[WN] Over open mondjes gesproken...

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bertus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-03 10:01

Wauw Jos.... das een mooi plaatje.
Ik ben alleen nog niet zo lang bezig en moet het zelf nog leren, maar dit lijkt me de goede manier. Tong uitsteken

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 10:10

Oke, bertus dan begrijpen wij elkaar Lachen Overigens heeft mijn paard zijn bekkie tijdens een stop nooit open, simpelweg omdat ik niet de mogelijkheden creeer om zoveel druk op het bit te krijgen dát hij ook zijn bekkie open doet. Maar dat is weer een ander verhaal Knipoog

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 21:33

Bertus schreef:
Ik geloof dat ik hier TOTAAL verkeerd begrepen ben! Bloos

Ik vind het juist helemaal NIET erg dat die foto's met open bekkies erin staan. Ik plaatste dit bericht juist nav al het commentaar op de open bekkies in Eersel. Daar was ik het al niet mee eens omdat bij mij de eerste sliding zonder open bekkie nog moet komen. Ik heb alleen zo'n hekel aan iedereen die meteen commentaar heeft als iets er niet meteen uitziet zoals het hoort.
De plaatjes van Rieky waren voor mij een bewijs dat het niet zo erg is als dat eens gebeurd! Voor mij was dus het bewijs geleverd dat ik er toch nog wel kan komen!
thats all..... Cool

Als je de kans hebt om op je voordeligst in een hengstenspecial te komen staan, dan zul je dat toch gaan doen? Toegegeven, je zult een heleboel stops moeten maken voordat je er eentje krijgt die ermee door kan. Maar ook tijdens de training kunnen foto's gemaakt worden. En zoek er dan een uit die aan het ideaalbeeld voldoet.

Wij hebben op stal de Reiner liggen. En er staat geen enkele onvoordelige foto, of een foto met open bekkie in. De computer maakt het ten dele mogelijk, en er wordt wel degelijk op gelet welke foto ingestuurd wordt. Een advertentie in de Hengstenspecial kost genoeg. Dan kan er aan de foto ook aandacht besteed worden.

Het argument dat jij er niets op tegen hebt omdat het jouw ook niet lukt, vind ik niet voldoende. Je moet niet vergeten dat we het hier over het algemeen met Professionals te maken hebben. Je vergeeft het een hartchirurg toch ook niet als hij een schaar in je borstkast vergeet bij een operatie, simpelweg omdat je zelf niet kunt opereren?

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 22:12

zal ik er nu toch ook maar iets over zeggen dan Scheve mond

ik vindt dat het weinig 'toevoegt' ... aan deze hele discussie

'vrije meningsuiting' .... ja, oke... maar om nu met 'naam & toenaam' te gaan roepen wie je wel/niet goed vindt ....

Draai het eens om, stel dat 'ze' het over jou hebben... en je leest dit... of je nu een beginner bent, of aan de 'top' rijdt... je voelt je toch aangesproken, lijkt me...
als je dan op bokt zit, kun je er iig nog op reageren en vindt ik het in zekere zin nog wat anders...

mmm.... nee... sorry, ik hou hier niet zo van...
het WWW heeft heel veel goeie dingen, maar ook slechte dingen.

Ik geef dus ook best mijn mening, en moet kunnen... maar over een bepaalde ruiter/ trainer/ stal... nee... dan liever per pb als iemand perse wil weten hoe ik daarover denk en niet over het hele WWW.

Overigens, wat hier al vermeld werd; een foto is een 'moment opname' , dus 'durf' ik hier al niks zinnigs over te zeggen...
Het kán een stempel op iemand geven, die nét 'toevallig' 'die ene keer' vastgelegd is

groetjes

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 22:18

Colinda, bedoel je mij? Ik heb geen namen genoemd hoor....die zijn door een ander genoemd. Ik heb alleen bevestigd. En er zijn er meer hoor...dus de persoon hoeft zich niet aangevallen te voelen.

En als ze het over mij zouden hebben zou ik er van proberen te leren.
En die momentopname....het staat ze vrij om deze momentopname te gebruiken. Niemand houdt ze een pistool voor het hoofd dat dit soort foto's in de Hengstenspecial moeten komen te staan. Ik zou het persoonlijk niet doen. En dat is het enige wat ik erop te zeggen heb. En dat ik het persoonlijk niet mooi vindt. Enfin: 'nuff said.

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-03 22:36

Cassidy; nee... bedoel niet jou persoonlijk...
Maar als je dit topic een beetje doorleest, lijkt het een soort kettingreaktie.. Scheve mond
vindt het niet mooi...
nee... ik ook niet...
nee.... vreselijk...
Later worden er namen genoemd (en wordt het persoonlijk)...

wat voegt zoiets dan toe aan zo'n topic?

Dat we naar bepaalde mensen (op de foto), 'anders' gaan kijken, of we gaan er ineens 'erg' op letten op westrijden, om te kunnen concluderen; zie je nou wel...

pfff... dan denk ik, doe het zelf maar eens...
Dat is de reden dat ik er wat moeite mee heb.....

overigens wil ik verder niemand 'aanvallen' of 'kwetsen' .... geef ook maar gewoon mijn 'mening' en ik 'probeer' (lukt ook heus niet altijd hoor), toch voorzichtig te zijn met dit soort dingen.

groetjes

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 00:06

Het lijkt me afschuwelijk als zoiets over mezelf gezegd zou worden. Vooral aan de hand van één enkele foto, of misschien een paar foto's. Mijn standaardreactie zou dan waarschijnlijk zijn: "Kom maar eens een keer langs bij de training of op de wedstrijd en je zult zien dat ik geen dierenbeul ben" of zoiets dergelijks. Natuurlijk gaat niet iedere stop perfect, natuurlijk heeft iedereen wel eens een slechte dag.
Ik vind het jammer dat dit onderwerp eigenlijk ter sprake is gekomen doordat ik de foto's van Eersel geplaatst heb. Foto's die ik met een digitale camera gemaakt heb zonder instelbare sluitertijd. Die digitale camera (ook écht niet de duurste in zijn soort) maakt foto's op een willekeurig moment en als het paard dan ook maar een seconde zijn mond open heeft... het doet er niet toe, het fototoestel registreert het.
Om eerlijk te zijn zie ik, als ik zelf op het paard zit, niet eens of het paard zijn of haar mond open heeft tijdens de stop. Uiteraard is het de bedoeling om er naar toe te werken om de stop op een gegeven moment uit te voeren op enkel de zit, maar de weg die daar naartoe leidt is voor de meeste ruiters en de meeste paarden erg lang.
Ik ben het met Cassidy eens dat ik ook 'voordelige' foto's zou plaatsen in een hengstenspecial waarin je een duurbetaalde advertentie zet, maar ik ga hier verder niet op in. Ik weet nog te weinig van western om te oordelen over de foto's.
Nogmaals: Als ik volgende keer beter geen foto's meer kan plaatsen van een wedstrijd, dan doe ik dat ook gewoon niet meer. Ik wil namelijk niet dat ruiters door mijn foto's negatief afgeschilderd worden. Een foto is een momentopname en ik kan de slechtste ruiter er perfect op zetten en de beste ruiter op zijn of haar meest onvoordelige moment. Uit die foto's kan niet meteen de conclusie worden getrokken van 'die en die reed echt slecht op die wedstrijd! Moet je eens kijken, die foto's!'
Bovendien heb ik eerlijk gezegd zelf nog nooit op een wel of niet open mond bij de stop gelet. Door dit topic zal ik me er vast wat op gaan spitsen en het zal dus minder vaak voorkomen dat ik foto's zou plaatsen van paarden met de mond open, maar er is altijd wel iets waar kritiek op geleverd kan worden. Is het niet de open mond van het paard dan is het wel de houding van de ruiter of wat dan ook. En dat wil ik eigenlijk gewoon voorkomen. En als ik dat moet voorkomen door geen foto's meer te plaatsen, so be it.....

Colinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 00:32

gera schreef:
Ik vind het jammer dat dit onderwerp eigenlijk ter sprake is gekomen doordat ik de foto's van Eersel geplaatst heb. , maar er is altijd wel iets waar kritiek op geleverd kan worden. En als ik dat moet voorkomen door geen foto's meer te plaatsen, so be it.....

Gera; voel je alsjeblieft niet aangesproken vanwege het feit dat jij die foto's geplaatst hebt en blijf dit ook vooral doen Cool
Het is altijd leuk om naar te kijken !

idd... er is altijd wel iets waar kritiek op geleverd kan worden... daar is ook niks mis mee, denk ik...
Maar je kunt mi ook je mening geven op een 'genuanceerder' manier... is moeilijk...maar met een beetje gezond verstand... toch?

groetjes

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-03 23:07

Gera, jij maakt dan verschil in het soort foto's dat je plaatst, maar de gemiddelde fotograaf die foto's maakt voor tijdschriften doet dat niet. Dus ik zou dan persoonlijk ook geen onderscheid maken van de foto's die ik zou plaatsen. Niet censureren, zet het er gewoon op. Degenen die aan wedstrijden meedoen, weten dat ze voor een publiek rijden, en er foto's gemaakt kunnen worden die later ergens komen te staan. Kun je daar niet tegen, dan doe je toch niet mee?

Wat betreft de stops: natuurlijk is er geen garantie dat je 3 goede stops in een proef neer kunt leggen, als je er thuis al 1000 moet maken voordat je paard het een keertje doorkrijgt, en er zelfs dan maar sporadisch een goede tussen zit. Maar je moet ook niet vergeten dat wij Amateurs, of recreatieruiters zijn (oei, beladen woord), die het leuk vinden om een keertje een wedstrijd te rijden, en degenen die daar op een Open wedstrijd te paard zitten over het algemeen Professionals zijn. Zij doen dit voor hun dagelijks brood, zij zijn er dagelijks mee bezig, rijden de nodig paarden, hebben er genoeg ervaring in. Ook hier weer een enkeling uitgezonderd. Maar vooral bij de NRHA trophy onderdelen is het startgeld zo hoog, dat een gemiddelde amateur het wel uit zijn hoofd haalt om het startgeld te betalen, "alleen om ervaring op te doen"

Als iemand Professioneel bezig is met iets, dan worden automatisch de eisen hoger. Ik ben al heel erg trots op mezelf als ik een splinter uit mijn eigen vinger kan verwijderen. Maar van een huisarts verwacht ik toch op zijn minst dat hij, behalve die splinter verwijderen, ook een verdoving kan zetten, kan hechten en kleine operaties kan uitvoeren.

Dus voel je niet geroepen om de professionele ruiters te beschermen. Ze weten vaak zelf goed genoeg wat eraan mankeerde, worden vaak genoeg met kritiek geconfronteerd (al was het maar omdat de plaatsing niet zo uitpakte als ze hadden gehoopt). Een ruiter die niet ziet dat hij zijn hele leven lang paardrijden aan het leren is, heeft van het paardrijden niets begrepen. En dat geldt voor de Pro's en de Non-Pro's

Henriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 13:23

Ik heb twee jaar geleden een fotosessie ondergaan voor foto's bij een artikel over mijn hobby Westernrijden. Het werd heel professioneel aangepakt, een leuk interview en een prof-fotograaf voor de foto's.
De beste man is een hele middag met mij en m'n paard in de weer geweest en heeft ruim 300 foto's gemaakt, het resultaat was 4 echt heel mooie (publiceerbare) plaatjes. Kwijl
De rest wel leuk voor het eigen album.
Zo zie je maar hoe moeilijk het is.....

XoNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 13:27

Cassi: amen

Ik kan me de reactie van Jolanda ook goed voorstellen. Ik heb het in principe ook alleen vanuit mijzelf geschreven, en me niet verplaatst in degene waar we het nu eigenlijk over hebben. Maar zolang het niet hatelijk gebracht wordt vind IK kritiek erg fijn (opbouwende kritiek wel te verstaan). Zo leer je van elkaar Lachen

Sommige mensen kunnen het niet hebben als hen iets wordt geadviseerd door iemand die pas 1 jaar rijdt, maar het gebeurt mij regelmatig, en er zitten heel vaak goede tips tussen Lachen Iedereen leert in een andere volgorde, en misschien heeft diegeen die minder ervaring heeft dan jij, wel andere ervaring, en die kun je delen Haha! Ach, bij de Greup zijn we één grote familie Lovers

Ods
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-03 23:07

Ik kan het niet laten..... Ik moest gelijk aan dit topic denken Haha!

Speaking of...Open mondjes Bloos
Afbeelding