[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Sadira

Re: Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 19:19

Dat doe ik inderdaad :j elke maand een lesje, en dan tussendoor oefenen met huiswerk.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:22

Ik heb vandaag ook weer les gehad. Vandaag op een Hunterpaard gereden. Dat lijkt weer meer op engels rijden. Het was wel grappig, maar niks voor mij. Hij had wel een heel gaaf hoofdstel :D

Jeetje Eline, wat een hoop geld voor zo'n les. Heb je dan een uur of een half uur les?

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:26

Nouja het idee was er al een hele tijd, toen vanaf juni in Tsjechië gereden en tja dan ga je toch denken. :)

quibje: ik heb je even een pbtje gestuurd!
Haha hoop niet dat het dezelfde is :Y) maar heb gisteravond ook pas een belletje gedaan over het toezeggen. Misschien wat voor je in belgië staan nog wel aardig wat leuke paardjes.
Was voor ons ook een aardig stuk rijden.

Vorige week wezen kijken in België naar een stal daar stond nog wel wat leuks, en bij een andere stal naar een palomino wezen kijken.

Maar het is een mooie valk merrie geworden :D
zal zo wel eens een foto showen. dit is terwijl ik hem probeerde en met een telefoon gemaakt dus verwacht er niet teveel van.

Als ze er is maak ik zeker goede foto's <3 Merk wel dat hoe makkelijk ik met paarden ben geworden zo verliefd ben ik nu weer. Ben zo ingeburgerd geraakt met spring en eventingpaarden. Dus nu zon stap geeft me wel weer heel wat push.

smartBH: aah leuk trail. waar ga je het doet?
Mooi dat het beentje weer goed is.

xDenies: waar ik ga lessen straks is nog even een puntje waar ik naar moet kijken.
Zit in streek enschede dus volgende week eens proberen waar ik me een beetje op mijn plek voel.

natuurlijk wel een verandering, geef zelf veel les maar natuurlijk een totaal andere tak :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:35

Haha heel veel succes :) Zelfs nu na al bijna drie/vier jaar western te rijden merk ik
af en toe nog wat dingetjes die teveel richting dressuur schieten.

Weet je ook iets van de afstamming? En fokrichting?

Vandaag Beebje weer gereden, dit is dag drie na 2 maanden stil te hebben gestaan, en
ze begint steeds meer te lopen zoals we het willen zien!

Het is verre van geweldig, ben ik helemaal met iedereen eens. Maar het is een
goed begin naar het betere werk :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 20:44

Ik ben me er van bewust dat ik er veel minder iets zinnigs kan over zeggen dan jij zelf, maar ik vind het er in ieder geval mooi ontspannen uitzien. Ze lijkt op haar gemak. En ik hou van haar jog, die danst ze zo lichtvoetig :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:51

Haha, dankje.
Ik vind het er persoonlijk ook netjes, ontspannen en fijn uit zien. Maar er zullen
altijd mensen zijn die dat niet vinden. Ze zakt fijn, ze wilde voor het eerst ook
echt zakken, ze trok bij wijze van de teugels losser zeg maar, haha. En daar bleef
ze ook lopen. Ik vind t een fijn beeld iig!

En haar jog zit zo heerlijk!

Ik wil eerst duidelijk hebben dat ze kan joggen en draven. Het was eerst namelijk
één of andere shetlander draf, en dat ging keihard en ongecontroleerd. Dus vandaar
dat ze nu eerst rustig en kalm moet :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 20:53

Haha, shetlanderdraf, ik ken er zo eentje en die noemen we "de stikmachine" :+ Maar wel goed dat ze dan zo heeft kunnen ontwikkelen naar een kalmere manier :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:55

Jaa, dat kost wat werk, maar het lukt haar wel :D Als dit netjes bevestigd is, gaan we de overige gangen aanpakken, waaronder dus gewoon draf en galop.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 20:57

Dat ziet er zeker niet verkeerd uit zeg na zo'n tijd stil te hebben gestaan ! Wat een knapperd :j

Voor wie geïnteresseerd is in de merrie : http://www.bokt.nl/markt/ad/222384/ener ... nte-merrie
Deze dame heb ik nu een paar keer gereden al. Zou met de juiste begeleiding ook richting bijv trail kunnen :)

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:00

lrm schreef:
Nouja het idee was er al een hele tijd, toen vanaf juni in Tsjechië gereden en tja dan ga je toch denken. :)

quibje: ik heb je even een pbtje gestuurd!
Haha hoop niet dat het dezelfde is :Y) maar heb gisteravond ook pas een belletje gedaan over het toezeggen. Misschien wat voor je in belgië staan nog wel aardig wat leuke paardjes.
Was voor ons ook een aardig stuk rijden.

Vorige week wezen kijken in België naar een stal daar stond nog wel wat leuks, en bij een andere stal naar een palomino wezen kijken.

Maar het is een mooie valk merrie geworden :D
zal zo wel eens een foto showen. dit is terwijl ik hem probeerde en met een telefoon gemaakt dus verwacht er niet teveel van.

Als ze er is maak ik zeker goede foto's <3 Merk wel dat hoe makkelijk ik met paarden ben geworden zo verliefd ben ik nu weer. Ben zo ingeburgerd geraakt met spring en eventingpaarden. Dus nu zon stap geeft me wel weer heel wat push.

smartBH: aah leuk trail. waar ga je het doet?
Mooi dat het beentje weer goed is.

xDenies: waar ik ga lessen straks is nog even een puntje waar ik naar moet kijken.
Zit in streek enschede dus volgende week eens proberen waar ik me een beetje op mijn plek voel.

natuurlijk wel een verandering, geef zelf veel les maar natuurlijk een totaal andere tak :')

Golden Quarter (belgie) ik ben eens benieuwd, zij hebben daar al het materiaal voor een parcour. Bij mij is de bak nogal klein en mits mijn maatje nu even buiten spel is, kan ik maar even gaan oefenen. Ik hoop dat het leuk wordt ! :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:01

Haha dankjewel!

Wat een mooie merrie in de advertentie. Alleen één dingetje, ik weet dat bokt redelijk
fel is op het plaatsen van advertenties voor derden .. dus ik hoop dat hij mag blijven
staan! Anders even tekst aanpassen.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:01

xDenies schreef:
Haha, dankje.
Ik vind het er persoonlijk ook netjes, ontspannen en fijn uit zien. Maar er zullen
altijd mensen zijn die dat niet vinden. Ze zakt fijn, ze wilde voor het eerst ook
echt zakken, ze trok bij wijze van de teugels losser zeg maar, haha. En daar bleef
ze ook lopen. Ik vind t een fijn beeld iig!

En haar jog zit zo heerlijk!

Ik wil eerst duidelijk hebben dat ze kan joggen en draven. Het was eerst namelijk
één of andere shetlander draf, en dat ging keihard en ongecontroleerd. Dus vandaar
dat ze nu eerst rustig en kalm moet :)

Ziet er echt héél goed uit na zo lang stil te staan ! Super ! Jullie zijn goed bezig +:)+

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:03

_Mondy_ schreef:
Dat ziet er zeker niet verkeerd uit zeg na zo'n tijd stil te hebben gestaan ! Wat een knapperd :j

Voor wie geïnteresseerd is in de merrie : http://www.bokt.nl/markt/ad/222384/ener ... nte-merrie
Deze dame heb ik nu een paar keer gereden al. Zou met de juiste begeleiding ook richting bijv trail kunnen :)

Leuke merrie :) vind haar een hele lieve uitstraling hebben :)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:04

Dankjewel SmartBH!! :)

Fijn om het nu ook te horen van mensen die zelf ook western rijden,
ik doe het toch allemaal maar van wat ik heb geleerd en gezien. En
heb al een hele tijd geen les meer gehad. En ben een twijfelmuts eerste klas. :D

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:06

Ik vind je draf ook mooi! Galop nog minder maar voor zo lang niet gereden toch top! *D
ook mooie lage stukken in het hoofd.

Het is een afstammeling van stop it.
Heeft nog best een gedragen hoofd.
(overgang galop draf)
Afbeelding
drafje
Afbeelding

smart: aww dat is heel ver weg :') nou als je foto's hebt ben benieuwd.

mondy: Leuke merrie zal vast een leuke baas krijgen, maar idd iedereen begint hier zo snel te zeiken :j . goed zeggen dat je toestemming hebt.
Laatst bijgewerkt door lrm op 03-01-14 21:09, in het totaal 1 keer bewerkt

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:09

xDenies schreef:
Dankjewel SmartBH!! :)

Fijn om het nu ook te horen van mensen die zelf ook western rijden,
ik doe het toch allemaal maar van wat ik heb geleerd en gezien. En
heb al een hele tijd geen les meer gehad. En ben een twijfelmuts eerste klas. :D

Twijfelen vind ik een goede eigenschap :) stil staan bij jezelf doe ik het wel goed? Wat vraag ik nu precies? Helpt je allemaal weer om het eens te herhalen in je hoofd :) naarmate je er wat meer in komt zal die zekerheid er weer zijn omdat je het weer in je hoofd hebt zitten :) keep up the good work !

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:10

Galop is inderdaad een werkpuntje, maar die heeft vanaf het moment van inrijden al heel veel kracht gehad. Maar om eerlijk te zijn wil ik eerst even haar draf netjes hebben, voordat ik met de galop verder ga :)
Ze is 3,5 en sinds mei pas onder het zadel. En eerlijk is eerlijk, ik heb héél weinig gereden, ze heeft meer stil gestaan (gewoon om te groeien en even rust) Nu ga ik haar toch iets 'fanatieker' oppakken :D

Een Stop It! Wat leuk :)
Ik heb ook een Stop It gekend.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:11

Bedankt voor de complimenten, zal ze doorgeven :D !! Is ook echt een hele lieve merrie, wel een die zodra ze de kans krijgt haar eigen ding wil doen. |Merrie he haha.
XDenies daar had ik nog niet over nagedacht.. naja zal het zo laten staan en kan het altijd aanpassen waar nodig.

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:12

lrm schreef:
Ik vind je draf ook mooi! Galop nog minder maar voor zo lang niet gereden toch top! *D
ook mooie lage stukken in het hoofd.

Het is een afstammeling van stop it.
Heeft nog best een gedragen hoofd.
(overgang galop draf)
[ Afbeelding ]
drafje
[ Afbeelding ]

smart: aww dat is heel ver weg :') nou als je foto's hebt ben benieuwd.

mondy: Leuke merrie zal vast een leuke baas krijgen, maar idd iedereen begint hier zo snel te zeiken :j . goed zeggen dat je toestemming hebt.

Wat een leuk paard ! :D en stiekem vind ik dat kleurtje ook top ! Maar een goed paard heeft geen kleur :D

Ik zal proberen om mijn grootvader of vriend foto's te laten nemen, ik hoop dat het leuk word :)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:13

Irm wat een leuk kleurtje zeg !! Ben benieuwd naar goede foto's :D

Heb er inderdaad maar even bijgezet met toestemming van :j

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:14

@ SmartBH,
Ja daar heb je inderdaad wel gelijk in.
Omdat ik een tijd lang veel 'vooroordelen' naar m'n kop heb gekregen
wil ik nu graag bewijzen dat Western gewoon ook een hele vriendelijke
manier van rijden is! Vandaag kwamen er ook weer nieuwe mensen op stal
en die stonden toen even te kijken, nou ik had gelijk weer kriebels. En toen
dat stemmetje in m'n hoofd; Rustig door hobbelen, t ziet er hartstikke goed
uit, gewoon door gaan.

En Beeb werkte nog mee ook :D
Krijg nu wel complimenten over dat ik vriendelijk rijd, dus mijn doel is toch
wel bereikt :) Stukje 'vriendelijk' rijden :)

Ik ben wel heel benieuwd naar je fotos hoor! :D Nog even wachten.

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-14 21:17

SmartBH schreef:
Ik zal proberen om mijn grootvader of vriend foto's te laten nemen, ik hoop dat het leuk word :)

Als je voor 14u rijdt, wil ik ook wel foto's nemen ;)

lrm

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:19

Mondy als je dat er neer zet dan is het al vaak goed!

Ik ben eerlijk gezegd ook gevallen voor de kleur, wou heel graag een palomino/valk en wou daar best lang over doen. Wist het sowieso nog niet helemaal maar toch stiekem een keer kijken. 4 leuke gereden alleen bij deze wist ik het meteen voelde zoals het moest.

En dan ook haar look, aalstreep en zebrastreepjes op de benen. Echt wel een hele mooie verschijning.

Deniesx: ik denk trouwens dat het er voor mensen die niets van western af weten erg netjes uit ziet hoor niet twijfelen! :)

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:21

xDenies schreef:
@ SmartBH,
Ja daar heb je inderdaad wel gelijk in.
Omdat ik een tijd lang veel 'vooroordelen' naar m'n kop heb gekregen
wil ik nu graag bewijzen dat Western gewoon ook een hele vriendelijke
manier van rijden is! Vandaag kwamen er ook weer nieuwe mensen op stal
en die stonden toen even te kijken, nou ik had gelijk weer kriebels. En toen
dat stemmetje in m'n hoofd; Rustig door hobbelen, t ziet er hartstikke goed
uit, gewoon door gaan.

En Beeb werkte nog mee ook :D
Krijg nu wel complimenten over dat ik vriendelijk rijd, dus mijn doel is toch
wel bereikt :) Stukje 'vriendelijk' rijden :)

Ik ben wel heel benieuwd naar je fotos hoor! :D Nog even wachten.

Oh dat gevoel ken ik ! Zeker als ik de enige westernruiter op mijn stalling plots verhuist ben naar een westernstalling, je voelt toch even die keurende ogen op je rug branden ! Ik had ook zo het gevoel van, je kent je paard je weet wat je doet blijf ontspannen en doe gewoon door :D

SmartBH

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-14 21:22

Iolanthe schreef:
SmartBH schreef:

Als je voor 14u rijdt, wil ik ook wel foto's nemen ;)

Wat lief ! :o ik heb les rond 14u, maar weet dat het niet altijd even stipt begint. Alvast bedankt voor het voorstel :D