[WN] Verzekering en het dragen van een hoed in de klasse L1 en L2

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

PeterV

Re: Verzekering en het dragen van een hoed in de klasse L1 en L2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:18

Ohw veder wilde ik nog even aan Rina kwijt het te betreuren dat zij op een heel suggestieve manier haar lid maatschap ter discussie stelt in dit topic, met als kantekening daarbij dat je het nooit alle leden naar de zin kan maken. Excuses voor het feit dat het Wran bestuur haar werk probeert te doen zoals het behoort, met als kantekening hier weer bij, dat het toch passé blijkt te zijn om op openbare discussie forums deel te nemen.

Peter

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:21

DubbelDun schreef:
@PV: Een onveilige situatie laten voortbestaan puur omdat het bestuur anders gezicht verliest is wel een erg zwakke reden.
Gedegen onderzoek doen en eventueel terugkomen op verkeerd genomen besluiten getuigd van kracht en oogst meer respekt.

Ik begrijp niet echt goed wat jij mijn nu wilt aangegeven maar volgens mijn bewandelen wij de weg die jij in je tweede alinea aangeeft.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:25

PeterV schreef:
Als veranderingen nodig zijn, omdat genomen besluiten achterhaald, ondeugdelijk, of niet veilig zijn, heb je ook wat dat een stemming moet billijken.
Stemming uitroepen over een onderwerp waar een proces over gaande is, waaruit moet gaan blijken dat een bij meerderheid genomen besluit niet te handhaven is, zal ook meteen een soort van motie van wantrouwen zijn dat bestuurders hun werkt op voor hand dus niet goed aan het doen zijn. Zo denk ik eroever.

Dat leidt ik hieruit af.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:27

DubbelDun schreef:
PeterV schreef:
Als veranderingen nodig zijn, omdat genomen besluiten achterhaald, ondeugdelijk, of niet veilig zijn, heb je ook wat dat een stemming moet billijken.
Stemming uitroepen over een onderwerp waar een proces over gaande is, waaruit moet gaan blijken dat een bij meerderheid genomen besluit niet te handhaven is, zal ook meteen een soort van motie van wantrouwen zijn dat bestuurders hun werkt op voor hand dus niet goed aan het doen zijn. Zo denk ik eroever.

Dat leidt ik hieruit af.

Okay, is dat niet zo dan?

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:28

Ik denk dat het 'dreigen' van Rina om haar lidmaatschap stop te zetten van dezelfde orde is als jij dingen op voorhand als een motie van wantrouwens ziet.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:33

DubbelDun schreef:
Ik denk dat het 'dreigen' van Rina om haar lidmaatschap stop te zetten van dezelfde orde is als jij dingen op voorhand als een motie van wantrouwens ziet.

Nee, nee, even bij de les blijven, dit stond eral voor ik het dreigen van Rina met haar lidmaatschap neer zet, dus kon je nog niet weten dat dit er zal komen te staan, na jou gegeven reactie waarop ik reageer.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:41

Ik reageer op jouw reactie van 'motie van wantrouwen', dat heeft verder niets met wat Rina schrijft te maken.
Het is gewoon 'not-done' om met deze motie te gaan schermen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 14:44

Sjongejongejonge wat een gehakketak.
Nee je kunt echt zien dat western veeeeel relaxter is als dressuur...

Jongens het gaat er alleen maar om dat mensen een keuzevrijheid krijgen om wel of geen cappie op te zetten.... Als die vrijheid er komt, dan zal een ENKELING daar volgens mij maar gebruik van maken...

Ik zou het ook alleen maar met m'n jonge beest doen. Op Milena en/of Leonardo zou ik gewoon met hoed blijven rijden.

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:08

Lees ik nu goed, dat er al een onderzoek loopt naar de mogelijkheden en onmogelijkheden om een cap toe te staan?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:08

DubbelDun schreef:
Ik reageer op jouw reactie van 'motie van wantrouwen', dat heeft verder niets met wat Rina schrijft te maken.
Het is gewoon 'not-done' om met deze motie te gaan schermen.

Emmm, DubbelDun niemand zal je kwalijk nemen dat je mijn eerst geschreven stuk verkeerd of niet goed begrepen had hoor, maar daarin staat toch echt het geen wat jij in je tweede alinea bedoelt.

Gaf mijn reactie bewust wat later op het aangeven van het lidmaatschap van Rina, omdat dit niet de bedoeling kan zijn van het één op één reageren naar elkaar.
Als ik als voorzitter van de Wran geen gelegenheid krijg voor gedegen onderzoek te doen, maar alles dus maar klakkeloos moet overnemen wat elders besloten wordt, waar heb je dan nog een voorzitter voor nodig.

Kijk, ik vond het not done om te reageren, te slingeren met het lidmaatschap, trek daarom bewust de reactie uit elkaar.
Het enige wat ik moet doen zijn eerder gemaakte afspraken respecteren en deze weer gaan weg zetten, nu wat andere over het bij meerderheid gestelde beweren.
Dit geef ik aan, heb daarvoor wat tijd nodig, geef aan dat er hoor en verder hoor is, ben in contact getreden met de TS haar verzekeringmaatschappij, betrek daarbij ook nog de grootste verzekeringsmaatschappij, breng die in contact met een adviesbedrijf die normen kan vertalen, om het gevraagde te kunnen staven, en wordt door jou er even op gewezen een onveilige situatie te laten voorbestaan omdat het bestuur anders gezicht verliest is wel een erg zwakke reden. Over een not done situatie gesproken.

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:11

Oké inmiddels dus al antwoord op mijn vraag.

Peterv. als ik het goed begrijp is de wran aan het onderzoeken hoe het verzekeringstechnisch zit, voor de deelnemers die zonder cap "moeten" starten.
Hierbij zet ik moeten tussen aanhalingstekens, omdat je natuurlijk altijd de keuze hebt, maar als je mee wilt doen voor de plaatsingen niet.

Klopt dit?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:13

Azhari schreef:
Lees ik nu goed, dat er al een onderzoek loopt naar de mogelijkheden en onmogelijkheden om een cap toe te staan?

Ja, maar dan wel hoe deze zich verhoud tegenover de stootpet, de cap zonder klep waar een westernhoed over heen kan.
Zo moet je het een beetje zien.

Peter

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:14

PeterV schreef:
Ik zelf ben van meerdere verenigingen lid, zo ook van een vereniging die tweemaal per jaar een soort van bal organiseert waarbij een kleding voorschrift wordt uitgegeven, en deze kan per bal verschillen.
Ik dacht dat ik mijn uitnodiging goed gelezen had, maar verscheen achteraf met de verkeerde das, waardoor ik niet mocht deelnemen dus ook niet mocht aan schuiven aan het buffet.

Maar Peter, dat is toch heel iets anders dan een helm? Ik neem aan dat die das je leven niet kan redden, misschien alleen als je heel erge honger had....

PeterV schreef:
Het middel wat nu in twijfel getrokken wordt, is ooit bij meerderheid gekozen, en daar volgt nu een onderzoek naar, waarvan ik aangeef deze te willen afwachten. Laat duidelijk zijn dat uw Wran bestuur gewoon weg geen verantwoording mag en kan nemen voor een veiligheidsmiddel dat niet erkent wordt, en als blijkt dat het voorgeschreven middel ook niet erkend wordt, meteen bakzeil zal gaan halen, en dit ivm de aansprakelijkheid.

Wat bedoel je dat dat veiligheidsmiddel niet erkent wordt, qua veiligheid of qua uiterlijk? Ik ben het trouwens wel met je eens dat je als vereniging niet aansprakelijk gesteld kan worden voor het al of niet dragen van een helm. Je kan ook kiezen niet mee te doen, maar dat zou zonde zijn als dat besluit juist op die helm zou blijven hangen.
PeterV schreef:
Voor de ALV geeft ik dus aan naar aanleiding van dit topic, onderzoek te doen op het geen wat hier in dit topic beweert wordt, dus neem mijn verantwoordelijkheid, en ga serieus met de gegeven feiten aan de gang, omdat ik gewoonweg niet kan toestaan dat regelverandering gaan plaats vinden op geruchte, verwijzingen e.d. dus heb ik het bij de instanties neergelegd, die zeker een uitspraak hierover zullen maar ook gaan doen.

Peter

Ik zou wel graag willen weten of er zaterdag over gestemd gaat worden, dan kan ik mijn stem evt meegeven aan iemand anders. Ik vind trouwens terugkomen op een eerder genomen besluit beslist geen teken van zwakte. Zoals je al aangaf, het is een door de leden genomen besluit.
(Ik ben zelf een nieuw lid en me nog aan het inlezen over alle regels)

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:19

Azhari schreef:
Oké inmiddels dus al antwoord op mijn vraag.

Peterv. als ik het goed begrijp is de wran aan het onderzoeken hoe het verzekeringstechnisch zit, voor de deelnemers die zonder cap "moeten" starten.
Hierbij zet ik moeten tussen aanhalingstekens, omdat je natuurlijk altijd de keuze hebt, maar als je mee wilt doen voor de plaatsingen niet.

Klopt dit?

Nee, de Wran geeft een ander middel aan waarmee jij je kan beschermen, waar nu onderzoek naar is of die net zo voldoet als de cap, dus eventueel ook de verzekering haar instemming kan hebben voor het doel wat gebillijkt moet worden, de veiligheid.

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:25

Alleen dat middel is niet goed gekeurd, toch?

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:29

Margee schreef:
Maar Peter, dat is toch heel iets anders dan een helm? Ik neem aan dat die das je leven niet kan redden, misschien alleen als je heel erge honger had....

Hier gaat het ook niet om, ging erom dat ik mijn niet hield aan bij meerderheid besloten besluiten.

Margee schreef:
Wat bedoel je dat dat veiligheidsmiddel niet erkent wordt, qua veiligheid of qua uiterlijk? Ik ben het trouwens wel met je eens dat je als vereniging niet aansprakelijk gesteld kan worden voor het al of niet dragen van een helm. Je kan ook kiezen niet mee te doen, maar dat zou zonde zijn als dat besluit juist op die helm zou blijven hangen.

Qua veiligheid natuurlijk.
Niet starten blijft altijd een optie, maar daar gaat het in deze niet om.
Voldoet het bij meerderheid gekozen model bij de Wran nou wel aan de gestelde normen, of niet. Het zal inderdaad jammer zijn als het op de cap zal blijven hangen.

Margee schreef:
Ik zou wel graag willen weten of er zaterdag over gestemd gaat worden, dan kan ik mijn stem evt meegeven aan iemand anders. Ik vind trouwens terugkomen op een eerder genomen besluit beslist geen teken van zwakte. Zoals je al aangaf, het is een door de leden genomen besluit.
(Ik ben zelf een nieuw lid en me nog aan het inlezen over alle regels)

Luister, misschien als ik op schrijf, mocht het zo zijn dat het voorgeschreven veiligheidsmiddel van de Wran niet goed gekeurd is, zal de cap een feit zijn, dus waarom stemmen.

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:30

Azhari schreef:
Alleen dat middel is niet goed gekeurd, toch?

Daar is nu een onderzoek naar gaande.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:36

peterV schreef:
Luister, misschien als ik op schrijf, mocht het zo zijn dat het voorgeschreven veiligheidsmiddel van de Wran niet goed gekeurd is, zal de cap een feit zijn, dus waarom stemmen.
Dus: als blijkt dat het harde schaaltje voor in de westernhoed niet NL-goedgekeurd is dan wordt de cap (=normale 'engelse' veiligheidshelm) per direkt goedgekeurd voor gebruik ook in de L2 en L1 klassen. Hier hoeft dan niet meer over gestemd te worden.

Dat is duidelijke taal.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:36

Azhari schreef:

Er is volgens mij een regel die zegt dat je niet mag mee doen buiten mededinging.

rina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:38

PeterV schreef:
Ohw veder wilde ik nog even aan Rina kwijt het te betreuren dat zij op een heel suggestieve manier haar lid maatschap ter discussie stelt in dit topic, met als kantekening daarbij dat je het nooit alle leden naar de zin kan maken. Excuses voor het feit dat het Wran bestuur haar werk probeert te doen zoals het behoort, met als kantekening hier weer bij, dat het toch passé blijkt te zijn om op openbare discussie forums deel te nemen.

Peter

Laat ik dan even heel duidelijk zijn. Ik dreig nergens mee!! dat even vooropgesteld. Het was alleen een conclusie van mijn kant dat ik blijkbaar beter af ben bij de EWU dan de WRAN, daar waar het om veiligheid gaat. En omdat ik toch al in Duitsland woon is het niet zo vreemd bij de EWU te gaan rijden.

Dat je het niet alle leden naar de zin kan maken is logisch, daarvoor rijden er dan weer te veel western. Maar we willen toch allemaal het beste voor de sport lijkt me. En daarom blijf ik erbij dat een verbod op iets wat de veiligheid bevorderd niet kan. Dat die helm niet in het "western" plaatje past vind ik om die reden dan ook geen argument, het gaat hier in de eerste plaats om veiligheid (en tevens wat de verzekeringen aan eisen stelt) Maar Peter ik weet em goed gemaakt, maak ik om mijn veiligheidshelm een mooie kartonnen rand ala westernstijl Haha! Knipoog

Ik heb overigens ook helemaal geen wantrouwen richting het bestuur en dat deze hun werk niet goed zouden doen. Dus vind ik het een beetje vreemd dat je daarover begint Peter. Daarbij waarom zou het wantrouwen zijn richting het bestuur, als er deze ALV een motie komt over het mogen dragen van een veiligheidshelm, bij de stemming over de nieuwe regels. Deze zullen mss zo wie zo hier en daar aangepast moeten worden.
Ik zal wel blond zijn maar ik snap dat probleem niet zo. Op de ALV word er gestemd over de nieuwe regels. Als een van die regels niet aangenomen word betekend dat toch niet gelijk dat het hele nieuwe regelement op de schop gaat. In het geval van toestaan van veiligheidshelm is het maar een paar woorden die veranderd moeten worden. Dat zou, mochten de leden willen dat de helm mag, toch veranderd kunnen worden. [Edit: idd net wat margee zegt het zijn regels door de leden aangenomen, dan hebben deze toch ook de "macht" om deze eerder gemaakte afspraken te veranderen] [En nogmaals Edit: (heet onderwerp dit blijkbaar Haha! ) Hoelang denk je dat de uitslag van dat onderzoek nog op zich zal laten wachten dan peter?? En wat als men wel vind dat dat dopje (waarvan ik echt vind dat het je niet beschermd) wel voldoende is?]

Idd Sonja western is heeeeeeeeeeel relaxed Haha! Knipoog Clown

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:41

Blaze schreef:
Azhari schreef:

Er is volgens mij een regel die zegt dat je niet mag mee doen buiten mededinging.

Oké, weer wat geleerd. Ik wist niet, dat je ook niet met cap mocht starten met de wetenschap dat je niet geplaatst wordt.

PeterV. bedankt voor je uitleg, ik snap het weer. En wacht rustig het onderzoek af.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:48

Als je start met een niet-WRAN-toegestane helm, krijg je een DQ en doe je dus zonder mededingen mee.
Zo kun je het ook zien Knipoog

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:49

Er is een ding waar ik erg blij mee ben!!!!!!!!!!!!!!!!!
Bokt vertegenwoordigt gelukkig absoluut niet de meerderheid van western rijdend nederland Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:51

DubbelDun schreef:
Als je start met een niet-WRAN-toegestane helm, krijg je een DQ en doe je dus zonder mededingen mee.

En een doorman kan je ook de toegang tot de arena ontzeggen als daar aanleiding voor is Cool

Azhari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-07 15:51

DubbelDun schreef:

Zo zag ik het ook. Alleen dan een 0 score. DQ zou je de rest van de wedstrijd niet meer terug mogen komen.