[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

cissy

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 00:15

Ik had via dit topic een enthousiaste reactie gehad en diegene uitgenodigd om langs te komen. Geen enkele reactie daarna meer.... :?
Na poosje nog eens contact gezocht en verteld dat ik niet bijt en dat ze nog steeds welkom is, wederom geen enkele reactie.... Waarom reageert diegene dan überhaupt op mijn oproep?? Ze weet niet wat ze mist!
Diegene hoeft nu echter niet meer te reageren want als je op deze manier communiceert hoef ik je niet op mijn paard.

Dus paard is nog steeds op zoek naar een fanatieke bijrijder die als je afspraken nakomt heel veel mag. Beginnende ruiters hoeven niet te reageren want ik wil niet hoeven babysitten en naast paard blijven lopen.

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 00:51

Dat is dom van die persoon zeg!! Zéker als je gevorderd Western kan rijden. Cissy us heel aardig en behulpzaam, Miss is een heel goed westernpaard en de stal is leuk, paardjes veel naar buiten enzo.
Raar volk bestaat er hoor.

Ik deed Megs paardje Pien er een poosje maar ben net iets te ver weg verhuisd, en druk en weinig geld over voor de benzine etc, dus heb het voorlopig afgezegd, maar wie weet...Ik mis dat leuke vlekkie.
Hoe dan ook is er dus een stal met 2 westernpaardjes die nog hulp kunnen gebruiken.

Zo *einde reclameboodschap*

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 11:35

Mensen die niet reageren is idd niet wat je zoekt. Het is gewoon heel moeilijk om een betrouwbaar iemand te vinden die bij je past. Veel jonge meiden willen een bijrijdpaard, maar ik zie wel dat veel er te makkelijk over denken.
Iemand die ik evt zoek, moet wel ervaren zijn. Vaak zie je toch dat die mensen inmiddels een eigen paardje hebben.
Voor mij is het belangrijk dat hij met meer regelmaat beweging krijgt en zijn lijf goed getraind wordt. Iemand die teveel gaat kletsen met anderen of alleen zo snel mogelijk wil spinnen en stoppen hoeft ook niet zo. Dat komt wel als gevolg van........
Ook respect naar de pony. Ik ben er zuinig op en verwacht dat van iemand die erop komt rijden helemaal.

Wij zoeken omgeving Woudenberg.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:21

Ga je toch verhuizen? Ga je naar Woudenberg?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:22

Wij staan al 2 weekjes in Woudenberg :)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:22

Oh. :')
Bij ML Stables?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:26

Yep, we staan prima zo. Ik zoek vanwege afstand voor mijn pony zijn lijf en conditie een heel ervaren en serieus persoon die hem ook ong 2x pw goed kan rijden. Dus echt lang en laag, goed voorwaarts en over zijn rug. Daarna komt de rest wel weer, maar dat is nu belangrijk dat iemand dat kan, anders is iemand erop laten rijden geen optie op dit moment. Ook zie ik iemand graag lessen bij een afgesproken trainer. ( niet iedereen )
Mocht je zo iemand weten die ook eerlijk rijdt, alle tips zijn welkom.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:30

Ik ben geen ervaren western rijder (heb pas een paar keer geprobeerd te spinnen en met sliden zit ik nog niet goed genoeg) dus ik denk niet dat je veel aan mij gaat hebben. Ik ben altijd bereid te lessen, dat natuurlijk wel maar zo te lezen ben ik niet ervaren genoeg voor jou paard. Ik rij wel al 20 jaar en kan heus wel rijden maar op western gebied ben ik nog wel vrij groen. :')

Maar misschien zie ik je nog eens op stal. :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:47

Het gaat mij in eerste instantie juist niet om willen spinnen en stoppen. Basis moet eerst goed zijn en dan verder. Ik ben ook niet de beste ruiter en we maken genoeg fouten, dat mag. Maar ik wil vanwege dat hij geblesseerd is geweest niet iemand die hem niet lang en laag kan rijden, goed voorwaarts en consequent, Maar wel gaat forceren om te spinnen en te stoppen etc etc.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:50

Ik snap je. :j Lang, laag en voorwaarts kan ik wel. :')

Maar ik heb vanaf februari dus de Paint van Emma te rijden als het allemaal goed/doorgaat.
Ik weet niet of je er iets voor vraagt (kan niets betalen namelijk behalve om de week een les) en of je er 'haast' mee hebt anders wil ik je best tijdelijk helpen.
Zoek je liever verder naar iemand meer ervaring die ook financieel kan bijspringen snap ik dat heel goed. :j

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 12:58

Ik ken nog geen namen, dus geen idee, maar als je iets hebt beloofd of afgesproken is het moeilijk natuurlijk.

Ik pb je nog wel even.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:00

Is goed hoor. :j

Ylvy

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 13:00

Als iemand in de buurt van kessel iets weet ( 15 km max ) voor in de zomervakantie, hoor ik het graag :)

verder voor alle mensen veel succes met zoeken en vinden!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 15:55

superpony schreef:
Ik ken nog geen namen, dus geen idee, maar als je iets hebt beloofd of afgesproken is het moeilijk natuurlijk.

Ik pb je nog wel even.

Ik ben emma :D

Bellatrix, je bent bij mij sowieso welkom om te komen rijden he :) dat weet je haha. Maar gewoon afspreken als het je wat lijkt hoor! :) wie weet kan je het ook combineren uiteindelijk :D

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-12 16:47

Hoi Emma, ik ken je (nog) niet. Helaas ook nog weinig overdag geweest en deze week loopt het al helemaal mis. Manlief komt al 3 dagen.
Pb je wel, ben benieuwd...

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 00:52

MiReRe schreef:
Dat is dom van die persoon zeg!! Zéker als je gevorderd Western kan rijden. Cissy us heel aardig en behulpzaam, Miss is een heel goed westernpaard en de stal is leuk, paardjes veel naar buiten enzo.
Raar volk bestaat er hoor.

Ik deed Megs paardje Pien er een poosje maar ben net iets te ver weg verhuisd, en druk en weinig geld over voor de benzine etc, dus heb het voorlopig afgezegd, maar wie weet...Ik mis dat leuke vlekkie.
Hoe dan ook is er dus een stal met 2 westernpaardjes die nog hulp kunnen gebruiken.

Zo *einde reclameboodschap*

Dank voor de reclameboodschap :-)
jammer dat jij het te ver vindt want het goede seizoen komt er weer aan... ;-)

MiReRe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-12 13:55

Het is even spannend tot half februari of ik nog een poosje verzekerd ben van een bijbaan of niet. Er is een kans dat het door gaat en verder solliciteer ik me suf voor de zekerheid.
Het heeft meer met benzinekosten te maken dan met tijd en afstand helaas :( en al helemaal niks met het seizoen.
Als ik het allemaal wél red dan zijn jullie de eerste die dat weten!!!
Maar kan toch niet tot die tijd aanmodderen en onduidelijk lopen doen. Niet leuk voor jullie en niet leuk voor de paarden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-12 03:08

Ik zeg ook niet dat het met het seizoen te maken heeft maar dat het goede seizoen (lees: lente dus beter weer) er weer aankomt.... :-) dus lekker rijden ipv met modder spelen!

Lau_John

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:03

Ik twijfel nog enorm,, maar speel toch in de gedachte voor een verzorger voor mijn ventje. Hij is nog maar jong, maar weet hoe dol hij is op aandacht :) en ik heb niet de tijd om elke dag uren rond hem te hangen:P
Nou ben ik wel benieuwd of er meiden zijn die interresse hebben in het kroelen en grondwerk met een lief jong paardje?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:06

Nog steeds heel erg happy met Dandy <3 Tijd vliegt, alweer 3 maanden erop zitten :P
Afbeelding

Lau_John, Hoe jong is het paard en is er wel een mogelijkheid om, als die volwassen is, er wel op te rijden? Denk dat dat ook meespeeld :j dan is er tenminste ook een doel om naartoe te werken :P Grondwerk vind ik persoonlijk ook heel belangrijk. Ik heb 2 jaar alleen maar grondwerk gedaan en verzorgd en gekroeld bij mijn vorige verzorgponies, nooit gereden :n dus je hebt er wel meiden tussen zitten hoor :P

Lau_John

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:09

Dank je wel Lifaya!
Johnny is 2,5 nu en wordt bijna ingereden maar langzaamaan. Hij gaat de hele zomer lekker op de wei 24/7 en dan langzaam oppakken weer. Maar wil er de eerste tijd zelf oprijden en hem doorrijden voor er iemand anders op gaat :). En vind het ook heel belangrijk dat iemand niet altijd gaat rijden maar soms ook dagen andere dingen, zoals dus inderdaad grondwerk. Een band opbouwen vind ik belangrijk. Maar rijden zeker in het vooruitzicht ;)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:11

Lau_John, waar staat Johnny gestald?

Lau_John

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:30

In Starnmeer op een westernstal.

Lau_John

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:30

Afbeelding

Dit is em:)

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 23:42

Oh ik zie het! Wat leuk, ik heb daar al wat lesjes gevolgd. Het is voor mij te doen op de scooter. Helaas als het slecht weer is en dan 30 min rijden is wat minder leuk, dus voor mij net even te ver weg om te knuffelen en grondwerken