[WN] Bitloos voor seniorpaarden

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bitloos met seniorpaarden

Ja graag
133 (73%)
Nee van mij hoeft het niet
48 (26%)

Totaal aantal stemmen: 181

Halloway

Re: Bitloos voor seniorpaarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 19:25

Eerst was er boomloos, nu bitloos, hierna bit en zadelloos en om het dan helemaal compleet te maken gaan we paardloos, oftewel line-dance.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 20:18

En wat is het probleem met boomloos? Zie jij er wat aan?

En geen problemen maken die er nog niet zijn Tong uitsteken Een stapje per keer... Overigens, bij de NRHA mag het al. Nog niet bij de wran.
Ik neem aan dat de meeste van jouw paarden bij de NRHA lopen en niet bij de Wran, Halloway?

sonita

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:10

laten we het on-topic houden.
bij dit spelletje is de opdracht een paard te showen met een keuze uit een aantal legale bitten en door maar met een hand te besturen.
als je mee wil doen aan een ander spel doe dat dan.
als een paard door een of andere reden daar niet aan mee kan doen kan je iets gaan doen, waar het paard wel in mee kan doen
of je neemt een paard dat wel met dit spel mee kan doen.
het is showen wat de paarden kunnen, in de optoming die (ongeveer) zo is als toen die koe boeren er mee begonnen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:12

Ik was on-topic Verward

Het 'spelletje' zoals gespeeld door de NRHA (hebben we hier veelvuldig kunnen lezen) voorziet in het toestaan van bitloos voor senior paarden.

Lijkt mij dat de NRHA een soort van toonaangevend is, op het gebied van dit soort 'spielerij'.....

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:19

sonita schreef:
laten we het on-topic houden.
bij dit spelletje is de opdracht een paard te showen met een keuze uit een aantal legale bitten en door maar met een hand te besturen.
als je mee wil doen aan een ander spel doe dat dan.
als een paard door een of andere reden daar niet aan mee kan doen kan je iets gaan doen, waar het paard wel in mee kan doen
of je neemt een paard dat wel met dit spel mee kan doen.
het is showen wat de paarden kunnen, in de optoming die (ongeveer) zo is als toen die koe boeren er mee begonnen.

Eerder was het spelletje zo dat paarden t/m 4 jaar bitloos mochten spelen. Nu mogen ze t/m 5 jaar bitloos spelen. Het spelletje heeft regels die nogal eens veranderen. Net als je nu met een cap op mag spelen bij de AQHA en APHA ondanks dat de boeren van toen nooit met cap op speelden. Net als bij de WRAN paarden van 2 niet meemogen spelen, dat vind iedereen geweldig. Wat zeg ik, ze gaan het zelfs t/m 3 geloof ik verbieden, terwijl die koeienboeren met 2 al beginnen te spelen met de Westernpaarden.
Maar bitloos voor senior paarden is ineens geen leuk spelletje meer terwijl bitloos met junior paarden dat wel is...??

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:20

sonita schreef:
En is dat niet een beetje achterhaald ??
Western en evolutie horen duidelijk niet bij elkaar Cool
Laat het voor de koeienonderdelen gelden, daar zal het wel eenreden hebben. Maar voor alle andere onderdelen heeft het absoluut geen raakvlak meer.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:23

Goed we doen het Knipoog Haha!
We nemen de regels van de NRHA over wat betreft de keuze voor welk bit je gebruikt.
Maar dan ook alleen maar eenhandig.
Denk je werkelijk dat er nu nog iemand van de voorstanders die nu niet starten dan wel starten Sigaar
Voor de rest van ons verandert er totaal niets.

En als dit niet goed is dan niet meer zeuren over hoe de NRHA het doet Cool

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:26

Het gaat niet om zeuren hoe de NRHA het doet, het gaat erom dat er mensen zijn die het een wereldvreemd voorstel vinden om bitloos met een seniorpaard te rijden (op 1 hand), vervolgens met allemaal gevoelsmatige dingen komen, en doen alsof het voorgesteld wordt door een stelletje kneuzen, terwijl de no.1. reiningorganisatie er geen moment moeilijk over doet... Als er iemand dan een stelletje penny's is, zijn zij het.... Haha!
Daar gaat het om Knipoog

Ow, en ik neem aan dat de leden kunnen stemmen, voordat er een regelwijziging komt... dus zo makkelijk zullen jullie 'het niet doen' .. Cool

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:47

Lachen Congrats: Blaze is iig al 'om' Cool

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:54

Ik was al lang om Haha!
Als het gedaan wordt zoals bij de NRHA dan verandert er eigenlijk totaal niets.
Dus of je het nu laat zoals het is of de regels aanpast zoals bij de nrha er is geen verschil.
Maar goed ik zal al die ruiters bij de nrha die met een bosal of snaffle op een hand starten wel gemist hebben Cool

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:55

We hebben het natuurlijk bij de WRAN ook over andere disciplines dan reining Clown

Wranglerbutt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:56

Bitloos in WP, Trail, Horsemanship - Hunter........ Haha! [edit] oh nee, daarbij mocht je al op snaffle en twee handen Tong uitsteken [/edit]

*forgot: Western Riding, Versatile... *
Laatst bijgewerkt door Wranglerbutt op 17-12-06 21:57, in het totaal 1 keer bewerkt

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 21:57

@Blaze: Ik heb er wel een foto van gezien... geplaatst door Dofuzz..
en het gaat er niet om of ze er wel of niet zijn... als het niks blijkt te worden, is er al helemaal geen man over boord... dan verdwijnt t vanzelf.. no harm done... Ik zie nog steeds het probleem niet zo...

@WB: Jups Ja Maar op de 1 of andere manier lijkt het altijd alsof reiningruiters denken dat ze serieuzer zijn, t is toch 1 van de lastigste disciplines. En als het daar al kan.... Vandaar dat ik de NRHA aanhaalde Knipoog

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:00

@WB: hunter moet toch ook bitloos kunnen Lachen

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:05

De engelse sport is toch ook al bezig met het organiseren van bitloze wedstrijden ?

Jeddah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:06

Jep! En in de springsport is het al toegestaan! Ja

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 22:36

Cer schreef:

als het niks blijkt te worden, is er al helemaal geen man over boord... dan verdwijnt t vanzelf.. no harm done... Ik zie nog steeds het probleem niet zo...

Ik zie ook geen probleem Knipoog
Alles op een hand en keuze vrijheid wat het bit betreft.
Zoals gezegt,dan verandert er totaal niets.
Of zoals jij het zegt,het verdwijnt vanzelf.

Maar ik ben bang dat dit niet is wat de bedoeling was.
En zo ja zo is he bedoeld,mooi gewoon doen.
Ik stem tegen maar dat is gewoon wat ik doe Cool

hobbelheks

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-06 23:10

jeddah schreef:
Jep! En in de springsport is het al toegestaan! Ja

ja dat klopt maar voor zover ik de regels nog ken pas vanaf het Z en dat is niet voor niets!
de enige bitloze optoming die (voor zover ik dus nog weet) gebruikt mag worden is een hackemore! en dat is toch wel een heel scherpe optoming

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 08:00

Eigenlijk kunnen de bitruiters dus alleen maar zeggen als onderbouwing van hun mening waarom je alleen op shanks mag starten zeggen het hoort zo en de mensen die amateur rijden weten dat ook.
Nou als het door gevoerd wordt dat men bitloos mag starten ook in de amateur op 1 hand blijf ik gezellig wedstrijden rijden zo niet dan zal ik wel op bit over moeten gaan. En ik denk dat ik mijn paarden daar ook best wel op zou kunnen rijden.

Maar waarom zou ik als mijn paarden mij toch aangeven er last van te hebben Knipoog misschien kan ik ze wel op commando gaan laten bijten en schoppen daardoor dat zou toch heerlijk zijn is de tegenstander zo uitgeschakeld want rijden met een bit kan ik niet dus start ik met bit omdat het moet en gaat mijn paard schoppen en bijten omdat het een verwende strontbok is geworden die het eerst nooit hoefde en nu in protest gaat.
Om de woorden van een aantal van jullie maar te gebruiken Knipoog
Jah het is een idee ik ben voor bit

Of kan ik beter tegen stemmen en dan een op een aantal wedstrijden mijn paard op commando laten trappen heb ik wel een dq maar ach lol hoort er ook bij toch???

Het klinkt erg stom wat ik nu hier getypt heb maar zo jullie beredenaties ook.

dofuzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 08:13

fabske, lees de post van Halloway.

blaze, je kunt het NRHA systeem niet toepassen op de WRAN !!!!! NRHA KENT GEEN JUNIOR EN SENIOR ONDERSCHEID !!!!!!!!!! IN NRHA MOET E_L_K PAARD GESHOWED WORDEN OP 1 HAND, OF ZE NU 2 OF 32 JAAR OUD ZIJN !!!!!!(behalve in die ene SBH klasse).
je kunt het natuurlijk wel maar dan moet je van dat Junior/senior verhaal vanaf en E_L_K_E klas op 1 hand laten starten ongeacht de leeftijd van het paard. en dat zal dan de mensen die effectief op wedstrijd gaan in de gordijnen jagen, maar wel diegenen die niet op wedstrijd gaan een goed gevoel geven.

crazycactus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-12-06 09:18

sonita schreef:

Ik heb trouwens even bij de NCHA gekeken, maar volgens mij mag je daar ook met seniorpaarden op een bosal starten...
Las trouwens ook dat je op hun shows je paard niet mag slaan. Niet met je hand of teugel oid. en niet alleen in de showarena maar op het hele terrein.

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:01

dofuzz schreef:
fabske, lees de post van Halloway.

blaze, je kunt het NRHA systeem niet toepassen op de WRAN !!!!! NRHA KENT GEEN JUNIOR EN SENIOR ONDERSCHEID !!!!!!!!!! IN NRHA MOET E_L_K PAARD GESHOWED WORDEN OP 1 HAND, OF ZE NU 2 OF 32 JAAR OUD ZIJN !!!!!!(behalve in die ene SBH klasse).
je kunt het natuurlijk wel maar dan moet je van dat Junior/senior verhaal vanaf en E_L_K_E klas op 1 hand laten starten ongeacht de leeftijd van het paard. en dat zal dan de mensen die effectief op wedstrijd gaan in de gordijnen jagen, maar wel diegenen die niet op wedstrijd gaan een goed gevoel geven.

Dofuzz DAT WEET IK ALLEMAAL.
Vandaar dat ik het ook zo voorstelde,en waarom zou dat de mensen die effectief op wedstrijd gaan de gordijnen injagen????
Ook de wran kan dan een SBH klasse invoeren.
W_A_A_R H_E_T O_M_G_A_A_T (en dat zie je goed) is dat dit alleen een voordeel opleverd voor degene die om welke rede dan ook dat willen en vervolgens toch niet effectief op wedstrijd gaan.

Dus ik bedoelde het S-A-R-C-A-S-T-I-S-C-H- Cool

PeterV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:37

Romkabouter schreef:
Blaze schreef:
omdat het zo hoort en het goed is zo.

Sinds wanneer doe jij iets omdat het zo hoort Tong uitsteken

Gokje, vanaf de dag dat hij Sandra_H om haar hand gevraagd heeft? Clown Clown

Rob_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:40

Dat is dus al een hele tijd geleden.
Alleen de uitvoer laat steeds weer op zich wachten Cool

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-06 10:57

Kan je 't niet combineren met een wedstrijd? The S&R Wedding Contest ofzo? Tong uitsteken
Kan je mooi ook een bitloos onderdeel uitschrijven om te zien of alle PRO-bitlozen dan ook in het zadel klimmen Tong uitsteken