Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
spatter schreef:nouja, karin beweert in het artikel dat als ze twijffelt, ze foto's laat maken van de botten om te zien of die genoeg gesloten zijn
als ze dat werkelijk doet en echt daarna handelt vind ik dat wel een groot pluspunt
Anya schreef:wat jij beschrijft is weer heel wat anders kers.
crazycactus schreef:Mmm vind dit maar niets... helaas gaan mensen dit ook nog eens nadoen zonder dat ze weten wat ze doen.
Zo heeft een kennis van mij ooit eens iets na gedaan wat ze 's middags bij een pro-trainer gezien had. Paard komt overeind, valt achterover en breekt zijn rug. Dag paard...
Jus_dOrange schreef:Wat ik me trouwens ook nog afvraag... Wat als 't paard in paniek raakt? 't Zijn meestal dan wel Quarters maar ik heb er ook eentje, ze is voor 99% bomproof en hartstikke koel in de kop, maar je hebt altijd die ene procent nog en het lijkt mij dat als je groene paarden vast gaat binden via het bit dat het dan juist eerder een panieksituatie wordt... Als zo'n paard in paniek raakt heeft hij er volgens mij een levenslang trauma aan.
Dan ga ik toch echt 10x liever voor de methode waarbij ten aller tijde losgelaten kan worden, ook al werkt het vastbinden nog zo goed.
MartineOsuus schreef:crazycactus schreef:Mmm vind dit maar niets... helaas gaan mensen dit ook nog eens nadoen zonder dat ze weten wat ze doen.
Zo heeft een kennis van mij ooit eens iets na gedaan wat ze 's middags bij een pro-trainer gezien had. Paard komt overeind, valt achterover en breekt zijn rug. Dag paard...
Nou dan heeft jou kennis zijn paard verkeerd vastgezet. want op het moment dat je paard een kant omgebogen staat zo als op de foto kan hij alleen op zijn zij vallen. je moet er wel voor zorgen dat de ene kant kort genoeg is.
Verder gebruik ik deze methode ook. bij mij paard werkt het wel.
Lara_Silver schreef:Denk je dat echt? Hoe het hoofd ook zit, een paard kan ALTIJD omhoog, dus ook al staat een paard goed vastgebonden kan het nog omhoog. Sommige paarden zijn te gevoelig voor het gevoel dat het geeft zo vast te staan, die raken hierdoor in paniek, en als ze merken dat ze nog niet vrij komen is er nog maar 1 weg en dat is omhoog, met alle gevolgen van dien...