[WN] [HK]Startende westernruiters?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 16:34

Over gisteren: ik schijn gewoon stráál langs de jog over te zijn gelopen }:0 Wat erg..... 8)7 :')

Vandaag ging gemixt zeg maar := : 1e in de showmanship en in hand trail (met 70,5!), 2e in de pleasure op een hand, en in de trail niet geplaatst want mijn stuur deed het nie :+ En sowieso al een dq bij de brug want er stonden bolchrysanten naast :oo :oo :oo _O- Ogen op stokjes en snorken... meer niet :') Maar verder ben ik supertevreden want in de inrijbak en in de pleasure deed hij het fantastisch. Voor een eerste keer op een hand vond ik het een prima dagje!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Re: [HK]Startende westernruiters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 17:03

Ik dacht ook al dat je langs die balken was gegaan maar twijfelde...maar gefeliciteerd met je 2 eerste plaatsen!!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 18:41

Goed gedaan Marije!

Laden vanmorgen ging stroef. Veel moeten herhalen. Hij wilde echt NIET. Steeds terug naar de andere paarden willen lopen. Uiteindelijk wel zonder hapering erop, maar ik baalde wel. Er schiet dan gelijk door mijn hoofd: oh jee, straks gaat ie weer niet.

Verder was hij wel wat rustiger dan vorige week. Geen plaatsingen overigens :+
Ik had een DQ op de in hand trail. Hij draafde weer niet aan. Op exact dezelfde plek. Maar nu omdat hij moest mesten en dat ook uitgebreid ging doen. Maar daarna hadden we geen ruimte meer voor de draf.
Trail geen plaatsing omdat ik te lage punten had. Doel wel bereikt: niet aan de kletter gegaan. Pattern was pittig en te krap voor de bak. Te kort op elkaar.
Hij was nog wat onrustig en daardoor slordig en veel aangetikt. Plus geen rust bij het hek, dus niet kunnen sluiten. Ik geloof dat ik 40 punten had ofzo :o
En Ranch riding ook een DQ omdat hij in de verkeerde galop zat en ik hem niet terug kon nemen om goed aan te springen. :\

Ik was echt stikchagrijnig na afloop :x

Maar hij maakte alles weer goed door zo in 1x soepel de trailer op te lopen en ik heb hem alleen uitgeladen <3
Dus super afgesloten. Hoe frustrerend dat het rijden ook was.

17 september gaan we weer. Ik had ingeschreven voor de in hand trail, trail en ranch riding. Maar ik heb me afgemeld voor de trail. In hand trail is om de bak te verkennen en dan kan ik me daarna goed focussen op de ranch riding. Gewoon om op 1 ding te kunnen focussen en ranch riding gaat het beste met lange lijnen. Even stapje terug om hopelijk een stap vooruit te kunnen maken :j

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 18:46

Klinkt als een goed besluit na zo'n dag. En fijn dat het laden terug wel goed ging want ik kan me voorstellen dat dat na al jullie mogelijkheden wel even schrikken is als ie het dan niet doet.

En dank!

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 18:54

We hebben overigens wel super fijn losgereden. Alweer. Dus ergens gaan we echt wel vooruit :j

Dit was na de ranch riding. Onze gezichten spreken boekdelen. Jim blij, ik gefrustreerd :+
Afbeelding

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:17

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 19:44

Jou hoofd!! _O-

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-17 20:50

Whahaha sorry leedvermaak maar idd: jouw hoofd :')

iza_things

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-17 22:27

Ik ben met Spike afgelopen week naar de oefenwedstrijd /clinic van ruitervereniging Sint Gerlach geweest. Ik wou eigenlijk meedoen aan de WRAN wedstrijd in Woudenberg, maar vond het toch wel erg ver rijden voor een eerste wedstrijd. Blij dat ik dat gedaan heb, want we hebben een hele hoop geleerd.

Zo dacht ik bijvoorbeeld dat een paard bij horsemanship op een volte binnenstelling hoort te hebben, net zoals bij (engelse) dressuur. Het was dan ook een hele verrassing voor mij, toen ik te horen kreeg dat Spike te veel naar binnen kijkt. :')
En zo hebben we nog een hele hoop meer geleerd.

Een van de dingen die ik erg spannend vond aan voor het eerst op wedstrijd gaan, was hoe Spike zou reageren op zo'n drukke dag. Ik heb een keer met hem meegedaan aan een oefenspringwedstrijdje, toen was hij mentaal al helemaal uitgeblust :Z voordat we aan de buurt waren. Maar hij deed het super <3 .

Hij heeft zich bij alle onderdelen, behalve de laatste, als een engeltje gedragen. Alleen de pleasure lukte niet goed. Doordat hij geen zin meer had om rustig te draven en bijna tegen een ander paard aanliep. Hij liep zo snel dat we iedereen steeds opnieuw moesten inhalen. Een keer tijdens het inhalen besloot hij om terug de hoefslag op te gaan, ook al zei ik heel duidelijk met mijn buitenbeen dat hij juist verder naar binnen moest. Hij wou even buurten bij een ander paard en liep er bijna tegenaan :oo . Ik kon hem nog net op andere gedachten brengen. Gelukkig is zoiets niet al te moeilijk om te gaan oefenen.

Verder heb ik afgelopen week onverwachts les gekregen van mijn hoefsmid. Dankzij hem zijn wij ooit het western gaan uitproberen, maar ik had hem nog nooit zien rijden. Hij heeft in een uur tijd eerst Spike en daarna mij de beginselen van het spinnen geleerd. En nu denk ik opeens dat ik misschien toch de reining kant op wil. := Terwijl dat vorige week nog het onderdeel was waarvan ik zeker van was dat ik dat nooit met Spike zou doen.

O ja ik moet nog een echte showoutfit gaan aanschaffen. Ik heb eerlijk gezegd nog echt geen idee van waar en wat ik ga kopen. Ongelooflijk wat showkleren kosten :wow: Ik kan gewoonweg niet geloven dat de juiste kleren twee keer zoveel kosten als het lidmaatschap en inschrijfkosten samen. Heeft iemand nog tips over wat of waar te kopen? Ik denk dat ik voor een paarse met roze blouse, zwarte chaps, paarse blanket en een zwarte hoed ga.

Afbeelding

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 08:40

Gewoon blijven oefenen. Voor de pleasure: kun je thuis met meerdere paarden in de bak rjiden? Dan kun je het inhalen en ingehaald worden (eventueel :))) thuis oefenen. En ook in de western hoort een paard in een cirkel gewoon stelling en buiging te hebben hoor :) Waarschijnlijk had je gewoon te véél.

Kleding moet je in het begin gewoon proberen tweedehands op de kop te tikken, bijvoorbeeld via facebook. En een hoed mag je alleen nog bij de in hand onderdelen op, dus de rijonderdelen mag (=moet) je gewoon met cap doen.

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-17 21:36

Nog meer mensen hier die morgen starten bij Wennekers? Ik start de L4 showmanship en L4 in hand trail, mooie oefening voor het NK NQHA de week er na.

@iza, ik heb ook geen dure showkleding hoor. Ik heb een broek en jasje van de bonprix

Rije
Hoofd Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 07:52

Er bestaan trouwens ook naaipatronen voor showshirts enzo, dus als je handig bent, of iemand kent die dat is, dan hoef je maar een mooi glimstofje uit te kiezen en dan kan je zelf alles bepalen voor weinig.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 13:44

Mocht ik ooit gaan starten dan ga ik dat doen. Naja, ik niet zelf, maar even een handige vriendin heel lief aankijken ;) Lijkt me zo gaaf om zelf iets te kunnen ontwerpen!

annelot

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 14:35

Vandaag 2e geworden in de showmanship L4 en 2e in de in hand trail L4! Eerste wran wedstrijd voor Buck dus super trots op hem!

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:18

Gefeliciteerd, super leuk!

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-17 17:25

Gefeliciteerd Annelot! *\o/*

Veel succes volgende week!

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 09:21

Gefeliciteerd Annelot!

Ik ga Jill vanaf morgen weer rustig oppakken... wil ergens vd winter wat onderlinge wedstrijdjes gaan rijden om te zien of we het nog net zo leuk vinden als in Amerika. Zo niet, dan gaan we geen shows doen volgend jaar en zal ze naar alle waarschijnlijkheid aangedekt gaan worden. Zo wel dan gaat de dekking nog even terug de vriezer in ;)

Ondertussen weer een redelijk normaal ritme in mn dagen aan het krijgen, puppy in huis is leuk maar merk wel dat ik het echt miste om weer op normale tijden naar stal te gaan etc.

Nu kan puppylief al 3u "alleen" (met 2 andere honden) zijn en dat geeft me wel n heel stuk rust :)

Beestjes in kwestie:
Afbeelding
(Leeftijden van L naar R: 3,5, 15,5 n 9 weken)

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 14:23

Oh, jouw cocker <3

Paint_Lover

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 17:21

Onze ouwe sok!!! Stokdoof, slechtziend, af en toe kreupel (vooral bij vochtig weer), vol met wratjes en gezwellen maar still going strong en dat op ruim 15 jarige leeftijd ;)

Denk niet dat ik mag klagen :) volgens onze da is ze echt oud! Maar als je dr af en toe door de tuin ziet racen en op ziet springen tegen bezoek (of ons als we even weg zijn geweest) dan geef je haar geen 15.

joyce2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-17 20:43

Agos, wat een droppies!! Leuk stel heb je zo bij elkaar :D

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:52

Hey dames, ik wil graag een onderlinge/oefenwedstrijd organiseren bij ons op stal. Hoe begin ik aan zo iets?

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:55

Geen idee. :')

Minimus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:56

Oh help :') Als zelfs jij t niet weet _O- Zal wel een berichtje doen naar de WRAN, misschien dat die tips hebben hahaha

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 12:58

Hoe moet ik dat weten dan? :+

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-17 13:12

Als je de WRAN er bij betrekt moet het volgens hun regels anders leveren ze geen jury c.q. mag een WRAN-jury niet jureren.

Als je het in eigen hand houdt kun je het doen zoals je wilt en natuurlijk kun je dan nog steeds (de meeste van) hun regels gebruiken.