[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Francissx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:44

advertentie op marktplaats? daar komen vaak wil fanatieke reactie's vandaan :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:56

Francissx schreef:

+:)+ geniaal! +:)+ dat ze daar nou toch in 57 pagina's niet op gekomen zijn he! :')

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 08:46

Lau_John schreef:
Ik twijfel nog enorm,, maar speel toch in de gedachte voor een verzorger voor mijn ventje. Hij is nog maar jong, maar weet hoe dol hij is op aandacht :) en ik heb niet de tijd om elke dag uren rond hem te hangen:P
Nou ben ik wel benieuwd of er meiden zijn die interresse hebben in het kroelen en grondwerk met een lief jong paardje?

En dan denk je niet aan mij? :p

Lau_John

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:57

Francissx schreef:

En dan erop zetten heel misschien wil ik wel een verzorger? Die de aankomende tijd alleen met hem mag knuffelen? Nee ging erover dat ik twijfelde,, dan ga ik nog niks op een site zetten,, zo stom om dan tegen iedereen te moeten zeggen ik doe het toch niet..;)

Lau_John

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 09:58

Sirius_ schreef:
Lau_John schreef:
Ik twijfel nog enorm,, maar speel toch in de gedachte voor een verzorger voor mijn ventje. Hij is nog maar jong, maar weet hoe dol hij is op aandacht :) en ik heb niet de tijd om elke dag uren rond hem te hangen:P
Nou ben ik wel benieuwd of er meiden zijn die interresse hebben in het kroelen en grondwerk met een lief jong paardje?

En dan denk je niet aan mij? :p

Jou stuur ik later op de dag wel even een berichtje ok? ;)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 19:23

Vandaag ben ik bij Bokker kaniche en haar Rayo gaan kijken. Die ga ik vanaf volgende maand bijrijden. :D

Knappe kerel! <3

Afbeelding

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 13:34

Jeej *\o/* de foto's zijn echt zo gaaf :D kan niet wachten tot hij eindelijk écht onder het zadel is!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 13:37

Nee ik ook niet. :D Ben heel benieuwd hoe zijn gangen zijn.

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 18:56

Ook ik ben voorzien! *\o/* Al 2 keer wezen rijden en het gaat helemaal goed komen. Ben echt heel blij! :D Zodra ik foto's heb, zal ik er eentje plaatsen.

De anderen die nog op zoek zijn: gewoon volhouden! Veel succes!

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 13:53

Toch weer actief op zoek naar een bijrijder voor 1 of 2 dagen in de week.
Jessie is niet de makkelijkste om te rijden, maar wel een super knuffelkont.
Graag iemand met rij ervaring, liefst western.

Wie o wie weet er iemand die betrouwbaar is en zin heeft om onze deugniet te rijden.
Staat in Stompwijk

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 14:57

Waar ligt stompwijk precies?

Sirius_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:28

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:29

Wij hebben het opgegeven. Beetje rondgevraagd naar iemand die het wilde en kreeg 2 namen. Eerste kreeg ik fb van, bericht gestuurd en nooit een reactie gehad, 1 a 2 weken gewacht, maar niks....2e contact mee gezocht en leek heel leuk. Eerste 2 keren afspreken ging wel, daarna werd het al iets moeizamer.

Qua rijden en verzorgen was het misschien wel goed gegaan, maar afspraken maken is erg belangrijk.

Iemand moet ook zelf weten hoe hij zijn tijd indeelt op stal. Of je nou 1 of 2 of misschien 3 paarden rijdt, of gewoon niks komt doen en gezellig kletsen, gaat mij niks aan.

Wel vind ik dat als je ( gratis!! ) een paardje mag rijden en je wil echt rijden, daar ook moeite voor moet doen. Dat moet toch iets zijn wat je heel graag wilt. Ik bedoel, van meerdere paarden rijden en zoveel mogelijk rijden leer je heel veel. Als je echt wil rijden en leren, dan moet je dat wel aanpakken en niet andere dingen belangrijker vinden.

Gek genoeg zie ik steeds meer dat bijrijders niet meer betalen en men ook nog de bijrijder van alles aanbiedt, om de bijrijder maar tevreden te houden. Maar enkele die ook echt de klussen er omheen doet, of de zorg serieus neemt, net als de omgang met je spullen etc. Gezelligheid lijkt nogal voor te gaan.

Maar goed, ik zie ook wel serieuze bijrijdsters waar je echt van op aan komt. Dit zijn dan wel weer betalende. Helaas is daar de keus minder in en hebben de goede al een vast honk. En vaak zie je ze daarna toch naar een eigen paard gaan. Ze geven al vaak geld uit aan bijrijdpaard en hebben zich voorbereid op een eigen paard.

We zijn van stal veranderd en misschien lopen we wel tegen iemand aan, maar ben nu wel weer beetje bevestigt in het hele bijrijders verhaal. Ik stond er al kritisch tegenover door slechte ervaringen zo een 16 jaar geleden. Toch proberen voor de paardjes en direct teleurgesteld, dus tja.........

Heb trouwens geen geld gevraagd, geen eisen gesteld en ook een lievem, brave pony die fijn te rijden is. Ik verwacht alleen wat serieuze mentaliteit om te trainen en echt met die pony bezig te zijn als je met hem bezig bent.

HumbleTalent

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 15:45

Jammer dat het zo tegenvalt om iemand te vinden superpony. Wat voor een paarden bied je aan? en hoe vaak moeten/mogen ze komen rijden?

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 20:00

Stompwijk een heel mooi dorp midden in de Randstad.
Ligt tussen Leiden en Zoetermeer in. Enne inderdaad een klein dorp nog!
Zelfs midden in de Randstad weinig serieuze animo voor bijrijders!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:21

Hier helaas ook nog geen bijrijder(s) gevonden. Wel interesse in 1x per week maar dat werkt niet voor ons dan kunnen we ook wel een dagje elkaars paard overnemen.
Ik zoek iemand die lekker aan de slag gaat en paard als eigen beschouwt en dus meerdere keren per week komt. Het gaat mij niet om tijdgebrek maar ik gun iemand anders de kans om veel van mijn topper te leren. Ze is nog veel te goed om met pensioen te gaan omdat ik geen zin meer heb om dagelijks te rijden.

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:23

Jammer Superpony... Ben het met je eens dat betrouwbaarheid voor moet gaan. Zo bleek mijn bijrijdster destijds de poownie ala natural horsemanship met een zweep op ieniemienievoltes te dwingen, terwijl ik gezegd had dat ze niet kort mocht draaien ivm hanetred... Mijn stalbaas werd plaatsvervangend kwaad, dat was dan wel weer grappig, maar gewoon jammer dat mensen zo met het paard van iemand anders omgaan.

Hier in mijn regio is er ook niets te vinden wat leuk te doen is. Het is allemaal dressuur wat de klok slaat, en dat wil ik gewoon echt niet meer, dan maar niet rijden :(

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-13 21:56

Ik heb toch besloten een westernbijrijdster te zoeken.Helaas ook buiten jullie omgeving.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 00:56

Wij bieden gewoon een leuk en braaf paardje aan die western gereden is. Heeft even stil gestaan en een blessure gehad langere tijd terug, maar ben hem aan het oppakken. Om hem juist veel beweging te geven en geen gaten te laten vallen zocht ik toch maar iemand.

In eerste instantie had ik nog geen eisen gesteld en wachtte af hoe dingen zouden lopen. Op zich leek mij 2 a 3 dgn goed verdeelt. Dat zou ook 1 dag longeren of een ander werkje mogen zijn. In eerste instantie nog niet het bos in. Puur omdat ik zie en hoor wat mensen daar uitspoken, ook met andermans paarden.

Onze enige eis was een beetje netjes rijden. Van nr 1 nooit iets gehoord en nr 2 ben ik er 2x bij geweest en was afspreken gewoon lastiger.

Ik snap best dat mensen graag op een topquarter willen, maar ik denk dat je blij moet zijn dat je kan en mag rijden. Die van ons is echt wel fijn te rijden, maar moet weer beetje basis gereden eerst.
Je lert zoveel van veel verschillende paarden en vaak rijden...........Maar goed, het is natuurlijk ook wat men belangrijk vind en hoe men prioriteiten stelt. Als ik zie dat die echt ergens anders liggen, dan houdt het een beetje op.

Maakt niet uit, iemand kan aardig en goed zijn, maar ik moet er van op aan kunnen.

De echt goede ruiters hebben vaak eigen paarden, dus ik stel ook geen eisen aan niveau.

Vroeger betaalde onze bijrijdster echt wel mee en moest ook alles doen die dagen dat zij er was. Nu boden we het al gratis aan en hoefde iemand niet eens de rest te doen. Wilden we nog best ies regelen voor de stal en het voer.

Geen idee waar het aan ligt?? Leeftijd? Mentaliteit? Ik schrik er eerlijk wel van en voel me vreselijk ouderwets, want zo ken ik het niet en ik ben ''pas'' 38. Maar goed, keihard opgevoed op de manege als klein meisje.

Deb0raa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 01:24

Ik ben ook al heel lang opzoek naar een westernpaard om te verzorgen/bijrijden in de omgeving van Zoetermeer en Berkel en Rodenrijs (zuid-holland)...
Ik kan jullie vertellen dat dit ook niet makkelijk is!
Dus als jullie iets zien of horen dan hoor ik dat graag!!!

Miss_Fancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 08:11

Soms ligt de oplossing misschien wel op de loer!!!! :)

Deb0raa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 08:45

Zal je maar net zien!!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 09:59

Ik weet misschien wel iemand voor je, zal haar naar dit topic doorverwijzen!
corine1981 schreef:
Jammer Superpony... Ben het met je eens dat betrouwbaarheid voor moet gaan. Zo bleek mijn bijrijdster destijds de poownie ala natural horsemanship met een zweep op ieniemienievoltes te dwingen, terwijl ik gezegd had dat ze niet kort mocht draaien ivm hanetred... Mijn stalbaas werd plaatsvervangend kwaad, dat was dan wel weer grappig, maar gewoon jammer dat mensen zo met het paard van iemand anders omgaan.

Hier in mijn regio is er ook niets te vinden wat leuk te doen is. Het is allemaal dressuur wat de klok slaat, en dat wil ik gewoon echt niet meer, dan maar niet rijden :(

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:48

oeps verkeerd gelezen dacht dat je een bijrijder zocht :')

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-13 10:58

Hi hi, nee ben zelf op zoek, nu ja, hou mijn ogen en oren open ;)