is! Ik kan me voorstellen dat het een raar zicht is om je knappe man zo te zien liggen. Op naar een vlotte revalidatie en dan kan hij rustig aan beginnen! :)
Je gaat poetswerk hebben! <<)

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 09:22

Dat ziet inderdaad wel gek uit zo n paard op de kop met zijn benen vast. Ik heb gemist dat jij chipjes had, waar zaten die?

Ik organiseer 7 april een trailclinic voor gevorderden in Norg (Drenthe). We zijn met max 4 ruiters. De clinic duurt 3 uur met pauze tussendoor. Deborah Wittermans geeft de clinic.

Als er animo is kan daaraan vooraf ook wel een clinic voor starters L5-L3, de spullen en Deborah zijn er al. Zijn er mensen die interesse hebben?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 10:16

Ik heb geen paard en ga die dag al rijden.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 10:17

CubaLibre schreef:

[ [url=m/C3FtTm.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/qhJb4n.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijn dat hij echt naar huis gaat komen nu! En dat hij zijn ballen kwijt is. :j gek gezicht zo inderdaad. Ik vind het altijd best interessant, had er ook best bij willen zijn. Maar gezien die van mij niet echt hanteerbaar was toen hij gecastreerd werd is het waarschijnlijk maar goed ook dat ik er niet was. := en ik hoop dat dat de enige en laatste keer was dat hij op een operatietafel lag natuurlijk.

Ik ben heel benieuwd hoe hij het onder het zadel gaat doen!!

Haha ja wie weet komt die Freemax Cow er ooit, als ik veel geld heb gespaard. :') ik heb nu gewoon een boomzadel maar wil eigenlijk uiteindelijk naar een systeem als de Freemax. In ieder geval een keer de passervice laten komen om het voor ons uit te proberen.

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 15:36

Screenshot van vandaag :) Fijn getraind met de BB-lastic vandaag, woensdag was ze zo druk en hyper dat ze der achterhand volledig vergat en alleen maar wilde vastzetten. Vandaag was het totaal anders, ze liep heerlijk! Nogsteeds wat druk maar al vele male beter :D Ik wil der niet meer teveel oppakken, maar als ze der achterhand niet meeneemt worden de bochten knap scherp haha :') Kan niet wachten tot omze les volgende week!

*Normaal gesproken zit hij lager, het viel me pas op dat hij zo hoog zat na het filmen haha
Afbeelding
Afbeelding

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 21:01

@chriske: wat een mooi beeld, je paard ziet er fijn en ontspannen uit

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:27

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:40

Jah is idd om de achterhand te ondersteunen :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:40

En omdat hij het voelt gebruikt hij zijn achterhand dus beter?

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:47

Het is een beetje te vergelijken met een pessoa, alleen zit het niet aan der bit. Door de druk ondersteunt hij het haar achterhand wat meer en wordt hij sterker, gebruik hem zo nu en dan als extra hulp :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:48

Lijkt mij wel een fijn hulpmiddel. :j

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-19 22:52

weslyjune schreef:
Dat ziet inderdaad wel gek uit zo n paard op de kop met zijn benen vast. Ik heb gemist dat jij chipjes had, waar zaten die?

Ik organiseer 7 april een trailclinic voor gevorderden in Norg (Drenthe). We zijn met max 4 ruiters. De clinic duurt 3 uur met pauze tussendoor. Deborah Wittermans geeft de clinic.

Als er animo is kan daaraan vooraf ook wel een clinic voor starters L5-L3, de spullen en Deborah zijn er al. Zijn er mensen die interesse hebben?

Hmmm... Mij eigenlijk net wat te ver, want ik had me eigenlijk net voorgenomen wat minder trailerkilometers te gaan maken dit jaar, maar ik ga toch nog even denken...

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-19 14:02

Wat een gek gezicht inderdaad, zo'n paard op een operatietafel.
Waar had hij chipjes zitten? Alles nu nog goed met 'm? Geen complicaties na de operatie?! :)

Ziet er inderdaad uit als een fijn hulpmiddel zeg!! En wat gaaf om een Fries zo te zien lopen!! :+:
Was even vergeten dat ik dit weekend ging carnavallen, en m'n paarden werden door anderen verzorgd.. dus nog geen tijd gehad om Fries in westernoutfit te testen :P

Voor mij is Norg inderdaad ook wat ver weg helaas..

chriske

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:24

xXutopiaXx schreef:
Ziet er inderdaad uit als een fijn hulpmiddel zeg!! En wat gaaf om een Fries zo te zien lopen!! :+:
Was even vergeten dat ik dit weekend ging carnavallen, en m'n paarden werden door anderen verzorgd.. dus nog geen tijd gehad om Fries in westernoutfit te testen :P

Fijn kunnen rijden vandaag, maar haar meedenken kosten weer heel wat spanning. Kijk enorm uit naar de les van zaterdag om hiermee aan de slag te gaan! Want ondanks dat en dat ik daardoor ook gespannen raak, ga zitten babysitten en voorover kukkel, loopt ze zo onwijs fijn! Als dat koppie relaxt is ze op twee pinkjes te rijden, loopt ze lekker door het lichaam en merk dat ik zelf dan ook pas echt rustig wordt. Genoeg om aan te werken :D

Een oud stalgenootje was mee en heeft wat foto's proberen te maken, helaas van het eind waar ze dus zo heerlijk liep geen foto's maar ben toch heel blij met een duidelijker beeld dan een blurry beeld van een filmpje haha :P
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-19 18:25

Oh my... wat een heerlijk paardenkind <3 :+: