[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:24

lrm schreef:
maar prestatiegerichtheid is dan weer niet perse een voorbeeld voor westernsport. er zijn genoeg disciplines waar het zo gaat. dus in dat opzicht ben ik het er ook niet mee eens er zijn genoeg paarden die hoog lopen en toch "gezellig" in omgang zijn.

Hou is in de gaten waar hij precies op reageert welke plek en probeer dit eens te bekijken. schuurplekken enz. misschien is dat ook een puntje.

Ik denk dat ik ook gezegd heb dat het voor alle disciplines gelde. Ik bedoelde er gewoon mee dat er in elke disciplines mensen zijn die de tijd willen nemen en anderen die liever snel voorruit gaan en eerder de aandacht op andere dingen schuiven. Ik kan me best inbeelden dat er paarden zijn die op hoog niveau lopen en die niet zuur zijn. Kwestie van de juiste aanpak en juiste timing voor het paard :)

xDenies

Re: Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:26

Apart Amanda, maar het heeft wel iets, zo'n hoofdstel! :)

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:28

Zo'n hoofdstel heb ik nog nooit gezien :) ziet er wel comfortabel uit :) inderdaad leuk voor op wandeling

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:30

Ik moet er wel aan wennen hoor, die kwastjes enzo :+
Maar inderdaad, leek me heerlijk voor het comfort. Lekker zacht enzo. En aangezien we de laatste tijd toch zo'n 2 uur weg zijn elke keer...
Plus dat ik mijn showhoofdstel gewoon niet voor buiten wil gebruiken :+

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:32

Amanda schreef:
Ik moet er wel aan wennen hoor, die kwastjes enzo :+
Maar inderdaad, leek me heerlijk voor het comfort. Lekker zacht enzo. En aangezien we de laatste tijd toch zo'n 2 uur weg zijn elke keer...
Plus dat ik mijn showhoofdstel gewoon niet voor buiten wil gebruiken :+

Idd kan je hem een beetje sparen, maar euh inderdaad hoe doe je die keelriem dan dicht? :o

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:40

Dat zijn 2 dikke touwen met een ringetje er omheen wat je dus naar boven schuift. Maar dat schoof ook naar beneden toen we een stukje gedraafd hadden, dus daar moet ik wat op verzinnen...

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:40

Ik ben ook een beetje op zoek naar een simpel, betaalbaar hoofdstelletje. Liefst met clipteugels, voor o.a longeren t trainen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:43

Clipjes kun je los kopen en daar je teugels aan maken. Heb pas een setje voor een paar euro gekocht. Ideaal!

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:56

Zo creabea ben ik ook weer niet hoor :P

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:02

Smart: doelde niet zo op jou, jij verteld het zelfde als mij (had tevens je reactie over het hoofd gezien) zie mijn reactie eerder op sabrina als op jou :)

amanda: niet iets waar ik van hou maar het ziet er wel leuk uit! hij kijkt wel schattig.

zie nu trouwens dat ik alles zowat hetzelfde als jou heb gezegd :') ghehe sorry smart.
Laatst bijgewerkt door lrm op 05-01-14 22:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 22:03

Even snel bijgelezen :D

Amanda, tof hoofdstel! Maar is dat nu zo'n stof waaruit een halstertouw is gemaakt of zie ik dat verkeerd? Want in zo'n geval lijkt het me wel lastig omdat alles 'slap' gaat hangen als je hem wil omdoen... Maar wel heel leuk anders, en die clipjes lijken me ook handig :)

SmartBH, tof dat het zo goed ging :) Ik zag idd ook wel dat ze een zwaar bit in had vandaag, is normaal van Mouche, denk ik. Wel leuk dat je nog met de bal hebt kunnen spelen :) Vind ik ook altijd heel tof om te doen, je leert zo meer onbewust je paard sturen, dmv van je zit, omdat je niet constant zit te denken naar waar je moet, maar gewoon die bal achterna gaat en dus niet alleen geconcentreerd bent op het rijden zelf. En volgende keer wat langer "meeten" hopelijk :D

Sabrina, mij lijkt ook wel dat je horsmanshipkant en de prestatiegerichte kant sowieso in dressuur en in western hebt, maar ik geef toe dat mijn keuze om western te gaan rijden ook wel te maken heeft met het feit dat ik dat onbewust verbond met meer horsemanship (misschien omdat veel grote horsmanshiptrainers Amerikaans zijn, misschien omdat het er minder gedwongen uitziet door de ontspanner manier van rijden en de andere teugelvoering). Intussen is dat beeld wel wat vervaagd, en heb ik een realistischer beeld van westernrijden, hoewel ik natuurlijk wel nog steeds de horsemanshipkant op wil.
Wat je paardje betreft, ik zou misschien inderdaad eens kijken of er lichamelijk niets scheelt, of anders, zoals je zelf voorstelt, even een pauze nemen met trainen, leuke dingen doen en samen ontspannen :)

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:19

lrm schreef:
Smart: doelde niet zo op jou, jij verteld het zelfde als mij (had tevens je reactie over het hoofd gezien) zie mijn reactie eerder op sabrina als op jou :)

amanda: niet iets waar ik van hou maar het ziet er wel leuk uit! hij kijkt wel schattig.

zie nu trouwens dat ik alles zowat hetzelfde als jou heb gezegd :') ghehe sorry smart.

hé geen probleem hoor , ik kijk ook vaak eens mis ! :D het gaat hier zo snél voorruit :p

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:31

Iolanthe schreef:
Even snel bijgelezen :D

Amanda, tof hoofdstel! Maar is dat nu zo'n stof waaruit een halstertouw is gemaakt of zie ik dat verkeerd? Want in zo'n geval lijkt het me wel lastig omdat alles 'slap' gaat hangen als je hem wil omdoen... Maar wel heel leuk anders, en die clipjes lijken me ook handig :)

SmartBH, tof dat het zo goed ging :) Ik zag idd ook wel dat ze een zwaar bit in had vandaag, is normaal van Mouche, denk ik. Wel leuk dat je nog met de bal hebt kunnen spelen :) Vind ik ook altijd heel tof om te doen, je leert zo meer onbewust je paard sturen, dmv van je zit, omdat je niet constant zit te denken naar waar je moet, maar gewoon die bal achterna gaat en dus niet alleen geconcentreerd bent op het rijden zelf. En volgende keer wat langer "meeten" hopelijk :D

Sabrina, mij lijkt ook wel dat je horsmanshipkant en de prestatiegerichte kant sowieso in dressuur en in western hebt, maar ik geef toe dat mijn keuze om western te gaan rijden ook wel te maken heeft met het feit dat ik dat onbewust verbond met meer horsemanship (misschien omdat veel grote horsmanshiptrainers Amerikaans zijn, misschien omdat het er minder gedwongen uitziet door de ontspanner manier van rijden en de andere teugelvoering). Intussen is dat beeld wel wat vervaagd, en heb ik een realistischer beeld van westernrijden, hoewel ik natuurlijk wel nog steeds de horsemanshipkant op wil.
Wat je paardje betreft, ik zou misschien inderdaad eens kijken of er lichamelijk niets scheelt, of anders, zoals je zelf voorstelt, even een pauze nemen met trainen, leuke dingen doen en samen ontspannen :)

Ja hoop ik ook ! Was alvast blij dat je me aansprak want was alweer aan het twijfelen wat je in PB had gezet qua omschrijving. :D vond het heel fijn dat je even de tijd nam om een babbeltje te slaan :D hopelijk was het familiebezoekje leuk :) Ja ik vind het ook, maar ik heb de indruk dat ik niet altijd mag nadenken. Ik was bezig de bal aan het volgen en ermee aan het spelen en plots gingen die keertwendingen wel héél vlot. Ik mag soms niet te concentreert aan het werk gaan :p ik heb dan meer feeling :p

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 22:35

Feeling, dat was het woord dat ik zocht dus :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:36

Waar denken jullie aan als je het woordje 'steampunk' hoort? :o

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:37

Iolanthe schreef:
Feeling, dat was het woord dat ik zocht dus :D

Haha :D

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 22:37

Geen idee, mijn eerste idee is een soort muziekstijl, maar dat zal het wel niet zijn :+ *haalt best friend Google erbij :P *

SmartBH, ik was vergeten te vragen of je dan foto's hebt kunnen maken?

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:38

xDenies schreef:
Waar denken jullie aan als je het woordje 'steampunk' hoort? :o

Steampunk? Nog nooit van gehoord! Ik zou het alweer letterlijk vertalen vanuit het Engels :o heb nu ineens een raar beeld voor me haha :D

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:38

Iolanthe schreef:
Geen idee, mijn eerste idee is een soort muziekstijl, maar dat zal het wel niet zijn :+ *haalt best friend Google erbij :P *

SmartBH, ik was vergeten te vragen of je dan foto's hebt kunnen maken?

Ik heb filmpjes, maar durf ze niet plaatsen :o ik heb twee maanden niet gereden en dat zie je wel :P ze zijn niet van super kwaliteit trouwens

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 22:39

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:41

Haha, even kort uitgelegd vanaf Wikipedia;
Steampunk is een subgenre van fantasie of speculatieve fictie. De term verwijst naar de verhalen die zich afspelen in een tijd dat stoomkracht nog de primaire krachtbron was (meestal de 19e eeuw), maar die ook elementen van sciencefiction of fantasie bevatten, zoals futuristische uitvindingen en machines, of echt bestaande machines (zoals computers) die in deze verhalen veel eerder worden uitgevonden dan in werkelijkheid.

Maar goed, ik zat net op een website van Korsetten, en wauw .. ik kwam toen bij de 'Steampunk' afdeling, en god. Dat is gewoon waar ik al die tijd naar heb gezocht!
Dat is iets waar ik een fotomeeting op wil baseren ... maar idd, bij t woordje Steampunk weten mensen t niet zo snel ...

Even als voorbeeld google geroepen:
http://31.media.tumblr.com/46f6bfa17e63 ... o1_400.jpg

http://fc07.deviantart.net/fs71/i/2013/ ... 61jtnq.jpg

Wat vinden jullie?

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 22:43

Ik dacht al dat het iets met paarden te maken had :+ Maar mij lijkt het wel een heel tof thema voor een fotomeeting, en ik denk ook wel dat je genoeg enthousiastelingen kunt vinden hiervoor...

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:43

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:45

xDenies schreef:
Haha, even kort uitgelegd vanaf Wikipedia;
Steampunk is een subgenre van fantasie of speculatieve fictie. De term verwijst naar de verhalen die zich afspelen in een tijd dat stoomkracht nog de primaire krachtbron was (meestal de 19e eeuw), maar die ook elementen van sciencefiction of fantasie bevatten, zoals futuristische uitvindingen en machines, of echt bestaande machines (zoals computers) die in deze verhalen veel eerder worden uitgevonden dan in werkelijkheid.

Maar goed, ik zat net op een website van Korsetten, en wauw .. ik kwam toen bij de 'Steampunk' afdeling, en god. Dat is gewoon waar ik al die tijd naar heb gezocht!
Dat is iets waar ik een fotomeeting op wil baseren ... maar idd, bij t woordje Steampunk weten mensen t niet zo snel ...

Even als voorbeeld google geroepen:
http://31.media.tumblr.com/46f6bfa17e63 ... o1_400.jpg

http://fc07.deviantart.net/fs71/i/2013/ ... 61jtnq.jpg

Wat vinden jullie?

Oh ik ben helemaal voor zo'n dingen te vinden :D vind dat echt héél erg mooi ! Ik ben iemand die graag films ziet met fantasie, hoe meer, hoe beter! :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 22:47

Nou ik dus ook!
We hebben trouwens al eens iemand vanuit Belgie op een themameeting gehad, dus kom je dan ook gezellig? :D

Trouwens, keek op jouw profiel. Laatste foto.
Wij hebben t zelfde hoofdstel, alleen ik heb de smalle variant!