[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

superpony

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 00:09

Het is voor iedereen moeilijk, vandaar ook dat de paardenmarkt op zijn gat ligt en de slagers teveel paarden aangeboden krijgen.

Toch vind ik het persoonlijk heel moeilijk waarom ik wel krom moet liggen om een paard te kunnen houden, te kunnen rijden en trainen. En iemand die een bijrijdpaard wil, daar niks voor hoeft te betalen. Iets willen zoals paardrijden, sport of hobby kost nou eenmaal geld. Benzine is idd duur, voor ons ook, maar mensen willen ook niet 10 km fietsen. (Westernruiters/paarden zitten nog niet overal.)
Het komt niet gemotiveerd en betrouwbaar over in eerste instantie.

Men vergeet wel dat de eigenaar dus wel hard werkt en alle rekeningen betaald waar iemand anders gratis wil rijden. En dat de eigenaar alle risico's neemt. Dat zijn er best nogal wat..........Ik kan mijn pony's niet in geld uitdrukken, maar ze zijn me heel dierbaar, dus voor mij is het nogal a big thing als ik iemand ermee om laat gaan en rijden.

Ik snap wel dat als ik tegen iemand aan zou lopen en ik ken diegene al, dat het anders zou kunnen lopen. Puur omdat je iemand al hebt leren kennen en ziet hoe iemand met paarden is, hoevaak iemand wil/kan komen etc. Motivatie zou het kunnen winnen van vooroordelen dan.

Joyrider heeft goede ervaringen, dus dan telt dat minder mee in haar overweging evt bij een nieuwe bijrijdster.

Wij hebben slechte ervaringen. Kan er een boek over schrijven, maar heb daarom al zeker geen 10 jaar meer een bijrijder gehad. En zelfs waar ik iemand betaalde om mijn paardje af en toe te rijden als ik meerdere dagen krap zat, was het teleurstellend hoe ermee om werd gegaan.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 18:03

Het is niet dat ik niet wil betalen maar ik kan het gewoon niet betalen...kan dat geld niet missen. Ik zou een paardje op stal kunnen bij rijden voor 50 euro per maand maar dat heb ik dus gewoon niet over. :\

Ik ben bijna 31, heb eigen vervoer en kom door weer en wind. Ik vind mijzelf betrouwbaar. (mag je dat zeggen van jezelf? := )

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:46

Bellatrix schreef:
Het is niet dat ik niet wil betalen maar ik kan het gewoon niet betalen...kan dat geld niet missen. Ik zou een paardje op stal kunnen bij rijden voor 50 euro per maand maar dat heb ik dus gewoon niet over. :\

Ik ben bijna 31, heb eigen vervoer en kom door weer en wind. Ik vind mijzelf betrouwbaar. (mag je dat zeggen van jezelf? := )

jawel :j

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:50

Oh gelukkig maar. :')

Heb bij 3 eigenaren pony's bijgereden en die waren altijd erg blij met mij. :)

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:59

ik ben ook erg betrouwbaar. dat anderen mij niet vertrouwen, daar kan ik niets aan doen :P

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 19:59

_O- Idd. :D

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:16

Paintless schreef:
ik ben ook erg betrouwbaar. dat anderen mij niet vertrouwen, daar kan ik niets aan doen :P

Same here :')

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-12 20:18

:D :D :D

Gamova

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:05

Na mij een tijdje wat stiller gehouden te hebben wil ik met trots aan jullie bekend maken dat ik nu een aantal keer bij Quartel geweest ben om gezellig samen met Sjaak aan de slag te gaan *\o/*

En ik moet zeggen dat zowel Sjaak als Q mijn hart een beetje gestolen hebben! :o
Het is de bedoeling dat ik na de tentamens met enige regelmaat naar Sjakie toe ga en voorlopig zijn we elkaar vooral aan het ontdekken en zijn we rustig aan elkaar aan het wennen :)

Sjaak en ik:
Afbeelding

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:08

Oh wat leuk zeg!!! Heel veel plezier met Sjaak!! :D

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:08

Ah wat leuk Quartel En Gamova! Veel plezier! :D

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-12 22:12

Ziet er leuk uit! Have fun! :D

Kiwi64

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:22

Ik ben ook op zoek naar een western bijrijdpaard (omg. Barendrecht). Afgelopen zomer ben ik overgestapt op western na 4 jaar dressuur te hebben gereden en ik vind het echt super. Dus als iemand nog op zoek is naar een bijrijdster dan hoor ik het graag! :D

quartel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 17:34

Gamova schreef:
Na mij een tijdje wat stiller gehouden te hebben wil ik met trots aan jullie bekend maken dat ik nu een aantal keer bij Quartel geweest ben om gezellig samen met Sjaak aan de slag te gaan *\o/*

En ik moet zeggen dat zowel Sjaak als Q mijn hart een beetje gestolen hebben! :o
Het is de bedoeling dat ik na de tentamens met enige regelmaat naar Sjakie toe ga en voorlopig zijn we elkaar vooral aan het ontdekken en zijn we rustig aan elkaar aan het wennen :)

Sjaak en ik:
[ Afbeelding ]

<3 <3 <3 <3 <3

ze zijn leuk samen he??? :D

sjaak en ik zijn erg blij en we hopen je nog lang om ons heen te hebben Gamova :j

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 18:00

*Een stille meelezer laat zich horen..* Hoi allemaal.. ik heb zelf 2 paarden, en af en toe denk ik wel eens... aaaah had ik maar een bijrijdster.. Máár ik durf niet zo goed de stap te wagen.. help!!

juniper

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-12 21:37

Nou, ik ben helaas weer bijrijdpaardloos, dus als iemand nog een verzorgster zoekt in de omgeving van Leiden (zowel western als Engels, geen bijdrage) dan hou ik me aanbevolen!

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 08:26

belletjhee schreef:
*Een stille meelezer laat zich horen..* Hoi allemaal.. ik heb zelf 2 paarden, en af en toe denk ik wel eens... aaaah had ik maar een bijrijdster.. Máár ik durf niet zo goed de stap te wagen.. help!!

Wat houdt je tegen?

corine1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 09:19

Gamova schreef:

Sjaak en ik:
[ Afbeelding ]

Oh wat leuk, Sjaak is lief!
Is mijn oude bijrij paardje, heb op hem zelfs mijn eerste (en laatste :+) wedstrijd gestart.
Veel plezier met hem!!

Ik zou ook wel bij willen rijden, maar hier in de buurt is het merendeel Engels. Bijdrage kan ik ook echt niet missen, dus moeilijk.

belletjhee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 11:32

Funnygirl schreef:
belletjhee schreef:
*Een stille meelezer laat zich horen..* Hoi allemaal.. ik heb zelf 2 paarden, en af en toe denk ik wel eens... aaaah [url][/url]had ik maar een bijrijdster.. Máár ik durf niet zo goed de stap te wagen.. help!!

Wat houdt je tegen?

Tja.. ik.weet niet zo goed.. Het paard voor wie ik een bijrijder zoek is wel op redelijk niveau.. dus.ik wil liever gewoon geen echte beginneling.. Mijn vereiste is dan toch echt wel een ervaren westernruiter...en tja.. is dat wel realistisch.. ;) vast wel.. maar ik denk dat ze wel een beetje zeldzaam zijn.. ik zit trouwens in midden nederland en [url][/url]vraag ook wel een kleine vergoeding..

Het gaat trouwens om dit paard:
http://www.mijnalbum.nl/Album=OZDTAVFP

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:09

Harry is gaaf maar ik heb idd niet de ervaring voor hem...en ik kan geen bijdrage betalen dus helaas...

Kentaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:11

Hij is zeker super gaaf!! Je hebt groot gelijk dat als je voor een bijrijder/ster gaat, je bepaalde eisen stelt!! Ik was als verzorgster altijd heel blij dat de eigenaren daar naar op zoek waren, maar toen ik m'n eigen paard nog had, wilde ik er absoluut niemand op/bij hebben.... :o

Funnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-12 13:49

Persoonlijk denk ik dat dat wel haalbaar is maar die zijn redelijk zeldzaam. Bij ons zijn ook een paar keer meiden geweest van een leeftijd waar ik van dacht "dat zou wat moeten kunnen worden" maar heb iedere keer moeten afhaken. Nu heb ik dus een bijrijdster op een van mijn paarden maar af en toe ook op een ander paard. Bij ons klikt het super. Vandaag zijn we nog samen naar de les geweest. Geld vraag ik bij haar niet maar ze moet wel zelf de les betalen. Mocht ik ooit nog een nieuwe bijrijder zoeken denk ik dat ik ook een bijdrage ga vragen. Niet omdat ik het niet kan betalen anders maar meer voor het idee dat het paard zelf ook wat voor de kost doet :o . Met andere mensen op mijn paard laten heb in niet zo'n probleem daar ik mijn paarden redelijk goed ken. Moet wel bekennen dat er wel een paar bij zijn waar ik niet zo snel iemand anders op zet. Maar ik hoop altijd dat de mensen het leuk vinden als ze op een van onze paarden mogen rijden en er wat van kunnen leren.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:03

Meiden/jongens even een vraagje:

Ik ben net over gestapt op western en mijn huidige verzorgster rijd dus alleen Engels. Ze doet Guus 2 keer in de week. Ik heb verder niks aan te merken op haar, maar is het handiger een verzorgster/verzorger met westernervaring te zoeken of zou dit geen kwaad kunnen ivm met eventuele miscommunicatie?
Wat zouden jullie doen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 00:06

als je huidige bijrijdster bereid is over te stappen gewoon behouden en verplicht laten lessen in het begin, denk dat dat redelijk is :j

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-12 02:24

Ik denk dat allebei tegelijk een beetje veel wordt voor Guus? Ik ben ook overgestapt voor mijn bijrijdpaardje, al had ik wel het plan om de westernkant op te gaan. Wel moeilijk hoor! Ik weet niet hoe jouw bijrijdster tegenover overstappen staat? Want dan moet je op den duur natuurlijk wel wat nieuwe kleding enzo aanschaffen...

Natuurlijk zijn er genoeg paarden die beide kanten gereden worden, maar dat zou je moeten bekijken. Want ben je ook van plan wedstrijd gericht te gaan rijden? Als het alleen recreatief is lijkt het me niet zo'n probleem. Wil je echt nieuwe knopjes maken, zou het moeilijk kunnen worden... (Niet dat ik alle wijsheid in pacht heb, maar ik denk even met je mee)