Westernvereniging voor alle Ponies met Pootjes die tot aan de Grond hangen.

Of de VPKVSV
Vereniging voor Paarden met de Kop van Voren en de Staart van Achter
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Sonja schreef:Of de VPKVSV
Sonja schreef:Dan moet dat de WPPG worden kmvreter.
Westernvereniging voor alle Ponies met Pootjes die tot aan de Grond hangen.
Of de VPKVSV
Vera schreef:Wat zijn de kosten voor lidmaatschap?

Gisela schreef:Goed dat er een initiatief bij is gekomen! Succes met jullie organisatie.
Dank je
Ik neem aan dat deze organisatie, gezien het woord 'Snaffle Bit' dus alleen gebruikt gaat worden door mensen met paarden met de leeftijd tot en met 6 jaar oud. (Daarna is het toch gewoon op 1 hand?)
Nee dat is niet zo.moet ook zeggen dat ik het enigsinds verwarrend vind die term *snaffle bit*Maar je mag gewoon met elk bit starten en dus oudere paarden op een shank bit (met een hand)
Wat mij echter wel verbaasd, is het feit dat hier zoveel mensen altijd lopen te klagen over paarden die te jong worden ingereden en getraind. Zie hier de NSBS, die zoals duidelijk beschreven in hun regelboek, longe line wedstrijden voor jaarlingen en de western pleasure wedstrijden voor 2 jarige paarden uitschrijft..........
Ja de NSBA doet dat in Amerika inderdaad,maar wij hoeven dat allemaal niet over te nemen.
Zoals het er nu uitziet(staat ook op de site) wordt er alleen open en non-pro uitgeschreven in 3 klasses.
Maar wat de toekomst zal brengen weet ik niet
Groetjes, Gisela
Gisela schreef:Het verbaasde mij alleen dat ik hier een aantal mensen heuglijk zie reageren op de NSBA/DSBA link, die aan de andere kant wel een vaker berichten plaatsen over jong beleren, jong trainen en jong wedstrijden laten lopen....

... misschien is dat een leuk uitgangspunt.
Pannenkoek schreef:Sonja schreef:Of de VPKVSV
Hè wat jammer.................die van ons heeft dat precies andersom
DubbelDun schreef:@Gisela: Daarom vroeg ik ook eerder naar specifieke regels voor NL, maar ik begrijp dat die er niet zijn.
@Rob: open en non-pro is te vergelijlken met Prof en Ama ??
Dus sowieso al geen last van een helmverplichting.

Jan_Trel schreef:De DSBA is geen vereniging waar je legitiem in beginnersklassen zonder cap kan starten want we schrijven alleen amateur en open uit.
Jan_Trel schreef:Ik vind het alweer een beetje vreemd dat er al gelijk kanttekeningen worden geplaatst bij mensen die een nieuw initiatief willen ontwikkelen. Ik zou zeggen hou je eens met iets anders bezig dan proberen het zuur uit je toetsenbord te trekken.
) Skuye schreef:Maar als ik bv L4 of L3 bij de WRAN zou ( moeten ) starten dan wil dat niet zeggen dat ik bij de DSBA niét mag starten, toch ??
Ik zie ik geen enkele rede om ruiters die lager dan L1 of L2 rijden toe te laten gezien de ontwikkeling van de cap en het feit dat de NSBA door geen keuze in geeft.
Jammer dat je het zo ziet, er zitten zeer zeker mensen tussen die heel graag ( serieus ) willen weten hoe de vork in de steel zit.
Als er op een openbaar forum een nieuwe vereniging gelaunced word kun je er vanuit gaan dat dit tot in de puntjes onderzocht gaat worden, vergelijk het met een blikje frisdrank bij een wespennest ....
Als mensen zo graag willen weten hoe het zit moeten ze als eerste de aller eerste pagina lezen op onze site.
Dan het regelboek lezen van de NSBA en als je het dan nog niet snapt denk ik niet dat de DSBA iets is voor die persoon.
kmvreter schreef:cowboyberend schreef:ik ben heel benieuwd wat dit gaat worden..... alleen erg jammer dat haflingers niet mogen.....verders heb ik nog wat vraagtekens
Zullen wij dan ook maar een rasvereniging oprichten voor westernponies ofzo![]()
ideeen voor mooi klinkende namen zijn welkom.