[WN] DSBA

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: DSBA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:13

Dan moet dat de WPPG worden kmvreter.
Westernvereniging voor alle Ponies met Pootjes die tot aan de Grond hangen.
Haha!

Of de VPKVSV
Vereniging voor Paarden met de Kop van Voren en de Staart van Achter Haha!

Pannenkoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:21

Sonja schreef:
Of de VPKVSV

Hè wat jammer.................die van ons heeft dat precies andersom Scheve mond

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:48

Wat zijn de kosten voor lidmaatschap?

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:49

Sonja schreef:
Dan moet dat de WPPG worden kmvreter.
Westernvereniging voor alle Ponies met Pootjes die tot aan de Grond hangen.
Haha!

Of de VPKVSV

Dan zijn de muildieren nog uitgesloten Clown

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 12:55

Vera schreef:
Wat zijn de kosten voor lidmaatschap?

We zijn nog ff bezig om exact te bepalen wat en hoe we het gaan uitschrijven.
Ik mag wel verklappen dat er een introductie lidmaatschap komt,of te wel bijna voor niets Pling Cool

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 12:57

Ik heb net het rulebook uitgeprint dus ga me vanavond er eens in verdiepen Lachen
Komt er ook trail in het pakket?

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:02

Goed dat er een initiatief bij is gekomen! Succes met jullie organisatie.

Ik neem aan dat deze organisatie, gezien het woord 'Snaffle Bit' dus alleen gebruikt gaat worden door mensen met paarden met de leeftijd tot en met 6 jaar oud. (Daarna is het toch gewoon op 1 hand?)

Wat mij echter wel verbaasd, is het feit dat hier zoveel mensen altijd lopen te klagen over paarden die te jong worden ingereden en getraind. Zie hier de NSBS, die zoals duidelijk beschreven in hun regelboek, longe line wedstrijden voor jaarlingen en de western pleasure wedstrijden voor 2 jarige paarden uitschrijft..........

Groetjes, Gisela

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:06

@Gisela: note mijn opmerking daaromtrent. Maar zoals per PB gezegd 'je hoeft er niet aan mee te doen'.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:14

Ik kan het met die rassenverenigingen niet volgens, Pinto is toch een kleur en geen ras?
Ik heb een kruising paint, vader bekend, moeder onbekend mixje paint. Daarvoor zou ik me dus bij de Pinto's moeten laten inschrijven? Nog een lidmaatschap erbij dus.......

Gisela

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:19

DD, het maakt mij ook niets uit hoor, wie ben ik om te 'ver'oordelen....??
Wij hebben de verantwoordelijkheid over onze eigen paarden en zo is dat voor ieder ander ook. De ene persoon heeft andere inzichten dan de andere....

Het verbaasde mij alleen dat ik hier een aantal mensen heuglijk zie reageren op de NSBA/DSBA link, die aan de andere kant wel een vaker berichten plaatsen over jong beleren, jong trainen en jong wedstrijden laten lopen....

Maar nu neem ik toch aan dat de DSBA zelf kan bepalen voor welke leeftijdscategorie ze wedstrijden uit kunnen schrijven (tot en met 6 jaar?)....... Of heb ik dat verkeerd?

Groetjes, Gisela

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 13:21

Gisela schreef:
Goed dat er een initiatief bij is gekomen! Succes met jullie organisatie.

Dank je

Ik neem aan dat deze organisatie, gezien het woord 'Snaffle Bit' dus alleen gebruikt gaat worden door mensen met paarden met de leeftijd tot en met 6 jaar oud. (Daarna is het toch gewoon op 1 hand?)

Nee dat is niet zo.moet ook zeggen dat ik het enigsinds verwarrend vind die term *snaffle bit*Maar je mag gewoon met elk bit starten en dus oudere paarden op een shank bit (met een hand)

Wat mij echter wel verbaasd, is het feit dat hier zoveel mensen altijd lopen te klagen over paarden die te jong worden ingereden en getraind. Zie hier de NSBS, die zoals duidelijk beschreven in hun regelboek, longe line wedstrijden voor jaarlingen en de western pleasure wedstrijden voor 2 jarige paarden uitschrijft..........

Ja de NSBA doet dat in Amerika inderdaad,maar wij hoeven dat allemaal niet over te nemen.
Zoals het er nu uitziet(staat ook op de site) wordt er alleen open en non-pro uitgeschreven in 3 klasses.
Maar wat de toekomst zal brengen weet ik niet

Groetjes, Gisela

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:23

@Gisela: Daarom vroeg ik ook eerder naar specifieke regels voor NL, maar ik begrijp dat die er niet zijn.

@Rob: open en non-pro is te vergelijlken met Prof en Ama ??
Dus sowieso al geen last van een helmverplichting.

Vera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 13:50

Gisela schreef:
Het verbaasde mij alleen dat ik hier een aantal mensen heuglijk zie reageren op de NSBA/DSBA link, die aan de andere kant wel een vaker berichten plaatsen over jong beleren, jong trainen en jong wedstrijden laten lopen....

Ik zie het verband niet helemaal Verward

Als niemand met een 2 jarige start dan hoeft het ook niet meer te worden uitgeschreven.
Dat zou betekenen dat ik, die tegen het jong inrijden is, alleen nog WRAN mag starten.
Je moet niet de verantwoordelijkheid bij de vereniging leggen maar bij de mensen die op hun 2 jarige stappen, of nog erger hun 1,5 jarige.
Dat het wel is ingevoerd bij een vereniging is door druk van de ruiters/eigenaren, net als bij de AQHA.

Regel 1. van het Membership:
Membership is open to any individual of good character an reputation..... Clown... misschien is dat een leuk uitgangspunt.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 14:36

@Gisela, de APHA en ApHC en AQHA schrijven ook Longeline en 2 year old uit. Maar in NL wordt het dan geowon niet uitgeschreven en daar heeft niemand toch ook problemen mee? Waarom zou je er nu wel een probleem mee moeten hebben Verward

kmvreter

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:13

Pannenkoek schreef:
Sonja schreef:
Of de VPKVSV

Hè wat jammer.................die van ons heeft dat precies andersom Scheve mond

Misschien handig in sommige trail onderdelen....

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 16:36

DubbelDun schreef:
@Gisela: Daarom vroeg ik ook eerder naar specifieke regels voor NL, maar ik begrijp dat die er niet zijn.

@Rob: open en non-pro is te vergelijlken met Prof en Ama ??
Dus sowieso al geen last van een helmverplichting.

Oftewel L1 en L2

Jan_Trel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 16:40

Volgens mij is het nog niet helemaal duidelijk.
Doelstelling van de DSBA is het organiseren van langzame onderdelen waarbij geld te verdienen valt.
Iedereen die denkt dat de DSBA een alternatief voor de WRAN is moet ik teleurstellen (of juist niet).
De WRAN is de WRAN, een prima vereniging met een volwassen beleid.
De DSBA is geen vereniging waar je legitiem in beginnersklassen zonder cap kan starten want we schrijven alleen amateur en open uit.
Het startgeld zal ongetwijfeld hoger zijn dan bij een WRAN wedstrijd, maar je kan ook geld verdienen.
Het is dus inderdaad voor ruiters van een wat hoger niveau, tenzij je de beurs van een ander wil spekken.
Een goedkoop alternatief voor de WRAN is het zeker niet.
Of de DSBA lid wordt van de federatie of niet is nog niet beslist en daar hebben ook de leden die lid zijn van de federatie een stem in. Wat er met de opmerking bedoelt wordt : "de federatie met al z'n regels" begrijp ik niet, maar ik kan er in ieder geval uit opmaken dat de schrijfster helemaal niet weet dat de federatie een samenwerkingsverband is waar verenigingen WILLEN samenwerken en waar verenigingen tot NIETS gedwongen worden.
De DSBA is ook geen vereniging waar je met elk willekeurig paard mag starten, maar dat zal iedereen ondertussen wel duidelijk zijn.
Niet iedereen zal dit bericht met gejuich ontvangen, maar het kan beter vanaf het begin duidelijk zijn wat ons idee over de DSBA is.
Ik heb ook begrepen dat niet iedereen blij is met het bestuur, maar je hoeft er niet mee op vakantie, moet je maar denken.
Ik vind het alweer een beetje vreemd dat er al gelijk kanttekeningen worden geplaatst bij mensen die een nieuw initiatief willen ontwikkelen. Ik zou zeggen hou je eens met iets anders bezig dan proberen het zuur uit je toetsenbord te trekken.

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:03

Compare it to introducing a new horse to the herd Lachen

First it gets sniffed, kicked, bitten or chased, but sooner or later everybody will accepted it Ja
And hey! It may even become the leader one day Clown

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:15

Jan_Trel schreef:
De DSBA is geen vereniging waar je legitiem in beginnersklassen zonder cap kan starten want we schrijven alleen amateur en open uit.

Maar als ik bv L4 of L3 bij de WRAN zou ( moeten ) starten dan wil dat niet zeggen dat ik bij de DSBA niét mag starten, toch ??

Jan_Trel schreef:
Ik vind het alweer een beetje vreemd dat er al gelijk kanttekeningen worden geplaatst bij mensen die een nieuw initiatief willen ontwikkelen. Ik zou zeggen hou je eens met iets anders bezig dan proberen het zuur uit je toetsenbord te trekken.

Jammer dat je het zo ziet, er zitten zeer zeker mensen tussen die heel graag ( serieus ) willen weten hoe de vork in de steel zit.
Als er op een openbaar forum een nieuwe vereniging gelaunced word kun je er vanuit gaan dat dit tot in de puntjes onderzocht gaat worden, vergelijk het met een blikje frisdrank bij een wespennest ....

( @WB je was me net voor, alleen jouw vergelijking is mooier Haha! )

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 17:30

Skuye schreef:
Maar als ik bv L4 of L3 bij de WRAN zou ( moeten ) starten dan wil dat niet zeggen dat ik bij de DSBA niét mag starten, toch ??

Ik zie ik geen enkele rede om ruiters die lager dan L1 of L2 rijden toe te laten gezien de ontwikkeling van de cap en het feit dat de NSBA door geen keuze in geeft.

Jammer dat je het zo ziet, er zitten zeer zeker mensen tussen die heel graag ( serieus ) willen weten hoe de vork in de steel zit.
Als er op een openbaar forum een nieuwe vereniging gelaunced word kun je er vanuit gaan dat dit tot in de puntjes onderzocht gaat worden, vergelijk het met een blikje frisdrank bij een wespennest ....

Als mensen zo graag willen weten hoe het zit moeten ze als eerste de aller eerste pagina lezen op onze site.
Dan het regelboek lezen van de NSBA en als je het dan nog niet snapt denk ik niet dat de DSBA iets is voor die persoon.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 17:31

Ik heb op alle vragen een duidelijk antwoord gegeven.Zowel op Bokt als ook per mail.
En de site laat nogmaals weinig te raden over.

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:35

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-08 17:36

Al weer een duidelijk bericht Cool

cowboyberend

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:37

kmvreter schreef:
cowboyberend schreef:
ik ben heel benieuwd wat dit gaat worden..... alleen erg jammer dat haflingers niet mogen..... Huilen verders heb ik nog wat vraagtekens

Zullen wij dan ook maar een rasvereniging oprichten voor westernponies ofzo Haha!

ideeen voor mooi klinkende namen zijn welkom.

ik vind dat er wel iets mag komen voor alle rassen! soms lijkt het wel dat je verplicht bent om een quarter / paint te hebben... dit is erg jammer!!!! een goede naam is misschien wel FQAPH fiets quarter and paint horses

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-08 17:38

CB: Het staat je vrij om een club op te richten...