[WN] JETALITO JET SET R.I.P.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:54

Ja vooral voor haar zoon lijkt me dit heel moeilijk..

Myrthe64

Re: JETALITO JET SET R.I.P.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 11:56

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 12:59

overigens zou de vriend niet alles erven.
zonder en met testament gaat 1e lijns familie voor.
de zoon heeft minimaal recht op de helft, als ze de vriend in het testament heeft gezet.
zonder testament gaat alles sowieso naar de zoon.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:02

Ik las dat hij wel het geld van de verkoop van de paarden heeft gehad. En nog een deel geloof ik. Maar ja daar weten wij ook t fijne weer niet van natuurlijk.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:12

kan alleen, als ie mede-eigenaar is geweest.
en als ie in het testament stond.
maar een inconsistent verhaal wijst altijd op leugens..
je kan wel wat vergeten,maar de waarheid niet veranderen.
zoals b.v. wel, of niet een zadel.
maar dingen zoals het zadel, gympen/laarzen zijn makkelijk de wereld uit te helpen d.m.v foto's en polite-rapporten.

terpentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 13:56

Ik kan me het artikel over de dood van Larissa nog zo voor de geest halen, ook al is het nog zo lang geleden.
Waarom?
Ik kende haar immers niet, maar het was een dermate bizar verhaal, dat ik er toen al niets van geloofde dat Jetalito Jet Set dit veroorzaakt had. Er werd ook verteld dat hij levensgevaarlijk gedrag vertoonde, terwijl kennissen uit die tak van de paardenwereld, met name ook mensen die hem kenden of hadden gekend, dit al meteen naar de wereld der verzinsels verwezen.
Ook later is nooit gebleken van enige moordlustige neigingen van de kant van Jetalito. Gelukkig is hij toen niet om die reden afgemaakt.

De berichtgeving en het onderzoek indertijd waren een lachertje.

Hoewel de boel nu (met name voor de nabestaanden) weer wordt opgerakeld, hetgeen pijnlijk genoeg zal zijn, hoop ik dat er toch op wordt ingesprongen, en doorgerechercheerd, zodat de ware toedracht van deze moord bovenkomt.
En dat de ware dader alsnog het gerecht tegen zal komen....

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:10

terpentijn schreef:
Ik kan me het artikel over de dood van Larissa nog zo voor de geest halen, ook al is het nog zo lang geleden.
Waarom?
Ik kende haar immers niet, maar het was een dermate bizar verhaal, dat ik er toen al niets van geloofde dat Jetalito Jet Set dit veroorzaakt had. Er werd ook verteld dat hij levensgevaarlijk gedrag vertoonde, terwijl kennissen uit die tak van de paardenwereld, met name ook mensen die hem kenden of hadden gekend, dit al meteen naar de wereld der verzinsels verwezen.
Ook later is nooit gebleken van enige moordlustige neigingen van de kant van Jetalito. Gelukkig is hij toen niet om die reden afgemaakt.

De berichtgeving en het onderzoek indertijd waren een lachertje.

Hoewel de boel nu (met name voor de nabestaanden) weer wordt opgerakeld, hetgeen pijnlijk genoeg zal zijn, hoop ik dat er toch op wordt ingesprongen, en doorgerechercheerd, zodat de ware toedracht van deze moord bovenkomt.
En dat de ware dader alsnog het gerecht tegen zal komen....

Ik zou toch ook als nabestaande graag de waarheid weten

CountryChick

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 14:49

Ik heb hem destijds gezien toen hij bij Willy Sidorak in Tjallebert stond. Mijn paard stond toen ook daar voor een behandeling. En ik moet eerlijk zeggen, (en toen wist ik nog niet dat dit Jetalito Jet Set was. ik kon het paard niet eens want ik was toen nog niet met western bezig), maar ik vond hem doodeng! Hij stond los in de binnenbak en kwam op z'n achter benen met maaiende voorbenen op een jongen af die de bak om het omploegen was, en die blik in zijn ogen zal ik nooit meer vergeten. Ik denk niet dat hij Larissa heeft doodgebeten, maar dit paard was toen alles behalve een mak schaap! Ik weet wel dat alle paarden die bij Willy Sidorak stonden probleemgedrag vertoonden, vaak omdat ze ergens in het lichaam pijn hadden en zich alleen op deze manier konden uiten, zo ook mijn paard. En hij stond daar ook niet voor niets! Dat hij misschien daarna gewoon weer braaf was is goed mogelijk. Dat was de mijne ook, als ze geen pijnklachten had, want dan begon het onbetrouwbare gedrag weer van voren af aan. Kan goed zijn dat dat voor Jetalito Jet Set ook zo is geweest. Let wel, ik veroordeel niets of niemand. Ook het overigens prachtige dier niet. Het is enkel een momentopname wat ik van hem heb gezien. Niet meer en niet minder.

Bounce

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-14 23:06

Zou fijn zijn wanneer de ware toedracht boven water komt. Ik ben wel benieuwd hoe Dylan en zijn familie er overdenken dat het verhaal weer wordt "opgerakeld".

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:02

lekker bezig spicegirl, speculeren over personen alsof ze al schuldig zijn.

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:24

ik speculeer niet dat ie schuldig is.
jij speculeert dat ik speculeer.

ik zeg alleen dat alles zijn richting uitwijst.
en dat een inconsistent verhaal wijst op leugens.
maar een leugenaar is niet per definitie een moordenaar..

Romkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 21:50

l*l niet en lees je eigen teksten eens terug meid :D

Alleen deze zin al:
spicegirl schreef:
het hele rare verhaal lijkt nu 1 richting uit te wijzen...

Ik speculeer dat jij speculeert.... whahahaha :')

bliver

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:39

spicegirl schreef:
ik speculeer niet dat ie schuldig is.
jij speculeert dat ik speculeer.

ik zeg alleen dat alles zijn richting uitwijst.
en dat een inconsistent verhaal wijst op leugens.
maar een leugenaar is niet per definitie een moordenaar..

Dit is toch echt speculeren

spicegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-14 22:55

het ging over het schuldig zijn.
als ik zeg, dat het LIJKT een richting uit te wijzen-
(en lijken is geen vaststaand feit ),- dan is dat wat anders , als iemand schuldig bevinden.
speculeren is een ander woord voor o.a. menen.
een mening mag men hebben, en ja, zelfs ventileren.
(met enkele uitzonderingen ntl. ).
als fervente volger van realistische crime /investigations/forensics programma's , weet ik dat dat niet voldoende is , noch iemand aanwijst als dader.
zoals gezegd, een leugenaar is niet per definitie een moordenaar.
een motief zou imo ontbreken.
geld is twijfelachtig, aangezien de zoon het merendeel erft.
en zonder testament , waarin staat dat ie een deel krijgt , heeft ie recht op alleen de helft van de gezamelijke-aangetoonde -eigendommen.

en aangezien niemand de ware toedracht weet, speculeren we hier allemaal.

Dutchstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-14 19:18

Onderstaande postte ik net ook al onder het ander draadje: (ik ben het trouwens met spicegirl eens....het LIJKT een richting op te wijzen en dat zou onder de loep genomen moeten worden!

Een fellow trainer van mij is vorig jaar door een hengst (die hij al 3 jaar in training had en waar hij veel titels mee heeft behaald) aangevallen en in de hals gebeten. Hij werd met een helicopter naar het ziekenhuis vervoerd. Strottehoofd en stembanden verbrijzeld!

Dus dat een hengst niet gericht op de hals aanvalt is absoluut niet waar, MAAR in het geval van Jetalito denk ik dat er veel meer aan de hand is. Ik heb nooit geloofd dat Jetalito dit gedaan zou hebben en nu, na het lezen van alle details van de wonden, kleding van Larissa, het feit dat Jetalito geen zadel op had en verder amateuristisch opgetuigd was, vind ik dat het heropenen van deze zaak de ENIGE juiste beslissing zal zijn!

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:40

Moet eerlijk zeggen dat na het lezen van het stuk mijn verdenking ook naar vriendlief gaat! Noem het speculeren. Mij best!

romy_paard

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-14 15:53

Splash schreef:

die lijkt er best op, dat hoofdje

YvonneV

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 09:21

romy_paard schreef:
Splash schreef:

die lijkt er best op, dat hoofdje

lijkt waarop?

Dutchstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 18:28

Lijkt erop? Dat IS Jetalito! Foto heb ik zelf gemaakt (Splash was mijn vorige bokt naam).