[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Annienke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:23

Hobbyhorse schreef:
Kijk eens Annienke, hier een artikel met recente cijfers en info over de ewu en wedstrijden, toch echt ook niet allemaal koek en ei....
https://www.wittelsbuerger.de/ewu/info/ ... starts.htm

Weet niet zo goed wat ik van dat verhaal moet vinden. Dit zijn alleen de starts in de Q-klasses, die zijn open voor de LK1 en LK2. In 2017 zijn de regels voor promovatie en degradatie aangescherpt waardoor er nogal wat ruiters uit de LK2 zijn gedegradeerd die dus niet meer in de Q mogen starten.
Daarnaast zijn er ook minder AQ wedstrijden uitgeschreven. Dan gaan je starts vanzelf omlaag.

Officieel is een gezondheidsverklaring nodig maar er zijn meerdere ruiters uit NL die in D starten en geen gezondheidsverklaring meenemen. Is wel op eigen risico.
Ik start af en toe in NL en neem ook nooit een gezondheidsverklaring mee

amanda09

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:27

Amanda schreef:
Rije schreef:
De all-breeds zullen helaas niet meer terug gaan komen bij de DAWRA, maar wellicht is er volgend jaar wel weer een gecombineerde DAWRA/WRAN-show. :j

Jammer is dat eigenlijk, dat er niet standaard All Breed georganiseerd kan worden op jullie shows. Desnoods onder de vlag van de WRAN en alleen bepaalde levels ofzo.
Ik vond het altijd erg leuk om bij jullie te rijden/kijken. Veel gemoedelijker, relaxter en gezelliger dan op de meeste WRAN shows waar ik ben geweest. Ander publiek met bijbehorende mentaliteit ofzo.

Dit jaar niet gelukt helaas, zat wel in de planning.
Maar het is voor volgend jaar wel weer de bedoeling om een gecombineerde Dawra/Wran wedstrijd te hebben.
Dus dan ben je weer van harte welkom met Jim!

Heel misschien dat ik dan mijn jonge spruit ook eens mee neem op wedstrijd:) Nu heel rustig aan begonnen met wat showmanship oefenen en In hand trail.

Daihyo

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-18 10:40

Als het een beetje te doen is qua afstand en ik een trailer heb, kom ik zeker weer. Dat waren ongeveer de enige wedstrijden waar Jim zijn rust kon vinden. :j

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-18 20:05

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 21:41

CL: mooie foto’s. Ik zie wel wat mensen met je houding bedoelen. Maar ook jouw probleem. Heb je al eens gedacht aan les bij iemand als Paulette Zorn? Die kijkt vanuit de haptonomie en anatomie naar jouw lichaam en het effect wat het op je paard heeft. Een kan ook heel goed naar de defecten kijken en hierbij oplossingen zoeken. Ik heb er echt heel veel aan gehad wat mijn houding betreft, met mijn tekortkomingen en mankementen :j

Morgen een trainingsdag ranch riding met Jim. Leuk! Van de week nog even een training op het veld meegepakt. Jim was nogal afgeleid en totaal niet bij mij met zijn aandacht. Teveel aandacht voor de paarden om hem heen (in/uit het bos, in de wei, enz). Ben benieuwd hoe het morgen gaat :=
:+
Afbeelding

Ook wel fijne momenten gehad gelukkig :j
Afbeelding

Afbeelding

Dit doet ‘m dan weer niks
Afbeelding

Afbeelding

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 22:41

@Amanda: ik stuur je even n pb...

Heel veel plezier morgen! Laat je weten hoe het was? Vind je foto's er goed uitzien! Geen idee of Jill n aankomende trein wel zo tof zou vinden ;)

katXkit

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 11:25

Wat leuk om jullie verhalen te lezen! Mijn verzorgpony heeft een western zadel (wat overigens echt heerlijk zit), maar verder rijd ik samen met mijn moeder en haar verzorgpony gewoon buiten. Ik doe af en toe wat western oefeningetjes, maar het is niet dat ik écht western kan rijden. Echter zou ik dit wel graag willen leren, dus ik ben wel van plan om er in de toekomst mee aan de slag te gaan :)

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:28

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:26

Ik ga 23 sept weer met koeien spelen. :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:48

Wij hebben een heerlijke trainingsdag gehad gister. Nu gesloopt :O
Dag was gericht op de ranch riding. 3x les gehad, theorie, filmpjes bekeken. Afgesloten met een L1 pattern. Rijtechnisch prima gedaan. Gedragstechnisch ging het bijna foutloos :+
Maar goed op kunnen lossen en fijn afgesloten. Als hij toch eens leert zijn hoofd erbij te houden....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:50

Klinkt wel goed hoor. :j Weer een ervaring rijker iig. :D

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:54

Ja super leerzaam. En alles goed gegaan met de trailer. Ook wel heel belangrijk :j
Tussendoor stond hij op de wei. Eerst naast Luna van Marith en dat ging zo goed dat we ze samen hebben gezet. Hij was helemaal verliefd :))

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:58

Oh wat super leuk!! <3

katXkit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 19:25

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 03:07

Oeh zit net te lezen dat bouwmeester reininghorses naar Moordrecht komt. Eigelijk benieuwd of hun ook lessen doen. Volgens mij zitten ze op de plek waar ik vroeger (toen ik nog jong was) veel rondliep

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 06:35

Ze zaten hier bij mij maar gaan idd naar Moordrecht. Geven geen lessen helaas want dat had ik al gevraagd.

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 14:45

Dat is balen -O- was voor mij echt om de hoek

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:12

heey allemaal,

Ik heb de laatste tijd niet echt gereageerd, groot en deels omdat ik Frizzle niet meer rijd en ik met Flash niet veel beleef.
Toch wil ik ook hier even laten weten dat ik het besluit genomen heb Flash te verkopen. Het wil fysiek niet meer voor mij om met haar aan het werk te gaan en ondanks dat het een super moeilijk besluit is, weet ik dat het beter is voor mijzelf.
Na de verkoop wil ik rustig aan opzoek gaan naar een braaf rustig betrouwbaar paard waar ik fysiek alles gewoon mee kan en ook weer lekker mee naar buiten kan.

weslyjune

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 09:06

@ filly, dapper besluit om een paard te verkopen als het tussen jullie samen niet gaat. Er is vast een paard dat wel bij je fysiek past en waar je fijn mee kunt rijden. Sterkte.

My_Little_P

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:35

Ziet er goed uit Amanda! Leuke haf heb je!

Bij Wendy Bellatrix? Zou het leuk vinden eens te gaan kijken!

namiro schreef:
Oeh zit net te lezen dat bouwmeester reininghorses naar Moordrecht komt. Eigelijk benieuwd of hun ook lessen doen. Volgens mij zitten ze op de plek waar ik vroeger (toen ik nog jong was) veel rondliep

Als je een paard hebt of kan regelen van iemand, kun je daar eventueel wel lessen. Heb zelf een keer les gehad van Walter en dat was echt top. Petra schijnt ook leuk les te geven, maar dat weet ik niet uit eigen ervaring.

Moeilijk besluit filly! Succes en sterkte met de verkoop.

Show zit er weer op voor mij. Zaterdag was ie nogal heet (dat heeft ie de eerste dag altijd), maar een score van 65,5 (en 3 penalty's, dus qua manoeuvres een 68,5 en daar was ik tevreden mee). Zondag een 69, waarmee ik gedeeld 5e ben geworden (moest nog rennen voor mijn lintje, wist niet dat ze die t/m de 5e plaats uitreikte :D). Was niet zo heel tevreden met mezelf eigenlijk. Had wat meer moeten rijden. Maar aangezien het mijn 2e officiële show is met Quiz, kan ik er wel mee leven :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:51

Ja bij Wendy. Je bent welkom om te kijken hoor!!

filly, waarom rijd je Frizzle niet meer dan? En Flash verkopen? :oo

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 21:44

Bellatrix schreef:
Ja bij Wendy. Je bent welkom om te kijken hoor!!

filly, waarom rijd je Frizzle niet meer dan? En Flash verkopen? :oo

frizzle rijd ik niet meer vanwege geen klik onder het zadel. ze is enorm lui en na een jaar dat te proberen te verbeteren heb ik het opgegeven. Deze week komt haar bijrijdster terug na 2 jaar amerika dus dan mag ze weer aan de bak.

Flash verkoop ik omdat het lichamelijk voor mij niet meer te doen is en ik niet meer met plezier naar stal toe ga. Ik vind dit niet eerlijk voor mijzelf en niet voor flash dus besloten haar te verkopen en een volwassen paardje terug te kopen.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:09

Zo te horen heb je er wel goed over na gedacht :j

filly

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 22:40

Dat sowieso. Ik speelde al een jaar met het idee en na mate het zwaarder werd voor mij werd het me ook steeds duidelijker dat ik hier niet gelukkig van werd en dat flash dat op lange termijn ook niet zou worden met mij.
Nu breekt voor ons bijde een nieuw avontuur aan.

Marko

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 23:22

klinkt leuk