Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
) wat doe ik er dan aan!anika schreef:Is dat alleen bij de NSBA betreft valse staart want ik zie het namelijk veel gebruikt worden bij NRHA, AQHA en APHA..
spicegirl schreef:en wie bepaald die grens?
spicegirl schreef:das duidelijk wie het bepaald. maar als deelnemer tast je in het duister... de een kan de staart goedkeuren, de ander niet.

troi schreef:Ik heb het over verlamde staarten, de gevallen van 'overduidelijk verboden'.
Romkabouter schreef:Dan gebruik je ze toch gewoon niet? Het exterieur van je paard veranderd er niet van en zijn gangen ook niet.
Nergens in een rulebook wordt verwezen dat het paard beoordeeeld wordt op de dikte van de staart
Het is dus puur cosmetisch.
storrum schreef:Wat mij betreft mogen ze het gisteren nog afschaffen, want als je erover nadenkt is het natuurlijk gewoon belachelijk.
knuffelkont schreef:Tuurlijk zijn er ook paarden met van nature weinig tot geen vertoon van staart activiteit maar daar zijn er niet zo veel van.
Die hangt gewoon de hele tijd gewoon recht naar beneden. Hij heeft een lage staartimplant...
knuffelkont schreef:Ik heb net een aantal reiners zitten bekijken op youtube en het is schandalig een hele hoop van hen doen allemaal aan tailblocking o.a Dell Hendriks, Tim McQuay, Tom McCutcheon, Ruben van Dorp, Walten Berry, Shawn Flarida, Mike Mclntire, Todd Crawford, Todd Bergen, Craig Schmersal en nog veel meer en nu heb ik net met een kennis in de US gesproken het is daar een super heet hangijzer want tailblocking is bij de AQHA ten strenste verboden maar ze kunnen er niks tegen doen of willen er niks tegen doen want juist deze gasten brengen geld in het laadje en zo is het beroemde balletje weer rond.
Veel van deze paarden lijden er ontzettend onder want een dag na de show als de verdoving is uitgewerkt krijgen zij nog eens een keer de pijn te verduren maar de eigenaren gaan rustig door met het mishandelen van deze dieren ze draaien zich gewoon om.
De AQHA heeft al diverse malen gewaarschuwd maar daar hebben deze bekende heren gewoon SCHIJT aan en gaan door met hun wandadige praktijken omdat iedereen weet dat de pijngrens vanuit het heiligbeen word opgeheven en dus verdoofd is kunnen de paarden langer, harder en dieper spinnen en glijden en een leek ziet het niet en dus koopt die voor onterecht veel geld een veulen van een bepaalde in hun oog goed zijn de hengst en hopen dan ook zo hoog te komen maar er word niet bij verteld dat die super hengst de Sire van hun veulen eigenlijk normaal gesproken niet zo goed zou presteren als hun staart niet verdoofd is want dan gaan de scores in eens rap omlaag.
Graig Johnson is 1 van de weiningen die zijn paarden NIET aan tailblocking laat ondergaan hij vind dat onterecht en weerzin wekkend.
Zo zie je maar weer dat grote namen uit de US infeite maar hele kleinen mannekes zijn die zonder verdovingsmiddelen helemaal geen knip voor de neus waard zijn.
gera schreef:(Dick) Waltenberry is fotograaf (onder meer officieel fotograaf voor de NRHA Derby en Futurities), geen ruiter