[WN] Waar moet het met de WRAN naar toe

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Rob_H

Re: Waar moet het met de WRAN naar toe

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:05

Neeeeeeeeeeeee dat denk ik niet.Het zou toch van de zotte zijn dat alles stuk gaat.
Ik denk dat er een hele grote groep is die niet op bokt of niet op het SWRN forum zit (en trouwens ook mensen die er wel zitten)die dat niet toe laten.

Ik vind jou bewering behoorlijk eenzijdig.Maar na je andere verhaal gelezen te hebben wel te begrijpen.
Maar echt niet zo als ik (en anderen) het zien.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 23:13

Ik heb nooit het woord stuk in de mond/toetsenbord genomen. Zou waanzin zijn. En gelukkig zijn er heel veel verschillende meningen. Zo hoort het nogmaals in een democratie. Maar normaal gesproken laat je dan personen erbuiten Knipoog

Maar ik wens de WRAN heel veel succes in de toekomst, wel of niet binnen de KNHS.
Ik hoop oprecht dat alle commissies die in het leven geroepen worden om over doping e.d te praten de komende twee jaar, ook ruimte laten om iets te doen voor de basisruiters zelf. Waar ze direct in positieve zin iets van merken bedoel ik.

Zoals gezegd: ik heb het wel gehad met de WRAN, of liever met enkele bestuurders binnen de westernsport. Ik zal dan ook mijn stem meegeven aan een goede vriendin. Mijn lidmaatschap dit jaar betalen en gelijk mijn opzeggingsbrief erachteraan sturen.

Gelukkig heb ik twee paarden die ook dressuurgefokt zijn Knipoog
En lid van de KNHS ben ik nog steeds Knipoog

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:17

Anya schreef:
Ik heb nooit het woord stuk in de mond/toetsenbord genomen.

Jawel hoor Haha! Je schrijft dat het een tikje te ver is om te repareren.
En wat je niet kunt repareren is stuk.
Eigenlijk wel een typisch voorbeeld hoe het eigenlijk fout is gegaan.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-08 23:18

nee Rob ik schreef MISSCHIEN is het een tikje te ver om te repareren. Het woord misschien heeft ruimte.
Laatst bijgewerkt door Anya op 11-01-08 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:20

Daarom schreef ik ook dat het van de zotte is.Dus niet aannemelijk en dus ook hier ruimte.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:21

Rob_H schreef:
Neeeeeeeeeeeee dat denk ik niet.Het zou toch van de zotte zijn dat alles stuk gaat.
Ik denk dat er een hele grote groep is die niet op bokt of niet op het SWRN forum zit (en trouwens ook mensen die er wel zitten)die dat niet toe laten.

Ik hoop dat je gelijk hebt in dit geval! Knipoog
Ik zit wel op bokt maar heb geen zin om ellelange discussies aan te gaan hier omdat het gewoon erg veel tijd kost als je dat goed wil doen. Maar ook ik zou het jammer vinden om alles stuk te laten gaan. En er zijn ook goede dingen gebeurd!
Neemt niet weg dat ik twijfel aan het huidige bestuur...en dan vooral op de manier hoe ze dingen ons door de strot proberen te duwen.
Ik ben dan ook zeer benieuwd naar de ALV en het verloop daarvan!

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 00:23

Als je dit nog wilt repareren,en geloofwaardig overkomen naar je leden moet je van zeer goede huize komen.
Ik denk niet dat het gaat gebeuren.....Terug naar het oude systeem en leden laten beslissen op democratische wijze inclusief verslaggeving en onderbouwing van beslissingen.
Daar heb je wel leden voor nodig op je vergaderingen....
Ook ik ben er echter al een tijdje klaar mee,ik wil western rijden
in de originele vorm zonder allerlei burgertruttige nederland op zijn smalst,wij zijn het braafste jongetje van de klas betuttelarij No Cheer

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 08:45

Rob: Nee ik móet niets!!! Dat jij zo op de bres springt en de Wran verdedigt doet mij denken dat jij bij de Wran hoort, op welke wijze dan ook...maar dit terzijde.

Ik heb helemaal niet jou persoonlijk als Wran aangesproken. Ik heb jou enkel aangesproken op een opmerking die jij maakt naar 1 iemand over een club enthousiaste mensen. Mehlika kreeg een sterkte toegewenst die ze hard nodig zou hebben. Dat slaat echt helemaal nergens op, is gewoon ronduit kinderachtig!!!

Ik vraag me af of t nog goed gaat komen allemaal en sluit me aanbij Anya en ChCh en MissPK en nog vele anderen. Als de Wran van begin af aan wat had gedaan met vragen en kritiek ipv mensen van een forum te gooien, dit forum te bespreken op een negatieve wijze en gewoon geen duidelijke antwoorden te geven en naar ik begrijp ook nog eens geen directe post naar leden maar alles via een forum te laten verlopen, dan is t daar IMO al spaak gelopen.

Maar goed, dit

CZpaint_av

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 10:23

skippy1 schreef:
Rob: Nee ik móet niets!!! Dat jij zo op de bres springt en de Wran verdedigt doet mij denken dat jij bij de Wran hoort, op welke wijze dan ook...maar dit terzijde.

De WRAN is een vereniging en de leden zijn de vereniging. Dus iedereen die lid is van de WRAN IS de WRAN

Daar moet iedereen die lid is van de WRAN rekening mee houden, de leden zijn de vereniging en de leden hebben het dus voor het zeggen. Daarom zijn de ledenvergaderingen zo belangrijk en daarom is het zo belangrijk dat er veel mensen naar een ledenvergadering gaan.
Ik zeg dit alleen omdat ik lid ben van een stamboek vereniging (en er werk) en er bijna geen opkomst is op een ledenvergadering. Achteraf zijn er altijd leden die wat te klagen hebben over de besluiten zonder op de vergadering geweest te zijn en dus hun stem niet hebben laten horen.
Dus, als jullie het er allemaal niet mee eens zijn, ga naar de vergadering!

Ben zelf niet voor of tegen de WRAN en aansluiting bij de KNHS (heb nog geen mening hieromtrent gevormd), ben net lid geworden en lees dit hele topic aandachtig mee.

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 13:37

CZarabians schreef:
....... de leden zijn de vereniging en de leden hebben het dus voor het zeggen.

O ja? Dit heb ik op het SWRN-forum kunnen lezen.......

Citaat:
Geplaatst: ma okt 01, 2007 17:03 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

21-09-2007
Heden ochtend is bij bestuursbesluit besloten de CAP te verplichten voor ruiters tot 14 jaar.
Verder is besloten dat ruiters van 14 jaar en ouder, op wedstrijden die gehouden worden onder de vlag van de Wran, het vrij is om een Cap te dragen.

Dit besluit zal niet in stemming gebracht worden op de ALV van 2008, en eventuele aanvulling omtrent de CAP verplichting ook niet.

Etc......

Vr Gr Peter Vet.

En de aanvulling hier van was dus voor iedereen van L5 tot en met L3 ook verplicht...

Hoe moet ik me nou als lid nog thuis voelen bij een vereniging die zo iets belangrijks voor de westernsport op deze manier besluit?
En me dus direct de mogelijkheid ontneemt om te stemmen voor iets? In dit geval een vb over de capregel maar wat brengt de toekomst vraag ik mij meteen af bij dit soort besluiten....daarbij komt dat alle zeer belangrijke info nog steeds niet persoonlijk mee is gedeeld aan de leden!
De discussies die onstonden worden afgedaan als lastig en erger! en bijna nooit werd er een kloppend antwoord gegeven op kritische vragen. ...wat denk jij nou wat de ALV ons brengen gaat?
Ik ga er wel heen aangezien mijn lidmaatschap tot aug. loopt en hoop dat er iets positiefs uitkomt maar ik vrees het ergste...voor de de vereniging dan Knipoog
Het enige wat voor mij over bleef was mijn lidmaatschap op te zeggen...ik wil geen lid zijn van een vereniging die niet naar zijn leden luistert en hoe harder men schreewt hoe harder er terug geschreeuwd word!
Gelukkig heb ik de mogelijkheid om van andere verenigingen lid te worden en mijn hobby met veel plezier verder te beoefenen, en een hobby moet leuk zijn anders sla je de plank behoorlijk mis wat mij betreft!
Mijn hobby is westernrijden en politieke spelletjes spelen hoort daar niet bij!

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:18

Dat jongeren tot 14 jaar een cap op moeten is opzich niet verkeerd.
De manier hoe het er staat is misschien minder,maar de leden hebben volgens mij ten alle tijde het recht om iets te herroepen.
Nogmaals die capverplichting voor 14 jaar en jonger zou ik niet willen terug draaien.
De rest van de cap verplichtingen moeten volgens mij bespreekbaar zijn.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 14:21

Bespreekbaar is iets anders als een besluit terug kunnen draaien. En als het bestuur zo duidelijk stelt dat hier niet aan te tornen valt blijft er voor de leden die dit wel willen weinig over als duidelijke maatregelen nemen.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 14:28

Ik vind een capverplichting voor jeugd niet verkeerd. En bovendien gelden daar inderdaad andere vormen van aansprakelijkheid. Alle andere zaken hadden kunnen wachten tot de ALV.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:50

in plaats van hier eindeloos te discuseren en elkaar met modder vol te gooien zodat we allemaal het licht niet meer zien lijkt het mij beter dat we nu eens met groepen, stallen, vrienden etc om de tafel te gaan zitten en eens agenda punten op papier gaan zetten en die in te sturen naar de WRAN waar op de ALV over gesproken dient te worden.
laten heren als P. Vet en J. Trel ( hoewel ik betwijfel of de laatste op een WRAN vergadering aanwezig is) zich maar eens verdedigen over hun uitspraken weerleggen en laten we dingen democratie's in stemming brengen.
laat de heer Vet maar eens vertellen wat de voor en tevens de nadelen zijn van aansluiting, maar durf dan ook alles op de agenda te zetten ook de cap verplichting dient in stemming gebracht te worden omdat daar ook veel tegenstand tegen bestaat en de leden het recht hebben zich daar overuit te mogen spreken.
mocht de stemming niet naar eigen wens uitvallen, trek daar dan je conclusie uit. of je legt je bij de meerderheid neer of stap uit de organisatie waar je het niet eens mee bent. of je nu bestuurder bent of gewoon lid.
ik heb ook verschillende vraagtekens bij dingen en ook mij zijn dingen verteld die bij na vraag op leugens berustte dus nu informeer ik altijd naar twee kanten en neem daar de gulden middenweg van.
het staat mij gewoon tegen om dingen bewust door mijn strot geduwd te krijgen en inmiddels weet ik ook een paar andere kanten van verhalen.
maar deze verhalen houd ik nog even voor mezelf omdat het niet terzake doet, deze verhalen zijn pas van toepassing op de ALV.
dus jongens stop met modder gooien en doe iets wat wel zode aan de dijk zet en waar we op de leden vergadering iets mee kunnen.
ook zou ik een oproep willen doen aan de niet leden van de WRAN als jullie er tegen zijn wat er op stapel staat wordt dan voor 1 jaar lid en breng je stem uit op de ALV want schelden hier heeft geen nut want dat is wel profiteren maar niets toe voegen.
voor de goede orde mijn mening : het bestuur van de WRAN dient op te stappen want ze hebben hun geloofwaardigheid bij mij aardig verspeelt maar ik wil ze nog 1 kans geven... ze kunnen zich nog verdedigen op de ALV en mij op andere gedachten brengen maar dan wel op waarheid gestoelde argumenten.

PeppySan

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 15:55

Als ik het goed begrijp is de cap verplichting ingevoerd zodat de KNHS ons level systeem erkend en de ruiters in de L1 en L2 gelijk stelt aan Z dressuurruiters die op een wedstrijd met een hoedje mogen starten en de L1/L2 ruiters dus ook. Dit wordt geaccepteerd op accomodaties met een certificering, dus blijven er lokaties om wedstrijden te kunnen organiseren.

Als wij dus absoluut niet aan de cap willen, kunnen we dus geen wedstrijden meer organiseren op gecertificeerde maneges.
Als wij niet aansluiten bij de KNHS wordt het level systeem niet erkend en gaan gecertificeerde lokaties dus iedereen verplichten met cap te starten ook de L1/L2, anders geen toegang.

Begrijp ik het zo goed?

Is er een inventarisatie van lokaties waar geen veiligheids certificaat is en dus WRAN wedstrijden met hoed georganiseerd kunnen worden?
Hier in de buurt zou ik nl geen geschikte lokatie weten, zonder veiligheidscertificaat, mét evenementenvergunning voor wedstrijden.

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 16:40

@PS. Ja ik denk dat je het zo goed verwoordt. Dit geldt voor hallen van een KNHS-vereniging en een manege die onder de FNRS vallen. En dan kun je met een vrijstelling hoed voor L1 en L2 starten. Waar dan die hoed-verplichting op paard van een ander vandaan komt voor de L2, blijft voor mij nog een eeuwig raadsel...

Overigens geldt voor al deze akkommodaties dat de vrijstelling ALLEEN voor de wedstrijd geldt. Z1, Z2-ruiters en L1/L2 ruiters horen ALTIJD met cap te rijden tijdens vrij rijden, lessen, clinics en andere niet wedstrijdgebonden activiteiten.

Akkommodaties waar je niet met hoed hoeft te starten vindt je bij privé pensionstallen. Dus waar geen manege aan vast zit. En bij privé hallen die niet van KNHS-verenigingen zijn. En natuurlijk de westernstallen die niet zijn aangesloten bij de KNHS (want die moeten als gekozen wordt voor aansluiting een veiligheidscertificaat gaan halen) of bij de FNRS.

Hallen in Twente. In ieder geval de Kolderhoeve en mijn eigen stal, zodra de nieuwe binnenbak klaar is dan wel. Privé hal. Evenementvergunning was geen probleem bij de laatste wedstrijd. In in de directe regio zitten zeker 4 privé stallen waar wel eens activiteiten plaatsvinden en geen sprake is van manege of KNHS. En dan ben ik nog niet echt op zoek geweest.

En trouwens.. hoe erg is het om op een manege waar het dan wel moet een keer een cap op te zetten.. dat kun je als leden overleggen.. de mate waarin je dat erg vindt (ook de L1/L2 ruiters).
Maar misschien iets voor een ander topic, nu ik er over nadenk.

En een evenementsvergunning kun je aanvragen. Een permanente evenementsvergunning geven ze niet zomaar af. Maar een verguning voor bijvoorbeeld 2 of 3 activiteiten per jaar doen ze bij de gemeente waar ik werk i.i.g. niet moelijk over. Hetzelfde geldt voor buitenevenementen (het bekende weiland waar de KNHS ook 70% van de wedstrijden organiseert en wat overigens geheel buiten het veiligheidscertificaat is gehouden).

En tenslotte: inventariseren van agendapunten is altijd een goed idee.

MSQuincyTE

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 17:58

Rob_H schreef:
Dat jongeren tot 14 jaar een cap op moeten is opzich niet verkeerd.
De manier hoe het er staat is misschien minder,maar de leden hebben volgens mij ten alle tijde het recht om iets te herroepen.
Nogmaals die capverplichting voor 14 jaar en jonger zou ik niet willen terug draaien.
De rest van de cap verplichtingen moeten volgens mij bespreekbaar zijn.

Ja door er een eigen keuze regel van te maken, wie een cap wil dragen die draagt hem en wie geen cap op wil draagt hem niet zo simpel is het die draagt dan op de wedstrijd gewoon een hoed

MissPK

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:08

PeppySan schreef:
Is er een inventarisatie van lokaties waar geen veiligheids certificaat is en dus WRAN wedstrijden met hoed georganiseerd kunnen worden?
Hier in de buurt zou ik nl geen geschikte lokatie weten, zonder veiligheidscertificaat, mét evenementenvergunning voor wedstrijden.

Wat noem jij in de buurt? Voor zover ik weet zijn er tot nu toe in onze regio best veel wedstrijden geweest en volgens mij hebben die echt niet ineens allemaal een gecertificeerd bedrijf hoor! Knipoog
Zeijen is er één maar voor de rest volgens mij niet....

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 18:19

Skuye

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 23:49

Misschien kunnen we als voorproef op de ALV alvast een poll houden ?!?!? ( of is die er al ? )

fique

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 20:51

wat ikzelf heel raar vind is dat je als je nog geen wedstrijden hebt gereden in de L4 instroomt. dit betekent dus geen reining... dus met andere worden moet je als reiningruiter met "reining"gefokt paard eerst gaan trailen, horsemanshippen of pleasure. dat betekend dus dat die klasses helemaal vol komen te zitten. ik denk dat je dan ook nooit aan je punten komt , omdat ze denk ik eerder een goed getraind 'pleasure'paard bekijken dan een reiningpaard die heel anders getraint wordt en over het algemeen kleiner zijn dan een pleasurepaard. ben er nog niet over uit, maar dit is zoals ik het dus zie.. vind het moeilijk om te beschrijven.
alsof je met een pleasure getraind paard een reiningproef moet rijden.. dan zouden ze ook eerder gaan voor een paard die snel en netjes spint, goed versnelt en een mooie slidingstop neerlegt..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:35

Mee eens fique! Ja

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-08 21:40

fique schreef:
wat ikzelf heel raar vind is dat je als je nog geen wedstrijden hebt gereden in de L4 instroomt. dit betekent dus geen reining... dus met andere worden moet je als reiningruiter met "reining"gefokt paard eerst gaan trailen, horsemanshippen of pleasure.

Dat is niet zo.
Er is duidelijk geschreven dat dat in deze gevallen anders kan.

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 07:31

piggeljay schreef:
ook zou ik een oproep willen doen aan de niet leden van de WRAN als jullie er tegen zijn wat er op stapel staat wordt dan voor 1 jaar lid en breng je stem uit op de ALV want schelden hier heeft geen nut want dat is wel profiteren maar niets toe voegen.

Kom nou, iemand die geen lid wil zijn van de WRAN en alleen om het stemmen lid te worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-08 09:10

Ik vind het jammer dat discussies de laatste tijd steeds meer de vorm aannemen van de één tegen de ander. In plaats van elkaar proberen te overtuigen door gebruikmaking van redelijke argumenten. Er wordt gewoon ordinair met modder gegooid. Ook (of moet ik zeggen: vooral?) door mensen die zich dat helemaal niet kunnen permiteren en zich daardoor volledig ongeloofwaardig maken uit hoofde van hun functie of wat ze pretenderen te zijn.

Beetje jammer ook dat blijkbaar alles wat Rob hier op Bokt zegt meteen vertaald wordt als "de WRAN zegt". Rob is slechts 1 van de leden, met precies evenveel stemrecht als ieder ander lid. Wat 'ie verder met wie in het bestuur doet, doet er verder niet toe en persoonlijk wíl ik het ook helemaal niet te weten.
Zelfde voor dingen die nu gezegd worden door bv leden van FWS (wat overigens inderdaad staat voor Free Western Spirit en wat opgericht is als AANVULLING op de WRAN en zéker niet als protest tegen of vervanging van).

Wij hebben op de eerste bijeenkomst van FWS DIRECT met elkaar afgesproken wat onze vereniging wil zijn en wat zéker niet; dat mensen die er niet bij waren, niets uit eerste hand hebben, en ook niet eerst even vrágen wat er precies is daar een mening over hebben... soit. Is in feite hetzelfde als niet-WRANleden die lopen te schreeuwen om dingen die mogelijk eens ergens gezegd zouden kunnen zijn.

Zou het niet verstandiger zijn om gewoon een lijstje te maken met dingen die je op de ALV besproken wilt hebben, te zorgen dat die op tijd ingediend is, en vooral met FRISSE MOED naar de ALV te gaan om daar MET ELKAAR (en niet tegen elkaar!!!!!) over zaken te spreken?
Van mijn part neem je je opzegbrief alvast mee en hou je 'm in je binnenzak tot je de onweerstaanbare neiging krijgt om 'm bij het bestuur op tafel te flikkeren, maar PRAAT eerst MET elkaar! De WRAN is een veel te mooie vereniging om zomaar op te geven omdat er op een goede dag iemand de hamer in de hand kreeg die ermee ging timmeren ipv spijkers met koppen slaan.