DubbelDun schreef:Gelezen
Kun je een trainer aan wie je het paard ter belering hebt afgestaan een 'beroepsmatige gebruiker' noemen??
Indien deze trainer het paard ook op wedstrijden voor je uitbrengt kan ik me hierin vinden, maar voor beleren lijkt me dit weer anders liggen.
Of valt hij dan onder 'bedrijfsmatig paarden houden' en heeft hij dan dus een daarvoor geschikt verzekering nodig ??
In het geval dat een trainer dus niet als beroepsmatig wordt aangemerkt en ook niet als beroepsmatige gebruiker ben je als eigenaar mooi de klos als hij niet zo'n stevige zit heeft als nodig is voor een jong/onbeleerd paard
Ja, die trainer kan beroepsmatig gebruiker zijn. Als het riekt naar bedrijfsmatig gebruik dan is het dat ook in pricipe ook wel, ga daar maar vanuit. Uiteraard heeft hij daar een AVB (aansprakelijkheidsverzekering voor bedrijven) voor nodig.
En als hij niet als bedrijfsmatig gebruiker wordt aangemerkt, dan ben je als bezitter dus aansprakelijk.
Wel kan je schadevergoedingsverplichting dan verminderen, omdat 'eigen schuld' eventueel kan worden toegerekend.

.