[WN] Probleemgevallen 3 lage hielen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Arabesk

Re: Probleemgevallen 3 lage hielen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:12

zoals al eerder gezegd het is makkelijk om strasser af te zeiken, omdat zij de gevallen voor haar neus krijgt die al alle andere methodes afgelopen zijn zonder resultaat. Het paard is op dat moment al zo ver heen. Toch knappen deze ernstige gevallen vaak op, maar je kan haar niet verwijten dat ze paarden pijn laat lijden, want die paarden die ze krijgt hadden al pijn.

Het is jammer dat mensen pas in dat stadium aankloppen bij NB of strasser. VOorkomen is beter dan genezen, geen ijzers dus en veel beweging.

Een ijzer is géén oplossing, het is zo achterhaald ik ga dat niet allemaal uitleggen hier. Roken kan ook een tijdelijke vermindering van stress geven bij mensen, maar het is altijd schadelijk. Zo ook een ijzer.

Als een hoef iets mankeert is een ijzer nóóit een oplosssing! Alleen een vermaskerend object, je kan een hoef niet genezen met een stuk metaal. Tenzij je een bot moet spalken, dus ja in het geval van een gebroken hoefbeen dan wel..

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:13

Jolande schreef:
arno8 schreef:
Maar ja, jij praat misschien liever de geruchten na zonder het boek te lezen. Kun je ook doen...

En jij blijft die ene schrijver van een boek maar als de brenger van de enige waarheid beschouwen. Geef me nou eens (wetenschappelijk) bewijs van een andere bron dan de Strasser bron. Dat zou je ook kunnen doen....

Als je mijn post had gelezen had je nu al een stuk of zes namen in handen gehad.

Ga maar eens in pubmed zoeken op professor Rooney. Zijn boek 'the lame horse' is ook erg aardig.

Waratje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 13:22

arno8 schreef:
Strasser zegt niet dat je je paard jarenlang pijn moet laten lijden. ALS je het boek had gelezen, zou je zoiets doms niet zeggen.

Da's nou het vervelende, in interviews zegt ze dat dus letterlijk wel. Maar ja, dat vind jij dan weer tendentieus en oogkleppen en nog zo wat. Dat het staat in gerenommeerde tijdschriften negeer jij maar liever.

Weet je, ik heb hier ook verder geen zin in. Jullie zijn zo verblind bezig en in volle aanbidding van Godin Strasser, daar valt toch geen zinvol gesprek mee te voeren. Doe ik toch echt liever met mensen die gewoon zelf nadenken en niet blind deze of gene nablaten. Gaaaap

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 18:29

Het is maar net wat je wil horen. Ze zal niet zeggen: Alle paarden MOETEN lijden.
Ze zegt: Als je je paard van de ijzers af wil, is er een goede kans dat hij zal moeten lijden.

Ik verafgod niemand, dat jij het in je hoofd hebt gehaald dat ik zo ben is jammer voor jou. Maar goed, blijf vooral blind ijzertjes onder slaan en blijf vooral geloven dat het geen kwaad kan, ook al is het algemeen bekend dat dit wel zo is.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:40

arno8 schreef:
Het is maar net wat je wil horen. Ze zal niet zeggen: Alle paarden MOETEN lijden.
Ze zegt: Als je je paard van de ijzers af wil, is er een goede kans dat hij zal moeten lijden.

Ik verafgod niemand, dat jij het in je hoofd hebt gehaald dat ik zo ben is jammer voor jou. Maar goed, blijf vooral blind ijzertjes onder slaan en blijf vooral geloven dat het geen kwaad kan, ook al is het algemeen bekend dat dit wel zo is.

Jemig, dat iemand zichzelf in vier zinnen zo vaak kan tegenspreken, dat is toch echt uitzonderlijk.
Maar we spreken elkaar nog wel eens, over twee jaar of zo, dan zal de idioterie wel van de hype af zijn; eens kijken of je dan nog zo standvastig bent in je geloof. The real world is waiting..............

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 19:55

ikke schreef:
arno8 schreef:

Jemig, dat iemand zichzelf in vier zinnen zo vaak kan tegenspreken, dat is toch echt uitzonderlijk.
Maar we spreken elkaar nog wel eens, over twee jaar of zo, dan zal de idioterie wel van de hype af zijn; eens kijken of je dan nog zo standvastig bent in je geloof. The real world is waiting..............

Zie je wel Arno...ik ben niet de enige.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:01

Die 'hype' duurt al vanaf 1978 en ze heeft ondertussen een stuk of 11 boeken op haar naam staan.
Lijkt me niet iets van gisteren dus.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:21

ikke schreef:
arno8 schreef:

Kun je ook concreet aangeven waar de tegenspraak in zit, of zie jij er tegenspraak in omdat je het niet begrijpt? Moet ik het voor jou in Jip en Janneke taal opschrijven?
Met loze kreten als 'the real world is waiting' bereik je niks.
Dat kan ik ook gaan roepen, maar ik denk niet dat iemand met een beetje verstand daardoor overtuigd wordt.
En dat het een hype is, is onzin.
We spreken elkaar over 2 jaar nog wel eens... denk je serieus dat er dan geen NB'ers meer zijn? Ik verzeker je dat er dan veel meer zijn dan nu.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:32

Dit dwaalt allemaal ontzettend van het oorspronkelijke onderwerp af. Ik vind het wel opvallend dat er in Nederland nog maar 1 officiële Strasser-bekapper is, de rest is er mee opgehouden om diverse redenen.

janderegelaa
vanaf nu met een R erachter

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:34

@Arno: Dit is een foto die ik gewoon van de 1 door jou gepropageerde sites afgehaald heb. Dit paard is natuurlijk bekapt. Zoals iedereen kan zien, nu dus met een gebroken voetas.
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 20:37

Onbekend maakt onbemind ....
Maar we dwalen idd af Lachen

@janderegelaa: voor die beoordeling zie ik liever meer van het been Knipoog

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:03

arno8 schreef:
arno8 schreef:

Kun je ook concreet aangeven waar de tegenspraak in zit, of zie jij er tegenspraak in omdat je het niet begrijpt? Moet ik het voor jou in Jip en Janneke taal opschrijven?
Met loze kreten als 'the real world is waiting' bereik je niks.
Dat kan ik ook gaan roepen, maar ik denk niet dat iemand met een beetje verstand daardoor overtuigd wordt.
En dat het een hype is, is onzin.
We spreken elkaar over 2 jaar nog wel eens... denk je serieus dat er dan geen NB'ers meer zijn? Ik verzeker je dat er dan veel meer zijn dan nu.

Jawel, je zegt eerder dat dat Strasser geen dierenmishandeling is; wel de wet is heel simpel: een dier onnodig pijn laten lijden IS dierenmishandeling. Het is namelijk helemaal niet nodig om het paard pijn te laten lijden om zonder ijzers te gaan, kwestie van beleid.

Je verafgod niemand, maar ondertussen sleep je te pas en te onpas voor elk argument Strasser erbij, zelfs zonder te weten wat voor paard je voor je hebt, of leefomstandigheden. Strasser is ALTIJD DE OPLOSSING bij je. Lijkt dan toch op z'n minst ergens op......

En ja, over een jaar of twee is die hele NB-hype over. Tegen die tijd hebben de sukkels zoveel ellende veroorzaakt, dat ze nergens meer een poot aan de grond krijgen en de goeie hebben zich dan zoveel kennis eigen gemaakt, dat het net gewone goede verzorgers zijn.

western was de hype, zo'n 12 jaar geleden, zo'n 8 jaar geleden begon de NH-hype, dat is ook al behoorlijk verworden tot een "dingetje" en nu dus NB; wel de rommel die dat voortbrengt, die verdwijnt ook vrij vlot, omdat dat nogal wat schade aanricht. Degenen die het goed doen, die blijven wel, maar die zullen steeds minder de behoefte voelen om "het stickertje" op hun werk te plakken.

Jolande

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:27

Het filmpje hieronder gaat over Brambles, een paard dat 'geholpen' is middels de Strasser methode en het middenpunt van een van de rechtzaken tegen een Strasser volgeling.
Hierbij ga ik het laten, want dit zegt mij meer dan genoeg. Daar hoef ik geen boek voor te lezen. Beelden zeggen meer dan woorden.

Bron: ILPH, The International League for the Protection of Horses.
http://www.ilph.org/mediacentre/brambles_verdict/main.html

dollemina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:42

Aaaach, wat zal dat arme dier een pijn hebben gehad.
Hij wist echt niet hoe hij de ene voet voor de ander moest zetten.
Is dat bij Strasser ook normaal dat de toon zolang wordt gelaten?
Ik vond de voet er aan de onderkant maar raar uitzien?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 21:51

ikke schreef:
western was de hype, zo'n 12 jaar geleden, zo'n 8 jaar geleden begon de NH-hype, dat is ook al behoorlijk verworden tot een "dingetje" en nu dus NB; wel de rommel die dat voortbrengt, die verdwijnt ook vrij vlot, omdat dat nogal wat schade aanricht. Degenen die het goed doen, die blijven wel, maar die zullen steeds minder de behoefte voelen om "het stickertje" op hun werk te plakken.

Gewaagde uitspraak op het westernforum Cool

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:50

ikke schreef:
Jawel, je zegt eerder dat dat Strasser geen dierenmishandeling is; wel de wet is heel simpel: een dier onnodig pijn laten lijden IS dierenmishandeling. Het is namelijk helemaal niet nodig om het paard pijn te laten lijden om zonder ijzers te gaan, kwestie van beleid.

Je verafgod niemand, maar ondertussen sleep je te pas en te onpas voor elk argument Strasser erbij, zelfs zonder te weten wat voor paard je voor je hebt, of leefomstandigheden. Strasser is ALTIJD DE OPLOSSING bij je. Lijkt dan toch op z'n minst ergens op......

En ja, over een jaar of twee is die hele NB-hype over. Tegen die tijd hebben de sukkels zoveel ellende veroorzaakt, dat ze nergens meer een poot aan de grond krijgen en de goeie hebben zich dan zoveel kennis eigen gemaakt, dat het net gewone goede verzorgers zijn.

Strasser laat dieren niet onnodig pijn lijden. Ja, een paard kan gevoelig op het harde lopen als het net van de ijzers komt. Oplossing? Niet op het harde lopen of hoefschoenen. Onnodig? Nee, als de hoeven door ijzers beschadigd zijn lijkt het me niet onnodig de bron van ellende er onderuit te halen.

Graaf eens in mijn berichten, dan zie je dat ik echt niet alleen strasser aanhaal. Er zijn meer mensen die besloten hebben eens te kijken naar wat nu goed is voor het paard en zo op een andere manier van bekappen zijn gekomen.

De onzin die je spuit over rommel die een correct uitgevoerde NB aan zou richten, daar zou ik wel bewijzen van willen zien.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:56

Jeetje dat filmpje is wel schrikken zeg!

Natuurlijk moet je ijzers onder een paard vandaan halen die schade aanrichten of pijn veroorzaken. Maar dat wil niet zeggen dat alle ijzers dat per definitie doen of dat ijzres per definitie geen problemen op kunnen lossen.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 22:59

Jolande schreef:
Het filmpje hieronder gaat over Brambles, een paard dat 'geholpen' is middels de Strasser methode en het middenpunt van een van de rechtzaken tegen een Strasser volgeling.
Hierbij ga ik het laten, want dit zegt mij meer dan genoeg. Daar hoef ik geen boek voor te lezen. Beelden zeggen meer dan woorden.

Bron: ILPH, The International League for the Protection of Horses.
http://www.ilph.org/mediacentre/brambles_verdict/main.html

Fijn dat er ook een weerwoord van strasser in zit, oeps, zit er niet in. Objectief stuk hoor. Ik heb zelf meegemaakt dat paarden voor een klein probleempje op speciaal beslag werden gezet door een smid die goed bekend staat. Binnen drie maanden was alles verergerd, precies op de manier zoals mijn AANHCP bekapper zei dat het zou gaan. Toen stelde de smid voor een zenuw door te snijden, zodat het paard nog een jaartje te berijden was. Daar wilde de eigenaar niet aan. Ik stelde haar van begin af aan voor een natuurlijke bekapping te proberen omdat mijn paarden nooit hoefproblemen hebben, evenals alle andere paarden die ik ken die natuurlijk bekapt worden.
De smid zei dat het allemaal maar onzin was en zei zelfs dat ze haar paard beter naar de slacht kon sturen dan aan NB te beginnen.

Wat ik wil zeggen: Over alle partijen zijn wel slechte verhaaltjes te vinden. Maar als je je niet eens in de theorie verdiept, ga dan niet iets roepen over die partij.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:00

jeddah schreef:

Natuurlijk moet je ijzers onder een paard vandaan halen die schade aanrichten of pijn veroorzaken. Maar dat wil niet zeggen dat alle ijzers dat per definitie doen of dat ijzres per definitie geen problemen op kunnen lossen.

IJzers verdoven de hoef en maskeren zo het probleem, het probleem wordt niet opgelost.
Strasser legt dat in haar boek heel duidelijk uit.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:03

Maskeren welk probleem Arno? Ik heb helemaal geen probleem? Ik rij echter wel erg veel km's over het harde en doe dat graag met ijzres zodat IK me beter voel. Mijn paarden hebben op ijzres ook geen problemen. Al 8 jaar niet.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:06

jeddah schreef:

het enige zo ongeveer waarin een ijzer een nuttige toepassing heeft is wanneer het hoefbeen gebroken is en de hoef gespalkt moet worden

in alle andere gevallen is het schadelijk, alleen de mate waarin verschilt, élk beslag, hoe goed gelegd heeft dezelfde nadelen en schadelijke werking.

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:07

Maar waarom merk ik van die schade niks? En wanneer treed die schade op? Na 30 jaar??

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:09

jeddah schreef:
Maskeren welk probleem Arno? Ik heb helemaal geen probleem? Ik rij echter wel erg veel km's over het harde en doe dat graag met ijzres zodat IK me beter voel. Mijn paarden hebben op ijzres ook geen problemen. Al 8 jaar niet.

Ik doel hier op speciaal beslag dat aangelegd wordt vanwege een ziekte, bijvoorbeeld HKO.
Mooi dat je paarden geen problemen hebben. Veel rokers hebben ook geen problemen.

arno8

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:18

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-06 23:28

jeddah schreef:

Haal ze er maar eens af, dan merk je wat de problemen zijn.