Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Jolande schreef:arno8 schreef:Maar ja, jij praat misschien liever de geruchten na zonder het boek te lezen. Kun je ook doen...
En jij blijft die ene schrijver van een boek maar als de brenger van de enige waarheid beschouwen. Geef me nou eens (wetenschappelijk) bewijs van een andere bron dan de Strasser bron. Dat zou je ook kunnen doen....
arno8 schreef:Strasser zegt niet dat je je paard jarenlang pijn moet laten lijden. ALS je het boek had gelezen, zou je zoiets doms niet zeggen.
arno8 schreef:Het is maar net wat je wil horen. Ze zal niet zeggen: Alle paarden MOETEN lijden.
Ze zegt: Als je je paard van de ijzers af wil, is er een goede kans dat hij zal moeten lijden.
Ik verafgod niemand, dat jij het in je hoofd hebt gehaald dat ik zo ben is jammer voor jou. Maar goed, blijf vooral blind ijzertjes onder slaan en blijf vooral geloven dat het geen kwaad kan, ook al is het algemeen bekend dat dit wel zo is.
ikke schreef:arno8 schreef:Het is maar net wat je wil horen. Ze zal niet zeggen: Alle paarden MOETEN lijden.
Ze zegt: Als je je paard van de ijzers af wil, is er een goede kans dat hij zal moeten lijden.
Ik verafgod niemand, dat jij het in je hoofd hebt gehaald dat ik zo ben is jammer voor jou. Maar goed, blijf vooral blind ijzertjes onder slaan en blijf vooral geloven dat het geen kwaad kan, ook al is het algemeen bekend dat dit wel zo is.
Jemig, dat iemand zichzelf in vier zinnen zo vaak kan tegenspreken, dat is toch echt uitzonderlijk.
Maar we spreken elkaar nog wel eens, over twee jaar of zo, dan zal de idioterie wel van de hype af zijn; eens kijken of je dan nog zo standvastig bent in je geloof. The real world is waiting..............
ikke schreef:arno8 schreef:Het is maar net wat je wil horen. Ze zal niet zeggen: Alle paarden MOETEN lijden.
Jemig, dat iemand zichzelf in vier zinnen zo vaak kan tegenspreken, dat is toch echt uitzonderlijk.
Maar we spreken elkaar nog wel eens, over twee jaar of zo, dan zal de idioterie wel van de hype af zijn; eens kijken of je dan nog zo standvastig bent in je geloof. The real world is waiting..............
arno8 schreef:arno8 schreef:Het is maar net wat je wil horen. Ze zal niet zeggen: Alle paarden MOETEN lijden.
Kun je ook concreet aangeven waar de tegenspraak in zit, of zie jij er tegenspraak in omdat je het niet begrijpt? Moet ik het voor jou in Jip en Janneke taal opschrijven?
Met loze kreten als 'the real world is waiting' bereik je niks.
Dat kan ik ook gaan roepen, maar ik denk niet dat iemand met een beetje verstand daardoor overtuigd wordt.
En dat het een hype is, is onzin.
We spreken elkaar over 2 jaar nog wel eens... denk je serieus dat er dan geen NB'ers meer zijn? Ik verzeker je dat er dan veel meer zijn dan nu.
ikke schreef:western was de hype, zo'n 12 jaar geleden, zo'n 8 jaar geleden begon de NH-hype, dat is ook al behoorlijk verworden tot een "dingetje" en nu dus NB; wel de rommel die dat voortbrengt, die verdwijnt ook vrij vlot, omdat dat nogal wat schade aanricht. Degenen die het goed doen, die blijven wel, maar die zullen steeds minder de behoefte voelen om "het stickertje" op hun werk te plakken.
ikke schreef:Jawel, je zegt eerder dat dat Strasser geen dierenmishandeling is; wel de wet is heel simpel: een dier onnodig pijn laten lijden IS dierenmishandeling. Het is namelijk helemaal niet nodig om het paard pijn te laten lijden om zonder ijzers te gaan, kwestie van beleid.
Je verafgod niemand, maar ondertussen sleep je te pas en te onpas voor elk argument Strasser erbij, zelfs zonder te weten wat voor paard je voor je hebt, of leefomstandigheden. Strasser is ALTIJD DE OPLOSSING bij je. Lijkt dan toch op z'n minst ergens op......
En ja, over een jaar of twee is die hele NB-hype over. Tegen die tijd hebben de sukkels zoveel ellende veroorzaakt, dat ze nergens meer een poot aan de grond krijgen en de goeie hebben zich dan zoveel kennis eigen gemaakt, dat het net gewone goede verzorgers zijn.
western was de hype, zo'n 12 jaar geleden, zo'n 8 jaar geleden begon de NH-hype, dat is ook al behoorlijk verworden tot een "dingetje" en nu dus NB; wel de rommel die dat voortbrengt, die verdwijnt ook vrij vlot, omdat dat nogal wat schade aanricht. Degenen die het goed doen, die blijven wel, maar die zullen steeds minder de behoefte voelen om "het stickertje" op hun werk te plakken.
Jolande schreef:Het filmpje hieronder gaat over Brambles, een paard dat 'geholpen' is middels de Strasser methode en het middenpunt van een van de rechtzaken tegen een Strasser volgeling.
Hierbij ga ik het laten, want dit zegt mij meer dan genoeg. Daar hoef ik geen boek voor te lezen. Beelden zeggen meer dan woorden.
Bron: ILPH, The International League for the Protection of Horses.
http://www.ilph.org/mediacentre/brambles_verdict/main.html
jeddah schreef:Jeetje dat filmpje is wel schrikken zeg!
Natuurlijk moet je ijzers onder een paard vandaan halen die schade aanrichten of pijn veroorzaken. Maar dat wil niet zeggen dat alle ijzers dat per definitie doen of dat ijzres per definitie geen problemen op kunnen lossen.
jeddah schreef:Jeetje dat filmpje is wel schrikken zeg!
Natuurlijk moet je ijzers onder een paard vandaan halen die schade aanrichten of pijn veroorzaken. Maar dat wil niet zeggen dat alle ijzers dat per definitie doen of dat ijzres per definitie geen problemen op kunnen lossen.
jeddah schreef:Maskeren welk probleem Arno? Ik heb helemaal geen probleem? Ik rij echter wel erg veel km's over het harde en doe dat graag met ijzres zodat IK me beter voel. Mijn paarden hebben op ijzres ook geen problemen. Al 8 jaar niet.
jeddah schreef:Maskeren welk probleem Arno? Ik heb helemaal geen probleem? Ik rij echter wel erg veel km's over het harde en doe dat graag met ijzres zodat IK me beter voel. Mijn paarden hebben op ijzres ook geen problemen. Al 8 jaar niet.