[WN] Help, waar vind ik toch een bijrijder, Western ervaren

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

peggy74

Re: Help, waar vind ik toch een bijrijder, liefst Western ervar

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 12:33

ja in belgie ze mogen zelfs zelf de stalling kiezen wel max 60 km van bij mij thuis

Blanket

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:48

@Peggy74 Het is dat je zo ver weg woont, anders had het mij echt een heel leuk aanbod geleken. :j

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 14:50

peggy74 schreef:
ja in belgie ze mogen zelfs zelf de stalling kiezen wel max 60 km van bij mij thuis

Vanwaar ben je dan??

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 16:16

Meld me ook maar even hier, kan nl ook geen recreatief western bijrijdster vinden ;( . Enkele meisjes (van 10 tot 14 jaar) die zich melden maar enkel voor dressuur en die "kinderen" geven dan zelf aan dat ze er vanaf zien omdat ze zich niet veilig voelen zonder zweepje en sporen. Ook ligt het dorp waar de paarden staan te ver weg voor de meesten maar we zitten midden in het bos (ik geloof iets van 2700 ha) en dat geef ik natuurlijk niet op ;) .

Mocht er hier dus iemand een verzorg pony zoeken; Ik heb 2 dames staan die altijd in zijn voor wat extra aandacht (1 moet nog verder beleerd worden maar een poetsbeurt en wandelen wordt altijd gewaardeerd). Ze staan in Esbeek, ong. 30 min. van Tilburg en 15 min van de belgische grens (Arendonk en Poppel).
Je hoeft niet persé 18+ te zijn maar wel afspraken na komen en goed zijn voor de pony's (D/E maat).

Kayila

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:40

Backup, tsja eigenlijk wel....is rond de 40 minuten vanuit hardegarijp en als ik bijrij wil ik ook serieus lessen etc...
dus het moet wel dichterbij voor mij om het leuk te houden....

raven

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 19:49

@blanket wat zoek dan voor een paard? En tot hoever zou je willen reizen

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 20:26

Nog steeds niets gehoord van degene die ik gemaild heb. Nou is die advertentie ook wel al erg oud..

Weet iemand nog iets anders??

swen2211

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:33

hoi allemaal,
het is voor iedereen moeilijk lijkt me om iets naar je 'eigen zin' te vinden !!
ik meld me maar even, want ook ik ben op zoek naar een bijrijd/ verzorg paardje WESTERN !!
het liefste waar ik eventueel ook een lesje mee kan nemen, maar alleen recreatief kan natuurlijk ook!!
omgeving tilburg breda en alles wat er langs ligt!!

dus als iemand iets weet :D ??

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-12 23:51

Vier reacties eerder, staat er een in esbeek!

peggy74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 06:30

ik ben van leuven, belgie vlaams brabant

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 09:34

Oh jammer, dat is te ver denk ik, ben van Lommel, Limburg :)

peggy74

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 12:26

moest je zelf geen paard hebben wil ik wel daar ergens op een stal gaan staan
het enige dat ik dan wel vraag is dat de stal daar duurder is dan waar ik nu sta het verschil op te leggen

swen2211

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 13:39

haha mevouw pleasure bedankt ! was al genoteerd !! maar die moet ook in mij interesse hebben natuurlijk!!
fijn dat jullie meedenken !!

Deaglán

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:10

swen2211 schreef:
haha mevouw pleasure bedankt ! was al genoteerd !! maar die moet ook in mij interesse hebben natuurlijk!!
fijn dat jullie meedenken !!

You've got mail :)

_Pleasure_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 18:13

Succes mensen!! :D

frosty117

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-12 20:42

Als ik even het topic mag binnenvallen! :))
Een bijrijdpaard vinden is ook niet makkelijk hoor! Omgeving Utrecht, ben op zich een ervaren amazone maar pas sinds een tijdje western omgeschakeld. Ben prima in staat om mezelf te redden met het rijden, en een western bijrijdpaard lijkt me dan ook fantastisch. Stukken beter dan het engelse rijden. :D Maargoed, helaas 0,0 aanbod. En als ik zo in het topic lees zijn er best wat bijrijders en ook best wat bijrijdpaarden, maar allemaal op de verkeerde plek. Ach, hopelijk lukt het iedereen om wat te vinden! :D

Smotz

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 06:28

Mja, rond Utrecht valt het nog wel mee. Heb nu bijna 5 jaar geleden ook zelf wat gevonden richting het zuiden. Ik zat er wel 2x45min (zonder file...) in de auto voor een aantal dagen in de week, was mij zekers waard. Maar ja, een autotje is wel handig als je verder moet.
Bij Leerdam misschien, of Cissy hier op bokt miss voor een stalgenoot voor haar te Vianen?
Of richting Woudenberg, Maarsbergen, Achterveld zoeken.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 07:38

Ik vind het hier ook niet...nouja, niet gratis iig....

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:08

Egel schreef:
Als ik even het topic mag binnenvallen! :))
Een bijrijdpaard vinden is ook niet makkelijk hoor! Omgeving Utrecht, ben op zich een ervaren amazone maar pas sinds een tijdje western omgeschakeld. Ben prima in staat om mezelf te redden met het rijden, en een western bijrijdpaard lijkt me dan ook fantastisch. Stukken beter dan het engelse rijden. :D Maargoed, helaas 0,0 aanbod. En als ik zo in het topic lees zijn er best wat bijrijders en ook best wat bijrijdpaarden, maar allemaal op de verkeerde plek. Ach, hopelijk lukt het iedereen om wat te vinden! :D

Er zitten er twee in Vianen (van mijn stalgenoot en van mezelf), dat is vlakbij Utrecht :) Dus je bent welkom om eens te komen gluren.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 12:22

Ik ben ook op zoek naar een western bijrijdpaard :) Ik zou het leuk vinden om wekelijks te kunnen lessen (nog niet ervaren in het westernrijden, vandaar dat ik het graag wil leren!) en om buiten te kunnen rijden. Omgeving Amersfoort, daar woon ik vanaf januari :)

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 21:46

Bellatrix schreef:

Tja, gratis is een hele discussie. Niet om het geld, amar ik wil ook geen gratis bijrijder. Ik ken jou niet, dus is niet persoonlijk. Maar je werkt hard voor je eigen paarden en ze zijn je heel dierbaar. Ongeacht wat de reden is van niet mee kunnen betalen, wil je dat iemand ook alles voor je paardje over heeft. Dat houdt dus voor mij in dat ik van iemand op aan kan en afspraken na komt. Het is gewoon gebleken dat iemand die niet betaald, ook makkelijker weg blijft. En het klinkt hartstikke rot, maar als een jong ( en gezond ) iemand niet werkt, heb ik daar ook niet echt een vertrouwd gevoel bij.

@spekkie, als afstand geen probleem is, moet je tegen die tijd maar eens contact opnemen. Wij zoeken niet echt, maar als er iemand op ons pad komt.................

Overigens vind ik afstand wel relatief. Ik moet ook elke dag naar onze pony's reizen, dus zou degene die zoeken aanradden om toch eens verder te kijken. Is het soms wel waard gewoon.

Paintless

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:03

superpony schreef:
Bellatrix schreef:

Tja, gratis is een hele discussie. Niet om het geld, amar ik wil ook geen gratis bijrijder. Ik ken jou niet, dus is niet persoonlijk. Maar je werkt hard voor je eigen paarden en ze zijn je heel dierbaar. Ongeacht wat de reden is van niet mee kunnen betalen, wil je dat iemand ook alles voor je paardje over heeft. Dat houdt dus voor mij in dat ik van iemand op aan kan en afspraken na komt. Het is gewoon gebleken dat iemand die niet betaald, ook makkelijker weg blijft. En het klinkt hartstikke rot, maar als een jong ( en gezond ) iemand niet werkt, heb ik daar ook niet echt een vertrouwd gevoel bij.

Nou moe ;)

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 22:06

Mijn bijrijders betalen allebei niet, maar zijn nog geen dag weggebleven: voor mijn staat niet kunnen betalen niet gelijk aan niet genoeg over hebben voor een (verzorg)paard :n En in de huidige economie is het ook voor jonge, gezonde mensen niet makkelijk om werk te vinden ;)

Maar ieder zijn gevoel natuurlijk :)

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:22

superpony schreef:
Bellatrix schreef:

@spekkie, als afstand geen probleem is, moet je tegen die tijd maar eens contact opnemen. Wij zoeken niet echt, maar als er iemand op ons pad komt.................

Ik snap het geen bijdrage idee wel. Als ik zie wat wonen in deze regio (=Utrecht) kost dan hou je maandelijks niet veel geld over om leuke dingen te doen en zeker niet als je geen goed betaalde baan hebt :)
Datzelfde geldt (voor mij in ieder geval) ook voor een bijrijdpaard wat verder weg. Benzine kost een vermogen. Als je dan ook nog lessen wil, dan is het nog lastiger om daarnaast nog een bijdrage op te brengen.
Ik snap zelf ook niet zo goed hoe alleenstaanden die op zichzelf wonen een paard kunnen houden :o

JoyRider

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-12 23:37

Nou, samenwonend met twee kids en toch geen verkeerde baan wordt het ook steeds moeilijker hoor :=